Artikler om spillerne og klubben
Tipsbladet har en god artikel med PM og tiden efter DN samt relationerne til Uwe.
Forlængelsen:
Uwe:
Om truppen og konkurrenterne:
www.tipsbladet.dk
Forlængelsen:
”Jeg nåede faktisk også at snakke med en del klubber og faktisk også nærmest forhandlet en aftale på plads med en klub, uden jeg vil sætte navn på hvilken.”
”Men så kom Uwe jo ind i billedet, det ændrede tingene. Han kom med en helt klar stil, en tydelig måde at lede på. Og det inspirerede mig helt vildt. Så da Uwe først var blevet træner, var jeg ikke så meget i tvivl,” siger Patrick Mortensen om en sommer for 18 måneder siden, hvor angriberen fra juni til juli gik fra at være på vej videre til at forlænge aftalen med AGF.
”Og så fandt jeg undervejs ud af, at græsset ikke nødvendigvis er grønnere på den anden side. Så jeg tror, at det var et helt korrekt valg, jeg tog.”
Uwe:
”I mine øjne har han hele pakken. Han kan være ekstremt krævende, ekstremt hård og direkte i sin måde at agere på. Men han har også en anden side. Hvor han er familiefar, hvor han er omsorgsfuld og tænker på andre. Han kommer jo og joker med folk, kommer og giver dig en krammer.” Han har meget selvindsigt, og når han er gået over stregen og har sagt noget, vi ikke synes er i orden, er han altid den første til selv at række hånden i vejret og sige undskyld. Og det er også grunden til, at det kan fungere, og at han stiller så store og tydelige krav.
Om truppen og konkurrenterne:
De tre klubber foran AGF i tabellen har til sammen købt spillere for 375 millioner kroner i 2023 og ser stærkere ud både målt på topniveau og bredde i denne sæson, men det er ikke noget, der får Patrick Mortensen til at ønske sig en oligark-overtagelse i Århus eller gør anføreren misundelig.
”Nej, jeg bliver ikke misundelig. Jeg er utrolig glad for det hold og de spillere, vi har i truppen, og jeg stoler 100 procent på dem alle,” siger Patrick Mortensen.
”Det er fedt, at klubben snakker om at være en fast del af toppen år efter år. Det kan ikke bygges på én dag, det tager tid, men vi har støt og roligt lagt på.”

AGF-profil åbner op: Jeg var i tvivl | Tipsbladet.dk
STORT INTERVIEW: Han var egentlig videre. Men så dukkede Uwe Rösler op i Århus. Patrick Mortensen ser tilbage på 18 intense måneder og nye muligheder i 2024 og en karriere, der overhovedet ikke er tæt på at være ovre.