New posts

Cykling

• Thread starter Thread starter Guller
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 182K
Cykling
Modsætninger?

Og det bygger 100% på indicier.. de 99% er jo taget ud af dit subjektive syn på det.

Personlig er jeg nok på 50/50 om der foregår noget, men i min verden er man uskyldig til det modsatte er bevist.. og der er 0 beviser. Så må du squ gerne syntes det er naivt.

Problemet for mig bliver når folk skråsikkert (ja 99% er squ sa ar dømme ham!) Siger han er dopet, uden at se på se andre top ryttere. Som jeg ser det, er det mindst lige så naivt st tro kun UAE snyder, hvis nogen gør i hvert fald når du snakker organiseret..
Vi kan kalde du insinuerende/skråsikkert/naivt…

Jeg synes, man skal kigge på at vi har med et arabisk finansieret hold (som ligesom alle andre arabiske interessenter inden for sport) ønsker maximal exponering/sportswashing og flest mulige succeser.
Dette kombineret med ansættelse af verdens mest shady intaliener bør få alle alarmklokker til at bimle om bamle…
Og i ovenstående har jeg ikke engang indbygget øjetesten og den konstante topform siden januar 2024 og det helt igennem grinagtige narrativ med permanent at hylde Eminem.

Vi kan kalde du insinuerende/skråsikkert/naivt…

Jeg synes, man skal kigge på at vi har med et arabisk finansieret hold (som ligesom alle andre arabiske interessenter inden for sport) ønsker maximal exponering/sportswashing og flest mulige succeser.
Dette kombineret med ansættelse af verdens mest shady intaliener bør få alle alarmklokker til at bimle om bamle…
Og i ovenstående har jeg ikke engang indbygget øjetesten og den konstante topform siden januar 2024 og det helt igennem grinagtige narrativ med permanent at hylde Eminem.

Igen det er så fint at være skeptisk og tro og så videre.. Men uden skyggen af bevis, så er min (understreget min) mening, at man ikke skal stå skråsikkert på det. For hvad nu HVIs det er reelt nok? Jeg syntes personligt ikke det er fair at dømme en, uden beviser, fordi han er for god - hvilket vel reelt KAN være det der sker.

Må jeg spørge alle direkte, for at se hvor langt den går
1. Tror i pogacar er dopet?
2. Tror i hele UAE er dopet?
3. Tror i Vinegaard er dopet?
4. Tror i alle de bedste er dopet?
5. Tror I alle i feltet er dopet?

Sådan helt reelt, bare med ja/nej svar...
Ja - ja - måske - nej - nej

Den eneste grund til mit "måske" er at Jonas ikke slår mig som den type. Jeg har ikke en speciel antipati mod UAE/Pogacar, når Vingegaard konkurrerer mod dem - det har jeg i SAMTLIGE løb, de er en del af.

Ja - ja - måske - nej - nej

Den eneste grund til mit "måske" er at Jonas ikke slår mig som den type. Jeg har ikke en speciel antipati mod UAE/Pogacar, når Vingegaard konkurrerer mod dem - det har jeg i SAMTLIGE løb, de er en del af.
Men du har en særlig sympati for Jonas, og det påvirker din bedømmelse. Kald det et karaktermord på Pogačar eller en arbitrær fredning af modstanderen; resultatet er det samme.

Har jeg en særlig sympati for Pogačar? Absolut, men som @valverde4ever bruger jeg fakta som præmis.

Ellers kan man da ikke nyde cykling overhovedet.

Mine svar:

Nej
Nej
Nej
Nej
Nej.

For det er fakta, til det modsatte er bevist.

Kald det bare naivt. Jeg synes, I opfører jer modbydeligt.

Må jeg spørge alle direkte, for at se hvor langt den går
1. Tror i pogacar er dopet?
2. Tror i hele UAE er dopet?
3. Tror i Vinegaard er dopet?
4. Tror i alle de bedste er dopet?
5. Tror I alle i feltet er dopet?

Sådan helt reelt, bare med ja/nej svar...
ja - ja - ja - nej - nej.

Ser af samme årsag ikke cykelløb de her år

Jeg har skrevet det her før
Men synes præmissen er vigtigt
Min take på doping er krudt som er ulovligt idag ikke krudt som muligvis ulovliggøres til næste år eller længere ude i fremtiden.
Jeg tror det er plausibelt at flere ryttere/hold krudter sig men det er ikke ulovligt idag ergo er det ikke doping.

UCI bliver med rette kritiseret for mangt og meget, jeg tror de ville være lykkelige for at have en brøkdel af FIFAs budget.
Det samme med WADA, da froomey brugte for meget astma medicin kom det frem at team sky budget var tilsvarende med hele WADAs globale budget til alle sportsgrene jeg antager at de nye storhold har tilføjet endnu mere.
Det er på mange måder en ulige kamp.
Jeg er også med på @valverde4ever vogn om at Pogi med flere er uskyldige indtil det modsatte er bevist.

Er Pogi dominans ødelæggende for min interesse, til dels, men jeg synes også vi er forkælede med en rytter som prøver at vinde alle momumenterne og så qua talent eller evt krudt kører løbene forfra med angreb, vi skal ikke mange år tilbage (sagen i klassikerne) hvor der til dels blev kørt negativt for at han ikke skulle vinde.

det er let at skrive nu, men jeg troede ikke et sekund på argumentationen om at bruge giroen som en slags forberedelse til touren, ot slet ikke mod monstret pogacar.

Jeg holder mest af klassikerne og mit take bliver at se de jeg kan af touren i den kontekst som en dags løb

Ahh...lidt friskt, er det ikke?

Og nej, jeg har ikke en særlig sympati for Vingegaard. Til gengæld er jeg pjattet med typer som Mads P., Girmay, MvdP, van Aert, Cort etc.
Vinge palmerés er jo fantastiske og endnu mere i den historiske kontekst,
Lidt det samme med Mad S, uden MVDP havde han måske allerede en par store sten til carporten i Holbæk

Latest posts

Back