New posts

Debat om det midlertidige stadion (Ceres Park Vejlby)

• Thread starter Thread starter andrewdk
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 859
  • Views Views: Views 71K
Debat om det midlertidige stadion (Ceres Park Vejlby)
Jeg holder fortsat fat i, hovedårsagen til vi ikke skal forvente, de store dyre indkøb er pga. stigende udgifter til Vejlby sammenholdt med, vi ikke ikke rigtig har nogen spillere, der kan sælges for impact beløb.

"Vi synes ikke, at vi kan være oplevelsen bekendt" okay mand. Hvad så med endetribunefansenes oplevelse, som jo stadig er langt værre end den på den forhenværende hovedtribune? Jeg synes, det er så respektløst...

"Vi synes ikke, at vi kan være oplevelsen bekendt" okay mand. Hvad så med endetribunefansenes oplevelse, som jo stadig er langt værre end den på den forhenværende hovedtribune? Jeg synes, det er så respektløst...
Omend det er en ringe trøst, så er endetribunerne fsktisk godkendt til flere end de lukker ind.

De er med på, hvor ringe en oplevelse det er, men prøver trods alt at gøre det lidt bedre.

Tror - og jeg er så langt fra sikker - at problemet med endetribunerne er, at de er købt og ikke blot lejet.

Jeg holder fortsat fat i, hovedårsagen til vi ikke skal forvente, de store dyre indkøb er pga. stigende udgifter til Vejlby sammenholdt med, vi ikke ikke rigtig har nogen spillere, der kan sælges for impact beløb.

Man må nok også bare konstatere at man undervurderede hvad der var behov for eller overvurderede hvad de tribuner man endte med kunne levere mht udsyn på en ret flad tribune og at kapaciteten er lavere. Måske er den billigere løsning bare udtryk for en beregning af udgifter og indtægter ift at man ikke regnede med at skulle være der så længe, men det kan næsten heller ikke kun være det der er gået lidt galt og det er jo også primært sponsorerne man forholder sig til nu. Nu betyder udskiftning af den tribune så større udgifter og færre indtægter set over perioden i Vejlby ift at have opsat den med det samme, men OK, det er bedre at man reagerer. Jeg spekulerer så på om man ville have lavet bedre tribuner hele vejen rundt hvis man havde forudset de forsinkelser, som jo ikke er specielt overraskende.

Jeg anerkender selvfølgelig også at de ikke har haft så megen erfaring at trække på internt omkring det hele.

Det der koster mest i budgettet tror jeg er forsinkelsen. Nogle millioner til at skifte tribune tror jeg sagtens man kan afskrive selvom alt selvfølgelig betyder noget. Jeg har stadig ikke indtryk af at man ligefrem sparer, man øger som planlagt set over flere år, men accelerationen, som jeg forventer vi skal have på det nye stadion, bliver jo udsat og i mellemtiden øges afstanden til toppen så, mens der måske også kan være andre der haler lidt ind. Jeg tror der kommer mindst en forstærkning mere i det her vindue og at der også er penge til en pæn transfer, men det kan godt være man satser på en der ikke skal købes fri for en hel masse og man har jo også et par spillere på leje man måske skal købe fri på et tidspunkt.

Flere store salg ville naturligvis hjælpe. Hvis vi bruger penge på transfer tror jeg også mest på spillere hvor man kan få et "stort" videresalg hvis det går godt, dvs aldersmæssigt op til omkring U21.

Jakob Nielsen er blevet interviewet af Dennis Bjerre omkring omkostningerne til det midlertidige stadion i Vejlby. JN fortæller at der oprindeligt var budgetteret med at Vejlby ville komme til at koste klubben 10 mio kr, men med den nye tribune, er klubbens omkostninger forbi 50 mio nu. Det er penge som går ud af spillerbudgettet, og slet ikke hvad man havde forventet at det skulle koste.
(Låst):

Last edited:
Jakob Nielsen er blevet interviewet af Dennis Bjerre omkring omkostningerne til det midlertidige stadion i Vejlby. JN fortæller at der oprindeligt var budgetteret med at Vejlby ville komme til at koste klubben 10 mio kr, men med den nye tribune, er klubbens omkostninger forbi 50 mio nu. Det er penge som går ud af spillerbudgettet, og slet ikke hvad man havde forventet at det skulle koste.
(Låst):
Det er en helt relevant artikel, men der smides rundt med tal, så det er mere end svært at gennemskue, hvad det koster årligt og hvad der er klubbens egen reelle udgift årligt og samlet.
JN udtaler, at det der er brugt i Vejlby "kunne være brugt på banen" og at man bruger af de dejlige transferpenge på Vejlby i stedet.
Men når der spørges til, om de 10 mio i leje til den nye tribune er taget af det sportslige budget, hænger det lige pludselig ikke sådan sammen alligevel for her "ser man mere overordnet på det". Og derfor har man også budgetteret med et underskud 😉.

Så om de vandtætte skotter mellem sportsligt budget og stadionbyggerier stadig står ved magt, vides ikke.
Men at man har brugt meget mere på Vejlby end oprindeligt tænkt, er helt klart men ikke nogen nyhed.
Og det påvirker egenkapitalen, da nogle af de permanente udgifter til Vejlby skulle være dækket af kommunen, men der kom man for sent i gang, så man ikke kunne nå at bygge disse tribuneafsnit.

Det er en helt relevant artikel, men der smides rundt med tal, så det er mere end svært at gennemskue, hvad det koster årligt og hvad der er klubbens egen reelle udgift årligt og samlet.
JN udtaler, at det der er brugt i Vejlby "kunne være brugt på banen" og at man bruger af de dejlige transferpenge på Vejlby i stedet.
Men når der spørges til, om de 10 mio i leje til den nye tribune er taget af det sportslige budget, hænger det lige pludselig ikke sådan sammen alligevel for her "ser man mere overordnet på det". Og derfor har man også budgetteret med et underskud 😉.

Så om de vandtætte skotter mellem sportsligt budget og stadionbyggerier stadig står ved magt, vides ikke.
Men at man har brugt meget mere på Vejlby end oprindeligt tænkt, er helt klart men ikke nogen nyhed.
Og det påvirker egenkapitalen, da nogle af de permanente udgifter til Vejlby skulle være dækket af kommunen, men der kom man for sent i gang i Vejlby, så man ikke kunne nå at bygge disse tribuneafsnit.
Det lyder lidt mudret. Alle mulige udgifter kunne vel groft sagt bruges på banen. Men hvis man vitterligt har taget penge fra det sportslige budget i stedet for egenkapitalen, så er det lidt som at skyde sig selv i foden, for så kommer vi bare endnu længere væk fra de andre. Og så har man også sagt, at man blot er tilfreds med at slæbe sig i top-6 uden at man tør sige det offentligt. Det er da vildt skuffende at man har budgetteret så voldsomt forkert og at det kommer til at gå ud over det sportslige fordi man ikke vil tage det af egenkapitalen. For hvad er problemet? Alle forlydender er at det nye stadion nærmest bliver en guldgruber der katapulterer AGF op i et andet økonomisk luftlag. Det bør man da i stedet tage forskud på, så man ikke kommer så håbløst langt bagud, at det hele kan være lige meget om 1,5 år.

Og det de samtidig siger mellem linjerne er vel også, at der ikke kommer flere spillere ind til top 6 højst profilerede i en start 11er. Jeg tror sæsonen skal køres igennem med hvad vi har.

Det bliver uden tvivl smalkost indtil det stadion står klar. Håber på top 6, men bliver nok noget roderi omkring 4-10 pladsen.

Og det de samtidig siger mellem linjerne er vel også, at der ikke kommer flere spillere ind til top 6 højst profilerede i en start 11er. Jeg tror sæsonen skal køres igennem med hvad vi har.

Det bliver uden tvivl smalkost indtil det stadion står klar. Håber på top 6, men bliver nok noget roderi omkring 4-10 pladsen.
Jeg kan godt leve med roderi omkring 4. pladsen

Han siger ordret at de har brugt +40 mere end budgetteret og de er taget i den sportslige sektor. Vi må se hvor Iænge de tør spille højt spil.
Hvor ser du det ordrette citat? Stiften laver deres rubrikker, men citatet fra JN er, at pengene til Vejlby “kunne være brugt på banen”. Ikke at de ville være blevet det. Hvor meget der var og nu er allokeret direkte til spillere, står der ikke noget om. Og hvis deres udmeldinger om, at stadionbyggerier er helt adskilt fra, hvad der løbende afsættes til truppen holder vand, er der ikke sket noget her.

Men det er da klart, at det har kostet noget i.f.t. klubbens økonomi generelt, men hvad det betyder for f,eks, transfervinduet nu, er der altså ikke meldt noget ud om. Kun at klubben er blevet fattigere, og at man derfor har budgetteret med et underskud. Og det er som sådan en flere måneder gammel nyhed her i agurketiden.

Hvor ser du det ordrette citat? Stiften laver deres rubrikker, men citatet fra JN er, at pengene til Vejlby “kunne være brugt på banen”. Ikke at de ville være blevet det. Hvor meget der var og nu er allokeret direkte til spillere, står der ikke noget om. Og hvis deres udmeldinger om, at stadionbyggerier er helt adskilt fra, hvad der løbende afsættes til truppen holder vand, er der ikke sket noget her.

Men det er da klart, at det har kostet noget i.f.t. klubbens økonomi generelt, men hvad det betyder for f,eks, transfervinduet nu, er der altså ikke meldt noget ud om. Kun at klubben er blevet fattigere, og at man derfor har budgetteret med et underskud. Og det er som sådan en flere måneder gammel nyhed her i agurketiden.
Præcis

Jeg synes simpelthen det er så ringe, vi ikke kan få et klart svar på, hvad vi kan forvente.

Har Vejlby udgifterne fået en direkte konsekvens for CVs handlemuligheder i dette vindue og de næste 2?
Hvad er klubbens sportslige forventning i denne sæson?
Kommer vi til at skrue ned for ambitioner frem til stadion står klar?

Og der er sikkert mange andre relevante spørgsmål.

Jeg tror, det vil give os fans mere og ro en forståelse for lavere ambitioner, hvis ledelsen var mere åbne og igen jeg kræver ikke svar på konkrete beløb eller andre "forretningshemmeligheder" selvom det da også vil være dejligt.

Åbenhed, åbenhed, åbenhed, åbenhed!

Latest posts

Back