New posts

Champions League 2026/27

• Thread starter Thread starter Holmertz
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 633
  • Views Views: Views 38K
Champions League 2026/27
I like the Way you Think :)

Jeg tror dog Poznan bliver en meget stor mundfuld, de har væsentligt mere international erfaring end vi har. Men hvis det lykkes så har Campo en teori om at AGF er seedet resten af vejen:
Jeg har ikke nok styr på de vandvittigt UEFA regler til at vide om de har ret, men det er i hvert fald en afsløring:
Campo tager stadig fejl vedr. play off.

Last edited:
Er der en der kan forklare mig lidt om, hvordan CL kvalen er strikket sammen - jeg tror jeg har knækket koden, men skal lige have den verificeret.

Hvis vi nu slår Lech Poznan, så overtager vi deres seedning, og vil derfor i en 3. kvalifikationsrunde trække en af de "skodhold", som vi gerne ville have haft i 2. runde, right?
Men hvad så med den sidste afgørende runde, altså play-off inden det forjættede land? Hvilke hold kommer her ind i billedet?
Det er jo blevet tærsket igennem tidligere i tråden. Men grundlæggende har CL kval den her pulje af hold, som vi så til den første lodtrækning. I Play-off indtræder så Celtic (seedet). Jeg har tidligere vist puljerne frem til CL-playoff. Erstat Poznan med AGF i kvalrunde 3, som et af de seedede hold, mens vi med sikkerhed bliver useedede i Play-off, hvorfor AEK Athen bliver seedet (da Poznan så er ude). Vi kunne så håbe, at endnu et af de seedede hold til playoff bliver slået ud og at Celje så blev seedet og vi trækker dem. Ligner dog ikke et typisk AGF-scenario.

Er der en der kan forklare mig lidt om, hvordan CL kvalen er strikket sammen - jeg tror jeg har knækket koden, men skal lige have den verificeret.

Hvis vi nu slår Lech Poznan, så overtager vi deres seedning, og vil derfor i en 3. kvalifikationsrunde trække en af de "skodhold", som vi gerne ville have haft i 2. runde, right?
Men hvad så med den sidste afgørende runde, altså play-off inden det forjættede land? Hvilke hold kommer her ind i billedet?
Den 20. juli trækkes lod til 3. kvalifikationsrunde, og der kommer ingen nye hold ind i turneringen på dette tidspunkt. Derfor skal vores næste modstander findes blandt de opgør, der spilles parallelt med vores.
Det der menes med at "overtage" Lech Poznans seedning skyldes, at man ved lodtrækningen opdeler opgørene i seedede og useedede par. I hvert opgør tager man udgangspunkt i det hold, der har flest UEFA-koefficientpoint. Da Lech Poznan har den fjerdehøjeste koefficient, er vi sikret en plads i den seedede halvdel af lodtrækningen.
Det betyder, at vi er sikret en modstander med en UEFA-koefficient, der ligger tættere på vores egen, end Lech Poznans gjorde.
Slår vi Poznan ud, undgår vi derfor i hvert fald at møde Røde Stjerne, Dinamo Zagreb, Slovan Bratislava, NK Celje og Omonia Nicosia i 3. kvalifikationsrunde som også er seedet.

Kort sagt, slår vi Lech Poznan ud, skal vores modstander findes blandt en vinder af disse 6 opgør:
Mjällby AIF (SWE) vs Lincoln Red Imps FC (GIB) / Inter Club d'Escaldes (AND)
Sabah FC (AZE) / The New Saints FC (WAL) vs FC Vardar (MKD) / KuPS Kuopio (FIN)
Víkingur Reykjavík (ISL) / ETO FC Győr (HUN) vs Hapoel Beer-Sheva (ISR)
KÍ Klaksvík (FRO) / FC Atert Bissen (LUX) vs FK Kauno Žalgiris (LTU) / FC Drita (KOS)
FC Ararat-Armenia (ARM) / Riga FC (LVA) vs Floriana FC (MLT) / Shamrock Rovers FC (IRL)
FK Borac (BIH) / PFC Levski Sofia (BUL) vs ML Vitebsk (BLR) / Universitatea Craiova (ROU)

Lige meget hvilket af de hold vi evt skulle trække, vil vi nok blive sat som favoritter hos bookmakerne, måske med undtagelse af Levski Sofia.

Til playoffrunden indtræder Celtic, AEK Athens, LASK og Viking Stavanger.
Celtic og AEK kan vi trække hvis vi skulle nå dertil. Lask afhænger af hvor mange hold der bryder deres seeding, og Viking kan vi ikke trække, da vi begge vil blive useedet.

Den 20. juli trækkes lod til 3. kvalifikationsrunde, og der kommer ingen nye hold ind i turneringen på dette tidspunkt. Derfor skal vores næste modstander findes blandt de opgør, der spilles parallelt med vores.
Det der menes med at "overtage" Lech Poznans seedning skyldes, at man ved lodtrækningen opdeler opgørene i seedede og useedede par. I hvert opgør tager man udgangspunkt i det hold, der har flest UEFA-koefficientpoint. Da Lech Poznan har den fjerdehøjeste koefficient, er vi sikret en plads i den seedede halvdel af lodtrækningen.
Det betyder, at vi er sikret en modstander med en UEFA-koefficient, der ligger tættere på vores egen, end Lech Poznans gjorde.
Slår vi Poznan ud, undgår vi derfor i hvert fald at møde Røde Stjerne, Dinamo Zagreb, Slovan Bratislava, NK Celje og Omonia Nicosia i 3. kvalifikationsrunde som også er seedet.

Kort sagt, slår vi Lech Poznan ud, skal vores modstander findes blandt en vinder af disse 6 opgør:
Mjällby AIF (SWE) vs Lincoln Red Imps FC (GIB) / Inter Club d'Escaldes (AND)
Sabah FC (AZE) / The New Saints FC (WAL) vs FC Vardar (MKD) / KuPS Kuopio (FIN)
Víkingur Reykjavík (ISL) / ETO FC Győr (HUN) vs Hapoel Beer-Sheva (ISR)
KÍ Klaksvík (FRO) / FC Atert Bissen (LUX) vs FK Kauno Žalgiris (LTU) / FC Drita (KOS)
FC Ararat-Armenia (ARM) / Riga FC (LVA) vs Floriana FC (MLT) / Shamrock Rovers FC (IRL)
FK Borac (BIH) / PFC Levski Sofia (BUL) vs ML Vitebsk (BLR) / Universitatea Craiova (ROU)

Lige meget hvilket af de hold vi evt skulle trække, vil vi nok blive sat som favoritter hos bookmakerne, måske med undtagelse af Levski Sofia.

Til playoffrunden indtræder Celtic, AEK Athens, LASK og Viking Stavanger.
Celtic og AEK kan vi trække hvis vi skulle nå dertil. Lask afhænger af hvor mange hold der bryder deres seeding, og Viking kan vi ikke trække, da vi begge vil blive useedet.
Jønsson er købt direkte ind til en special operation mod AEK i afgørende playoff runde til CL ligaspillet. Det er ret smart lavet af CV 🧐

Det er jo blevet tærsket igennem tidligere i tråden. Men grundlæggende har CL kval den her pulje af hold, som vi så til den første lodtrækning. I Play-off indtræder så Celtic (seedet). Jeg har tidligere vist puljerne frem til CL-playoff. Erstat Poznan med AGF i kvalrunde 3, som et af de seedede hold, mens vi med sikkerhed bliver useedede i Play-off, hvorfor AEK Athen bliver seedet (da Poznan så er ude). Vi kunne så håbe, at endnu et af de seedede hold til playoff bliver slået ud og at Celje så blev seedet og vi trækker dem. Ligner dog ikke et typisk AGF-scenario.

Sgu' da også klart det er svært at finde ud af, når de bruger matrixprintere.

Jeg ville tælle ting som, at det afgøres over 2 dage, rejseaktiviteter, og et komprimeret program med midtuge kampe. Men ellers, så ja, alle kan vinde en given kamp. "International erfaring" er en svær størrelse at kvantificere.

Pokalturneringen har også kampe der afgøres over 2 kampe, hvilket vi har massere erfaring med.

Vi har lige spillet et slutspil i superligaen med et noget kompakt kamp program, med midtuge kampe.

rejsen måske, men resten burde vi have styr på, og vil falde i den kategori jeg ville navngive "dårlige undskyldninger"

rejsen måske, men resten burde vi have styr på, og vil falde i den kategori jeg ville navngive "dårlige undskyldninger"

Jeg synes, der er rigelig med evidens, det er svært at håndtere både Europa og Superligaen til at det er en legitim "undskyldning".

Man grinte meget af Steinlein, da han sagde, FCM skulle lære at spille Europa, nu er det bredt anerkendt, det er tilfældet. Selv i FCK snakkede man om, der var et FCK i Europa og et andet i Superligaen.

Det vil jeg sådan set gerne komme dig i møde på mht. pokal og perioder med midtugekampe. Og isoleret set over én kamp eller måske ét dobbeltopgør er international erfaring måske ikke det der flytter allerflest procenter. Men både erfaringer akkumulere (jo flere dobbeltopgør, jo flere rejser, jo mere oplevet komprimering, desto mere erfaring) og behovet for erfaring henover en længere periode akkumulere også.

Pokalturneringen har også kampe der afgøres over 2 kampe, hvilket vi har massere erfaring med.

Vi har lige spillet et slutspil i superligaen med et noget kompakt kamp program, med midtuge kampe.

Det handler også om organisationen. De skal geares til/sættes op til/få erfaring i at operere ud fra en UEFA manuel på størrelse med biblen. Ligepludselig har du bare flere events der skal organiseres, med de samme personer.
Det handler om at organisationen skal have medarbejdere, der skal vide på forhånd at en bane fx. i nordiske Larne ikke ar på størrelse med den gængse størrelse som man normalt spiller på, og blive totalt overrasket når man ankommer.

Så lige en United video at de er ved at lave udskiftningsbænkene om, fordi UEFA nu kræver, der skal være 20 pladser. Gad vide om Randers stadion opfylder det krav?

Flere af hinanden stærkt afhængige kilder hævder, at direktør Nielsen har opmagasineret de overlevende plastikstole fra Ceres Atletikpark i sin garage. Angiveligt skal de i spil til kampene i Randers, efterfølgende lejes ud til Team Paderborner på Skanderborg Festival og til sidst sælges på Hjallerup Marked. Citronpresseri Nielsen-style.

Han vil samtidig benytte Steinlein-finten og placere de semiukampdygtige trebenede stole hos modstanderne til udekampene på Kefir Park i håb om, at én af reservene på det udenlandske udehold bliver beriget med et plastikben højt oppe i Herning-hulen.

(Autocorrect rettede sidstnævnte ord til "Herning-brillen". I ramme alvor).

Latest posts

Back