Cykling
hapsen
Well-known member
ASO kan i hvert fald gemme sig bag rollon som arrangør.Men så kan vi tage ASO. De har få incitamenter i at afsløre sportens største stjerne, som kører for et hold, der nærmest har en bundløs pengetank i ryggen.
WADA er de eneste, som har et reelt incitament alle andre aktører i sporten har ikke. Bliver Pogacar knaldet, rammer det alle enten direkte eller indirekte. Er helt på Uglens hold, jeg tror omerta lever i bedste velgående i cykelsporten, der er simpelthen for meget at tabe ikke mindst om sporten overhovedet kan overleve en skandale, hvor sportens superstjerne, ansigtet og alles darling bliver taget i snyd.
Jeg synes, det lugter at hverken TV2 eller Eurosport i deres direkte dækninger ikke så meget som nævner doping eller undrer sig over en rytter kan være SÅ suveræn over en hel sæson i alle løb (undtagen rene sprinterløb) inkl. løb der ikke ligger til Pogacar.
Det er plausibelt at Omerta fortsat eksisterer, cykling er på mange måder en konservativ sport.
Historisk har sporten vel aldrig været ren, og derfor tror jeg også sporten ville overleve skulle Pogi bliver nappet - over tid i hvert fald.
Jeg vil dog insistere på at hvis de unge kan gøre sig relativt gældende i Dauphine så er det et sundhedstegn.
For et par sæsoner siden nævnte Michael Rasmussen noget om "At de kører stadigvæk lidt for stærkt" - men enig - de er en del af sporten som aktive eller med relative tætte relationer(tjek fx Mads geniale interview men den danske eurosport journalist) og så er det nok sværere at være kritisk.
Jeg tror dog en central præmis internt i cykling, hvis det teknisk set er lovligt er det ok - selvom det senere hen bliver til doping.
Naa, damen har fødselsdag, der skal spises frokost - over and out for mig - god etape!