New posts

Artikler om El Cambio Academy

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 491
  • Views Views: Views 39K
Artikler om El Cambio Academy
Men Ugandas fodboldlandshold er trods alt stadig en miniput. Jeg gætter på, at det svarer til, hvis en 17-årig får debut for Letland eller Cypern. Stadig bemærkelsesværdigt. Men også kun en træningskamp. Vi må dog formode at han så er blandt de 26 udvalgte og måske endda vil kunne få minutter ved slutrunden. Det er trods alt lettere at få indhop som angriber.
Det er det jeg mener med infrastrukturen og El Cambio kan heller ikke scoute hele landet, men har trods alt set en del spillere an inden de er hentet ind på akademiet. Potentialet er meget større, har da kvalificeret sig til AFCON. De slog Frankrig (på et mål af Bogere) og Senegal ved U17-vm og det er ikke det samme som A-landsholds og selvom der er lidt andre hold der blander sig der, er det ikke så sandsynligt Letland eller Cypern kunne gøre det på U17-niveau. Det indikerer at der er gode talenter, de mangler bare infrastruktur og faciliteter til at få nogle af dem deropad på seniorniveau også. Det kan El Cambio og AGF så være med til :)

Tror os vi skal være påpasselige med at hype James for meget.
Han har tydeligvis nogle spændende færdigheder men han er meget ung og det bliver lidt af er kultur skifte og skulle indgå i et velsmurt elite miljø.
Ydermere snakker vi om at han på sigt skal indgå på et top hold i Danmark.
Bare se hvor lang en indlæring Gift havde før han var klar.

Tror os vi skal være påpasselige med at hype James for meget.
Han har tydeligvis nogle spændende færdigheder men han er meget ung og det bliver lidt af er kultur skifte og skulle indgå i et velsmurt elite miljø.
Ydermere snakker vi om at han på sigt skal indgå på et top hold i Danmark.
Bare se hvor lang en indlæring Gift havde før han var klar.

Og der er kæmpe forskel på U17-VM og seniorfodbold.

Det er ikke korrekt. Man må som børsnoteret selskab ikke offentliggøre urigtige oplysninger.

Som børsnoteret selskab har man altid oplysnings- og sandhedspligt. Ligesom kommunikation skal være klar, præcis og korrekt.

Iflg MAR, så kræver markedsmanipulation ikke faktisk kurspåvirkning

Uformel kommunikation kan faktisk også være omfattet.
Man skal passe på med at bruge kunstig intelligens til jura 😉

AGF kommer på ingen måde i fedtefadet, hvis noget skulle gå galt med aftalen med Bogere. Det ville kræve oplysninger af en helt anden karakter, og at man havde decideret løj omkring indholdet af dem.

Børsnoterede virksomheder offentliggør bunker af information som indeholder rum for fortolkning. Man skal ikke lyve men man behøver jo heller ikke at skyde sig selv i foden med sandheden...

Han scorede ikke men var tæt på

Men AGF har sagt det er 2 formelle kontrakter ikke underskrevne. De aftaler kan sagtens være med betingelser eller en kattelem.
Jeg kan ikke se, der er noget at kommer efter, hvis det for mig nu utænkelige sker, at Hamza eller James springer fra.
Jeg er nok mere sådan, at hvis de nu sprænger ligaen i DK i 2026, så kommer de hurtigt videre tl en væsentlig bedre adresse - træls, tja, men det er netop den vinkel de og vi har købt ind på. Kom til AGF, gør det godt og er du "way out of league" er det intet til hinder for at stort skifte. Total win-win-win for AGF, El Cambio og ikke mindste spilleren.

Jeg er nok mere sådan, at hvis de nu sprænger ligaen i DK i 2026, så kommer de hurtigt videre tl en væsentlig bedre adresse - træls, tja, men det er netop den vinkel de og vi har købt ind på. Kom til AGF, gør det godt og er du "way out of league" er det intet til hinder for at stort skifte. Total win-win-win for AGF, El Cambio og ikke mindste spilleren.
+ det faktum, at hvis de kan gøre det fra El Cambio, er der ingen grund til, for andre store talenter at tro, at det hedder FCN/M/K, hvis man vil gå via Superligaen til større adresser. Et par hurtige, ekstravagante salg, hvor spilleren også slår til i sin næste klub, og så kan vi meget vel være på omgangshøjde med de 3 andre.

Uganda spiller 23. december mod Tunesien, 27. december mod Tanzania og 30. december mod Nigeria: https://en.wikipedia.org/wiki/2025_Africa_Cup_of_Nations_Group_C

Han får også lejlighed til at møde en del bekendte af dansk fodbold - Achouri (FCK, Tunesien), Kelvin John (AaB, Tanzania) og Nigerias ex-FCM trio Onyeka, Onyedika og Onuachu. På papiret ser især Nigerias trup ganske stærk ud (fx også Alex Iwobi, Wilfred Ndidi, Victor Osimhen og Ademola Lookman).

Last edited:
Ugandas spilletidspunkter i AFCONs første runde:

23. december klokken 19 mod Tunesien
26. december klokken 18.30 mod Tanzania
30. december klokken 17 mod Nigeria

Jeg fik lige en debat om hvilke angribere Uganda bør spille med op i mit Facebook-feed. Hvor vi havde lidt sjov ud af, at 12 af de udtagne 28 tilsyneladende var angribere, oplister de ugandiske debattører fem kandidater, heriblandt James Bogere. Et fåtal på måske 15 procent går ind for at gå all-in på Bogere, der af det her mindretal bliver fremhævet for at have noget helt, helt specielt.

Har vi noget overblik over om James og Hamza kommer til at deltage i noget opstart her til vinter? De kan jo officielt skifte d. 2. februar på 18 års fødselsdagen, men jeg ved ikke om man kan luske sig til noget "prøvetræning" e.l.?
Stod der ikke, at de i første omgang ville blive tilknyttet U19? Jeg har ikke overblik over hvornår de starter.

Latest posts

Back