New posts

Cykling

• Thread starter Thread starter Guller
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 208K
Cykling
Ja enig. Altså jeg gætter på, at både det og det begrænsede antal ryttere i landevejsløbet handler om at holde det samlede antal atleter nede.

Men det er lidt fjollet. Jeg forestiller mig heller ikke, at der er begrænsninger på antallet af atletikudøvere, så USA må prioritere ikke at have en højdespringer med for at få plads til en ekstra 100 meter løber.

Ja enig. Altså jeg gætter på, at både det og det begrænsede antal ryttere i landevejsløbet handler om at holde det samlede antal atleter nede.

Men det er lidt fjollet. Jeg forestiller mig heller ikke, at der er begrænsninger på antallet af atletikudøvere, så USA må prioritere ikke at have en højdespringer med for at få plads til en ekstra 100 meter løber.
Ift. landevejen kan man måske bruge argumentet om, at det ikke er atleterne direkte, der kvalificerer sig, men nationen. Det går dog stadig, i dette tilfælde i hvert fald, ud over konkurrenceevnen. Banerytterne har mig bekendt også en større trup med, end de egentlig behøver, så ryttere kan skiftes ud eller ganske enkelt remplaceres (Normann).

Det handler til dels om mængden af senge ved OL.
Ved at have Mørkøv med to steder kan Danmark tage en ekstra med på banesiden (da vi allerede var på max på vejen). Jeg synes ikke det var det værd men er overvejelse der gøres ved legene.
Sjovt nok flygter atleterne i hobetal fra OL-byen, så hvis det var formålet, ser det ekstra dumt ud nu 😄

Det handler om den ekstra mand påsken som i eri de på.

Jeg stiller mig også i korret om den taktiske del i øvrigt.. Men tænker faktisk det måske handler om at Mads godt kan lide presset, altså når hans hold levere for ham, så skal han dælme også vise han er det værd.
Så kan man vurdere om set er det rigtige, jeg syntes det ikke, og så ellers have taget nogle andre med end Bjerg som så kunne have været med i den tidlige åbning

Last edited:
Jeg stiller mig også i korret om den taktiske del i øvrigt.. Men tænker faktisk det måske handler om at Mads godt kan lide presset, altså når hans hold levere for ham, så skal han dælme også vise han er det værd.
Så kan man vurdere om set er det rigtige, jeg syntes det ikke, og så ellers have taget nogle andre med end Bjerg som så kunne have været med i den tidlige åbning
Det er vel meget naturligt at satse på Mads Pedersen (er han ikke i top 10 på ranglisten) til sådan et løb men I har nok ret i, at det måske havde været bedre med flere kort at spille.

Antallet af ryttere gør det svært men vi skulle have haft nogen ud foran, så det ikke var op til os at jagte. Det fik man ikke - måske fordi Skjelmose var uheldig eller også fordi man valgte forkert ved at tage ansvaret i stedet for at have sendt en ud foran.

Selvfølgelig vil det være synd for f.eks. Mikkel Bjerg hvis man er nødt til at fravælge hans enkeltstart for en anden profil til linjeløbet. Der ved jeg ikke hvordan konduite er, når der nu ikke rigtig var en realistisk chance på enkeltstarten. Koldt og nøgternt burde man nok have droppet ambitionerne der og gået ensidigt efter linjeløbet.

Selvfølgelig skal Mads P være kaptajn på sådan en rute. Er jo top 5 i verden i det terræn (hvilket verdensranglisten også bekræfter).

Når det er sagt synes jeg også strategien var helt skæv i et løb med kun fire ryttere (og reelt var det nærmest kun tre). Frankrig løftede ikke en finger før omgangene og endte med tre mand i top 10. Den tilgang kunne man nok godt have ladet sig inspirere af.

Antallet af ryttere gør det svært men vi skulle have haft nogen ud foran, så det ikke var op til os at jagte. Det fik man ikke - måske fordi Skjelmose var uheldig eller også fordi man valgte forkert ved at tage ansvaret i stedet for at have sendt en ud foran.

Selvfølgelig vil det være synd for f.eks. Mikkel Bjerg hvis man er nødt til at fravælge hans enkeltstart for en anden profil til linjeløbet. Der ved jeg ikke hvordan konduite er, når der nu ikke rigtig var en realistisk chance på enkeltstarten. Koldt og nøgternt burde man nok have droppet ambitionerne der og gået ensidigt efter linjeløbet.

I min optik skal vi aldrig nogensinde tage ansvar, når Belgien sidder med van Aert og Evenepoel. Ikke engang Holland med MVDP tog ansvar. Det er i bedste fald naivt.

Det er heller ikke synd for Bjerg, hvis han skal miste enkelstarten. Ikke mere synd end det er for Cort/SKA/Valgren/Asgren, at de skal misse linjeløbet. Bjerg har ikke kvalificeret sig til enkelstarten, han er bare blevet udtaget. Og det er ganske forunderligt, at man har brugt en plads på det, når manden ikke har kørt top tre i en enkeltstart i over et år.

Jeg håber i hvert fald på et VM hold, hvor vi spiller på flere heste og sender ryttere ud foran, og så kan Belgien, Holland, Slovenien med videre kontrollere løbet.

Jeg vil lige kippe med flaget for Skjelmose, som er i færd med noget helt særligt i Vueltaen. I dag blev han en flot nummer tre, og han virker virkelig til at have fået styr på sine impulser. Han pacer ganske enkelt de stejle stigninger fremragende.

I morgen bliver det sandhedens sprog. Ingen kan gemme sig, og vi ved, at Carapaz, ja, han vil lave ballade.

Kom så, Skjel!

7 stigninger imorgen
Sikkert breakaway
Carapaz har vist intiativ men han har ikke rigtigt diamant ben, synes han laver mange Landaske angreb
Jeg har hele løbet haft morgendagens etape som den nok sikreste favoritetape overhovedet, og selv om Roglič' præstation i dag ændrer dynamikken en kende, så ændrer det ikke på, at Carapaz er kommet for at vinde. Han kan kun gøre det ved at tage fem minutter i morgen, og selv om det er umuligt, er knægten jo bare en asfaltcowboy af guds nåde.

Jeg tror, vi får potentielt årets bedste etape, hvor løbet åbnes mellem 70-90 km udefra.

Jeg håber du får ret
Men Primoen kan Jo tillade sig at køre defensivt, men enkeltstarten på søndag. alt respekt til Carapaz men han skal jo nærmest lave et angreb a la Froome i Giroen 2018(eller deromkring)
Jeg frygter lidt at O conner fald af podiet, hvilket er lidt synd.
Jeg forventer også, at Benno må se sit podie fordufte.

Landa forstod nok endelig forleden, at det der med at sætte tempo og så forvente at kunne knække samtlige favoritter i et hug over 1000 meter aldrig rigtig kommer til at være hans styrke.

Derfor er han, med nylig ydmygelse in mente, også en natuelig allieret for Carapaz og eventuelle andre pirater, da han jo nu må lave et eller andet, som siger, at det var Mikel Landas arbejde. Det er sidste mulighed.

Det lyder umiddelbart på Lund som om, at taktikken på søndag er at køre for Skjelmose på samme måde, som man normalt kører for Mads P. Altså at han skal positioneres til at køre mode Pogacar og Evenepoel.

Jeg håber ved gud, man tager fejl, og man i stedet kører super offensivt med alle mand, og taktikken er at være med i alting og få en eller anden rytter til at komme favoritterne i forkøbet. Vi kommer ikke i nærheden af noget ved at køre med en prioriteret kaptajn.

Endelig får vi lov at se de to stærkeste bakkeryttere i verden kæmpe mod hinanden! Jeg tror selvfølgelig på min mand, men jeg vil ikke udelukke, at Evenepoel kan køre solo hjem, hvis først han slipper af sted. Det hele afhænger af det slovenske holds styrke sent i løbet.

Ja eller også banker Pogi en 80km solo af. Det ville jeg da nyde.

Jeg tror ikke, vi skal forvente det store fra danskerne, så jeg er enig i, at der skal køres cowboyløb!

Latest posts

Back