New posts

Kamptråd CL-kval runde 3: Sabah - AGF, 11. August kl 18.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 772
  • Views Views: Views 25K
Added to Calendar: 11-08-26

Hvad hedder det i næste runde?

• Total voters
    72
  • Poll closed .
Og ?
En overraskende mester betaler altid prisen året efter.
Virkelig intet nyt i det her.
Næh! Det var bare det, jeg mente, tror jeg. Eller, du har jo en pointe, i at det måske er mere universelt, end som så. Men man kunne vel (måske?) have valgt at spille højt spil og bruge en djævelsk masse penge på, at forsøge at holde niveauet lige nu og her..?

Det er muligvis bare en kamp, men det er også 50 millioner. Minimum.

Og nu hedder den Conference League.

Det var muligheden for at fasttracke strategien og det sportslige budget
Jo, men det var netop mere en mulighed for at accelerere noget yderligere, det betyder trods alt bare at vi er tilbage på det spor der har været lagt og som stadig fik et boost med mesterskabet. Sæsonen må selvfølgelig ikke blive for problematisk fordi vi skal CoL-liga, men der er også en klub og ikke mindst nogle unge spillere, der må lære meget af det her.

En af de ting som ikke fungerede i hverken den første eller anden kamp var boldomgangen. Der var ingen som turde eller kunne spille den rundt. Puha det er tungt. Og skyldes det fraværet af Tingager, Hansen i bagkæden og Yakob på midten?? Vi har brug for at forstå hvordan vi får sat den midtbane op til at kunne have en hurtig og præcis boldomgang
Det er fordi vi spiller med 2 spillere af samme type - Jønne og Magnus. De er udprægede 6ere, og de havde/har ikke skills til at bryde igennem midten. Magnus prøvede 1 gang i dag, og så så det godt ud. Men så kom de uprovokerede fejl og løb ud i sandet.
Det var for bagud fra Jønsson i dag og han er blevet langsom over årene. Det var tydeligt i dag.

Nøj hvor gjorde vi hinanden dårlige i dag. Ekstra meget faktisk.

Jo, men det var netop mere en mulighed for at accelerere noget yderligere, det betyder trods alt bare at vi er tilbage på det spor der har været lagt og som stadig fik et boost med mesterskabet. Sæsonen må selvfølgelig ikke blive for problematisk fordi vi skal CoL-liga, men der er også en klub og ikke mindst nogle unge spillere, der må lære meget af det her.
Derfor kan man godt være skuffet. Det havde jeg også være hvis vi blot havde fået sølv sidste år.

Men der stod 0-0 ved pausen. Der var rigelig god tid til, at rette det til i pausen og stoppe med prøve at spille i små rum
Enig
Lige nu er det super tungt
Men med truppen in mente er conference league fint, personligt håbede jeg på Europa league, men prisen i suppen var nok blevet for stor.

Og som du selv selv skriver var vi vel sådan ok med i løbet af første halveg kollapset skete til sidst selvom fejlene var en konstant i løbet af hele kampen.

Videre
Der er vigtig vi ikke taber for mange point i suppen i løbet af efteråret
Jeg synes fejlene var så elementære ar det er svært at sætte dem i kontekst dog mener jeg at Sabah er bedre end de blev gjort til uden at det undskylder at tabe med 0-4
Jeg synes vi har haft for svært til at tilspille os til chancer i de sidste kampe og det er bekymrende

Det er fordi vi spiller med 2 spillere af samme type - Jønne og Magnus. De er udprægede 6ere, og de havde
/har ikke skills til at bryde igennem midten. Magnus prøvede 1 gang i dag, og så så det godt ud. Men som de orovokerede fejl og løb ud i sandet.
Det var for bagud fra Jønsson i dag og han er blevet langsom over årene. Det var tydeligt i dag
Det er jeg slet ikke enig i, der er jo masser af måder at spille bolden rundt på.

Man kunne jo f.eks lade de to 6’ere falde ud i halvrum, og spille bolden fra midten ned igennem banen. Men Hedenstad har ikke de kvaliteter på bolden.

Jønsson og Knudsen er anderledes end sidste sæson, det betyder også at man skal spille en lille smule anderledes ud. F.eks så når vi byggede op i en 4-1

Synes godt nok folk er urimelige, hvad havde man forventet ?? Vi er i europæisk gruppespil, vi har en sund økonomi, vi har mange unge på vej, vi er danmarksmestre, vi har et nyt stadion lige om hjørnet. Kan godt være vi er udfordret lige nu, men hvor var vi i Uwe Røslers sidste sæson kontra nu. Har folk allerede glemt, hvor meget hån vi har været igennem det seneste 20 år ?? I dag møder jeg ingen hånen når jeg bevæger mig rundt i landet iført AGF trøjer. Kom lige til fornuft kære venner

Nu sidder jeg og er voldsomt indebrændt og derfor bliver det nok et surt opstød. Men for fanden i hede hule helvede det vi oplevede i dag lugter langt væk af det "gamle' AGF. GF kommer i min levetid ikke tættere på at skulle spille Champions League og så ender vi i med at stå med et hold som er en skygge af sig selv og hvor kun 5 fra sidste års startopstilling er på banen. Resten er nye af svingende kvalitet og en 18 årige angriber. Jeg sidder med en vammel smag i munden af at det forpulede stadion fortsat trækker skygger langt ind i vores muligheder for at profilere på vores første mesterskab i 40 år. CV vidste at vi skulle have en ny 9'er, at Bejimo ville videre og Dalsgaard overvejede fremtiden. Samtidig har Tingager været skadesplaget. Og alligevel ender vi med at skulle forvente at et helt nyt forsvar og et par teenagere kunne bringe os videre. PIS

Et fysisk og psykisk helt nedslidt og urutineret hold med en alt for smal trup blev slagtet i dag.
Og som Stiften skrev på forhånd: Situationen er selvforskyldt. Enhver har kunnet se at truppen var alt for smal. Ellers er man ikke så slidte efter ganske få uger.
Vi investerede ikke i truppen og gik ikke efter momentum. Tværtimod. Holdet er mere urutineret og langt svagere end det hold, der vandt mesterskabet. Der var ingen rutinerede til at gå foran, når det gjaldt.

Enig
Lige nu er det super tungt
Men med truppen in mente er conference league fint, personligt håbede jeg på Europa league, men prisen i suppen var nok blevet for stor.

Og som du selv selv skriver var vi vel sådan ok med i løbet af første halveg kollapset skete til sidst selvom fejlene var en konstant i løbet af hele kampen.

Videre
Der er vigtig vi ikke taber for mange point i suppen i løbet af efteråret
Jeg synes fejlene var så elementære ar det er svært at sætte dem i kontekst dog mener jeg at Sabah er bedre end de blev gjort til uden at det undskylder at tabe med 0-4
Jeg synes vi har haft for svært til at tilspille os til chancer i de sidste kampe og det er bekymrende
Jeg forstår ikke det her argument med at Conf league kommer til at være meget nemmere og mindre ressource krævende. Det er stadigvæk kampe mod kvalificeret modstand. Vi kommer til at være dødspresset med den her trup uanset hvilken turnering vi er med i. Som jeg spurgte om tidligere: Hvad er vores målsætning i suppen? Med det vi viser lige nu så er vi ikke i top 4. Måske heller ikke top 6.

Synes godt nok folk er urimelige, hvad havde man forventet ?? Vi er i europæisk gruppespil, vi har en sund økonomi, vi har mange unge på vej, vi er danmarksmestre, vi har et nyt stadion lige om hjørnet. Kan godt være vi er udfordret lige nu, men hvor var vi i Uwe Røslers sidste sæson kontra nu. Har folk allerede glemt, hvor meget hån vi har været igennem det seneste 20 år ?? I dag møder jeg ingen hånen når jeg bevæger mig rundt i landet iført AGF trøjer. Kom lige til fornuft kære venner
Nu føler jeg mig altså lidt som en evangelist, efter at fanden har handlet ind hos bibelselskabet. Der er da generel samklang med din kommentar her!

Jeg synes sgu folk skal have lov til at være sure og skuffede over vores exit. Både måden det skete på, men også det, vi havde i udsigt ved et videre avancement. Vi skulle sandsynligvis havde spillet mod et væsentlig dårligere hold, hvis vi var gået videre i dag. Men inderst inde så er 99 procent af fansene jo stadig pisse stolte og glade for holdet, og det vi har været igennem det sidste år. Lige i dag er bare pisse fucking frusterende!

Jeg forstår ikke det her argument med at Conf league kommer til at være meget nemmere og mindre ressource krævende. Det er stadigvæk kampe mod kvalificeret modstand. Vi kommer til at være dødspresset med den her trup uanset hvilken turnering vi er med i. Som jeg spurgte om tidligere: Hvad er vores målsætning i suppen? Med det vi viser lige nu så er vi ikke i top 4. Måske heller ikke top 6.

Dårligere modstandere og færre kampe.

Latest posts

Back