New posts

Debat om det midlertidige stadion (Ceres Park Vejlby)

• Thread starter Thread starter andrewdk
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 774
  • Views Views: Views 57K
Debat om det midlertidige stadion (Ceres Park Vejlby)
16 hjemmekampe på en sæson, 3.600 siddepladser, 200 kr. pr. Plads = kr 11.750.000,- Hænger økonomien på nogen måde sammen i den investering, ikke mindst fordi der jo var en tribune i forvejen? Eller regner AGF med 2 hele sæsoner og dermed 23.500.000, totalt udsolgt på tribunen, og massive sponsorater til at financiere størstedelen af anlægsomkostnignerne?

det er kun centralt for der er bløde sæder og det kun på de øverste rækker - VIP pladser
Ja, taget går kun ud over de rækker, men det går så hele vejen på tværs, så hvis de øverste ude til siderne er tilgængelige i almindelig handel kan man forsøge at få fat på noget der og være i tørvejr. Det kan så være de også er til sponsorer, men dem der betaler lidt mindre.

16 hjemmekampe på en sæson, 3.600 siddepladser, 200 kr. pr. Plads = kr 11.750.000,- Hænger økonomien på nogen måde sammen i den investering, ikke mindst fordi der jo var en tribune i forvejen? Eller regner AGF med 2 hele sæsoner og dermed 23.500.000, totalt udsolgt på tribunen, og massive sponsorater til at financiere størstedelen af anlægsomkostnignerne?
Jeg tror også at regnestykket inkluderer, at man vil holde fast i sin fanbase og ikke pludselig komme ned på 4-5.000 tilskuere i efteråret, når regn og mørke sætter ind. Det koster en stor indsats at få fat i 5.000 nye fans, mens det er ikke så svært at miste tilsvarende mange, hvis man har alt for elendige forhold (og generelt kun plads til 8.500).

Jeg tror også AGF er i en rigtig kattepine ift det midlertidige stadion. Jeg tror han havde håbet og prøvet at hype op til en lille intim oplevelse, hvor der ville blive rift om billetterne. Dette er fuldstændig udeblevet, og nu ser man sig nødt til at investere lidt i oplevelsen derude trods alt.

Jeg er dog overbevist om JN vil gøre ALT for at please sine store sponsorer, og i de næste 1½ - 2 år stadig kunne tiltrække sponsorer. Hvilket jeg også synes giver mening, det er trods alt dem i store træk der betaler gildet.

Dog er jeg overbevist om hele dette stadion / midlertidig stadion er noget dyrere end AGF havde tænkt sig det skulle være.

Jeg tror også AGF er i en rigtig kattepine ift det midlertidige stadion. Jeg tror han havde håbet og prøvet at hype op til en lille intim oplevelse, hvor der ville blive rift om billetterne. Dette er fuldstændig udeblevet, og nu ser man sig nødt til at investere lidt i oplevelsen derude trods alt.

Jeg er dog overbevist om JN vil gøre ALT for at please sine store sponsorer, og i de næste 1½ - 2 år stadig kunne tiltrække sponsorer. Hvilket jeg også synes giver mening, det er trods alt dem i store træk der betaler gildet.

Dog er jeg overbevist om hele dette stadion / midlertidig stadion er noget dyrere end AGF havde tænkt sig det skulle være.

Det har bestemt heller ikke hjulpet med 7 nederlag i træk - jeg tror at en 2. eller 3. plads havde givet fulde huse i foråret, imens et nederlag til Randers på fredag, og så hjælper en ny dyr tribune ingenting. Man skal kunne tro på projektet, også i denne sæson, for at komme på det stadion i november, og det bliver mere og mere vanskeligt, jo længere tid der går før der kommer 3 point, så Wahlstedts frispilning af Huseni kostede væsentligt mere end bare 2 point.

Det har bestemt heller ikke hjulpet med 7 nederlag i træk - jeg tror at en 2. eller 3. plads havde givet fulde huse i foråret, imens et nederlag til Randers på fredag, og så hjælper en ny dyr tribune ingenting. Man skal kunne tro på projektet, også i denne sæson, for at komme på det stadion i november, og det bliver mere og mere vanskeligt, jo længere tid der går før der kommer 3 point, så Wahlstedts frispilning af Huseni kostede væsentligt mere end bare 2 point.
Please T-Knogle, du er sq for skarp oveni til at lave den slags forsimplede slutninger :)

Sønderjyske kunne have vundet 5-1 hvis de havde været skarpe i deres afslutninger - som kom på store kontrachancer fordi vores markspillere ikke kunne tæmme en bold.

Wahlstedt redder en friløber og laver en kæmpe fejl. Han skal ikke have skyld for økonomien i Vejlby.

Det er så forsimplet at give Wahlstedt skylden. Hold nu!.

Hvad med den friløber han redder?

Wahlen står sgu en fin kamp, undtagen den blunder han tager.
Ja han holder os også inde i kampen, så det er egentligt ikke for at give ham skylden, men det er den aktion der kostede de 2 point, alle andre dumme aktioner fra bl.a. Kahl, Abbew og de uskarpe offensive aktioner fra Paddy og Emmery, kan ikke måles så klart og entydigt, som den forkerte beslutning af Wahlstedt der førte til udligningen. Så det er ikke Wahlstedts skyld at kampen endte 1-1, det resultat havde mange fædre, men det var den ene aktion der kostede 2 point.

»Det er et særligt mobiltribunekoncept, og der er ingen tvivl om, at det jo også er noget af det, man betaler for her. Det er en høj pris at betale, så det er jo klart, at det har også været noget, vi har siddet og skulle vurdere internt, om vi har ville investere i.«

Uden at fortælle det eksakte beløb, så er det ikke for meget at sige, at det har kostet flere millioner at lave den slags opgradering
, som AGF har foretaget sig, røber marketingchefen.

»Det har desværre været en omkostning, som vi også har måttet tage på os i forhold til at kunne blive ved med at tilbyde et ordentligt produkt til vores fans og sponsorer. Vi har heldigvis nogle meget loyale sponsorer og fans, og vi synes ikke, vi kunne være den oplevelse, der var der før, bekendt,« siger Asger Munkholm.

Jeg holder fortsat fat i, hovedårsagen til vi ikke skal forvente, de store dyre indkøb er pga. stigende udgifter til Vejlby sammenholdt med, vi ikke ikke rigtig har nogen spillere, der kan sælges for impact beløb.

Back