Hvis man gerne vil bevare pessimismen omkring vores muligheder denne sæson, skal man ikke høre Medianos analyse af vores kamp mod Viborg. De får både kaldt Camara for den nye Bisseck, siger at Emmerys offensive aktioner har internationalt niveau og hyldet Jacob Andersens fleksibilitet.
Må da hellere snart få købt det abonnement - det lyder som om de er ved at have fået øjnene op, for kvaliteterne i Aarhus
Nåede at lytte til det Hvide Snit men deres analyse af Camara lød lidt som forudindfattet.Nu var jeg efter dem, da de sad og grinede højlydt af ham i en podcast for et par uger siden - i det mindste grinede de ikke højlydt af ham denne gang.
Tænker heller ikke det er så slemt som pessimisterne herinde får det til at lyde. Det er lidt vildt hvad vi har bragt af spillere (af nød) og hvor store udskiftninger vi har haft men stadig leveret fornuftige kampe - hvis vi ser bort fra den sidste halve time mod Sabah.
Lidt sjov eller måske skræmmende statistik, afhænger nok af om glasset er halvt fyldt eller halvt tomt

. Ud af de 28 spillere på
superstats, har vi kun 3 spillere som ikke har fået spilletid i Superligaen. Det er Nicolai Poulsen, Kevin Yakob og Colin Røsler. De to førstnævnte giver sig selv og den sidste var vist uheldig med en sommer omgangssyge her i weekenden.
De resterende 25 har fået spilletid. Af gode grunde kender jeg ikke statistikken fra tidligere år men tænker heller ikke den ville vise det samme.
Det er selvfølgelig heller ikke entydigt positivt, da man gerne vil fastholde en stamme og arbejde rundt om den. Det har ikke været muligt pga. de 12 skader der har været og derfor givet anledning til større udskiftninger.
Til gengæld har vi haft unge spillere som fik muligheden og ikke faldt helt igennem. Nu er det ikke fordi jeg ønsker en Fcn strategi men ser det stadig som en kæmpe fordel, at kunne udvikle egne talenter. Vores teenagere har fået 678 minutter efter de første tre kampe. Skal vi se på fulde sæsoner de senere år, har det været:
2022/2023 = 10 minutter
2023/2024 = 625 minutter
2024/2025 = 120 minutter
2025/2026 = 1.135 minutter
2026/2027 efter 3 kampe = 678 minutter
Den spilletid kan vise sig at være en super investering på den lange bane. Vi har selv set hvilke skridt f.eks. Emmery og Bogere har taget på kort tid. Spændende om nogen af de andre kommer i et lignende forløb og griber chancen

Jeg syntes det er meget positivt, at vi pt. står et sted hvor de unge kan bruges som bredde og det ikke betyder det hele falder sammen spillemæssigt (der vil komme udsving).
Men vi skal naturligvis tilbage til sporet, hvor der kommer færre udskiftninger fra kamp til kamp og vi får en bedre pointhøst. Forhåbentlig lysner det med skaderne og dem der er kommet tilbage, kommer helt op i gear.