New posts

Debat om det midlertidige stadion (Ceres Park Vejlby)

• Thread starter Thread starter andrewdk
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 859
  • Views Views: Views 71K
Debat om det midlertidige stadion (Ceres Park Vejlby)
Last edited:
Kom lidt sent ind i denne tråd, men som flere skriver så tales der om tal til højre og venstre og JN ser jo på hele sin pengekasse, når han taler om at en krone for meget brugt er en krone vi ikke bruger på det sportslige. Men så skal han også huske, at vi har lavet en emission, der netop handlede om alt det udenom (og formentlig kan gøre det igen, hvis det skal være):

Klubben har tidligere haft en tilladelse til at lave en emission på 100 mio. allerede inden planerne for det nye stadion kom på plads. Den fik man ikke indløst, men man har så lavet flere rettede emissioner henad vejen, bl.a. til udvidelsen af Fredensvang.

Kom lidt sent ind i denne tråd, men som flere skriver så tales der om tal til højre og venstre og JN ser jo på hele sin pengekasse, når han taler om at en krone for meget brugt er en krone vi ikke bruger på det sportslige. Men så skal han også huske, at vi har lavet en emission, der netop handlede om alt det udenom (og formentlig kan gøre det igen, hvis det skal være):

Denne emission er "brugt" det var til finansiering af akademiet, så man ikke optage et obligationslån hertil.

Mon ikke - som du skriver - der snart kommer en til

Denne emission er "brugt" det var til finansiering af akademiet, så man ikke optage et obligationslån hertil.

Mon ikke - som du skriver - der snart kommer en til
Citeret fra ovenstående artikel:

- Vi står foran en række ekstraordinære omkostninger både i forbindelse med etablering af et midlertidigt stadion, hvor vi skal spille i halvandet år, og ved indflytningen på det nye stadion. Vi ser det derfor som rettidig omhu at polstre os til denne periode og på den måde sikre, at der ikke bliver gået på kompromis med det høje ambitionsniveau for det nye stadion, og at det sportslige budget ikke vil blive udhulet i overgangsperioden på grund af ekstraordinære omkostninger til midlertidige foranstaltninger, siger Lars Fournais, der ser lyst på AGF’s fremtid.

Men jo, der kan jo sagtens komme en (rettet) emission mere inden længe. Den her inkluderede nok de 10 mio. man havde forventet.

Men det er altid sjovere for en investor at bruge penge på noget der er i pipeline end til at lukke et hul.

Der er noget, jeg kommer til at tænke på ifm. næsten hver eneste hjemmekamp, og ikke mindst i den her uge. Velvidende at der er mange ting, der kunne være bedre på Vejlby stadion, så har jeg utrolig svært ved at forstå, hvordan der op til en hjemmekamp mod Brøndby, mens vi ligger på toppen af superligaen, og spiller noget af det bedste fodbold i det her årtusinde, ikke er udsolgt onsdagen op til kampen. Og ikke mindst hvordan det nærmest er umuligt at sælge billetterne til vores minimale stemningsafsnit, mens der er rekord gang i den på stemningsafsnit flere steder rundt omkring i landet.

Jeg er nysgerrig på, hvor de 8-10.000 ekstra mennesker der ville have købt billet på Communale er henne nu, og hvad deres forbehold er. Og jeg er nysgerrig på, hvorfor de mest syngende fans ikke har lyst til en kamp mod Brøndby på hjemmebane i september.

Hvis jeg var AGF, så lavede jeg med det samme en undersøgelse blandt de tilskuere, der ofte dukkede op på Stadion Alle, men som aldrig eller kun sjældent dukker op i Vejlby. Så gav jeg dem billetter til Vejlby for at deltage, og så ville jeg finde alle de grunde der kunne være, og alle de argumenter og marketing tricks der skal til for at få dem tilbage. Jeg synes, det er yderst undervældende, at vi ikke kan fylde det lille stadion. Og ja, jeg har været der selv, og jeg synes, oplevelsen er aldeles glimrende - hvis man finder de rette billetter til den rette pris. Og ja, GF har sikkert gjort alt muligt allerede, men jeg er for en sjældent gang skyld skuffet over deres indsats på det her område. Ikke over stadion, men over at de ikke har formået at fylde det op.

Der er noget, jeg kommer til at tænke på ifm. næsten hver eneste hjemmekamp, og ikke mindst i den her uge. Velvidende at der er mange ting, der kunne være bedre på Vejlby stadion, så har jeg utrolig svært ved at forstå, hvordan der op til en hjemmekamp mod Brøndby, mens vi ligger på toppen af superligaen, og spiller noget af det bedste fodbold i det her årtusinde, ikke er udsolgt onsdagen op til kampen. Og ikke mindst hvordan det nærmest er umuligt at sælge billetterne til vores minimale stemningsafsnit, mens der er rekord gang i den på stemningsafsnit flere steder rundt omkring i landet.

Jeg er nysgerrig på, hvor de 8-10.000 ekstra mennesker der ville have købt billet på Communale er henne nu, og hvad deres forbehold er. Og jeg er nysgerrig på, hvorfor de mest syngende fans ikke har lyst til en kamp mod Brøndby på hjemmebane i september.

Hvis jeg var AGF, så lavede jeg med det samme en undersøgelse blandt de tilskuere, der ofte dukkede op på Stadion Alle, men som aldrig eller kun sjældent dukker op i Vejlby. Så gav jeg dem billetter til Vejlby for at deltage, og så ville jeg finde alle de grunde der kunne være, og alle de argumenter og marketing tricks der skal til for at få dem tilbage. Jeg synes, det er yderst undervældende, at vi ikke kan fylde det lille stadion. Og ja, jeg har været der selv, og jeg synes, oplevelsen er aldeles glimrende - hvis man finder de rette billetter til den rette pris. Og ja, GF har sikkert gjort alt muligt allerede, men jeg er for en sjældent gang skyld skuffet over deres indsats på det her område. Ikke over stadion, men over at de ikke har formået at fylde det op.
Enig...studser også meget over der ikke for længst er udsolgt i stemningsafsnittet....er det pga elendigt udsyn, som jo vitterlig ER de dårligste i Vejlby...??

• Like
Reactions: cph
Jeg er nysgerrig på, hvor de 8-10.000 ekstra mennesker der ville have købt billet på Communale er henne nu,

Jeg er desværre ikke overrasket, AGF har på flere planer skudt sig selv i foden, med mange indviklede processer omkring deres billet køb.
Sæsonkort delen vil jeg ikke komme ind på, det drøfter vi en anden tråd, men det har klart sammenhæng.

Jeg kender en del som normalt ville tage på stadion, men som simpelthen ikke orker bøvlet, plus at man skal være ude i rigtig god tid, prisen er også høj osv.
Mange pladser er nummerede og dermed er den frihed man tidligere havde ved at kunne stille sig i en gruppe og se bold forsvundet.

Mit råd er at AGF åbner op for en langt løsere billetstrategi, og giver flere mulighed for at komme afsted. For det har været sølle siden vi startede
på Vejlby.

Last edited:
Vi kører en bilfuld til Århus og jeg er ret træt af der kun var pladser i stemning - eller ved siden af udeholdet.

Jeg elsker stemningen på stadion og bidrager af og til. Men dels er mit bidrag næppe nok til stemning (og jeg vil ikke ødelægge noget for dem der giver den gas), og dels er jeg endnu mere begejstret for at kunne se hele banen, når jeg er på stadion, så langside er klart foretrukket.

Er det ikke kun 200 billetter der mangler at blive solgt?

Og jeg tror man skal tænke vejret med ind i det. Det vel nærmest kun 500 som sidder i læ ved regnvejr.
Men det er til gengæld også kun ca 10-11.000 billetter til en topkamp mod Brøndby på en onsdag aften før kampen. Men jeg er helt med på, at forholdene derude kan være en stor hindring, hvis ikke man er hard core fan.

Det er helt klart de tvivlsomme forhold der gør at folk er ekstra tilbageholdende ift. At komme ud på Vejlby. Jeg selv inklusiv.

Billetten er blevet dyrere og oplevelsen dårligere. For mig personligt er det en dealbreaker ikke at kunne se hele banen, at man står så tæt og at der samtidig ingen overdækning er. Den ellers gode stemning fiser direkte op i himlen, det er hvad det er, men at der ingen dækning er for vind og vejr er rigtig ærgerligt.

Jeg elsker at komme på stadion og var stortset til hver hjemmekamp på Ceres Park. Jeg må indrømme at jeg pt. Foretrækker at tage den i fjernsynet imens jeg venter på det nye stadion bliver færdigt. Så bliver det tilgengæld også med sæsonkort.

Jeg skal ikke sige at dette er grunden til at flere bliver væk, eller er ekstra tilbageholdende. Men det er i hvert fald sådan landet ligger for mit vedkommende.

Den primære grund til at folk bliver væk er at nogle kun gider se fodbold, hvis de kan sidde ned.
Det er i hvert fald min påstand.
Folk er magelige.

Måske. Jeg tror den største gamechanger er at man ikke står tildækket. Man skal være mere end almindeligt fan for at stå og se os mod Fredericia i 4 grader, stiv kuling og regn.

Måske. Jeg tror den største gamechanger er at man ikke står tildækket. Man skal være mere end almindeligt fan for at stå og se os mod Fredericia i 4 grader, stiv kuling og regn.

Jeg synes bare ikke at de kampe, med en på forhånd god vejrudsigt, underbygger det.
Men klart, regner det, så falder endnu flere fra.

Jeg synes bare ikke at de kampe, med en på forhånd god vejrudsigt, underbygger det.
Men klart, regner det, så falder endnu flere fra.

Næ nok ikke, men jeg er nu ikke synderligt overrasket over vores tilskuertal i Vejlby. Dårligt fodbold i foråret, dårligere tilskuer oplevelse og, i min bog, alt for dyre billetter i forhold til produktet.

AGF er jo selv opmærksomme på problemet da man har brugt mange penge på en ny tribune. Kult kunne ikke bære produktet alene.

Jeg kommer på stadion søndag!
Men kan det tænkes i forhold til stemning at der har været historier om sådan lidt voksen skældud hvis man ikke er aktiv under hele kampen?
Korrekt.. De to capoer mod VB råbte faktisk inden kampen, at kun det afsnit lige bag målet var det VILDE stemningsafsnit med fuldt engagement hele tiden, mens man, hvis man deltog lidt mere “halvt” kunne stille sig ud mod siden.. Da kampen gik i gang fik den dog ikke for lidt med voksenskældud over at dem ude i siden ikke deltog… Den ene gik endda ned og ud mod siden for at skælde en mand ud, som stod med en øl i hånden og sang med.. Så ja, forvent voksenskældud hvis du ikke sætter dig helt ned når de råber at du skal dét, eller ikke tager armene på skuldrene af sidemændene osv..

(Jeg kan personligt godt forstå at man ikke gider stå der.. Giver altid Max gas vokalt, mens dem jeg står med ikke sætter sig ned eller hopper af hensyn til knæproblemer, hvilket de får voksenskældud for..)

Latest posts

Back