New posts

Kamptråd CL-kval runde 3: Sabah - AGF, 11. August kl 18.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 772
  • Views Views: Views 25K
Added to Calendar: 11-08-26

Hvad hedder det i næste runde?

• Total voters
    72
  • Poll closed .
Vi kæmpede det vi kunne og så havde vi ikke mere og gi af da denne kamp kom.
Vi har ikke truppen og kvaliteten til toppen af Europa og det er faktum efter idag.
Det er skuffende og trist men også en øjenåbner og et klart signal til ledelsen om hvad der kræves på det niveau fremadrettet.
Jeg er sku stolt af at drengene kom så langt og skide ked af vi mistede pusten i dag.

Jeg er vitterligt spændt på, hvordan de griber de kampe an. Spiller man chancen og bruger stærkest opstilling med den træthed, som følger eller skifter man nogle af de bærende kræfter ud for at spare lidt (men for hvem?!)?
Hvis ikke holdet tilstand og kvalitet er væsentligt forbedret inden da, så er det bedste vi kan gøre at sende u19 afsted.

Spillet er sat op, så Arnstad kan spille hans favorit position. Andersen har kkke spillet mange hele kampe efter sin knæskade, og spiller ude af position.
Samt at vi skal spille os ud bagfra og skabe overtal
Hvis det ikke fungerer så bliver vi mere normale at have med at gøre

Men vi har vel 10 eller flere opspils fejl mange uprovokerede
Det er jo vanvid

Det er jo vanvid
Men der stod 0-0 ved pausen. Der var rigelig god tid til, at rette det til i pausen og stoppe med prøve at spille i små rum

Last edited:
Det er ingen skam at ryge ud til Sabah. Det er et stærkt hold der automatisk undervurderes fordi ukendt. Men det er en skam at ryge ud på den måde man gjorde.

Det er ikke en fadæse eller andet, men ret bekymrende med det kollaps.

AGF er i gruppespil. Toppen er blevet begrænset og nu kan CV få lukket de handler der mangler. Jeg gætter på det er spillere man også kunne have signet i starten af vinduet, men de har jo ikke manglet.

Det mest bekymrende for mig er tabet af den sejrsvanthed der lå i holdet - hvis det sker. Holdet var presset på tværs og det lagde for megen vægt på profilerne, der heller ikke fungerede.

Jacob Andersen vikarierede på en position han ikke var udset til at spille. Kahl er ved siden af sig selv. Hedenstad kan ikke ramme sine holdkammerater og Rösler er stadig meget ny.

Det VAR et mirakel i Poznan. Men holdet ligner noget der er faldet sammen. Spillerne er stadig dygtige, men relationerne mangler og synergien er forsvundet. Når det svinger stepper en Camara op i niveau. Når det ikke svinger, trækkes alle ned i niveau.

Bogere knokler, men bliver ikke sat ordentligt op og er ikke typen til den slags kamp. Arnstad hænger, Bech er noget bleg, Knudsen er noget sølle. Links ikke så god. Osv.

Kæmpe skuffelse og vi kommer næppe til at lave mange gode resultater i de kommende uger. Man må også gerne være gal over indsatsen i dag.

Men slap nu af med dommedagsstemningen over hele sæsonen. Man kan ikke fremskrive den nuværende situation til hele efteråret. Det bliver hårdt, men der er også tilvænning, pauser undervejs og flere spillere, der kommer i form.

Et eller andet sted, har du jo ret. (Men de fleste andre steder er vi jo desværre til grin en gang imellem).
Jeg ved jo også godt hvad der menes, men jeg har det ikke selv sådan og jeg afskriver generelt reaktionerne udefra som misundelse. Lige meget hvad er AGF AGF og man vil ikke hellere holde med andre. Stolte som få og vi rejser os igen.

Det er jo vanvid
En af de ting som ikke fungerede i hverken den første eller anden kamp var boldomgangen. Der var ingen som turde eller kunne spille den rundt. Puha det er tungt. Og skyldes det fraværet af Tingager, Hansen i bagkæden og Yakob på midten?? Vi har brug for at forstå hvordan vi får sat den midtbane op til at kunne have en hurtig og præcis boldomgang

Nå, det lyder som en jammerlig indsats (som jeg ikke har set, fordi Viapjat). Og det kommer helt sikkert til at sætte sig i holdet. På trods af skuffelsen vil jeg overlade kritikken til de af jer, der så uhyrlighederne, og så vil jeg i stedet forsøge mig med et positivt spin.

Sæsonen er ikke slut endnu. Det var et pinligt nederlag og en pinlig indsats. Og vi går glip af en frygteligt masse millioner. Det er dyre lærepenge. Men som andre har været inde på, er det europæiske lærepenge som alle de andre klubber også har betalt. JP og spillerne tager også noget erfaring med herfra, som vi kan bruge fremadrettet.

Champions League eller Europa League havde været voldsomt for klubben. Både fysisk og især mentalt. Det havde nok været svært at ballancere at skulle spille Champions League i midtugen og Horsens om lørdagen. Nu bliver det Conference League, og så bliver det nok nemmere med den balance.

Niveaumæssigt kan vi også i langt højere grad gøre os gældende i Conference League. Vi kan rent faktisk få nogle succesoplevelser. I EL eller CL har jeg frygtet, at vi bare ville løbe ind i en masse nederlag, som ville sætte sig i holdet. Jeg tror, Conference League er markant bedre for os ift. at vi også skal præstere i Superligaen.

Niveauet i vores trup er i langt højere grad tilpasset Conference League. Her kan vi måske endda rotere i den europæiske turnering. Det giver væsentligt bedre forudsætninger for at udvikle Bogere, Callø, Haugstrup, TK, ST, Camara, Hamza med videre.

Nu ved CV, hvad han har at gøre med, og de spillere, han går efter, ved, hvad AGF skal spille. Så kan vi måske begynde at lukke nogle handler.

Og som rosinen i pølsenenden ved vi nu, at vi slipper for flere kampe hos Viapjat en højst nødvendigt. Det sætter jeg oprigtigt pris på.

Det blev ikke til en elevatortur til det store millionbeløb og et tigerspring frem. Men det ville også være ukarakteristisk. Vi er AGF, og vi tager tingene i det lange, seje træk.

Det kan stadig blive en fantastisk sæson. Vi skal spille europæisk gruppespil, og vi skal indvie Danmarks fedeste stadion. Uanset, hvordan det går i Superligaen, så bliver det her en sæson, vi aldrig vil glemme.

Hvis de tre FC-klubber og Brøndby fortsætter, så kan vi hurtigt kommer langt efter. Men der kan selvfølgelig ske rigtig meget inden da på ind-siden og spillere som kommer tilbage og i form.
Vi skal i top 5 og vinde Mickey Mouse kampen.
Alternativt blive nummer 7 og vinde den.

Det eneste det drejer sig om er at komme i Europa igen. Og igen.

Latest posts

Back