New posts

Champions League 2026/27

• Thread starter Thread starter Holmertz
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 653
  • Views Views: Views 40K
Champions League 2026/27
Ja, det er vel f.eks. ikke umuligt, at Vikingur Reykjavik taber til de ungarske mester fra Györ. Det vil så umiddelbart betyde at Larne ville blive blandt de seedede hold i EL-Q3. Kunne vel være spændende med en revanche mod dem.

Nej, det kunne ikke være spændende med en revanche mod Larne. Hvis vi mod forventning endnu engang taber en kamp til dem, vil vi være kronisk til grin i fodbolddanmark.

Ja, det er vel f.eks. ikke umuligt, at Vikingur Reykjavik taber til de ungarske mester fra Györ. Det vil så umiddelbart betyde at Larne ville blive blandt de seedede hold i EL-Q3. Kunne vel være spændende med en revanche mod dem.

View attachment 7373
Flere af disse seedede hold kan jo nå at ryge ud i 1. eller 2. runde, men jeg tænker ikke nødvendigvis at det vil være godt, hvis fire af dem (som også kan være KuPS, Dritta eller Shamrock, som er seedede hold i 2. runde) ryger ud og vi selv havner i den seedede pulje i Q3, fordi vi så vil kunne trække både svenskere, schweizere, ungarer og bulgarer.

Parringerne i CL-Q1 er:

View attachment 7374
Jeg har hele tiden kun sat næsen op efter CoL og det krav bliver ihvertfald ikke mindre når jeg ser de hold der. Pånær Kairat er det jo alle hold som de danske mestre bør slå over to kampe. Hvor mange kval runder er der til EL? Er der én mere efter den der Q3?

Jeg har hele tiden kun sat næsen op efter CoL og det krav bliver ihvertfald ikke mindre når jeg ser de hold der. Pånær Kairat er det jo alle hold som de danske mestre bør slå over to kampe. Hvor mange kval runder er der til EL? Er der én mere efter den der Q3?
Der er Playoff efter Q3. Uanset turnering, skal vi spille 3 kvalifikationsopgør. Vi skal være virkelig uheldige i lodtrækningen, hvis ikke vi bliver klare favoritter mod et af de hold vi skal møde.

Last edited:
Alle de her regler for europæisk fodbold føles jo for en AGF-fan som at lære at cykle eller svømme som 45-årig :D
Du må bare glæde dig over at vi ikke benytter FIFA-regler.

Det er jo ikke så vildt kompliceret. Man bliver (u)seedet efter koefficient. Men af en eller anden grund trækker man tidligt lod til de enkelte runder. Jeg kan f.eks. godt undre mig over, hvorfor der skal trækkes lod til Q3 dagen før vi spiller første kampe mod Poznan, hvor det så er Poznans koefficient der tæller. Men det giver selvfølgelig en mulighed for at forberede sig lidt på de potentielle kommende modstandere og de mulige udebaneture man skal på.

Man er nødt til at trække lod til 3. runde før 2. runde er færdigspillet af logistiske årsager.

Det får de mulige modstandere ned på 4 stk. man så kan forberede sig på både mht. praktisk planlægning og scouting.

Der er kun ca. en uge mellem 2. runde og 3. runde. Ville være et logistisk mareridt tænker jeg, hvis man først kan begynde dér.

Latest posts

Back