New posts

Artikler om spillerne og klubben

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 136K
Artikler om spillerne og klubben
Jeg er ærligt talt ikke i tvivl: sammenhold. Hver gang. De er stadig konkurrencemennesker og vil spille hver gang. Jeg tror ikke det er nødvendigt at puste til dén ild ret ofte. Til gengæld er det nødvendigt, at gøre ting bevidst for at styrke sammenhold og holdånd.
Jeg tror i øvrigt også, at et hold, der har et stærkt sammenhold, vil håndtere modgang langt bedre. Både i de enkelte kampe og i de perioder, hvor resultaterne ikke lige er der.
Og jeg kunne ikke have sagt det bedre selv. (Hvilket i øvrigt desværre ofte er tilfældet).

Spillerne må fortsat holde hinanden i ørerne, hvad indsatsen angår. For ugidelighed på banen fra én mand, er lig med tyndere kuverter på lønningsdag for alle. Det kræver vel ikke meget mere hjerne end en cherrytomat at forstå.

AGF har en usædvanlig samling af toperfarne, ærgerrige sportsfolk, der vil dø for succes - som samtidig sætter holdet over sig selv.

Jesper Hansen, Frederik Tingager, Nicolai Poulsen og Patrick Mortensen er uvurderlige.

Jeg er sikker på, at @Martin Hansen ville ønske den slags mentalitet fyldte mere i Manchester United, og det individuelle mindre. Der er nok også nogen i Odense, der savner det.

Det handler om scouting på personligheder - men jo også på en klubkultur, der er arbejdet med, og en lønstruktur, der sætter holdet over individet.

Det handler om scouting på personligheder - men jo også på en klubkultur, der er arbejdet med, og en lønstruktur, der sætter holdet over individet.
Og så er det ikke engang løgn! Også dér, har det været et langt sejt træk, at flytte kulturen i klubben og i truppen i en sundere retning. Jeg tror de 4 du nævner er uvurderlige i den sammenhæng. Jeg tror også at de seneste to trænere (David og Uwe), begge også er hentet på baggrund af, hvad de ser som en god trupkultur.

Jeg er ærligt talt ikke i tvivl: sammenhold. Hver gang. De er stadig konkurrencemennesker og vil spille hver gang. Jeg tror ikke det er nødvendigt at puste til dén ild ret ofte. Til gengæld er det nødvendigt, at gøre ting bevidst for at styrke sammenhold og holdånd.
Jeg tror i øvrigt også, at et hold, der har et stærkt sammenhold, vil håndtere modgang langt bedre. Både i de enkelte kampe og i de perioder, hvor resultaterne ikke lige er der.
Jeg er rørende enig! Splid giver ikke noget godt - og man kan godt have sammenhold og høj træningsintensitet (prøv fx at se samarbejdet med de danske landsholdsmålmænd i håndbold under EM).

Edit: Og så kommer jeg i tanke om, at jeg har set, hvad det gør i management-konsulentbranchen. Her har jeg set mennesker gå 200k ned i årsløn for en mere kollektiv kultur.

AGF har inviteret til fanarrangement for sæsonkortholdere den 25. januar i Nordisk Film biografen. Jeg har ihvertfald tilmeldt mig. De kommer omkring stadion, talentarbejdet, scouting og transfervinduet. Nogle spændende emner. Invitationen ligger i jeres mailboks.

Æv. Jeg har ikke fået en indbydelse, selvom jeg er sæsonkortejer. Hvornår er den sendt ud?
Kl. 7:29. De skriver godt nok at jeg er en af de mest loyale abonnenter de seneste 12 måneder, og jeg har måske misset 2-3 kampe, så det kan være de har taget fremmøde procenten og så arbejdet sig ned af listen. Det pudsige er så, at man også må tage en ven med. Det har jeg valgt ikke at gøre, da jeg synes det skal gå til betalende sæsonkortholdere.

Kl. 7:29. De skriver godt nok at jeg er en af de mest loyale abonnenter de seneste 12 måneder, og jeg har måske misset 2-3 kampe, så det kan være de har taget fremmøde procenten og så arbejdet sig ned af listen. Det pudsige er så, at man også må tage en ven med. Det har jeg valgt ikke at gøre, da jeg synes det skal gå til betalende sæsonkortholdere.
Æv. Har nok missset seks-syv kampe de seneste 12 måneder. Håber ikke, det er for mange til at blive indbudt.

Jeg fik også mailen 07.29, men en bekendt skrev allerede i går aftes at han skulle afsted, hvor jeg undrede mig over hvad han mente.
Går ud fra han så har misset noget der ligner 0 kampe i 2023 siden han fik mail allerede i går.

I det seneste afsnit af Hvid Røg er Sture og Michael Jøden taget til Marbella og har Polle og Tingager som gæster.

Fantastisk afsnit. De giver virkelig meget de to, og fortæller insiderhistorier fra mareridtsforåret.

Jeg er blevet ret pjattet med Hvid Røg. Det er altså to gutter der både har håndværk og netværk helt på plads!

I det seneste afsnit af Hvid Røg er Sture og Michael Jøden taget til Marbella og har Polle og Tingager som gæster.

Fantastisk afsnit. De giver virkelig meget de to, og fortæller insiderhistorier fra mareridtsforåret.

Jeg er blevet ret pjattet med Hvid Røg. Det er altså to gutter der både har håndværk og netværk helt på plads!
Har savnet en agf-specifik podcast, så prøver lige give den et forsøg. Stiftens er simpelthen for amatøragtig til at jeg kan holde ud at høre den...

Back