New posts

Cykling

• Thread starter Thread starter Guller
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 206K
Cykling
Igen, hvilke løb er det? Hvis du nævner Camino, får du et forsøg til.

Hvorfor skulle Vingegaard være dopet, hvis Pogacar er det? Hvornår har Vingegaard kørt Pogacar ud af baghjulpet, hvor det ikke kan forklares med hans restitution som er undersøgt på Rigshospitalet og værende irc i top 1% af alle mennesker på kloden (eller var det kun cykelryttere).
Vingegaard kan godt være dopet men mistanken kan ikke være på hans præstationer, som ikke er sensationelle i modsætning til Pogacar.

Du nægter helt konsekvent at forholde dig til, hvor suveræn Pogacar er og er det over en hel sæson. Ikke engang Armstrong kunne præstere på det niveau over en hel sæson.

Jeg prøver igen kort.

Jeg sammenligner ikke Pogacar og Vingegaard en til en i hvad de kan, da de simpelthen er forskellige I statur, vægt osv.

Jeg siger ikke at pogacer ikke KAN være dopet, men lige i tror han er, så tror jeg, at hvis han er det, er langt de fleste andre I toppen også.

Jeg siger at hvis ikke pogacer havde været der, så ville Vingegaards præstationer have været vilde. Og han havde stået med 5 Tour de France tilter, en som hjælper og en hvor han kommer uden forberedelse på rekord tid, fra et livstruende styrt.
Min pointe er, at uanset hvem, i hvilken som helst sport, der virker lidt for god (her nok ikke lidt) altid anklages for det ene og det andet.

Vingegaard har ikke de samme vanvids ridt som pogacar, men det har MvdP og Evenepool flere af. Sporten er voldsomt meget anderledes nu, end da Armstrong, Rasmussen og de andre kørte - så meget at ryttere selv kalder detxen anden sportsgren. Der er sket uhyggeligt meget på udstyrsfronten, og det er jo næsten et våbenkapløb lige pt.

Jeg siger bare, at jeg ikke kan se nogen logik i at det kun er pogacar der snyder, og hvis han gør, så tror jeg også at de andre gør, og så er han stadig bare bedre..

Jeg siger at hvis ikke pogacer havde været der, så ville Vingegaards præstationer have været vilde.

Men det er lige præcis her, jeg ikke kan følge dig som i overhovedet ikke. Vingegaard har et mål og kun et mål, alt hans fokus er på det ene mål og derfor kører han ikke de store endagsløb i foråret og derfor sæsonen slutter efter Vuealtaen.
Når man tager det i mente og lægger sammen med hans seriøsitet, hans evne til restitution, hans hold og supportapparat så er der intet odiøst i, Vingegaard uden Pogacar kunne stå med 3-4 Tour sejre.

Du skriver det, sporten er meget anderledes nu end under Armstrong tiden. Alle ryttere i dag er toptunet, alle hold tager udstyr og kost super seriøst og med verdensrangliste point så er det livsvigtigt selv perifære ryttere også leverer, derfor køres der hurtigere. Det er den verden Pogacar smadrer nærmest alle efter behag, ikke som for 20 år siden hvor halvdelen af et felt var mere fyld end havde niveau til at være der.

Du kan simpelthen ikke seriøst bruge Vingegaards præstationer til at mene hvis Pogacar er dopet så er Vingegaard også.

Men det er lige præcis her, jeg ikke kan følge dig som i overhovedet ikke. Vingegaard har et mål og kun et mål, alt hans fokus er på det ene mål og derfor kører han ikke de store endagsløb i foråret og derfor sæsonen slutter efter Vuealtaen.
Når man tager det i mente og lægger sammen med hans seriøsitet, hans evne til restitution, hans hold og supportapparat så er der intet odiøst i, Vingegaard uden Pogacar kunne stå med 3-4 Tour sejre.

Du skriver det, sporten er meget anderledes nu end under Armstrong tiden. Alle ryttere i dag er toptunet, alle hold tager udstyr og kost super seriøst og med verdensrangliste point så er det livsvigtigt selv perifære ryttere også leverer, derfor køres der hurtigere. Det er den verden Pogacar smadrer nærmest alle efter behag, ikke som for 20 år siden hvor halvdelen af et felt var mere fyld end havde niveau til at være der.

Du kan simpelthen ikke seriøst bruge Vingegaards præstationer til at mene hvis Pogacar er dopet så er Vingegaard også.

Vingegaard vinder etapeløb allerede fra februar, til marts til april, til juni til juli.. det gjorde Armstrong ikke engang.

Vingegaard vinder etapeløb allerede fra februar, til marts til april, til juni til juli.

Det er jo ikke rigtigt.

Og derudover er det alle etapeløb som han forbereder sig til i sin forberedelse til Touren. Han tager netop ikke et afbræk og kører endagsløb for fuld skrue. Der er igen intet odiøst eller overnaturligt i Vingegaards sejre.

Det er jo ikke rigtigt.

Og derudover er det alle etapeløb som han forbereder sig til i sin forberedelse til Touren. Han tager netop ikke et afbræk og kører endagsløb for fuld skrue. Der er igen intet odiøst eller overnaturligt i Vingegaards sejre.

2023
- Gran Camino i ferbaur
- Baskerlandet i april
- Dauphine i Juni
- Touren i Juli
- 2 i en vuelta han kunne vinde hvis han og holdet ville i august
2024
- Gran Camino i ferbuar
- Tirreno i marts
- så skade
- 2 i touren i juli
- Polen Rundt i august

Tænker der ville have været et bakserlandet rundt og dauphine imellem tirreno og touren 2024 tror du ikke?

Denne her var ikke en sammenligning med pogacar, men Armstrong.

Det Vingegaard gør er vildere end Armstrong HVIS Pogacar ikke var der.

Det er min pointe.. Vingegaard ser mere menneskelig ud FORDI pogacar. MVDP pg evenepool laver vilde ting også

Jeg kan vitterlig ikke se noget som helst ekstraordinær over Vingegaards resultater og slet som du har gjort flere gange efterhånden noget som indikerer han også skulle være dopet:

View attachment 4477

Jeg siger ikke at Vingegaard er dopet..!

Armstrong hives ind når man snakker om pogacar, som en der også var suveræn.

Så siger jeg, hvis ikke pogacar var der, så ville Vingegaards resultater stikke ud, og være direkte sammenligninge med Armstrong, og så ville Vingegaard have stået med 4 Tour i træk, og langt bedre resultater resten af året end Armstrong.
Er du uenig i det?

Jeg siger ikke nogen er dopet, det gør andre, jeg forstår bare ikke logikken i at kun 1 er dopet.

Og belejligt med en tabel der lige fjerne O'Camino (ikke den store modstand nej), Algave og Polen Rundt.

Nej, det er helt bevidst, for det er vitterlig små løb hvor Vingegaard naturligs bør og skal vinde uden problemer pga. den manglende modstand. Jeg har også undladt de små løb Pogacar har vundet, så intet fordækt eller manipulation.

Nej, du siger hvis Pogacar er dopet så kan Vingegaard også være det. Hvis ikke du bunder den påstand i Vingegaards resultater kontra Pogacars så må du uddybe.

Jeg gir op.. jeg sammenligner IKKE pogacar og Vingegaard..

Jeg siger
HVIS vi antager at pogacar er dopet, så fjernes hans resultater, og så står Vingegaard med nogle resultater som ser vildere ud end Armstrong, sæson mæssigt .. Armstrong som hives ind HVER gang man snakker om pogacar.

Vingegaard kontra Armstrong..

Jeg siger ikke at pogacar ikke er dopet, men det er lidt sjovt at det kun er når han vinder folk skriger doping, men når Vingegaard har slået ham, er han bare sej!

Vingegaard kontra Armstrong..

Intet sted nævner du Armstrong, det er først da jeg nævner Armstrong du bruger ham som begrundelse. Du forholder dig heller ikke til måden hvorpå Vingegaard har slået Pogacar hvilket i øvrigt kun er sket få gange kontra de nogen flere gange Pogacar har slået Vingegaard.

Jeg vil dog give dig, at Armstrong ikke var nogen sejrsmaskine udenfor Touren omend han dog har vundet VM og Fleche Wallone.

Intet sted nævner du Armstrong, det er først da jeg nævner Armstrong du bruger ham som begrundelse. Du forholder dig heller ikke til måden hvorpå Vingegaard har slået Pogacar hvilket i øvrigt kun er sket få gange kontra de nogen flere gange Pogacar har slået Vingegaard.

Jeg vil dog give dig, at Armstrong ikke var nogen sejrsmaskine udenfor Touren omend han dog har vundet VM og Fleche Wallone.

Jeg har sagt at pogacar er vildere end Vingegaard.. det ved alle.

Jeg har hele tiden allokeret for det ikke giver mening at kan pogacar er dopet, og forsøger at forklare logikken i at det ikke giver mening, på forskellige måder.. Armstrong den sidste.
Jeg kan ikke forklare dig logikken i det og sådan er det.

Du må gerne tro Pogacar alene er manden der doper sig - og så tror jeg at hvis han er, så ryger der mange flere. Heriblandt vores egen Vingegaard, skjeldmose og Mads p.

Og det er kun tro.

God aften

Vinge har det højeste(eller en af de højeste) VO2 Max værdier som er målt
Armstrong vandt VM før han blev syg og derefter rigtig strong.

Jeg er for ung til at have set Eddy og Kelly kære væddeliøb
Men den rytter som jeg synes bedste kan sammenlignes med Pogi er sjovt nok Valverde
Han var også vild fra Ruta del sol til Lombardia men der manglede lige er par % for at for alvor være en GC rytter.
Jeg ser Vinge som udpræget GC rytter og i topform vel nok den bedte klatrer af alle GC drengene, pogi har eksplosionen, Remco har sine TT skills.
Jeg tænker vi sammenligner primært pga TDF.
Jeg synes begge på hver deres måde er en gave til sporten og fra min sofa prøver jeg bare af nyde det de laver.
Jeg tror Pogi bliver væsentlig mindre dominerende i denne sæson, og jeg glæder mig faktisk til at se ham i San Remo, hvor feltet er dybere kvalitets mæssigt end strade Bianchi, det samme gælder Ronde og evt Liege, jeg tror ikke han kører Rpubaix.

Men den rytter som jeg synes bedste kan sammenlignes med Pogi er sjovt nok Valverde
Han var også vild fra Ruta del sol til Lombardia men der manglede lige er par % for at for alvor være en GC rytter.

Det er en god sammenligning. Dog får jeg lyst til at bemærke, at Valverde efter alt at dømme var dopet og faktisk er dømt i forbindelse med Operation Puerto. Han blev måske endnu bedre, da han returnerede fra karantæne, hvilket jo er mistænkeligt. Desuden var Valverde langt fra en top GT rytter. Selvom han var i form, var han jo ikke i nærheden af Contador, Schleck, Froome, Wiggins og hvem han ellers kørte imod.

Den sammenligning får kun mig til at undres mere over Pogacars niveau.

Frit fra hukommelsen, blev han dømt, uden dog at indrømme noget, lidt ligesom Contador. Han kunne i hvert ikke køre lob i Italien i nogle saesonner.
Han kunne ikke rigtig i de helt høje bjerge mod de bedste klatrere, og hans TT var vel heller ikke god nok, men stadigvæk en fantastisk rytter.
Jeg kan kun anerkende at det bestemt er plausibelt at Pogi mfl doper sig. Jeg tror de fleste toprytterne benytter sig at præstations fremmende midler, men jeg tror de fleste af disse midler er lovlige lige nu. Jeg kan sagtens forestille mig at flere ting så bliver gjort ulovlige med tiden og sådan fortsætter det.
Samtidig tror jeg at Pogi er mindst et generations talent, han virker som en god fyr og den måder han kører cykel løb synes jeg er cool, selvom jeg gerne medgiver at sidste sæson var for overlegen.
Jeg vælger at nyde de mange talentfulde danske ryttere, (vel de bedste generationer nogensinde?) Pogi og MVDP o Van Aert - jeg synes sgu cykling er fedt disse år.

Frit fra hukommelsen, blev han dømt, uden dog at indrømme noget, lidt ligesom Contador. Han kunne i hvert ikke køre lob i Italien i nogle saesonner.
Han kunne ikke rigtig i de helt høje bjerge mod de bedste klatrere, og hans TT var vel heller ikke god nok, men stadigvæk en fantastisk rytter.

Valverdes blod blev matchet med blod i Fuentes besidelse. Det er vist kun de største fornægtere, der tror på, at han ikke var dopet.

Men præcis. Han var fantastisk, men han havde sine begrænsninger, selvom han efter alt at dømme var krudtet. Modsat Pogacar, som ikke har skyggen afbegrænsninger.

Jeg kan kun anerkende at det bestemt er plausibelt at Pogi mfl doper sig. Jeg tror de fleste toprytterne benytter sig at præstations fremmende midler, men jeg tror de fleste af disse midler er lovlige lige nu. Jeg kan sagtens forestille mig at flere ting så bliver gjort ulovlige med tiden og sådan fortsætter det.
Samtidig tror jeg at Pogi er mindst et generations talent, han virker som en god fyr og den måder han kører cykel løb synes jeg er cool, selvom jeg gerne medgiver at sidste sæson var for overlegen.
Jeg vælger at nyde de mange talentfulde danske ryttere, (vel de bedste generationer nogensinde?) Pogi og MVDP o Van Aert - jeg synes sgu cykling er fedt disse år.

Jeg synes cykling er fedt disse år. Jeg synes ikke, cykling var fedt sidste år. Pogcar og MVDPs niveau gjorde cykling kedeligt.

Jeg synes ikke, Pogacar virker som en sønderligt god fyr. Han er da fjollet og legebarnsagtig. Men hans retorik mod Vingegaard under sidste års tour og hans grådighed trækker ned. Men jeg elskede også Indurain og afskyede Armstrong.

Jeg tror heller ikke på generationstalenter i cykelsport. Som regel er deres ufatteligt store talent koblet med en ufatteligt stor vilje til at snyde.

Jeg køber ikke, at Pogacar justerer nogle træningsmetoder og noget kost og så upper sit niveau så markant. Som andre har skrevet, giver det ingen mening, at Pogacar kan tage kvantespring i en verden af marginal gains.

Valverdes blod blev matchet med blod i Fuentes besidelse. Det er vist kun de største fornægtere, der tror på, at han ikke var dopet.

Men præcis. Han var fantastisk, men han havde sine begrænsninger, selvom han efter alt at dømme var krudtet. Modsat Pogacar, som ikke har skyggen afbegrænsninger.

Jeg synes cykling er fedt disse år. Jeg synes ikke, cykling var fedt sidste år. Pogcar og MVDPs niveau gjorde cykling kedeligt.

Jeg synes ikke, Pogacar virker som en sønderligt god fyr. Han er da fjollet og legebarnsagtig. Men hans retorik mod Vingegaard under sidste års tour og hans grådighed trækker ned. Men jeg elskede også Indurain og afskyede Armstrong.

Jeg tror heller ikke på generationstalenter i cykelsport. Som regel er deres ufatteligt store talent koblet med en ufatteligt stor vilje til at snyde.

Jeg køber ikke, at Pogacar justerer nogle træningsmetoder og noget kost og så upper sit niveau så markant. Som andre har skrevet, giver det ingen mening, at Pogacar kan tage kvantespring i en verden af marginal gains.
Jeg er meget enig. Talent og doping udelukker ikke hinanden.

Og man behøver bare se på det hold han kører på og hvilke sportsdirektører mm. de har ansat.

Det samme kan siges om Jumbo-Visma, hvor Rabobank jo også er tilbage :)

Latest posts

Back