New posts

Artikler om spillerne og klubben 2025

• Thread starter Thread starter Martinstranger
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 454
  • Views Views: Views 35K
Artikler om spillerne og klubben 2025
jeg syntes det her er grov mangel forståelse for den spiller polle er i dag, og hvorfor han får de gule kort han gør,

For at lave det som polle gør, skal man jo have en enorm fornemmelse for hvor grænsen mellem et frispark og et gult kort er, og hvornår en situation er farlig nok til at det gule kort er worth it. Det er jo netop det som polle gør så godt.

det kan jo godt være at man ikke vil ligge og lave så mange kort som polle har gjort, men han er da stadig i den grad en ekspert hvordan man undgår, eller hvordan man laver et klogt gult kort, så det giver da kæmpe mening at forhører sig hos ham på emnet

Over halvdelen af de startende 11 fra FCN-kampen har kontraktudløb til sommer - læg dertil Dalsgaard og NP. Det er noget bekymrende.

Det gode er, at de vigtigste ikke har, på nært Beijmo.

Tingager, Arnstad, Solbakken, Links, Bech har ikke.

Vil gerne forlænge med Beijmo, Carstensen og PM.

Kahl, Hansen og Jørgensen er fint hvis man lader gå

Man kan da kun lade JH gå hvis man har en afløser? Det har vi ikke kunnet finde i 3 år nu..

Over halvdelen af de startende 11 fra FCN-kampen har kontraktudløb til sommer - læg dertil Dalsgaard og NP. Det er noget bekymrende.
Ja, det er sandt. Der bliver noget at se til for CV. Men man kan måske dele det op i to.

'De gamle': her er det naturligt at se tiden an. et par stykker (f.eks. Mortensen og Hansen) vil måske tage et år mere, hvis de stadig føler sig fitte og kan afstemme deres rolle med klubben.
'De yngre' (mest aktuelt Kahl og Beijmo, men kan også gælde for lejesvendene): CV kan nærmest sige, at hvis de ønsker at skifte til en større klub, så skal de da bare blive her. Den gode start in mente er vi forhåbentlig stadig i spil til medaljer, pokal og muligt Europa-eventyr i vinterpausen, og til marts 27 (inshallah...) træder vi ind på et nyt stadion i absolut topklasse. Det må altså kunne bruges som lokkemad til de eventyrlystne - både indefra og udefra!

Har rimeligt meget fidus til CV. Hans lidt søvnige attitude skjuler, som jeg ser det, et køligt og meget nøgternt blik på truppens sammensætning og kvalitet.

/W

Jeg holder også gerne Kahl.

Som Solbakken spillede i går, og de penge vi har smidt i ham, så er det spændende om NP er fast næste sæson?

Enig. Det er meget bekymrende og en større opgave for CV. Håber virkelig vi få landet en aftale med Beijmo inden jul. Jeg vil til enhver tid hellere have Beijmo end Carstensen, men jeg håber vi kan lande begge. NP laver vi helt sikkert en aftale med. Det er jeg ikke i tvivl om. Kahl kan jeg godt være mere i tvivl om. Det kommer nok an på hvad han får tilbudt andet steds. Jørgensen ser jeg ikke det helt store lys i. Han er sådan lidt en grå mus på banen, men hvis han tilstrækkelig billig, så er han stadig solid uden at være en decideret forstærkning. Og mon ikke JN og PM forlænger et år mere.

Jeg tror ikke Polle er fast efter jul, hvis det er Solbakkens niveau. Så laver man nok en 1 års forlængelse med mindre Jønsson kommer hjem
Ja, med en pris på 15 mill på 3 år, så er det i hvertfald bedst at bruge ham, så man kan få noget retur (hvis det her er niveauet).
Han er ikke bange for at få bolden i små rum!

Det er jeg faktisk slet ikke bekymret for. Og det kan jeg heller ikke forestille mig, at CV er.

Med de to lejede spillere er der sikkert en klar køreplan for, hvornår der tages beslutning om deres fremtid. De er jo nærmest kun lige kommet. Med Kahl og Beijmo er situationen en anden, og der kører formentlig et spor med forhandlinger med deres agenter. Der kan også være nogle overvejelser om skift af formation, der kan få en betydning for de to. Og så er der Mortensen og Hansen, hvor det vel er fuldstændig udramatisk. Vi ser tiden an ift. deres niveau, og risikoen for at miste dem er jo nok ikke stigende. Uanset hvad, så er relationen nok så tæt og tillidsfuld, så de fortæller åbent, hvis de har kig på andre muligheder til sommer.

Jeg tror ikke Polle er fast efter jul, hvis det er Solbakkens niveau. Så laver man nok en 1 års forlængelse med mindre Jønsson kommer hjem
Jeg ser os bare ikke bruge pengene på at hente Jønsson hjem, når man lige har hentet Solbakken til 15 mio. kr. til den plads, og har mulighed for at gardere pladsen med en forlængelse af NP. Men altså, meget afhænger nok af ligaplaceringen. Jeg antager det bliver for defensivt med Jønsson ved siden af Solbakken. Men altså, det vil da virkelig ikke gøre mig noget at få Jønsson ind sammen med de andre, for en kvartet bestående af Solbakken, Jønsson, Yakob og NP er ganske solid og giver mulighed for rotation mv.

Jeg krydser fingre for, at Solbakken vil lave en forlængelse med os, nu hvor han mærker, hvor sjovt det er at være i Aarhus. Det er frustrerende kun at have to år tilbage, når sæsonen er slut. Så skal vi allerede overveje at lytte til tilbud på ham, hvis der kunne være en case i at tjene penge på ham. Bare et år mere havde været en langt bedre situation at stå i - især når vi har betalt så mange penge for ham.

Jeg krydser fingre for, at Solbakken vil lave en forlængelse med os, nu hvor han mærker, hvor sjovt det er at være i Aarhus. Det er frustrerende kun at have to år tilbage, når sæsonen er slut. Så skal vi allerede overveje at lytte til tilbud på ham, hvis der kunne være en case i at tjene penge på ham. Bare et år mere havde været en langt bedre situation at stå i - især når vi har betalt så mange penge for ham.
Det er vel ikke utænkeligt at der ligger en af de der 1-års autoforlængelser som klubben kan aktivere. Dem ser man alligevel ret ofte. Det virker som sagt lidt underligt kun at skrive med 3 år til så relativt mange penge.

Ja, med en pris på 15 mill på 3 år, så er det i hvertfald bedst at bruge ham, så man kan få noget retur (hvis det her er niveauet).
Han er ikke bange for at få bolden i små rum!
Det var altså fedt at se en midtbane som matcher fcn på evnen til at modtage og holde bolden i små rum 💪

Er det standarden fremadrettet, så bliver vi ved med at være forfærdelige at møde for de andre hold. Der er så mange strenge at spille på og nærmest ikke nogen spillere der går i panik selvom der bliver presset fra modstanderen.

Mhs. til Kahl så syntes jeg er bedre end han tit bliver gjort til. Derfor virker en forlængelse oplagt.
Der er naturligvis nogle mangler men han indgår rigtig godt i det fremadrettede spil i venstre side. Bare se i går, hvor Fcn var nødt til at fylde op med 3-4 spillere hele tiden for at styre Links (og Kahl/Arnstad). Det bør give rum andre steder på banen.

Det er vel ikke utænkeligt at der ligger en af de der 1-års autoforlængelser som klubben kan aktivere. Dem ser man alligevel ret ofte. Det virker som sagt lidt underligt kun at skrive med 3 år til så relativt mange penge.
Det er holdt mange penge. Han er 2 millioner dyrere årligt i afskrivninger alene end Anderson.

Hvis vores budget er 100 mill, så er han alene 5% før løn.

Men tror ikke på sådan en option. Jeg tror han havde en 3 årig aftale i Portugal, som vi kunne matche eller se ham smutte

Det virker som sagt lidt underligt kun at skrive med 3 år til så relativt mange penge.

Eller også var det kravet fra Solbakkens side. Manden var trods alt helt bogstavligt på vej til Portugal, da buddet fra CV kom. Der var ikke tid til at forhandle, hvis 3 år var et krav, måtte CV sige ja eller nej. Heldigvis blev det et ja.

Det var altså fedt at se en midtbane som matcher fcn på evnen til at modtage og holde bolden i små rum 💪

Er det standarden fremadrettet, så bliver vi ved med at være forfærdelige at møde for de andre hold. Der er så mange strenge at spille på og nærmest ikke nogen spillere der går i panik selvom der bliver presset fra modstanderen.

Mhs. til Kahl så syntes jeg er bedre end han tit bliver gjort til. Derfor virker en forlængelse oplagt.
Der er naturligvis nogle mangler men han indgår rigtig godt i det fremadrettede spil i venstre side. Bare se i går, hvor Fcn var nødt til at fylde op med 3-4 spillere hele tiden for at styre Links (og Kahl/Arnstad). Det bør give rum andre steder på banen.

Enig med Kahl, tænker Camara er hentet for at presse ham.

På fredensvang i lørdags blev det hvertfald nævnt at Camara har fået debut inden jul

Back