New posts

Champions League 2026/27

• Thread starter Thread starter Holmertz
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 1K
  • Views Views: Views 82K
Champions League 2026/27
Der var ikke meget at gøre med mod Lyngby, med de mange skader. Med Camara og Storch som startere var der én plads tilbage i centerforsvaret, men ikke noget alternativ til Tingager.

AGF havde Kahl og Callø på bænken - Kahl skulle have et hvil, Callø var på vej retur. Jønsson kan spille den midterste forsvarer, men han startede sammen med Haugstrup. Knudsen kunne måske også, men han var valgt til et hvil.

Alternativet havde nok været Jørgensen på 10'er, Arnstad som 6'er og Jønsson som centerback - med to U19-spillere.

Man kan altid finde alternativer, så skal man bare finde flere på u-19 holdet 😅 men så nemt er det nok ikke… men man kunne og burde nok også sparet endnu mere på de offensive pladser. Jørgensen, Tchamche og Kristjansson skulle jo nok have startet inde og det samme med Hamza. Med andre ord fuldstændigt sælge kampen. Men det er ødelægger måske også noget rytme eller lignende.

Ja selvfølgelig. Som sportschef vurderer han hele tiden hvem skal sælges, hvem skal forlænges osv. CV vurderede tydeligvis Kahl og Beijno var vigtig nok til at risikere at miste dem på en fri.....og han fik ret.
Ja, netop.

Og så er det vel også hans ansvar, som Sportsdirektør at de to har udløb på samme tid.

Han lavede en sportslig vurdering, velvidende der var den risiko at de begge kunne forlade klubben på samme tid.

Ja, netop.

Og så er det vel også hans ansvar, som Sportsdirektør at de to har udløb på samme tid.

Han lavede en sportslig vurdering, velvidende der var den risiko at de begge kunne forlade klubben på samme tid.

Jeg begynder at tro, du bare vil diskutere for at diskutere. Jeg er ude, nu bliver denne her kontrafaktiske whataboutisme for skørt

God kamp i morgen.

Bare vi er enige om, at det er kontrafaktisk spekulation, som måske, måske ikke, havde gjort en forskel.

Det er svært at sige, hvad 4-5 point ekstra ville være værd i slutningen af sæsonen. Det må vi jo vente og se. Sidste sæson havde det ikke gjort en forskel.

Jeg tror heller ikke, det gør en forskel, hvis vi får en forsvarsspiller, der var værd at vente på.
Så lige på points, også for egen fornøjelses skyld. Det er valgt lidt efter hvor det er spændende. Men med fokus på cutoff efter grundspil, og så placeringer AGF formentlig ser ind i, dvs 3-6.

25/26
Efter grundspillet var der 5 points mellem nr 7 og 4. Der vsr 6 points mellem nr 6 og nr 4. 5 point mellem nr 3 og 4.

24/25
Grundspil: 5 points mellem 8 og 5, 3 pts mellem 7 og 3.
Slutspil: 5 points mellem 5 og 3

23/24:
Grundspillet: 4 point mellem 10 og 6. 3 points fra 6 til 7.
Slutspil: 4 point mellem 1 og 4

Jeg begynder at tro, du bare vil diskutere for at diskutere. Jeg er ude, nu bliver denne her kontrafaktiske whataboutisme for skørt

God kamp i morgen.
Whataboutisme?

Der er en - ikke dig - der skriver CV ikke har ansvar for, at der er kontraktudløb på samme tid.

Jeg påpeger, at man som ansvarlig leder har det ansvar, da man op til og før kontraktudløb har kunne foretage sig andre ting. F.eks sælge.

Altså uagtet hvem der har har skrevet kontrakt med spillerne, er det den siddende Sportsdirektørs ansvar hvis de forlader klubben på samme tid og transferfrit.

Hvis CV er kommet til at det var det rigtige at forsætte med dem, så er det da helt fint. Men som Spiersdirektør er det hans ansvar, uanset hvem der har indgået kontrakten til at starte med.

Ligesom han skal have alt mulig ros for mesterskabet, til trods for store dele af truppen er hentet af PC og SIB.

Hvordan i alverden har det noget med en diskution for diskutionens skyld, eller whataboutisme.

Og god kamp til dig også.

Ok. Det ved jeg ikke. Aner ikke hvad han havde købt i stedet.

Men vi var nok heller ikke blevet mestre med Røsler, og ham ville CV jo have beholdt, men fyrede ham først da truppen var uenig med CV
Indkøbene kunne snildt have været ligeså gode, men så havde vi brugt tid på at køre dem ind med svingende resultater som konsekvens

Indkøbene kunne snildt have været ligeså gode, men så havde vi brugt tid på at køre dem ind med svingende resultater som konsekvens
Det er da bestemt en mulighed.

Carstensen spillede godt ret hurtigt, og var Tingager ikke blevet skadet, så var det muligt Beijmo havde tilbragt en del tid som reserve for ham. Knudsen og Solbakken var også hurtigt gode synes jeg.

Igen det er bestemt en mulighed. Der er også en mulighed vi ikke var blevet mestre hvis CV havde fået sin vilje og beholdt Røsler, selv med Kahl og Beijmo i truppen. Det er ekstremt svært at spå om.

Jeg prøvede egentlig blot, at argumenterer for at uanset hvem der havde indgået de kontrakter der havde udløb i sommeren 2026, så er det den siddende Sportsdirektør (der havde været i klubben i halvandet år) ansvar hvis det ender med mange af spillerne forlader klubben på samme tid.

Røsler og Kahl har f.eks udløb i sommeren 2029, hvis CV stopper til nytår, så vil jeg stadig mene at den Sportsdirektør der kommer i stedet har overtaget ansvaret for kontrakterne.

Latest posts

Back