New posts

Artikler om spillerne og klubben

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 222K
Status
Not open for further replies.
Kommentaren er et personligt tweet og ikke en artikel. Det er en anden boldgade.
Au contraire, cher @Stats - au contraire. Bjerre formår jo netop ikke at skille de to ting ad. Det er hele humlen i kritikken af ham og Stiften. Eller Den Korte Stift, om jeg må?

Når han kvidrer syrligt “for egen regning”, så har han alle friheder til det. Men han gør det sideløbende med, og i en 1:1 refleksion af, sine “saglige” publiceringer, og så bliver det samme boldgade.
Så kan du ikke bare skille privat-Bjerre ad fra minist..undskyld journalist-Bjerre, og så kommer hans saglighed helt naturligt på spil.

Hans repetitive “kritiske” artikler kommer til at repræsentere Stiftens redaktionelle linje, og er ikke deklareret “skribentens egen holdning” - det er Schouby, der skriver lederne.
Alligevel er der en bemærkelsesværdig ensartethed i den skarpe og ensidigt negative vinkling af AGFs rolle og ageren i hele Stiftens dækning af Kongelunden og så hans personlige meninger på SoMe.

De fleste påstande har en aldeles lemfældig relation til virkeligheden eller i bedste fald en særdeles kreativ vinkling til det værre omkring AGF, og det kommer til udtryk i en forudindtaget negativ dækning i regionens største lokalmedie, fordi manden samtidig giver udtryk for en personlig aversion i tråd med dækningen.
Det fremstår hverken fair overfor aktørerne eller specielt professionelt, men muligvis i tråd med redaktørens aversioner.

@Alsgaard, jeg ved ikke, om jeg synes det er så off-topic, men jeg parkerer den selvfølgelig bare her.

Last edited:
Au contraire, cher @Stats - au contraire. Bjerre formår jo netop ikke at skille de to ting ad. Det er hele humlen i kritikken af ham og Stiften. Eller Den Korte Stift, om jeg må?

Når han kvidrer syrligt “for egen regning”, så har han alle friheder til det. Men han gør det sideløbende med, og i en 1:1 refleksion af, sine “saglige” publiceringer, og så bliver det samme boldgade.
Så kan du ikke bare skille privat-Bjerre ad fra minist..undskyld journalist-Bjerre, og så kommer hans saglighed helt naturligt på spil.

Hans repetitive “kritiske” artikler kommer til at repræsentere Stiftens redaktionelle linje, og er ikke deklareret “skribentens egen holdning” - det er Schouby, der skriver lederne.
Alligevel er der en bemærkelsesværdig ensartethed i den skarpe og ensidigt negative vinkling af AGFs rolle og ageren i hele Stiftens dækning af Kongelunden og så hans personlige meninger på SoMe.

De fleste påstande har en aldeles lemfældig relation til virkeligheden eller i bedste fald en særdeles kreativ vinkling til det værre omkring AGF, og det kommer til udtryk i en forudindtaget negativ dækning i regionens største lokalmedie, fordi manden samtidig giver udtryk for en personlig aversion i tråd med dækningen.
Det fremstår hverken fair overfor aktørerne eller specielt professionelt, men muligvis i tråd med redaktørens aversioner.

@Alsgaard, jeg ved ikke, om jeg synes det er så off-topic, men jeg parkerer den selvfølgelig bare her.
Enig. Det er Privat-Lars og Politiker-Lars om igen.
Hvis jeg som journalist dækker noget, kunne jeg aldrig nogensinde drømme om at lufte min personlige holdning offentligt angående samme sag.

Ja, der giver jeg køb på min ytringsfrihed. Helt bestemt og bevidst. Så der aldrig kan motivforskes i min dækning af noget.

Det er fint, vi har ytringsfrihed i Danmark, mere end fint endda. Faktisk helt fantastisk. Men vi har ikke ytringspligt.

Jeg knuselsker den mand:

- Vi får helt fortjent masser af ros for at spille godt, og vores fans elsker det. Det er fint. Men de kampe, vi har vundet, skulle vi vinde. Det har været nødvendige sejre. Og dem vi ikke har vundet, skulle vi også have vundet.
citat: Uwe Rösler​
(Betalingsartikel)

Det lader ikke til at der er meget plads til ananas i ejen juice og selvfedme i truppen over de 5 sejre i træk - Uwe forventer mere.

Det er godt for klubben med de her positive historier. Det er også godt at få nævnt igen at Uwe altså ikke havde problemer med Grønbæk som de bl.a. mener inde på Mediano - jeg tror Uwe har ret her baseret på at han brugte Grønbæk og at man kunne se det store talent og vi har jo snakket en del om at han havde været interessant i det nye system, men salget gav mening og vi nåede ikke rigtig at se det. Men nok så væsentligt: Grønbæk slog nok også igennem i Bodø så voldsomt og hurtigt fordi Bodø spiller som de gør. Som AGF spiller nu er det også nemt at forestille sig et offensivt talent langt nemmere kan slå igennem og blive et stort salg. Badji er allerede på Grønbæks alder, men det kan blive interessant om han kan blive et eksempel på det. Der bør være mulighed for at score nogle mål og bygge videre på den selvtillid det så også giver.

Det er godt for klubben med de her positive historier. Det er også godt at få nævnt igen at Uwe altså ikke havde problemer med Grønbæk som de bl.a. mener inde på Mediano - jeg tror Uwe har ret her baseret på at han brugte Grønbæk og at man kunne se det store talent og vi har jo snakket en del om at han havde været interessant i det nye system, men salget gav mening og vi nåede ikke rigtig at se det. Men nok så væsentligt: Grønbæk slog nok også igennem i Bodø så voldsomt og hurtigt fordi Bodø spiller som de gør. Som AGF spiller nu er det også nemt at forestille sig et offensivt talent langt nemmere kan slå igennem og blive et stort salg. Badji er allerede på Grønbæks alder, men det kan blive interessant om han kan blive et eksempel på det. Der bør være mulighed for at score nogle mål og bygge videre på den selvtillid det så også giver.
Jeg synes også Jacob Nielsens citat om at salget af Grønbæk var en svær, men korrekt beslutning, som var gode for alle tre parter - burde få mere opmærksomhed i dækningen. Grønbæk er blevet landsholdsspiller og fået forløst sit talent, både AGF og Bodø har tjent gode penge på det. Passer gaden.

Jeg synes nu ikke de siger at Uwe havde et problem med Grønbæk. De siger bare, at når et hold skifter træner, så er der nogle gange nogle omvæltninger for nogle spillere, og i dette tilfælde var det så Grønbæk. Og med rette, for på det tidspunkt tror jeg ikke han ville have passet ind. Han ville passe perfekt ind nu på midten, men dengang lignede det et mismatch, og jeg tror han ville være blevet mindre værd og udviklet sig mindre, hvis han var blevet.

Hybridbaner er det bedste, der er sket for fodbolden siden reglen om målmænd ikke måtte tage en tilbagelægning op i hænderne, blev indført.
Der er skøre regler, så som stadion skal være af en vis størrelse for at spille i Superligaen men det er ikke et krav med hybrid eller at ren kunst er forbudt. Der kan skrives tykke bøger om det, jeg ikke forstår.

Jeg synes nu ikke de siger at Uwe havde et problem med Grønbæk. De siger bare, at når et hold skifter træner, så er der nogle gange nogle omvæltninger for nogle spillere, og i dette tilfælde var det så Grønbæk. Og med rette, for på det tidspunkt tror jeg ikke han ville have passet ind. Han ville passe perfekt ind nu på midten, men dengang lignede det et mismatch, og jeg tror han ville være blevet mindre værd og udviklet sig mindre, hvis han var blevet.
Det specifikke udtryk de brugte var at det ikke klikkede. Jeg tror Uwe havde meget fokus på at stabilisere holdet og resultaterne, Grønbæk fik spilletid, men der gik kun få kampe før han blev solgt og det er svært at sige hvordan det havde udviklet sig. Jeg er overbevist om at han havde passet rigtig fint ind, men salget gav jo mening og i Bodø kom han ind på et hold der var meget længere i deres udvikling og som spillede topkampe og europæiske gruppespil. Så der er ikke så meget at fortryde, men jeg tror nu også han havde udviklet sig i AGF og at vi havde haft stor glæde af ham i Uwes system.

Stiften har et interessant interview med Uwe Rösler hvor han taler om værdien i at have så sammenspillet en trup:

(Betalingsmur)

Den stamme der er op igennem holdet med 7 startere som har spillet sammen i minimum 3 år:

Jesper Hansen - 39 måneder (juli 2021)
Frederik Tingager - 69 måneder (jan 2019)
Eric Kahl - 39 måneder (juni 2021)
Nicolaj Poulsen - 61 måneder (juli 2019)
Mikael Anderson - 38 måneder (aug 2021)
Gift Links - 60 måneder (sept 2019)
Patrick Mortensen - 68 måneder (jan 2019)

Suppleret med spillere der har spillet sammen i minimum et år:

Mads Emil Madsen 26 måneder (juli 2022)
Tobias Bech 14 måneder (juli 2023)
Felix Beijmo 14 måneder (juli 2023)

….betyder at 10 ud af 11 spillere lige nu kender hinanden indgående og det kalder de Uwes hemmelige våben.

Man kan så spørge om det ikke burde betyde at der var mere plads til at benytte sig af talenter, når de kan komme ind på et så sammentømret og velfungerende hold? - Det kunne virkeligt være fedt hvis Jacob Andersen og Luka Callø kunne bryde igennem i denne halvsæson, f.eks. Eller hvis Mathias Sauer kunne komme hjem fra lejeopholdet i Haugesund til vinter og få sit gennembrud. Ud af de 20 kampe han har været i klubben, har han spillet de 19, og været starter i mere end halvdelen, det bliver interessant at se hvor han er efter udlejen.

Stiften har et interessant interview med Uwe Rösler hvor han taler om værdien i at have så sammenspillet en trup:

(Betalingsmur)

Den stamme der er op igennem holdet med 7 startere som har spillet sammen i minimum 3 år:

Jesper Hansen - 39 måneder (juli 2021)
Frederik Tingager - 69 måneder (jan 2019)
Eric Kahl - 39 måneder (juni 2021)
Nicolaj Poulsen - 61 måneder (juli 2019)
Mikael Anderson - 38 måneder (aug 2021)
Gift Links - 60 måneder (sept 2019)
Patrick Mortensen - 68 måneder (jan 2019)

Suppleret med spillere der har spillet sammen i minimum et år:

Mads Emil Madsen 26 måneder (juli 2022)
Tobias Bech 14 måneder (juli 2023)
Felix Beijmo 14 måneder (juli 2023)

….betyder at 10 ud af 11 spillere lige nu kender hinanden indgående og det kalder de Uwes hemmelige våben.

Man kan så spørge om det ikke burde betyde at der var mere plads til at benytte sig af talenter, når de kan komme ind på et så sammentømret og velfungerende hold? - Det kunne virkeligt være fedt hvis Jacob Andersen og Luka Callø kunne bryde igennem i denne halvsæson, f.eks. Eller hvis Mathias Sauer kunne komme hjem fra lejeopholdet i Haugesund til vinter og få sit gennembrud. Ud af de 20 kampe han har været i klubben, har han spillet de 19, og været starter i mere end halvdelen, det bliver interessant at se hvor han er efter udlejen.

Det er jo bare ret simpelt.
Hvis man benytter dem, og sætter dem ind - så er holdet ikke et hemmeligt våben længere :D
Mere seriøst, er Andersen et godt eksempel på, at hvis du er god nok, og dem der spiller på "din" plads ikke kan holde til 90 minutter pga. spillestilen (som wingbacks under Uwe, der er voldsomt fysisk krævende), så kan du komme ind og give den gas selv.

Callø ift midten skal jo slå NP af.
Eller slå Tingager af, eller Dalsgaard/AJ etc i forsvaret.

Det er ikke på samme måde så let eller oplagt.
Ligesom vores snakke omkring målmandsposten, så er der jo pladser, hvor det er nemmere at få minutter kontinuerligt. Wingbacks under Uwe er nogle af dem.
Tror der bliver stillet endnu større krav til de 4 forreste foran 6'eren fra nu af, hvor både PM/Bech har Badji/Gyamfi der skal forløses/ind og få chancer, såvel som Duelund/Arnstad der skal have chancer på de 8'ere.

Callø skal jo lave en Jønsson-udvikling og vise klubben, at han skal overtage den 6'er for NP om 2 år.
Det skal han bare desværre vise til træning, i indhop af få minutter - og så i første omgang slå Power af pinden etc.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back