New posts

Cykling

• Thread starter Thread starter Guller
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 155K
Uno-X vandt Omloop .

Og hvordan er det præcis, at Corts store svaghed - positionskampen - bliver forbedret i hans karriere senssommer, fordi hans hold vinder et løb med positionskamp, hvor Cort ikke deltager? Hvornår har Uno-X sidst lykkes med at placere Cort i en position til at køre finale mod den absolutte verdenselite?

Det er bragende upopulært, men jeg kalder den alligevel:
Tadej kører på "et eller andet". Noget vi - måske - først opdager om 10-20 år (hvorefter det ulovliggøres), alternativt ALDRIG finder ud af.

Jeg ved, det er unfair, når man ikke kan bakke det op med noget som helst andet end "hunch".

Det, der foregår og har foregået det seneste års tid, er så meget out-of-league ift., at han kører med de allerbedste på kloden.

Jeg er selv pjattet med Tadej og hans lyse og drengede sind, men måske det - kombineret med fornægtelse af at historien gentager sig - gør at fans verden over stilsigende accepterer, at alt ikke er som det skal være?

Jeg ved godt, det er kontroversielt, men jeg kan ikke være den eneste, som tænker sådan?

Både Cort og Pedersens forbandelse i Milano - San Remo er jo, at de har kørt det i en æra, hvor det har været historisk selektivt. Corts bedste MSR var vel det i 2019, hvor han gjorde en dyd ud af at gemme sig (=spare kræfter) hele dagen og ender som toer i spurten mellem Kristoff og Gaviria. Desværre var en større gruppe bare kørt, så det gav ham kun en 14. plads.

I langt de fleste udgaver 1995-2015 ville både Cort og Pedersen have haft rigtigt gode muligheder for en top 5-placeringer. I perioden efter har vi haft Alaphilippe, Van Aert og MVDP, der har haft både viljen og evnen til - og sammenfaldende interesser i - at splitte alting i finalerne. Med Pogacar i spil som den ultimative favorit kan det dog godt være, at finalerne bliver kørt anderledes, og anderledes defensivt, nu. Det så vi allerede sidste år, og det gav også Mads P's hidtil største chance for en sejr.

Kommer vi til at se noget lignende i år, og det virker sandsynligt, så ligner både Cort og Mads P gode bud på topplaceringer.

Jeg er selv pjattet med Tadej og hans lyse og drengede sind, men måske det - kombineret med fornægtelse af at historien gentager sig - gør at fans verden over stilsigende accepterer, at alt ikke er som det skal være?
Det er oplagt at der er mange fans og andre omkring cykelsporten der ikke har lyst til at puste alt for meget til ilden. Det vil være noget af et slag hvis det viser sig at han er på noget noget ny doping. Hvis der er et eller andet, er der måske også et argument for at det skal være noget mekanisk, umiddelbart synes jeg det lyder lidt usandsynligt at man finder på noget "kemisk" som kun en enkelt rytter så bruger, men hvis der er flere topryttere der bruger det samme, ville han vel ikke være så suveræn.

Det er bragende upopulært, men jeg kalder den alligevel:
Tadej kører på "et eller andet". Noget vi - måske - først opdager om 10-20 år (hvorefter det ulovliggøres), alternativt ALDRIG finder ud af.

Jeg ved, det er unfair, når man ikke kan bakke det op med noget som helst andet end "hunch".

Det, der foregår og har foregået det seneste års tid, er så meget out-of-league ift., at han kører med de allerbedste på kloden.

Jeg ved godt, det er kontroversielt, men jeg kan ikke være den eneste, som tænker sådan?

Eller os er man bare uskyldig til det modsatte er bevist..

Man kan TRO meget, og syntes det er MEGET mistænkelig. Men når det i bund og grund ikke kan bevises, så er man uskyldig.

Derudover skal man huske at Cykelsporten er den KLART mest testede sportsgren, og straffen for at snyde med det, strengest. I fodbold kan man blive væk fra doping kontrol og få en bøde.

Jeg siger ikke at Pogacar ikke er dopet, men det er lidt sjovt at det kun er når han vinder folk skriger doping, men når Vingegaard har slået ham, er han bare sej!

Man kan TRO meget, og syntes det er MEGET mistænkelig. Men når det i bund og grund ikke kan bevises, så er man uskyldig.

Derudover skal man huske at Cykelsporten er den KLART mest testede sportsgren, og straffen for at snyde med det, strengest. I fodbold kan man blive væk fra doping kontrol og få en bøde.

Jeg siger ikke at Pogacar ikke er dopet, men det er lidt sjovt at det kun er når han vinder folk skriger doping, men når Vingegaard har slået ham, er han bare sej!
I modsætning til Vingegaard er Pogacar overmenneskelig i stort set alle typer løb fra marts til og med september. Hvis han nu kun var overmenneskelig i dele af en sæson og i visse løbstyper, så var det langt mindre mistænkeligt. Og så vinder han jo hele tiden, så det er klart, at der bliver skreget hele tiden. Hvis Vingegaard var ligeså suveræn i hele cykelsæsonen og på tværs af terræn, så ville jeg råbe ligeså højt om ham - ligesom jeg i sin tid råbte af Kyllingen og af Riis.

Men er velsagtens også den top sport hvor flest "vindere" gennem tiden er blev fanget.
Wimbledon har ikke mange vindere, der er streget fra historiebøgerne.

Hvis mit indlæg giver udtryk for, at jeg ikke accepterer skyldig/ikke skyldig, så beklager jeg, for selvfølgelig er det gældende.
Jeg insinuerer som jeg gør, fordi Tadej er SÅ suveræn i ALLE løb og det uagtet om det er fladt, stejlt, gravel etc…
Enhver anden rytter, også Vinge, ville have fået samme skepsis fra min side.

Men er velsagtens også den top sport hvor flest "vindere" gennem tiden er blev fanget.
Wimbledon har ikke mange vindere, der er streget fra historiebøgerne.
Verdens nr. 1 i tennis hos både mænd og kvinder er taget for doping inden for det seneste år - og har fået meget milde straffe. Uden det har skabt det helt store ramaskrig (udover at straffene har været for milde).

Verdens nr. 1 i tennis hos både mænd og kvinder er taget for doping inden for det seneste år - og har fået meget milde straffe. Uden det har skabt det helt store ramaskrig (udover at straffene har været for milde).
Det kan du også finde i cykling, og nok lidt mere til.

Der er Pantani, Michael Rasmusen, Armstrong og andre rigtig slemme, hvorimod typer som Pedro Delgardo, Laurent Fignon, Sean Yates, Stephen Roche nærmnesst bare er gået i glemsel (som Sinner)

Enig - Sporten har sat sig selv i den position hvor det er nødvendigt.

Men jeg er bare ikke en person der syntes man skal dømme en person, på andres dumheder :)
Det er jeg grundlæggende enig i, men det tror jeg - desværre - bare er menneskets natur. Man dømmer folk på tidligere tiders synder, folk med rygmærke, politikere i korrupte lande osv.

I modsætning til Vingegaard er Pogacar overmenneskelig i stort set alle typer løb fra marts til og med september. Hvis han nu kun var overmenneskelig i dele af en sæson og i visse løbstyper, så var det langt mindre mistænkeligt. Og så vinder han jo hele tiden, så det er klart, at der bliver skreget hele tiden. Hvis Vingegaard var ligeså suveræn i hele cykelsæsonen og på tværs af terræn, så ville jeg råbe ligeså højt om ham - ligesom jeg i sin tid råbte af Kyllingen og af Riis.

Han er et unikum 110% og jeg siger heller ikke at han ikke er dopet eller snyder. Jeg kan bare ikke forstå hvorfor det så kun skulle være ham der bliver god i alt :)
Der er lige nu 3-4 superryttere, som er et niveau over alle andre og det er kun rigtig spændende hvis de kører imod hinanden.
Derudover så har jeg stadig til gode at se Pogacar vinde et af de fladere monumenter eller større løb, som MSR og Roubaix. Hans styrke er klart i punch og klatre evner, samt en god spurt.

Strade er efterhånden i øvrigt blevet et halvt klatre løb/Ardenne løb når man ser på typerne der sidder fremme. Og jeg var faktisk mindre imponeret i år trods styrtet. Sidste å havde han jo kørt dem ud af hjulet 50 kilometer før. Og det var ikke kun Pidcook der sad med, Swift gjorde også længe.

Det kan du også finde i cykling, og nok lidt mere til.

Der er Pantani, Michael Rasmusen, Armstrong og andre rigtig slemme, hvorimod typer som Pedro Delgardo, Laurent Fignon, Sean Yates, Stephen Roche nærmnesst bare er gået i glemsel (som Sinner)
Nu snakker vi ikke cyklingens historie, men status her og nu. Og der er der åbenlyst andre sportsgrene som pt. har større problemer ift. med atleter der bliver taget for doping. Og så har vi slet ikke snakket gråzone stofferne som kortisol, som har været dagligdag i tennis og fodbold, men er ilde set i cykling.

Så indtil der kommer beviser på bordet køber jeg ikke, at cyklingen her og nu har større dopingproblemer end andre sportsgrene.

Enig. Vingegaards præstationer kan sammenlignes med alle de andre tour vindere. Pogacars præstationer kan kun sammenlignes med en anden rytters præstationer. Og jeg vil endda tvivle på, om den sammenligning efterhånden holder længere, når man ser på, hvor kompetetivt feltet er i dag.

Det Pogacar leverer er overmenneskeligt, hvadenten man køber ind på fortællingen om, at Pogacar er et unikum, der bare er blevet lidt mere seriøs, eller man tror, han snyder. Alt sammenligning med Vingegaard er søgt, også hvis Vingegaard rent faktisk kan matche Pogacar i touren.

Jeg så ikke Strade Bianche. Jeg havde ikke engang noget behov for det, fordi udfaldet var givet på forhånd. Det er for mig det værste. Pogacars suverænitet er så altoverskyggende, at det er dræbende for interessen.

Han er et unikum 110% og jeg siger heller ikke at han ikke er dopet eller snyder. Jeg kan bare ikke forstå hvorfor det så kun skulle være ham der bliver god i alt :)
Der er lige nu 3-4 superryttere, som er et niveau over alle andre og det er kun rigtig spændende hvis de kører imod hinanden.
Derudover så har jeg stadig til gode at se Pogacar vinde et af de fladere monumenter eller større løb, som MSR og Roubaix. Hans styrke er klart i punch og klatre evner, samt en god spurt.

Strade er efterhånden i øvrigt blevet et halvt klatre løb/Ardenne løb når man ser på typerne der sidder fremme. Og jeg var faktisk mindre imponeret i år trods styrtet. Sidste å havde han jo kørt dem ud af hjulet 50 kilometer før. Og det var ikke kun Pidcook der sad med, Swift gjorde også længe.
Pogacar virker en smule mindre suveræn end sidste år. Tror i højere grad det skyldes de andre er blevet bedre (Pidcock har åbenlyst taget et skridt op i år) end at han er blevet dårligere. Det samme med Vingegaard i øvrigt.

Tror vi vil se de næstbedste komme lidt tættere på de to (samt MVDP og Evenpoel) i år.

WvA virker i øvrigt som en der færdig. Har set overraskende ordinær ud indtil videre.

Det er jeg grundlæggende enig i, men det tror jeg - desværre - bare er menneskets natur. Man dømmer folk på tidligere tiders synder, folk med rygmærke, politikere i korrupte lande osv.

Og det forstår jeg godt... Syntes bare det er noget mærkeligt noget. :)

Armstrong dopede sig og var god, der for må Pogacar også være dopet.
Det svarer i mit hoved til.. Appelsinen var lidt for sur, derfor må min pastakødsovs også være det :)

Latest posts

Back