Jo, men det er jo heller ikke sådan, at Pogacar bare træder væk som ingenting. Det er jo bare sådan noget, man siger. Vi snakker stadig få minutter over hundredvis, eller ligefrem tusindvis, af kilometer, der kan blive til ingenting med en dårlig dag - som Pogacar, helt sikkert, ikke har mange af.
Ej, ej, ej. Hvis vi skal have den her diskussion, så er du altså nødt til at forholde dig til virkeligheden.
Det er jo lige præcis det, Pogacar gør. Han træder bare væk. Ikke altid på alle bjergetaper, men altid nok gange, til at spændingen reelt er annulleret. Senest i går har vi et eksempel, hvor han så let som ingenting kørte fra konkurrenterne på den del af etapen, der var mindst i hans favør.
I alle endagsløb pånær San Remo, kører han, når det passer ham. Og det er kun MVDP, der i nogle få løb, kan følge ham.
Hertil er minutter i cykelløb en gigantisk forskel. Især, når det i endagsløb, hvor han kører solo i 70 km eller på enkelte etaper.
I går smadrer han Vingegaard med knap tre minutter. Det er en gigantisk forskel på en etape som i går.
Han vandt med 04:24 sidste år. Det er en markant margin i cykelsport.
Året forinden vandt han med 06:17. Endnu mere.
I år fører han med 3 minutter efter en bjergetape, og vi er ikke engang en uge inde i løbet.
Det er helt fair, at synes, at Pogacar er fed og at hans præstationer er smukke. Men det bliver umuligt at have en debat om ham, hvis hans præstationer skal bagataliseres i sådan en grad.
Flere har efterspugt, at vi ikke diskutterer Pogacar og doping. Jeg prøver virkeligt at holde mig på dydens smalle sti. Men så skal jeg altså også bede om, at vi ikke prøver at tone hans præstationer ned.