Den store økonomitråd
Hov - det gik jeg heller ikke ud fra. Det var blot en pointe.Nej, jeg må hellere understrege at jeg heller ikke tror man har undladt store salg, jeg ved ikke hvem det skulle være af de helt store og hvis der havde været budt mange mio for MEM eller MA havde de nok hørt om det og været lidt mindre interesserede i at forlænge deres kontrakter.
Jeg kan ikke helt gennemskue om man kan udlede noget om næste års regnskab hvis alt andet er lige, altså hvilket underskud der genereres i det her halvår som man som udgangspunkt kan fordoble til næste sæson. Altså hvis vi ender med et underskud i den lave ende af spændet, på 26-27 mio, men overskuddet var 13 i efteråret, bliver det et hul på 40 mio i foråret. Der er måske engangsudgifter eller noget der afskrives, men ellers kan det vel betyde at man vil forsøge at lave et transferoverskud. Under alle omstændigheder er det nok meget godt at der er en rimelig solid egenkapital at tære på, men stadionindvielsen skal helst ikke udsættes alt for meget mere.
Tænker det bliver nærmest umuligt, at forudse noget omkring den kommende tid. Det kommer nok lidt an på, hvornår betalinger for de forskellige ting skal faldet. Umiddelbart skulle man tro, at investeringerne i midlertidigt stadion var på plads men den slags kan formentlig skubbes rundt. Der er da kommet en del leasingforpligtigelser ind (var det ikke kr. 27 mio.) og mon ikke det har noget med det at gøre.
Næste skridt er hvad vi skal betale til stadion. Spørgsmålet er hvornår det kommer - er det først når det nye stadion er ved at være færdigt, så er vi hurtigt et par år fremme
Jeg er mest glad for fremgangen i sponsorer sammeholdt med flytning til midlertidigt stadion - det er på et oplyst grundlagt, at der kommer flere midler ind. Og så naturligvis de ekstra transferindtægter som må være pga. klausuler.