New posts

Conference League 2023-2024 (ECL)

• Thread starter Thread starter T-Knogle
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 196
  • Views Views: Views 20K
Conference League 2023-2024 (ECL)
Selvom det er svært at tage for meget med fra den specifikke kamp, så tillader kampe imod stærke modstandere i hvert fald at afsløre, hvor man har svagheder i holdet, som ikke var åbenlyse da man mødte Horsens, Fredericia eller Flensborg i sommerkampe. Vi lader til at behandle træningskampe som det; træning, snarere end som "test-kampe", hvor man tester holdets styrke forud for kampe mod Brugge. Har vi mod dem vi har mødt fået spillet os i den rette form? I det rette tempo?

Jeg stoler på staben, og jeg ved ikke bedre end dem. Men ift at gøre holdets spillere interessante for udlandet, så tror jeg der er flere agenter der ser BIF mod Crystal Palace i dag, end der så AGF mod Horsens over 3 sommerkamps-halvlege :D Nu møder vi FCM i sidste kamp, og den skal nok give mere modstand - og Viborg er da også en fin modstander til at få givet spilletid til diverse spillere der "skal igang".

Men at vi møder Brugge efter 1 kamp i ligaen gør mig "nervøs" ift, at de spiller med et andet tempo (må vi gå ud fra).
Må mine bekymringer blive gjort til skamme...
Ja men deres sæson er ikke startet når de møder os, det er Superligaen. Desuden så har deres træningskampe været ret svingende. De har vundet over Beershot fra den næstbedste Belgiske række, med reserverne, men med førsteholdet har de tabt til Feyenoord og Waregem uden at score. Senest har de vundet knebent over det Hollandske midterhold Eagles. Så det kunne godt tyde på at de er igang med en større ændring af spillestilen, det burde også komme os til gode.

Edit: He he - der var jeg sgu for langsom :)

I know I am new here haha, but Belgian beer is the only beer you need to drink. Duvel for the win!
Right on! I'm a dane yet born in Phoenix AZ and I've even lived in Belgium...right now it seems that 99.9% on this great forum don't know enough about Belgium beer. :p Please buy your Belgium beer in other places than your local danish supermarket or Fleggaard for that matter. :) There are thousands of Belgian beer brands. So much more varied that just sweet in taste! Still I love Hoegaarden and yes, you can purchase it almost anywhere. Another favorite is Corsendonk Pater Noster.
You've chosen right, AGF their fans are just awesome and Aarhus is a great city. We are all passionate and pretty funny fans. You'll see - welcome.

Fordelen for os må være at vi HAR haft en gældende betydende kamp inden opgøret i Brügge. Deres liga går først igang weekenden efter. De har med idag spillet 4 træningskampe. Med Zulte Waregem som de tabte, Beerscot fra belgisk 2. Div som de vandt, mod Feyenoord hvor de tabte og idag mod Go Ahead Eagles hvor de vandt 2-1. De skal d. 22 møde AZ Alkmaar som sidste prøve inden opgøret mod os.

Så må vi se hvad der er bedst. Jeg har en tro på at AGF i morgen maks score 1 mål og at der igen er særligt fokus på defensiven. For Uwe har sagt at vi skal genfinde balancen. Så mål får vi ikke mange af...

Ja men deres sæson er ikke startet når de møder os, det er Superligaen. Desuden så har deres træningskampe været ret svingende. De har vundet over Beershot fra den næstbedste Belgiske række, med reserverne, men med førsteholdet har de tabt til Feyenoord og Waregem uden at score. Senest har de vundet knebent over det Hollandske midterhold Eagles. Så det kunne godt tyde på at de er igang med en større ændring af spillestilen, det burde også komme os til gode.

Edit: He he - der var jeg sgu for langsom :)

At deres sæson er 1 uge længere om at starte ift vores betyder vel ikke så meget igen ift om man har haft en god preseason? Altså 1 kamp mod Vejle, som enten kan give os et rygstød ELLER en stor skuffelse, kan blive det ja, men jo også det modsatte hvis vi smider point der. Jeg er blot bekymret over, at vores forsvar ikke møder hurtigt-spillende modstand, inden vi står på udebane i Belgien og det "gælder".

Jeg er med på, at Uwe har fokus på defensiven, og at vi ikke ville have godt af at få en stor snitter nu her - men hvis det fx gælder om at afdække, hvorvidt det med TK er helt skævt derovre, så var det måske sådan en kamp man kunne få det at se? Omvendt skal man nok passe på med, at man ikke giver det en dårlig start. Selvtillid avler selvtillid.

Og tror ikke OB har fået selvtillid af at tabe 7-1 til Twente i dag her. Men det fik måske en del åbenbaringer/afsløringer at arbejde med, som ellers ville have kostet point i ligaen?

At deres sæson er 1 uge længere om at starte ift vores betyder vel ikke så meget igen ift om man har haft en god preseason? Altså 1 kamp mod Vejle, som enten kan give os et rygstød ELLER en stor skuffelse, kan blive det ja, men jo også det modsatte hvis vi smider point der. Jeg er blot bekymret over, at vores forsvar ikke møder hurtigt-spillende modstand, inden vi står på udebane i Belgien og det "gælder".

Jeg er med på, at Uwe har fokus på defensiven, og at vi ikke ville have godt af at få en stor snitter nu her - men hvis det fx gælder om at afdække, hvorvidt det med TK er helt skævt derovre, så var det måske sådan en kamp man kunne få det at se? Omvendt skal man nok passe på med, at man ikke giver det en dårlig start. Selvtillid avler selvtillid.

Og tror ikke OB har fået selvtillid af at tabe 7-1 til Twente i dag her. Men det fik måske en del åbenbaringer/afsløringer at arbejde med, som ellers ville have kostet point i ligaen?
Den første kamp i sæsonen er altid en lottokupon, det kan gå begge veje, imens de fleste i kamp nr. to virker mere synkroniserede og på det niveau som man kan forvente i resten af sæsonen. Så jeg mener at det betyder en del at Brügges første kamp bliver imod os.

Ja, mon ikke de har fundet ud af, at de har lavet lidt for mange udskiftninger og har brug for at få spillet holdet sammen?

I det mindste ventede de ikke til august med at gå i gang med at udskifte hele holdet og i år starter de trods alt sæsonen med en målmand med superligakvalitet.

• Like
Reactions: JB
Den første kamp i sæsonen er altid en lottokupon, det kan gå begge veje, imens de fleste i kamp nr. to virker mere synkroniserede og på det niveau som man kan forvente i resten af sæsonen. Så jeg mener at det betyder en del at Brügges første kamp bliver imod os.
I ligasammenhæng ja - men kan det overføres til Brugge-kampen? hhmm

Ja, mon ikke de har fundet ud af, at de har lavet lidt for mange udskiftninger og har brug for at få spillet holdet sammen?

I det mindste ventede de ikke til august med at gå i gang med at udskifte hele holdet og i år starter de trods alt sæsonen med en målmand med superligakvalitet.

Ja at vi har så få udskiftninger bliver for mig at se vores største fordel.
Men Bisseck og Anderson er dog to vigtige gutter at mangle ift sidste forår!

I know I am new here haha, but Belgian beer is the only beer you need to drink. Duvel for the win!
I’m currently in California for three and a half weeks. Had a week in NY last week. The IPAs that I’ve had over here is way above the level of beers I had when I lived in Brussels. The locally brewed beers I’ve had in Carlsbad and on Coronado Island have been absolutely magnificent. Belgian beers are overrated imo but I guess that’s down to who you are :)

Jeg tænker også at slå et sving omkring Brugge, når vi alligevel er på ferie ikke så langt derfra - har dog ikke fået købt billetter.

Er der mon nogle herinde, der ligger inde med gode inputs what to do?

Der findes en facebook-gruppe, hvor folk køber/sælger billetter. Den hedder vist "KSDH - Gruppen for AGF Fans".
Tilmeld dig den. Der har jeg set flere billetter solgt nu her. Folk købte som gale til deres venner etc, og så pludselige kan x og y ikke komme med alligevel, eller 2 i gruppen har købt til dem alle etc.

Der findes en facebook-gruppe, hvor folk køber/sælger billetter. Den hedder vist "KSDH - Gruppen for AGF Fans".
Tilmeld dig den. Der har jeg set flere billetter solgt nu her. Folk købte som gale til deres venner etc, og så pludselige kan x og y ikke komme med alligevel, eller 2 i gruppen har købt til dem alle etc.
Fantastisk, Stig - det bliver hermed planen!

Mange tak - jeg giver en øl inden kampen, hvis vi ses dernede 🍺

Back