Jeg ser smiley'en - men aligevel. Det er også doping, når det ikke er et medikament på listen hos WADA/UCI.
Kulilten var ret objektivt doping, men bare endnu ikke på listen over dopingmidler. Derfor trak UAE og Visma jo også i land.
Udpræget diagnosticering med astma er også en klassiker. Du kører ikke WC med dårlige lunger, så oplagt snyd.
Eliteryttere, der kørte på tramadol for ikke at kunne mærke syren i benene, var jo også doping før 2019 - og nu kører man så på Tapentadol i stedet.
At man i "den rene periode" i 2010'erne er kørt med et mix af opoider og koffein i drikkedunken på den sidste stigning af jo ikke anderledes end den gang man startede dagen med en belgisk blanding af cognac, koffein, amfetamin og heroin ("la pot belge")
Jeg har prøvet at holde mig udenfor doping delen
Jeg elsker at se cykling og synes at pogi er en gave til sporten.
Jeg vil gerne anerkende at doping er en plausibel mulighed, men vi ved det jo ikke.
Cykling arbejder med projibited substances fc epo
Og specific substances froomes salbutamol(tror jeg det var)
Det sidste har grænse værdier som o,51mg er doping og 0,49mg er clean.
Det er ikke helt så sort/hvidt og froomey blev jo ikke dømt.
Pointen er at jeg tror holdene prøver at optimere på ALT hvad de kan, hvis det ikke er teknisk ulovligt omend super amoralsk så er det jo ikke doping og snyd.
Jeg ved det selvfølgelig ikke men jeg tror grænserne i gråzonerne er der hvor det hele rykker sig, udstødningsgasserne er jo blevet forbudt.
Men hvis to lovlige præparater mixes og giver en effekt så er det nok amoralsk men ikke snyd i den tekniske forstand.
Sådan er min tolkning i hvert fald
El imbatible kom mig i forkøbet