New posts

Champions League 2026/27

• Thread starter Thread starter Holmertz
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 603
  • Views Views: Views 37K
Champions League 2026/27

Det har flere af de mest etablerede brugere (og pyromodstandere) herinde gjort bl.a. i stemnings/tribunetråden. De tre udtryk jeg nævner er bare dem jeg lige kan huske, du kan finde langt flere. Og det uden at du rundhåndet stod på spring til at dele advarsler ud.

Hvis jeg skal forstå det sådan, at linjen er anderledes for de folk moderatorerne er uenige med så sig endelig til.

Det har flere af de mest etablerede brugere (og pyromodstandere) herinde gjort bl.a. i stemnings/tribunetråden. De tre udtryk jeg nævner er bare dem jeg lige kan huske, du kan finde langt flere. Og det uden at du rundhåndet stod på spring til at dele advarsler ud.

Hvis jeg skal forstå det sådan, at linjen er anderledes for de folk moderatorerne er uenige med så sig endelig til.
Du har ikke fået en advarsel, du fik en venlig besked om ikke at skrive “ok boomer” bare fordi nogen har en anden holdning end dig.

Og så ser jeg ikke alt. Ingen har anmeldt nogen kommentarer med indhold af det du skriver, men anmeld gerne og hvis det er over grænsen, så får folk selvfølgelig en venlig besked til at starte med.

Ja ja der kunne jeg ikke modstå fristelsen. Imod folk der er så noller, at de bare VIL se og skabe problemer hvor der absolut ingen er, der kæmper selv guderne forgæves.
Skabe problemer? Jesus Christ, kom lige ned fra den der offer-piedestal du er kravlet op på.

Det er et debatforum og jeg undrer mig over måden et par fangrupperinger kommunikerer på og i mine øjne sætter sig selv over andre fans. Hvilket jeg (og andre) synes er lidt bekymrende på bagkant af Viborg-kampen, hvor nogen fandt det passende at invitere udenlandske hooligans med til årtiers største fest.

Og jeg kan se at andre er i stand til at komme med ganske saglige og rationelle mod-argumenter til mit indlæg, så det kan du jo prøve. Og ellers er man jo altid velkommen til bare at ignorere ting man er uenig i, frem for at kaste øgenavne efter folk (selv om jeg nu kun kan grine af at blive kaldt boomer).

SFA arrangerede en fed away trip til Brügge... det var super godt skruet sammen. Så jeg stoler på, at de kan gentage succesen :D

Og det skal altså også siges, at de gange jeg har mødt dem, har de virket som nogle ordentlige, rare og hjælpsomme drenge og piger. Jeg forstår ikke helt det ry, de har fået herinde.
Jeg har kæmpe respekt for 99% af det arbejde der bliver lagt i at støtte klubben fra dem og andre grupper. Men udmeldinger som den her forstærker nok mit indtryk af at, i hvert fald nogle af dem, ser sig som hævet over andre fans.

Så det er nok med skubbe til det ry, hvis man da kan kalde det det.

Skabe problemer? Jesus Christ, kom lige ned fra den der offer-piedestal du er kravlet op på

SFA melder ud i god tid, at pladserne ikke vil blive respekteret, så man kan optimisere støtten til AGF. Det eneste du skal gøre, er at komme i god tid til kampen. Det vælger du at se som negativt, og tager tid til at skrive et negativt indlæg der fokuserer på et problem der ikke er der, i stedet for at fokusere på at vi har 2100 mand i Poznan. Så jo, du skaber bestemt problemer hvor der ikke er nogen.

SFA melder ud i god tid, at pladserne ikke vil blive respekteret, så man kan optimisere støtten til AGF. Det eneste du skal gøre, er at komme i god tid til kampen. Det vælger du at se som negativt, og tager tid til at skrive et negativt indlæg der fokuserer på et problem der ikke er der, i stedet for at fokusere på at vi har 2100 mand i Poznan. Så jo, du skaber bestemt problemer hvor der ikke er nogen.
Hold nu. Holmertz efterspørger egentlig bare en lidt mere imødekommende kommunikation i stedet for at det kommer til at lydexsom et diktat. Som rigtig meget gør fra visse dele af stemningskernen for tiden.

Hvem er det jeg skaber problemer for?

Jeg påpeger, at jeg synes det er bizart at nogle grupper melder ud, at de ikke vil respektere andre fans. Det er i min verden at sætte sig selv over andre. Det kan man så være enig eller uenig i at de gør - og som andre har påpeget har de kun gode oplevelser fra f.eks. Brügge - men har sgu svært ved at se det er at skabe problemer.

De kunne jo f.eks. i stedet have skrevet, at der som ved alle udekampe vil være en stemningszone på tribunen og at de derfor opfordrer fans til at deltage og ellers sætte sig andre steder. Det ville være mere omfavnende og mindre diktatorisk.

Kan sagtens være jeg hænger mig for meget i noget semantik, som ikke er et problem i praksis, men som sagt ser jeg det som en tendens til at sætte sig selv over andre fans.

Men altså, de må kommunikere fuldstændigt som de lyster. Jeg forbeholder mig bare ret til, som en fan med en anden indgangsvinkel, at være kritisk over for det.

Jeg har været meget aktiv i stemning (bl.a. til samtlige kampe under den første tur i 1. division for 20 år siden) og er det af og til stadig.

Men jeg er blevet en halvgammel boomer, der gerne vil have min søn med på stadion i Poznan. Jeg forventer nu ikke det bliver et problem, men vi bestilte bevidst pladser på øvre i et hjørne for at undgå at stå midt i stemning (fordi vi faktisk gerne vil sidde ned og se kampen med andre glade GF’ere).

Og der synes jeg udmeldingen om, at ens pladser ikke vil blive respekteret er uheldig. De burde i min bog koordinere med AGF at en bestemt del af away-afsnittet er unummererede ståpladser, så de kunne sælges som sådan.

Men mon ikke det går. Som jeg husker pokalfinalen var alle pladser unummererede og flere kunne da godt sidde osv.

Vi er nok den eneste klub der spiller internationalt der ikke vil have at de stemningsaktive søger midten og derfra sætter "scenen". Som de selv skriver vil der som altid være plads i hjørnerne osv til en mere afdæmpet oplevelse. Se samtlige europæiske kampe og vi vil opleve det samme.

Synes sgu blot det er fedt de melder ud, så alle kan få en god oplevelse.
Der er altså ingen, som i absolut INGEN, der har sagt, at de "ikke vil have" at de stemningsaktive søger midten og/eller sætter scenen.
Det er sgu bare lidt stramt, at en gruppe som for mindre en to måneder siden inviterede maskerede hooligans til guldfest, skal fortælle ordentlige mennesker hvordan kagen skal skæres.
Hvis du ikke kan forstå, at der er nogen, der slår sig på det, så er det godt nok langt mellem os på den her.
Jeg skal ikke engang til Polen, og det er jeg ærligt talt glad for nu.

Og der synes jeg udmeldingen om, at ens pladser ikke vil blive respekteret er uheldig. De burde i min bog koordinere med AGF at en bestemt del af away-afsnittet er unummererede ståpladser, så de kunne sælges som sådan.

Jeg synes også det er en mindre god måde at kommunikere det ud på, omend det ikke burde komme bag på nogen, at de midterste sektioner bag målet er der de stemningsaktive stiller sig.

Jeg gætter på at den aktive kerne, ligesom jeg, er blevet overrasket over at pladserne var nummerede. Det er de stort set aldrig på udebane, så de har sikkert ikke kunnet "advare" om dette på forhånd.

Jeg gætter også på at det ikke havde hjulpet at aftale noget med AGF.
Det er formentlig Lech, der ønsker at sælge pladserne som nummerede pladser - og jeg tror ikke de ændrer på den praksis, bare fordi nogle danskere lige synes det skal være anderledes.

Det er sgu bare lidt stramt, at en gruppe som for mindre en to måneder siden inviterede maskerede hooligans til guldfest, skal fortælle ordentlige mennesker hvordan kagen skal skæres.

Gad vide om de skal inviteres med igen eller om det kun var den fredelige fejring af mesterskabet de skulle forsøge at spolere🤔Det kan selvfølgelig også være registreringerne er et forsøg på at undgå den slags elementer som nogen fejlagtigt havde inviteret sidst.

Gad vide om de skal inviteres med igen eller om det kun var den fredelige fejring af mesterskabet de skulle forsøge at spolere🤔Det kan selvfølgelig også være registreringerne er et forsøg på at undgå den slags elementer som nogen fejlagtigt havde inviteret sidst.
Jeg vil gerne stå ved, at i min verden er de pikhoveder ikke velkomne. Overhovedet.

Ok, man skal nok bare vende sig til, at folk herinde hellere vil grave efter halv eller helobskure semantiske og kognitive tolkninger og søgte muligheder for at kritisere de stemningsaktive end de vil glæde sig over at vi sælger 2100 i Polen på en time. Det kommer jeg aldrig til at forstå.

Når man nu selvsagt elsker 99% af det de stemningsaktive laver, så er det sgu underligt at man kritiserer 99 gange for hver gang man roser. Det kan jeg ikke rigtigt få til at hænge sammen. Og det er jo generelt sådan det er med et flertal af brugerne herinde.

Ok, man skal nok bare vende sig til, at folk herinde hellere vil grave efter halv eller helobskure semantiske og kognitive tolkninger og søgte muligheder for at kritisere de stemningsaktive end de vil glæde sig over at vi sælger 2100 i Polen på en time. Det kommer jeg aldrig til at forstå.

Når man nu selvsagt elsker 99% af det de stemningsaktive laver, så er det sgu underligt at man kritiserer 99 gange for hver gang man roser. Det kan jeg ikke rigtigt få til at hænge sammen. Og det er jo generelt sådan det er med et flertal af brugerne herinde.

Du synes tonen er hård ved dig men du kommer konstant med angreb på debattører herinde. Du er ikke en tøddel bedre selv, så måske start med at feje for egen dør først og så anmeld de indlæg, du føler, er et angreb på dig som person.

Og lige det der med helobskure tolkninger....Det er sjovt skrevet fra en med de mest mærkværdige whatabouts.

Men for at vende den om. Du læser med herinde, jeg antager, det er fordi, der laves i det mindste nogle kvalitetsindlæg. Hvorfor roser du ikke det? Det kan jeg ikke få til at hænge sammen.

Nu er SFA jo ikke en gruppe, men et "fællesskab". Du er ikke medlem, som fx AFA eller Nysir mm.

Det er jo blot et "forum" hvor stemning, busture, tifo mm kan koordineres.

Så SFA har ikke inviteret nogle hooligans til at spolere guldfejringen. Blot lige for at få lidt fakta på bordet 😀
Men hvorfor angiver de så sig selv som en gruppe på linie med Nysir i opslaget?

Nu er SFA jo ikke en gruppe, men et "fællesskab". Du er ikke medlem, som fx AFA eller Nysir mm.

Det er jo blot et "forum" hvor stemning, busture, tifo mm kan koordineres.

Så SFA har ikke inviteret nogle hooligans til at spolere guldfejringen. Blot lige for at få lidt fakta på bordet 😀
Det er en rimeligt akademisk forskel, især set udefra. Jeg er med på, det givetvis føles anderledes indefra, men det kan jeg bruge til helt nøjagtig intet.
Og når vi skal have fakta på bordet, så har NOGEN på stemningstribunen inviteret de ærgerlige skidesprællere til guldfesten. Så kan de kalde sig selv et fællesskab, en klub, et gruppe, en klynge eller en sekt - jeg er iskold, de er stadig en flok sølle skrog, når de træffer den slags valg og dem, der ikke var enige i dét træk, er ynkelige for ikke at sige tydeligt fra eller udpege skiderikkerne i god tid.

OG tilbage står, at det er samme gruppe/fællesskab/bande/klynge/forum/flok/sværm, der nu gjalper op på nettet om, hvor man kan og ikke kan sidde på et stadion i Polen.

Du synes tonen er hård ved dig men du kommer konstant med angreb på debattører herinde. Du er ikke en tøddel bedre selv, så måske start med at feje for egen dør først og så anmeld de indlæg, du føler, er et angreb på dig som person.

Men for at vende den om. Du læser med herinde, jeg antager, det er fordi, der laves i det mindste nogle kvalitetsindlæg. Hvorfor roser du ikke det? Det kan jeg ikke få til at hænge sammen.

Jeg synes ikke tonen er hård ved mig. Eller det er den måske, men det er jeg egentlig lidt ligeglad med. Det der gør mig sur er tonen overfor de stemningsskabende, der generelt bare er så uforskammet og unuanceret at det gør helt ondt. Det er så ingen amerikanere i Bagdad at folk herinde samtidig slet ikke kan forstå hvorfor de stemningsskabende ikke gider jer. Herre jemini.

Jeg har i øvrigt masser af gange rost kvaliteten af kamptrådene, taktiktrådene osv. herinde, så det sidste må du længere ud på landet med.

Latest posts

Back