New posts

Artikler om spillerne og klubben

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 178K
Artikler om spillerne og klubben
Tipsbladet har en god artikel med PM og tiden efter DN samt relationerne til Uwe.

Forlængelsen:
”Jeg nåede faktisk også at snakke med en del klubber og faktisk også nærmest forhandlet en aftale på plads med en klub, uden jeg vil sætte navn på hvilken.”

”Men så kom Uwe jo ind i billedet, det ændrede tingene. Han kom med en helt klar stil, en tydelig måde at lede på. Og det inspirerede mig helt vildt. Så da Uwe først var blevet træner, var jeg ikke så meget i tvivl,” siger Patrick Mortensen om en sommer for 18 måneder siden, hvor angriberen fra juni til juli gik fra at være på vej videre til at forlænge aftalen med AGF.

”Og så fandt jeg undervejs ud af, at græsset ikke nødvendigvis er grønnere på den anden side. Så jeg tror, at det var et helt korrekt valg, jeg tog.”

Uwe:
”I mine øjne har han hele pakken. Han kan være ekstremt krævende, ekstremt hård og direkte i sin måde at agere på. Men han har også en anden side. Hvor han er familiefar, hvor han er omsorgsfuld og tænker på andre. Han kommer jo og joker med folk, kommer og giver dig en krammer.” Han har meget selvindsigt, og når han er gået over stregen og har sagt noget, vi ikke synes er i orden, er han altid den første til selv at række hånden i vejret og sige undskyld. Og det er også grunden til, at det kan fungere, og at han stiller så store og tydelige krav.

Om truppen og konkurrenterne:
De tre klubber foran AGF i tabellen har til sammen købt spillere for 375 millioner kroner i 2023 og ser stærkere ud både målt på topniveau og bredde i denne sæson, men det er ikke noget, der får Patrick Mortensen til at ønske sig en oligark-overtagelse i Århus eller gør anføreren misundelig.

”Nej, jeg bliver ikke misundelig. Jeg er utrolig glad for det hold og de spillere, vi har i truppen, og jeg stoler 100 procent på dem alle,” siger Patrick Mortensen.

”Det er fedt, at klubben snakker om at være en fast del af toppen år efter år. Det kan ikke bygges på én dag, det tager tid, men vi har støt og roligt lagt på.”

Der er også “Lyden af GF” men det bliver nogen gange lige langt nok mv.
Puha, jeg kan sq godt lide at de gutter bruger så meget tid og energi på det. Men ligesom Stiften, både avisen og podcasten, så er det er dog for snævert på den redaktionelle side af tingene. Jeg gad godt de fik lidt power, Lyden af GF, for vi ligger til nedrykning i Table-of-fan-podcasts.

Det hvide snit er for vildt, så ringe et niveau, pånær hvis de tager ham den unge Mathias med, som kan noget lidt andet, og ovenikøbet har facts med til at fremføre sine argumenter. Det har man ikke set før på stiften.

Jeg bruger dog Det hvide snit hvis jeg har svært ved at falde i søvn. Kim Robin er mere effektiv end DR Deadline til det formål…

Puha, jeg kan sq godt lide at de gutter bruger så meget tid og energi på det. Men ligesom Stiften, både avisen og podcasten, så er det er dog for snævert på den redaktionelle side af tingene. Jeg gad godt de fik lidt power, Lyden af GF, for vi ligger til nedrykning i Table-of-fan-podcasts.

Det hvide snit er for vildt, så ringe et niveau, pånær hvis de tager ham den unge Mathias med, som kan noget lidt andet, og ovenikøbet har facts med til at fremføre sine argumenter. Det har man ikke set før på stiften.

Jeg bruger dog Det hvide snit hvis jeg har svært ved at falde i søvn. Kim Robin er mere effektiv end DR Deadline til det formål…
Jeg må indrømme at jeg er for gammel til Lyden AGF. Når man ikke er i stand til at se længere tilbage i AGF historien end til da Niklas Backman spillede, så mister jeg hurtigt interessen, og så er det faglige niveau her inde også væsentligt højere end hos dem.

Jeg har ikke rigtigt tid til Det Hvide Snit, selvom det er lidt nemmere at holde ud med 1.5 x hastighed.

Jeg lytter til “En FCK fan, en BIF fan og en AGF fan går ind på en bar” en gang i mellem, der er det faglige niveau bestemt heller ikke højt, men den er kraftedme sjov.

Og så er jeg også begyndt at lytte lidt til Hvid Røg, men det er heller ikke for fagligheden, men den har af og til noget nyhedsværdigt.

Mediano har også nogle fine podcasts, som forholder sig mere neutralt til klubberne, og derfor ikke rigtigt kan betegnes som fan podcasts, men fagligheden er høj (når man lige ser bort fra deres Nikolaj Poulsen bashing)

Men ingen af dem giver det AGF fix jeg får her inde.

Efter at Jonas Roulund og Alexander Hjorth Jensen er blevet en del af AGF lyden er niveauet blevet hævet betragteligt og jeg lytter med stor fornøjelse. Selvom jeg ikke er enig i alt, og der måske kunne være lidt mere schwung i det, betragter jeg det stadig som en kvalitetspodcast.

Hvid røg har jeg til gengæld droppet. Det bliver for fjollet for min smag.

Det er generelt fedt at mange interessere sig for AGF, det spirer frem med forskellige SoMe muligheder. For min egen del må jeg nok erkende at heller ikke alt bliver lyttet til fra min side. Det er dog overraskende så forskelligt vi oplever en podcast.

Det hvide snit, lytter jeg til alt hvad der kommer, jeg mener faktisk de behandler AGF meget nuanceret og konstruktivt, farten er tilpas for mig, lidt ligesom herinde. :)
De har dog været udfordret af den meget underlødige dækning Dennis Bjerre har lavet af stadion debatten, det har desværre taget lidt af mit tilhørsforhold til programmet (eller retter nok Dennis Bjerre som journalist).
Men lytter man til alt hvad de sender ud, så må man kalde sig fan, jeg håber de fortsætter.

Lyden af GF, det er lidt for ungt og uerfarent til mig, det kunne ligeså godt være 2 unge knægte der sidder og underholder sig selv lidt frem og tilbage. Jeg er sikker på de arbejder seriøst med stoffet, så måske det mest er en generations kløft.

Hvid Røg, underholdende program, hvor man ikke skal forvente den helt store fodboldmæssige åbenbaring, Jøden er sjov bare i sig selv, og jeg har indtil videre lyttet med til det meste. Programmer hvor de har gæster inde med en relation til AGF er klart de bedste.

Mediano, har jeg ikke lyttet til i godt 1 år, nu er de begyndt at tage penge for deres udsendelser, så faldt jeg helt fra. Dengang jeg mistede interessen, var der mest AGF bashing, først på NP, som åbenbart er den eneste bisse i superligaen, vi spillede destruktiv, og en udsendelse kunne bruge lang tid på de emner. Mediano faldt gevaldigt i kvalitet i den periode, jeg havde indtil da sat pris på den objektive og nysgerrige form i programmet.

/Aske

Mediano har også nogle fine podcasts, som forholder sig mere neutralt til klubberne, og derfor ikke rigtigt kan betegnes som fan podcasts, men fagligheden er høj (når man lige ser bort fra deres Nikolaj Poulsen bashing)

Jeg er enig i, at Mediano har nogle fine og forholdsvist neutrale podcasts om AGF. Jeg syntes deres dækning af Poulsen er blevet væsentligt mere nuanceret. Men jeg syntes for ofte, at Peter Brüchmanns personlige agenda influerer for meget på programmet, og jeg syntes, han er exceptionel ringe til at holde indholdet neutralt. Herudover syntes jeg som oftest ikke, at deres eksperters viden er grundig nok om AGF. Så jeg er ikke videre imponeret, og jeg kommer aldrig til at betale for det, fordi de har for store huller i deres viden.

Til gengæld er jeg glad for det hvide snit. Jeg skulle vænne mig til stilen bevares. Men de ved, hvad de taler om og kommer fint rundt om både dårlige og gode vinkler på AGF. For mig at se er det en gave med så høj podcastfrekvens fra et objektivt medie, der rent faktisk ved, hvad de taler om. Men i den holdning ligger også en accept af præmissen af, at de er journalister og ikke fodbold analytikere.

Herudover syntes jeg som oftest ikke, at deres eksperters viden er grundig nok om AGF. Så jeg er ikke videre imponeret, og jeg kommer aldrig til at betale for det, fordi de har for store huller i deres viden.
Sådan vil det altid være med de generelle podcasts. Eksperterne kan umuligt have samme detaljeviden om enkeltspillere, transferstrategier m.m. som dedikerede fans. Så man skal se det som et objektivt billede udefra af klubben, kampe og spillere. De er f.eks. langt, langt bedre til at analysere kampene og kampforløb end vi er - jeg synes i hvert fald tit jeg bliver klogere af at høre f.eks. Mediano, når de gennemgår vores kampe. Til gengæld kan de sagtens misse, at spiller X lige er kommet tilbage fra skade eller at Uwe har udtalt et eller andet til Stiften, som kun vi fans har fanget.

Jeg har tre grundlæggende problemer med Det Hvide Snit.

1. Det virker lidt som om vi skal acceptere dem som en art eksperter. Altså at vi skal lytte med den indforståethed at de har ret i alt hvad de siger eller mener. Dele af deres virke er at afrapportere hvad de ser, bevares, men det bliver i praksis lidt som at høre dem læse deres egen artikel med f.eks spillerkarakterer højt. Derudover, så er jeg med at på de dækker AGF fuld tid og derfor har en kvalifikation til at have en mening, men det der irriterer mig GRÆNSELØST, er at de aldrig spørger andre end deres egen redaktion, hvad deres holdning er. Stiften bør som medie have access til et hav af eksterne eksperter, hvad enten det er indenfor data, økonomi, talentudvikling eller scouting, som ville kunne bidrage med et lagt højere niveau.

2. Jeg kan, ligesom med deres avis, ikke acceptere at alle deres postulater og meninger, stort set altid enten er enten virkelig en-sidet i sin argumentation, eller også er det den argumentationsmæssige dybde, virkelig virkelig begrænset. Deres redaktionelle virke, er baseret på hvad Dennis og Kim synes også tager vi den derfra. Det kan jeg godt acceptere på et medie som "Lyden af GF", da det er et medie drevent og baseret på nogle folks lyst til at drive det frivilligt. BEGGE værter er i DHS tilfælde ansat fuldtid, antager jeg, og har alle forudsætninger for at gå i dybden og have en nuanceret dækning, både i bredden af de emner de vælger, men også i dybden på de emner de så dækker.

3. Hvis man laver en podcast er man nød til at forholde sig til hvad det er for et format. Både i forhold det tekniske, men også hvad mediet kan. på DHS er det meningen at Dennis er "værten" og Kim er "eksperten". Virkeligheden er at de begge to ser sig selv som "eksperter"(og ingen af dem er kvalificeret til det, men det er min personlige holdning) og det er meget tydeligt at det er en omgang journalist-hierakisk bullshit at Dennis er værten fordi han er den yngste. Det er jo også Kim der bliver sendt til Marbella i denne uge og får den fede tjans.

Hvis jeg lige må give et eksempel på en god podcast fra deres side, så hør den optakt hvor unge Mathias fortæller med stor indsigt om Ishøj. Her passer Dennis faktisk rollen som vært, fordi han godt ved at hans modpart ved mere om emnet. Det går kun af sporet en enkelt gang, hvor Dennis lige skal spekulere om sorte penge i de lavere rækker uden, naturligvis, at have en eneste reference til at tale om det fra...

@Holmertz

Jeg er egentlig enig med dig. Men min oplevelse er, at de er markant bedre forberedt på FCK, Brøndby og FCN end på AGF. Og jeg syntes ofte, de laver nogle ret simple fejl. Det er sådan set fair nok, jeg syntes bare ikke produktet er værd at betale for, når man primært er interesseret i AGF.

Det er sjovt hvordan vi ser forskelligt på det, jeg synes netop Mediano er værd hvis man holder med AGF (og FCK, BIF), end de andre hold. Især når de snakker om andet end de sportslige. Vi ligger ret højt i lyttertal hos dem (Vi, som i os gf-fans) så der kommer mere content målrettet os er jeg sikker på.
Det er også en god indgang til at høre hvad der også rører i de andre klubber. Jeg er langt mere klogere på de andre hold via Mediano, fordi jeg ikke gider at høre de andres fan-podcast og/eller læse (alle) nyheder om de andre.

@Holmertz

Jeg er egentlig enig med dig. Men min oplevelse er, at de er markant bedre forberedt på FCK, Brøndby og FCN end på AGF. Og jeg syntes ofte, de laver nogle ret simple fejl. Det er sådan set fair nok, jeg syntes bare ikke produktet er værd at betale for, når man primært er interesseret i AGF.
Du kan vælge om du vil betale.
Superliga udsendelserne er gratis. Det er kun udsendelser uden sponsor der bliver lagt i den nye kanal som kun støtte medlemmer har adgang til

Back