Hvis man vil se træningskampen mod HSV uden at betale for Play+:
Startopstilling
Kristoffer Klaesson – Michael Akoto, Frederik Tingager, Eric Kahl – Tobias Bach, Mikkel Duelund, Max Power, Frederik Brandhof, Gift Links – Youssouph Badji, Richmond Gyamfi
Så fik jeg også kigget kampen igennem. Dejligt når noget lægges på Youtube. Kampen blev endda kommenteret - godt nok på tysk, men det var da også sjovt nok. Han havde forsøgt at researche lidt og kunne fortælle om AGFs placering, samt at der har været nogle skuffende uafgjorte på det sidste. Dog kraftigt opmuntret af, at vi slog vores rivaler fra VSK i pokalen!
Nå, men et par vurderinger herfra:
Kristoffer Klaesson gør det fint. Flere gode redninger og god på fødderne, hvad vi jo gerne vil have. Også mere aktiv i feltet end vi er vant til at se. Ser måske uheldig ud ved målet, men det er også godt lavet af Jatta, som kommer helt fri i højresiden af feltet, kigger ind efter en medspiller og samtidig trykker af mod det korte hjørne. Flot detalje, faktisk. Klaesson laver også et straffespark, men objektivt er det jo ikke hans skyld, at den tyske angriber (Stange) får lov at drible sig hele vejen igennem vores centerforsvar, som dog er i ubalance pga. en fejlaflevering af Beijmo.
Tobias Bach fik overraskende 80 min. som wingback og jeg synes at han overvejende gjorde det godt, når man tager i betragtning at han spillede det meste af tiden som højre wingback, trods at han er venstrebenet. Men det er rigtigt at han flirtede lidt med gult kort nr. 2. I øvrigt virkede det til at det var Max Power der spillede højre wingback i 2. halvleg. Det er da lidt interessant, hvis han kan bruges det. I øvrigt et fantastik indlæg til PM på målet, næsten helt nede ved hjørneflaget. Han kan hugge til bolden, den mand!
Links fik en time og jeg ikke at han nåede at vise noget specielt. Men positivt at man mener at han er så klar nu. Så må vi forvente at han starter næste kamp.
Duelund var vel vores farligste offensive spiller, men han manglede held i afslutningerne. Man så ikke meget til Badji i kampen. Gyamfi kom heller ikke frem til meget, men så kunne jeg da glæde mig over nogle sekvenser, hvor han deltog godt i genpresset og også erobrede bolden et par gange.
Akoto gjorde det også rigtig fornuftigt i den time han var med som højre centerback. Det hjalp jo sikker også en del for ham (og for resten af forsvaret og Klaesson især), at Tingager spillede 1. halvleg med det sædvanlige overblik. Det gav som ventet lidt mere panik bagude, da Tingager gik ud i pausen, men HSV, med blandede reserver ligesom os, var trods alt ikke en skræmmende modstander.