New posts

Artikler om El Cambio Academy

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 491
  • Views Views: Views 39K
Artikler om El Cambio Academy
Ikke relateret til El Gambio og så alligevel.
Som der står i artiklen kan de 2 spillere først skifte til Arsenal når de er 18 men hvordan pokker kan Arsenal skrive kontrakt med dem? Jeg må misse noget.

Fra chatgpt

Arsenal-aftalen er ikke en kontrakt, men en aftale om fremtidig overgang, som først registreres, når spilleren fylder 18.

England (FA) accepterer denne type aftaler, så længe:
  • spilleren ikke flyttes før 18
  • ingen betaling sker før 18
  • ingen registrering sker før 18
Det er en slags reservation af spilleren, ikke en transfer.

DBU accepterer ikke den model.

I Danmark betragtes det som en ulovlig pre-contract med en minderårig udlænding, hvis spilleren:
  • binder sig til klubben før han er 18
  • klub og spillers familie/agent laver en aftale om fremtidig tiltrædelse
  • der er en form for juridisk forpligtelse

DBU følger FIFA’s regel om, at enhver aftale der skaber binding → = transfer, og transfers af ikke-EU/EØS mindreårige er forbudt.

Med mindre en aftale med AGF er en done deal håber jeg helt egoistisk, han ikke får meget spilletid. Jagten på unge talenter er ekstrem og der skal nærmest ikke mere end et godt indhop til i så stor en turnering som Africa Cup og Nations og større klubber end AGF, står parat.

Satser på James ser AGF som første og bedste vej til en europæiske karriere og det tror jeg stadig på men......

Med mindre en aftale med AGF er en done deal håber jeg helt egoistisk, han ikke får meget spilletid. Jagten på unge talenter er ekstrem og der skal nærmest ikke mere end et godt indhop til i så stor en turnering som Africa Cup og Nations og større klubber end AGF, står parat.

Satser på James ser AGF som første og bedste vej til en europæiske karriere og det tror jeg stadig på men......
Når man ser Yierenki forlænge med FCN, selvom han kommer fra Afrika og dårligere kår, men typer som Bischoff og Nartey potentielt ikke vil forlænge fordi de selv vil have pengene, så tror jeg faktisk lidt man undervurder hvor meget det betyder lokalt, at have investorer. Den afrikanske spiller føler - måske - et større ansvar over for akademiet og den 50-60 børn der bliver hjulpet der, end man lige umiddelbart tror.

Om James er samme type, aner jeg intet om. Men ansvaret for barndomsklubben virker til at betyde mere der end her

Thomas Thor har lagt meget vægt på det her med at uddanne dem til at kunne give noget tilbage til landet også selvom det ikke bliver til en stor fodboldkarriere, så jeg tror også de er blevet opfostret på akademiet med en tankegang der er lidt mere langsigtet. Det må også ligge Thor og El Cambio meget på sinde at de første store talenter kommer omkring AGF så man får givet noget tilbage på investeringen og udviklet samarbejdet på en god måde. Selvfølgelig kan der kommer nogle ind fra siden man bare ikke kan konkurrere med, men jeg tror der skal en del til. Sportsligt og udviklingsmæssigt er det formentlig heller ikke en dårlig idé for dem at tage til AGF. Det hjælper sikkert også at de allerede har været oppe og besøge klubben og at de kan komme afsted et par stykker eller tre.

Det ville være komisk hvis James skifter til en anden klub nu hvor AGF også har været med til at betale for gildet?

Det ville være komisk hvis James skifter til en anden klub nu hvor AGF også har været med til at betale for gildet?
Man kan vel også sige, at en vild præstation til ANC vil gøre en hel del ved hans løn.. Man kan vel godt frygte, at han tilbydes en langt højere løn et andet sted, som man, når man kommer fra Uganda, kan sikre sin familie for.. Øjeblikkelig succes for ham, er vel, med AGF-briller, det værste scenarie lige nu?

Uanset James Bogeres videre forløb, så er det en vild fjer i hatten for El Cambio Academy, at de nu har udviklet en senior-landsholdsspiller for Uganda, og at de kan sende en spiller til African Cup of Nations. Stort tillykke til dém!

Næste ACN udgave spilles i juli 2027, og her er Uganda direkte kvalificeret som vært. Med tanke på det netop afholdte U17 VM, så virker det oplagt, at El Cambio-drengene kommer til at indtage en endnu mere central rolle ved dén slutrunde. Faktisk ligner det overordentligt god timing for hele projektet!

Der har været spekuleret i, om James kunne deltage i AGF-opstarten forud for sin 18-års fødselsdag i begyndelsen af februar. Det bliver svært nu, hvor han (forudsat han klarer det sidste cut fra 30 til 28 spillere) kan være væk det meste af januar. Mon ikke foråret kommer til at gå med at vænne sig til Danmark og AGF, og så kommer en reel rolle på holdet nok først (i bedste fald) efter næste sommer.

Som jeg ser det, så er det en kæmpe fordel for os, jo mere succes han har så tidligt som muligt. Han skal nok komme til Aarhus uanset hvad, og så vil det at komme på landsholdet som 17-årig bare øge hans værdi endnu mere.

Så hvis han bliver en succes hos os, så vil han bare stige i værdi fra et højere udgangspunkt. Der er ikke en negativ vinkel på, at han får den erfaring og den opmærksomhed.

Uanset James Bogeres videre forløb, så er det en vild fjer i hatten for El Cambio Academy, at de nu har udviklet en senior-landsholdsspiller for Uganda, og at de kan sende en spiller til African Cup of Nations. Stort tillykke til dém!

Næste ACN udgave spilles i juli 2027, og her er Uganda direkte kvalificeret som vært. Med tanke på det netop afholdte U17 VM, så virker det oplagt, at El Cambio-drengene kommer til at indtage en endnu mere central rolle ved dén slutrunde. Faktisk ligner det overordentligt god timing for hele projektet!

Der har været spekuleret i, om James kunne deltage i AGF-opstarten forud for sin 18-års fødselsdag i begyndelsen af februar. Det bliver svært nu, hvor han (forudsat han klarer det sidste cut fra 30 til 28 spillere) kan være væk det meste af januar. Mon ikke foråret kommer til at gå med at vænne sig til Danmark og AGF, og så kommer en reel rolle på holdet nok først (i bedste fald) efter næste sommer.
Jeg tror ikke rigtig, at det har været aktuelt at lade ham deltage indtil han bliver 18 år.

Det er er ret lang periode, hvor ting kan gå galt - skader osv. det må være svært mht forsikringer osv

Det er rigtig stærkt og vel også gået hurtigere end de havde regnet med eller?

Som jeg husker det, udtalte Thomas Tor at de første årgange af talenter ikke var så gode men de næste årgange ville blive bedre. Det kan selvfølgelig være sagt for at sænke forventningerne hos omverdenen :unsure: Mente han det, lover det nok godt for fremtiden:D

• Like
Reactions: cph
Lad os nu lige se hvor langt de kommer
:)
Dels skal han klare cuttet til de 28, og dels kan de være ude af turneringen inden nytår eller ryge ud i 1/8 finalen lige efter nytår.

Jeg er som andre spændt på at se hans niveau i voksenfodbold. Jeg tror godt han kan få en joker-rolle for os i foråret. Han har nogle kvaliteter, som vores andre angribere ikke har.

Som jeg har forstået flere herinde i debatten om Bro kan en ungdomsspiller ikke bryde klubbens lønpolitik. Det betyder nok at også James smutter til en anden klub der vil betale hvad et generationstalent fra Uganda koster.

Jeg tænker vi skal være klar til at betale det store talenter koster (hvis det er inden for rækkevidde) når vi har muligheden en sjælden gang i mellem.

Som jeg har forstået flere herinde i debatten om Bro kan en ungdomsspiller ikke bryde klubbens lønpolitik. Det betyder nok at også James smutter til en anden klub der vil betale hvad et generationstalent fra Uganda koster.

Jeg tænker vi skal være klar til at betale det store talenter koster (hvis det er inden for rækkevidde) når vi har muligheden en sjælden gang i mellem.
Hvor ved du det fra? At han er et generationstalent? Han kommer sandsynligvis i a-truppen, hvor lønpolitikken ganske givet er noget andet end på U17

Last edited:

Jeg tænker også vi kommer til at strække os langt for at lande James Bogere.
Jeg tror den ligger lige til højrebenet!
Bogere skal nok komme, men lad ham nu også lige lande på Fredensvang. James har vel været heroppe 2-3 gange , så han kender omgivelserne ganske godt.
Udfordringen for ham bliver nok mere, at omstille sig fra at være stjernen og den første på holdkortet, til at have en plads længere nede i hierakiet. Han får en tilvænningsperiode.
Hans potentiale er dog uomtvisteligt , så han kommer hurtigt ind omkring kamptruppen - det er i hvert fald min analyse.

Jeg tror ikke rigtig, at det har været aktuelt at lade ham deltage indtil han bliver 18 år.

Det er er ret lang periode, hvor ting kan gå galt - skader osv. det må være svært mht forsikringer osv
En ting er, at han (og de andre) vil kunne komme til Danmark i januar, men det vil sikkert være ret umuligt at tage dem med på træningslejr i andre lande. Og vores 1 holds trup med udvalgte U-19 spillere er vel bortrejst i en stor del af januar.

Latest posts

Back