Den store økonomitråd
Lige netop i en tid hvor der diskuteres besparelser på stadion og hvilken leje konmunen skal forsøge at hente hos AGF er det måske meget godt at man ikke kan konstatere at klubben skovler millioner ind. Det kan godt være at klubben hellere ville have et stort overskud, men det er vel lige før at det var fornuftigt at holde på spillere der kunne sælges alene af den grund. Under alle omstændigheder er det et varslet underskud (jeg antager indenfor det varslede) og årsagerne er kendt, så jeg tror egentlig bare man vil sige at det ikke er ideelt, men som forventet og at man har planlagt efter at kunne få en periode hvor det er lidt sværere at generere sorte tal. Jeg tror faktisk heller ikke det bliver udlagt så negativt i pressen fordi det kommer oven på flere års solide overskud og er som ventet. Det mest negative kunne måske være en udlægning der fokuserer på at AGF skal være endnu længere tid i Vejlby.I dag er det så store halvårs-regnskabsdag. Vi får ganske givet røde tal på bundlinjen, hvad vi ellers er blevet vænnet fra. Jeg er lidt spændt på, hvordan klubben kommer til at "sælge" det resultat og selvfølgelig bliver det også interessant at høre hvad forventningerne bliver til hele året 24/25 (sikkert noget i samme størrelsesorden, da vintervinduet ikke vendte op og ned på så meget).
De røde tal skal selvfølgelig set i sammenhæng med det gigantiske plus i sidste sæson og de sportslige investeringer i sommervinduet, men medierne skal nok forstå at malke det her som en meget negativ ting. Men vi må se. Derfor jeg skriver om, hvordan klubben vil sælge resultatet i pressemeddelelsen.