New posts

Artikler om El Cambio Academy

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 491
  • Views Views: Views 39K
Artikler om El Cambio Academy
Ugandas spilletidspunkter i AFCONs første runde:

23. december klokken 19 mod Tunesien
26. december klokken 18.30 mod Tanzania
30. december klokken 17 mod Nigeria

Jeg fik lige en debat om hvilke angribere Uganda bør spille med op i mit Facebook-feed. Hvor vi havde lidt sjov ud af, at 12 af de udtagne 28 tilsyneladende var angribere, oplister de ugandiske debattører fem kandidater, heriblandt James Bogere. Et fåtal på måske 15 procent går ind for at gå all-in på Bogere, der af det her mindretal bliver fremhævet for at have noget helt, helt specielt.
noget du kan dele?

God idé at de starter på samme hold. Det må give noget tryghed og gøre det lettere at tilpasse sig en markant anderledes hverdag. Mon ikke vi ser en eller begge på bænken i superligaen i løbet af foråret?
Det virker CV i hvert fald til at tænke, bedømt ud fra denne overskrift (har ikke adgang til artiklen).

Det virker CV i hvert fald til at tænke, bedømt ud fra denne overskrift (har ikke adgang til artiklen).

Den er ikke låst længere - og det er en fin og meget positiv artikel om både James, Hamza og strategien om flere unge på holdet.

Last edited:
Artiklen har lige været åben for mig. CV siger mest klart og mest opsigtsvækkende, at der under James Bogeres hidtidige ophold i AGF har været situationer, “hvor det var svært for vores etablerede folk at følge ham” (!)

På den baggrund erklærer CV James Bogere “ret langt fremme” og betragter det som muligt, at Bogere kan være i spil til spilletid rimelig hurtigt. Ligesom han (adspurgt) bekræfter, at Bogere er en faktor, der får ham til at tøve med at hyre en etableret angriber. Men i samme åndedrag bringer han også James Bogeres alder og kulturskiftet op og konkluderer “Vi har ikke travlt”.

Artiklen har lige været åben for mig. CV siger mest klart og mest opsigtsvækkende, at der under James Bogeres tidligere besøg i klubben har været situationer, “hvor det var svært for vores etablerede folk at følge ham” (!)

På den baggrund erklærer CV James Bogere “ret langt fremme” og betragter det som muligt, at Bogere kan være i spil til spilletid rimelig hurtigt. Ligesom han (adspurgt) bekræfter, at Bogere er en faktor, der får ham til at tøve med at hyre en etableret angriber. Men i samme åndedrag bringer han også James Bogeres alder og kulturskiftet op og konkluderer “Vi har ikke travlt”.

Ja - han holder alle muligheder åbne 😁

Men det er vel også det rigtig når det gælder unge talenter - det må være så svært at afgøre, hvornår de er klar til det gennembrud som man (selvfølgelig) tror på de skal have.

Tænker det er det mest fornuftige, at de unge mennesker ankommer til Aarhus og som udgangspunkt starter på U19 - så har man taget mest muligt pres af. Der er allerede ved at være opbygget store forventninger til Borgere - samtidig er det er de første to som får kontrakt. Når man om nogle år har flere erfaringer med tilgange El Cambio, vil man måske vælge en anden tilgang.

Artiklen har lige været åben for mig. CV siger mest klart og mest opsigtsvækkende, at der under James Bogeres hidtidige ophold i AGF har været situationer, “hvor det var svært for vores etablerede folk at følge ham” (!)

Jeg tror nu trods alt at CV tænker på de andre U19 spillere, når han taler om “etablerede drenge”:
- Men han er langt fremme, synes jeg, og han har allerede vist til flere træninger, at det faktisk har været svært for nogle af vores etablerede drenge at følge ham.
Men det er da positivt, og han forventer heller ikke at Borgere skal spille på U19 i særligt lang tid.
Hvem ved? Jeg vil sige, at han (James) i hvert fald har forudsætningerne for at kunne bringe sig i spil forholdsvis hurtigt.

Lad os lege at Bogere kan få spilletid allerede i foråret.
Lad os samtidig - meget optimistisk - antage, at vi kan sælge både Serra og Badji.
I dét scenarie, skal vi stadig hente en etableret angriber ind, sådan at der er én til at presse/aflaste Paddy i et fornuftigt omfang, og til i løbet af næste sæson (siger vi for 4. sæson i træk) at tage over fra Paddy som førsteangriber.
I det scenarie har vi så to etablerede og Bogere og Tchamce. Flere har også luftet ideen om at lade Bech spille 9'eren, noget jeg er i tvivl om passer til hans stil med at flagre, men med en mere stationær på Bechs plads, ville det måske godt kunne gå. I så fald har vi 3 faste og to boblere til én plads, det ville være så fint.

Lad os lege at Bogere kan få spilletid allerede i foråret.
Lad os samtidig - meget optimistisk - antage, at vi kan sælge både Serra og Badji.
I dét scenarie, skal vi stadig hente en etableret angriber ind, sådan at der er én til at presse/aflaste Paddy i et fornuftigt omfang, og til i løbet af næste sæson (siger vi for 4. sæson i træk) at tage over fra Paddy som førsteangriber.
I det scenarie har vi så to etablerede og Bogere og Tchamce. Flere har også luftet ideen om at lade Bech spille 9'eren, noget jeg er i tvivl om passer til hans stil med at flagre, men med en mere stationær på Bechs plads, ville det måske godt kunne gå. I så fald har vi 3 faste og to boblere til én plads, det ville være så fint.
Enig, vi skal have en erfaren erstatning for PM. Men jeg tror ikke at det kommer til at ske, hvis vi stadig har Serra og Badji i truppen. PM spiller stadig mange minutter og hvis vi kan bruge Borgere som indskifter, så er det kun i tilfælde af en skade, at vi kommer til at bruge andre.

Adamsen vil dog være en fin spiller at supplere truppen med, da vi så kan tage PM ud, når han tydeligvis ikke rammer dagen, plus at Adamsen også kan tage en 10'er. Jeg synes Adamsen er blevet mere relevant efter at vi har fået Borgere ind.

Last edited:
Smuk julehilsen på Facebook fra El Cambio til AGF - og til os!

———

“As the year comes to an end, we would like to extend a heartfelt thank you to @agffodbold for a great year and a strong collaboration. We truly value the partnership and the shared commitment to developing players and people, both on and off the pitch ✨💪🏽

A warm thank you as well to all AGF supporters who follow and support our journey. Your encouragement means a lot to us 🙌🏽🥰

We wish @agffodbold, the players, staff and fans a very Merry Christmas and a Happy New Year. We look forward to continuing our cooperation and building even more together in the new year 💙

21.00 i dag:
Uganda vs Tunesien i AFCON

Livescore her (eller på tv2.dk):

Hverken bold.dk eller TV2 har James Bogere med i deres forventede Uganda start-11. Begge forventer, at Uganda stiller op i en 4-2-3-1 med fire offensive, så der burde være en chance for, at James kommer ind. Læg hertil at Uganda er underdogs og meget vel kan få brug for at jagte et mål.

Opstilling:
ugandatunis.png

Latest posts

Back