New posts

Den store økonomitråd

• Thread starter Thread starter Dichio
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 265K
Det er jo nok den væsenligste del. Og det siger lidt om, hvad vi sådan umiddelbart skal hente :D
De 148 mio i omsætning er da indenfor rækkevidde. Vores omsætning var i seneste regnskab 122 mio. Problemet er jo, at FCK normalt har 317 mio i omsætning. Vores omsætning vil selvfølgelig også være højere uden Corona, men kun peanuts i den sammenhæng.

hehe solidariteten var ikke så stor i FCK.

Man kan naturligvis diskutere og argumentere om formanden (ja det var 8. marts i går) skal fastholde sin løn pga øget arbejdspres, men det havde nu været et godt signal at han afgav de ca 10.000 kr efter skat.

Men at de øvrige store fede bestyrelsesmedlemmer, valgte kun at gå 10% ned - hvorfor ikke 20%, beløbet efter skat er 400 kr i måneden efter skat. Små sko til de store mænd.

Apropos Fck - så har Houmann hygget sig lidt med tallene https://steenhouman.com/2021/03/09/...s-storste-underskud-men-er-det-en-katastrofe/

Ingen kunne forudse Covid-19 men i gamle dage klandrede jeg Don Ø for at køre med høj risiko - det gjorde han i et konstant opadgående marked og derfor gik det godt (indtil finanskrisen). Covid-19 er hård ved Fck og de har tabt ca. 344 mio. de sidste tre år.
image-80.png

Lønningerne er gået op i konkurrencen med Fcm/Bif
image-84.png

image-103.png

De burde vinde hvert år men bolden er rund
image-70.png

image-72.png

Uefa anbefalder ikke over 70 % i lønandel
image-73.png

image-37.png

Ja det er altid en kunst at ramme balancegangen mellem risiko og investering i et dynamisk marked som fodbolden.

Kunne bestemt godt tænkes med PC at varsle en ny stil sådan lidt i blanding med den gamle - en gylden middelvej. Spændende at se...

Frygter lidt vores dygtige lejespillere er mål for PSE.

Lææænge tænkt om det er bl.a. netop er en af nøglerne til vores succes at vi har så stærke leje folk som Kamil, Diks, Buba (MJ og Arzani). Egentlig er jeg imod lejespillere - at andres spillere er i vores udstillingsvindue og optager plads. Omvendt må man også sige de er i en kvalitet som er dyrt at købe sig til og måske slet ikke kan købe, og at de løfter os op i medaljekampen.

SØE tvivler jeg lidt på bruger mere end Horsens på lønninger, så skyldes det i hvert fald afskrivninger og at SØEs tilgange siden i sommer ikke er medtaget.

Tror hestene, søe og vejle bruger lige megt, horsens lidt efter og lyngby endnu mere. Men generelt ikke stort spænd, hvilket Houmanns tal også fortæller.

Øh... WHAT?

Var det ikke netop pointen at vi kun søgte om 5,9 millioner jvf regnskabet, og det var baseret på mangelende kampdags-indtægter..!?

Og med et stort overskud, hvor er det så lige vi mangler 22 mio?
Er der sket noget på sponsorfronten jeg ikke er med på?´

SSI's vurdering af smitterisiko ved "superligaordningen" er lav.

500 siddende tilskuere på udendørs stadion​

Smittevurdering: Lav til middel
Nuværende tiltag: Ingen fans på stadion

Superliga-fans har siden de blev udelukket fra tribunerne advokeret for en hurtig tilbagevenden til stadionsæderne. Forudsætningen for dette scenearie og den medfølgende smittevurdering er, at der indføres krav om test af tilskuerne samt to meters afstandskrav. Såfremt den såkaldte ”Superligaordning”, som parterne bag ligaen står bag, og som betyder, at stadion bl.a. inddeles i zoner med egne indgang, også indføres, forventer SSI at smittevurderingen er ”lav”.

Øh... WHAT?

Var det ikke netop pointen at vi kun søgte om 5,9 millioner jvf regnskabet, og det var baseret på mangelende kampdags-indtægter..!?

Må ærligt tilstå, at jeg ikke har nørdet regnskabet igennem og derfor ikke ved hvilke forudsætninger der har været opstillet. Kan man have "skubbet" bogføringen til man havde klarhed over hvilken kompensation der er mulig?

Må ærligt tilstå, at jeg ikke har nørdet regnskabet igennem og derfor ikke ved hvilke forudsætninger der har været opstillet. Kan man have "skubbet" bogføringen til man havde klarhed over hvilken kompensation der er mulig?
Det virker skørt at AaB og AGF skulle have haft større udgifter end FCM, FCK og BIF med mindre det skyldes (som AaB meldte ud) at man betalte sponsorerne tilbage.

Så blev der spekuleret i, at AaB så håbede på at få pengene EFTER alligevel (fusk). Men hvad skulle afholde en sponsor for at være ekstra gavmild om 1 år? Det kan man pakke ind så det ikke kan røres hvis det er..

Nuvel: I vores regnskab var det retteligt 5,9 millioner i kampdagsindtægter fra halvåret i sommers, hvor der jo var lidt kampe med tilskuere også. Så mon ikke dette forår bliver en dyrere omgang endnu?

Men jeg har svært ved at se at det kun skulle skyldes kampdagsindtægter når AGF og AaB topper listen foran FCK og BIF som har flere tilskuere..

Ja ærgerligt der kun er regnet på de 500, og ikke på UEAF/DBU's 20% mindstekrav for afvikling af EM-kampene, eller med den model som kørte i sommers, som jo netop burde kunne regnes på da der er konkret EVIDENS at trække på, og ikke bare tænkte scenarier..!
Har de ikke også det.?
Såfremt den såkaldte ”Superligaordning”, som parterne bag ligaen står bag, og som betyder, at stadion bl.a. inddeles i zoner med egne indgang, også indføres, forventer SSI at smittevurderingen er ”lav”.

Nuvel: I vores regnskab var det retteligt 5,9 millioner i kampdagsindtægter fra halvåret i sommers, hvor der jo var lidt kampe med tilskuere også. Så mon ikke dette forår bliver en dyrere omgang endnu?

Men jeg har svært ved at se at det kun skulle skyldes kampdagsindtægter når AGF og AaB topper listen foran FCK og BIF som har flere tilskuere..

Hvis de 5,9 mio er kampdagsindtægter, så kan resten vel være manglende indtægter fra koncerter og andre arrangementer i Ceres Arena

Øh... WHAT?

De 22 mio rækker over to årsregnskaber i AGF, da klubbens seneste årsregnskab sluttede 30. juni 2020. AGF har bogført indtægter på 10,9 mio DKK i dét årsregnskab (altså 1/7/19-30/6/20) samt på 5,9 mio i halvårsregnskabet for efteråret 2020 fra offentlige kompensationspakker. De to tal dækker dog også - i hvert fald for foråret 2020 - oover lønkompensation, der ikke er en del af de søgte 22 mio for aflyste arrangementer.

AaB opjusterede deres årsregnskab i januar med henvisning til blandt andet en ny vejledning til kompensationsreglerne. Det er meget muligt, at AGF i dag ser/har mulighed for højere kompensation indtil 1. juli, end man først havde budgetteret med i efteråret 2020. Det vil man næppe kunne klandre AGF for, for reglerne er tilsyneladende først for nyligt faldet endeligt på plads.

(MEN, bemærk: De 22 mio er altså ikke oven i regnskabet! De 17 af dem er allerede bogført i regnskabet. Tilsvarende er hele AaBs ansøgte kompensation bogført krone-for-krone som driftsindtægt i deres 2020-regnskab, selv om ansøgningen tilsyneladende fortsat er under behandling).

Latest posts

Back