New posts

Debat om VAR

• Thread starter Thread starter Ato Vari
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 140K

Skal VAR BeVARes?

• Nej, skrot det

Votes: 36 48.0%
  • Ja, bevar det som det er

Votes: 2 2.7%
  • Ja, bevar det med ændringer

Votes: 37 49.3%

• Total voters
    75
  • Poll closed .
Debat om VAR
Er det ikke netop de problemer jeg lidt anerkender? Altså at det stadig ikke er perfekt, og måske heller ikke godt nok? Men at jeg måske bare ser et spil der er mere retfærdigt og det er vel det vi alle sammen ønsker?

Men prisen for den retfærdighed? Jeg synes ikke, utallige og langvarige VAR pauser gør noget godt eller at der er kommet flere straffespark eller?
Selvfølgelig vil alle da have de mest retfærdige domme, ligesom vi alle gerne vil kunne være trygge i samfundet men folk er da heldigvis ikke (endnu) villig til at lade sig overvåge 24/7, så vi accepterer der begås forbrydelser også de mest alvorlige.
Nå det var lidt et overdrevet eksempel men fremmer forståelsen.

Vi har netop fået fjernet de klart største dommerfejl, og nu diskutere vi ikke længere om hvorfor dommeren ikke kunne se en 2 meter offside, men om det er ånden at man skal finde 2cm offside.

Vi skal ikke mere end 3 dage tilbage, før jeg så en af de værste kendelser i min levetid.

Der er man bare som ANTI-VAR også nød til at forstå at man skal dømme efter de regler der er - og måske er det mere reglerne der kræver en ordentligt gennemgang, så de er tilpasset VAR systemet.

Ingen dommere i nogen kampe dømmer 100% efter reglerne og forhåbentlig ønsker ingen det.

Syntes bare nogle gange kritikken bliver rettet det forkerte sted hen - oftest er det reglerne der ikke er gode nok, fans/spillere der ikke kender reglerne, eller bare manglende forståelse for hvornår VAR må bruges.

Det er uomtvistelig at de eksempler jeg nævnte tidligere, er kommet med VAR, så der skyder du forbi men jeg synes ikke, jeg har fået en bedre forståelse for fodboldloven med VAR, kigger handsreglerne.

Er der stadig fejl? Ja - vil der ALTID være fejl? Ja, naturligvis når der er mennesker involveret.

Præcis, derfor afskaf lortet og lad os få nogle flere fejl men til gengæld får vi vores simple spil tilbage, hvor der ikke skal tegnes streger og mål skal afgøres om lyd og billede er i sync.

I bund og grund, som tidligere nævnt, så handler det om hvor meget den enkelte mener er okay at miste af sjælen, ånden osv. i forhold til retfærdigheden.. Det er subjektivt, og hverken du eller jeg har mere ret end den modsatte, uagtet denne "I nuværende form er det en bastard, som kun folk med millimeter retfærdighed ønsker."

Jeg står ved den provokerende udtalelse, for jeg har set nok udtalelser som offside er offside og det kan ikke diskuteres (i øvrigt i praktisk en vrøvle påstand).

Tror du skal have fat i trådstarter @Ato Vari for at få en afstemning på
Der var oprindeligt en afstemning. Men den forsvandt desværre i cyberspace pga. en bug ved en eller anden opdatering, og nu kan man ikke lave en ny i denne tråd eller se den gamle. Ærgerligt for jeg har selv tænkt, at det kunne have været sjovt at se, om opbakningen er gået den ene eller anden vej siden dengang tråden blev oprettet. Men hvis vi skal have en aktuel afstemning, skal der laves en ny tråd, for logikken er af en eller anden grund én afstemning pr tråd.

Der var oprindeligt en afstemning. Men den forsvandt desværre i cyberspace pga. en bug ved en eller anden opdatering, og nu kan man ikke lave en ny i denne tråd eller se den gamle. Ærgerligt for jeg har selv tænkt, at det kunne have været sjovt at se, om opbakningen er gået den ene eller anden vej siden dengang tråden blev oprettet. Men hvis vi skal have en aktuel afstemning, skal der laves en ny tråd, for logikken er af en eller anden grund én afstemning pr tråd.
Hmm.. Det har jeg da ikke hørt om? Lad mig undersøge dette..

Men prisen for den retfærdighed? Jeg synes ikke, utallige og langvarige VAR pauser gør noget godt eller at der er kommet flere straffespark eller?
Selvfølgelig vil alle da have de mest retfærdige domme, ligesom vi alle gerne vil kunne være trygge i samfundet men folk er da heldigvis ikke (endnu) villig til at lade sig overvåge 24/7, så vi accepterer der begås forbrydelser også de mest alvorlige.
Nå det var lidt et overdrevet eksempel men fremmer forståelsen.

Skriver jeg ikke netop at det handler om subjektive holdninger om man syntes prisen for den øgede retfærdighed der kommer, med diverse stop, flere straffe spark osv. er okay for den enkelte? Helt fair at man mener noget andet end mig :)

Vi skal ikke mere end 3 dage tilbage, før jeg så en af de værste kendelser i min levetid.

Altså den med Kvistgaarden? Den havde været en skandale uden VAR også.. Det komiske er vel at vi ved en kæmpe VAR fejl endte med den rigtige kendelse..
Syntes jeg der skulle være mål? Nej, for reglerne siger at spillet er stoppet når dommeren fløjter.

Ingen dommere i nogen kampe dømmer 100% efter reglerne og forhåbentlig ønsker ingen det.

Nej, der skal altid være "fingerspitszgefügel" men squ svært at kritisere nogen for at gøre det rigtige.. Så kan man efterspørger fornemmelserne osv. Men hvis man står med regelbogen i hånden, som er det der i sidste ende skal afgøre det, så er kan man ikke tillade sig at være sur. :)

Det er uomtvistelig at de eksempler jeg nævnte tidligere, er kommet med VAR, så der skyder du forbi men jeg synes ikke, jeg har fået en bedre forståelse for fodboldloven med VAR, kigger handsreglerne.

Lidt frækt, men at du ikke forstår fodboldloven er vel ikke dommernes og VAR skyld :) Ikke at jeg er ekspert, men mange gange er det faktisk manglende forståelse for reglerne der gør at folk bliver sure over en VAR kendelse.
Offside, som reglerne er nu, er en offside en offside - desværre. Kunne også godt tænke mig den blev revurderret
Hands - Kan vi vel alle blive enige om trænger til at blive tilpasset

skete de to ting så det blev mere forståeligt - så er der vel ikke så mange ting mere er der?

Præcis, derfor afskaf lortet og lad os få nogle flere fejl men til gengæld får vi vores simple spil tilbage, hvor der ikke skal tegnes streger og mål skal afgøres om lyd og billede er i sync.

AT man har troet vi undgik fejl overhovedet, er for mig ubegribeligt, for det kommer aldrig til at ske så længe der er mennesker involveret - og det vil vi trods alt gerne have :)
AT vi er gået fra 7% til 1% fejldomme jvf. rapporten, er for mig nok til at det har taget toppen af charmen.. Fair at den ikke er for dig og andre.

Når noget ikke fungere godt nok, så behøver man ikke smide det på porten - men i stedet forbedre det og brugen heraf. Det tror jeg mere på, end at skrotte det.

Er det ikke en fair holdning ? :)

Jeg står ved den provokerende udtalelse, for jeg har set nok udtalelser som offside er offside og det kan ikke diskuteres (i øvrigt i praktisk en vrøvle påstand).
Det er ikke noget vrøvl, når det faktisk er klart defineret i fodboldloven hvad en offside er - offside ER offside. Der er reelt ingen gråzoner der. Så kan man spørge om teknologien er god nok til det - men det er en lovbogsting hvis det skal rettes.

Hvis vi skal have en afstemning, så skal den ikke kun være For og imod.. Gerne med en For, men stadig med udvikling af systement og reglerne :)

Afstemningen er tilbage :)

Dommerformanden beklager fejlen i kampen mellem Bif vs. Fcn.

Gad vide om de får strammet op på teknikken, så det ikke sker igen eller vælger at bruge tv-signalet som rettesnor nr. 2.

Den her må næsten gå under en fejl i VAR - det bliver spændende, efter sæsonen, om der er endnu færre fejl end tidligere.

Håbløs beslutning, og dårligt dommer arbejde..

Vi kunne også finde eksempler på hvor VAR fanger noget som eksempelvis en meters offside som linjedommeren ikke ser, og komme med samme "Just Sayin".
Hmmm ... Men ... Ville en linjevogter nogensinde flage den her, hvis VAR ikke eksisterede? Det synes jeg er svært at forestille sig.
Mao bliver teknologien i sig selv et ophav til fejl, og det er en lidt overset pointe i debatten.

Hmmm ... Men ... Ville en linjevogter nogensinde flage den her, hvis VAR ikke eksisterede? Det synes jeg er svært at forestille sig.
Mao bliver teknologien i sig selv et ophav til fejl, og det er en lidt overset pointe i debatten.

Fejlkendelser er faldet markant i sporten.. Fakta..

Er der stadig fejl. Ja, det vil der altid være når der er mennesker

Vi kunne også finde eksempler på hvor VAR fanger noget som eksempelvis en meters offside som linjedommeren ikke ser, og komme med samme "Just Sayin".

Den afgørende forskel er at, det kan man bedre forstå, hvorimod så store fejl med VAR er umuligt at forstå, når der sidder 3 dommere i VAR rummet + de 3 på banen. Fejl vil altid ske, enig men store fejl må bare ikke ske med VAR som i aldrig.

Latest posts

Back