New posts

Artikler om spillerne og klubben

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 222K
Status
Not open for further replies.
Artikler om spillerne og klubben
Ja, det lyder som om det også i den branche er vigtigt med nære netværk:

Lyder i artiklen også som en der har valgt AGF for at spille mere end de andre tilbud - ift hvordan han er blevet solgt projektet etc.
Det store spørgsmål er, hvorvidt Arnstad stater efter et par kampes indkøring - hvem der så starter ude... MEM/Anderson? Vildt hvis Arnstad kan sende en af dem derud.

Lyder i artiklen også som en der har valgt AGF for at spille mere end de andre tilbud - ift hvordan han er blevet solgt projektet etc.
Det store spørgsmål er, hvorvidt Arnstad stater efter et par kampes indkøring - hvem der så starter ude... MEM/Anderson? Vildt hvis Arnstad kan sende en af dem derud.
Ja, det er spændende.

I kampe mod bund 4 kunne man også overveje, at give Nicolai Poulsen lidt tid på bænken. Måske også på kunstgræs senere i sæsonen?

Jeg læste et sted, og nu kan jeg selvfølgelig ikke huske hvor, at den samlede pakke med Burnley sidste år kunne have løbet op i 5 mill Euro.

I sidste kamp havde det ikke været vildt at skifte MEM i pausen - der var ikke meget som kom godt videre fra hans fødder. Måske fordi han ikke havde trænet fuld tid. Der vil det være fantastisk at have 3 spillere på højt niveau som kan aflaste hinanden. MA har også tidligere haft hans afbræk med skader men det ser ud til de har styr på ham og han er aldrig længe om at komme tilbage.

Sidst men ikke mindst har Arnstad spillet mange positioner de senere år - der er endda 4 kampe som Left-Back i Jupiler-pro-league (tror nu han er tiltænkt en midtbane).

Ja, det er spændende.

I kampe mod bund 4 kunne man også overveje, at give Nicolai Poulsen lidt tid på bænken. Måske også på kunstgræs senere i sæsonen?

Jeg læste et sted, og nu kan jeg selvfølgelig ikke huske hvor, at den samlede pakke med Burnley sidste år kunne have løbet op i 5 mill Euro.

I sidste kamp havde det ikke været vildt at skifte MEM i pausen - der var ikke meget som kom godt videre fra hans fødder. Måske fordi han ikke havde trænet fuld tid. Der vil det være fantastisk at have 3 spillere på højt niveau som kan aflaste hinanden. MA har også tidligere haft hans afbræk med skader men det ser ud til de har styr på ham og han er aldrig længe om at komme tilbage.

Sidst men ikke mindst har Arnstad spillet mange positioner de senere år - der er endda 4 kampe som Left-Back i Jupiler-pro-league (tror nu han er tiltænkt en midtbane).

Det vil helt sikkert starte med, at han skal spille fra start når MEM/NP/Anderson er ude af træning/småskadet (eller værre).
Men først får han nok nogle indhop - som han nemlig kunne have fået fra 2. halvleg eller fra minut 60 i lørdags fra en udkørt MEM, der ikke havde trænet hele ugen.
Tror Arnstad var startet inde i den kamp, og MEM kommet ind med omvendt fortegn, hvis optakten til kampen havde været midt i november hvor alle er trænet ind og klar.

Man kunne nemlig også se NP sætte sig med smerter i knæet omkring de 60 minitter eller sådan noget, og spiller også næsten færdig.
Masser af muligheder for at skifte gode spillere ind der. At Uwe ikke har gjort det - men fortsat med MEM/NP trods risiko for at forværre noget - handlede jo netop om kvaliteten af det man kan sætte ind fra bænken.

Så hvornår Arnstad skal starte inde - afhænger af hvem der først må starte ude pga. småskade/sygdom/karantæne tror jeg. Uwe ændrer ikke før - og sætter NP/MEM/Anderson på bænken bare sådan.
Hvornår skal Arnstad ind som indskifter? Det kan han komme allerede mod SIF - afhængig af præstationen fra MEM/NP/Anderson - og deres form ift træningsugen mm.

Hvornår skal Badji ind? Mod SIF - og score til 3-1 i 79. minut :D BUM. Han kommer ind for enten Bech eller PM - gætter på Bech (selvom han er hentet til at være PM-alternativ).

Last edited:
Et interview mere med SIB, hvor man selvfølgelig prøver at få ham til at lette fra jorden (men ikke lykkes):

Interessant er (for mig) især disse to udtalelser:

Om Mikael Andersons mulige afgang:
- Nej, og det var heller ikke noget, som vi havde forventet. Så vi var aldrig tæt på.

Om MEMs mulige afgang:
- Det vil jeg ikke gå ind i, for det ville være uprofessionelt

Om de tre sidst ankomne, Power, Arnstad og Badji:
Den norske AGF-boss fortæller, at de alle tre ikke skal bruge en længere indkøringsperiode.

- Jeg mener, at spillerne er klar. Men det spørgsmål, skal du stille til Uwe. Jeg vil ikke sætte holdet. Jeg har lige færdiggjort transfervinduet, så jeg kan snakke om strategien og truppen, og hvordan vi sammensætter den.

Last edited:

Glæder mig til første SCREAMER fra Power :D Så her poster jeg videoen igen fra transfertråden tilbage da vi først hørte han kom til prøvetræning. Mon ikke folk har glemt den :D
Gerne på et afgørende mål imod BIF eller FCK på hjemmebane i efteråret (selvom det nok ikke har været et kønt kampforløb for os så op til) :D

Jeg ser heller ikke lige Arnstad starte inde mod Silkeborg. Især fordi han nu er med landsholdet afsted her i pausen, hvor det nok ellers ville have været et godt klubkarriere-fremmende tiltag at melde et afbud. Men der er jo heller ingen panik med at få ham i starteren lige nu.
Mit bud er at hans landsholdsdeltagelse er fuldstændig afklaret med AGF :)

Kunne vi nægte det, hvis vi ville? Jeg tvivler…
Kan vi vel godt, hvis det kun er en venskabskamp. Er det en kamp som led i den officielle UEFA/FIFA-kalender, så kan vi ikke.
Det er også før set, at der er lavet en aftale klub og nationalt forbund imellem, hvis der er noget der taler for det. Det kunne AGF jo eventuelt godt have anmodet om med begrundelsen, at han skal spilles ind sammen med de nye holdkammerater.

Ikke meget nyt, men har brændt chancer 4,5xG værd. De skal bare ind for os, så ser det ok ud som indskifter på et efterår med 4-5 mål, hvis spillet også er godt :D
Vi kan vel også vende den om og sige han i 22/23 sæsoen scorede mere end xG tilsagde ;)

Hans expected goals per skud var imidlertid endnu mindre i 2022/23-sæsonen, hvor han scorede fem mål. I den sæson havde han 34 afslutninger med en gennemsnitlig expected goals per skud på 0.10.
Hvis vi kan spille chancerne større og sørge for han får xG 0,2 pr. chance og han staidg scorer på samme snit, så ser det pludselig godt ud og han kan ligne en målmaskine. Jeg er godt nok spændt på at se ham men det relaterer for en vis dels vedkommende til hans fysiske pakke. Så skal han tage lidt ved lære af PM og så bliver det helt suverænt😃

Han skal selvfølgelig lave mål for at blive en succes, men det er meget lovende med den hovedstødsstyrke. Mon ikke han både kan være en trussel på dødbolde pg forsvare dem i eget felt og dermed som minimum gøre det lidt mindre problematisk at skifte Paddy ud? Unde alle omstændigheder kan man jo gost se hvorfor klubben ser noget potentiale her.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back