New posts

Generel debat Andre klubbers transfervindue 2024/2025

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 340
  • Views Views: Views 25K
Status
Not open for further replies.
Jeg tror bestemt også lønningen er den største udfordring. Ligesom AJ trods alt er bedre som venstre yderstopper. Spørgsmålet er så hvor længe vi spiller med 3 i bagkæden (men det er en anden snak)
Han spillede tomandsforsvar i FCN og er ikke venstrebenet.

OB har rigeligt råd til at lønne ham på samme niveau, som vi gør.

Altså jeg tvivler på, at det har interesse, men hvis det har, bør det være en no-brainer for os.

Jeg kan ikke lige regne fordelen ved din italienske model ud. Kan du uddybe?

Last edited:
Han spillede tomandsforsvar i FCN og er ikke venstrebenet.

OB har rigeligt råd til at lønne ham på samme niveau, som vi gør.

Altså jeg tvivler på, at det har interesse, men hvis det har, bør det være en no-brainer for os.

Jeg kan ikke lige regne fordelen ved din italienske model ud. Kan du uddybe?
Hvis man bytter, så tager man et tabt på 8 millioner på en gang - men får til gengæld 2 millioner mere i sportsligt budget de næste 4 år i manglende afskrivninger.

Betaler OB 8 millioner, så er der intet tab i dette regnskabsår. Hvis man så betaler 9 millioner, og skriver med Slotsager i 4 1/2 år, så koster Slotsager 2 millioner i afskrivninger (som AJ) - omend et halvt år mere.

Mht placeringen i forsvaret så synes jeg faktisk AJ har løst den venstre stopper i AGF relativt okay i fase 1, selv med sit højre ben. På en eller anden måde tror jeg ikke Slotsager kan løse den på samme måde - men her ikke set ham i den rolle. Han virker mere komfortabel retvendt. - Jeg er med på AJ ikke er venstrebenet, men virker komfortabel i fase 1 i venstre side, som Bisseck og TK.

Hvis man bytter, så tager man et tabt på 8 millioner på en gang - men får til gengæld 2 millioner mere i sportsligt budget de næste 4 år i manglende afskrivninger.

Betaler OB 8 millioner, så er der intet tab i dette regnskabsår. Hvis man så betaler 9 millioner, og skriver med Slotsager i 4 1/2 år, så koster Slotsager 2 millioner i afskrivninger (som AJ) - omend et halvt år mere.

Mht placeringen i forsvaret så synes jeg faktisk AJ har løst den venstre stopper i AGF relativt okay i fase 1, selv med sit højre ben. På en eller anden måde tror jeg ikke Slotsager kan løse den på samme måde - men her ikke set ham i den rolle. Han virker mere komfortabel retvendt. - Jeg er med på AJ ikke er venstrebenet, men virker komfortabel i fase 1 i venstre side, som Bisseck og TK.
AGF bytter et aktiv til et andet aktiv, og det nye aktiv overtager værdien af det gamle. Derfor er der intet umiddelbart værditab at afskrive.

For OB's vedkommende har Slotsager en værdi på nul, og derfor kan de også sætte JJA til samme værdi. De kan selvfølgelig også vælge at opskrive ham til fx 8 mio., men det giver ikke rigtig nogen mening. Det er med andre ord ikke i OB's interesse at betale for JJA.

AGF bytter et aktiv til et andet aktiv, og det nye aktiv overtager værdien af det gamle. Derfor er der intet umiddelbart værditab at afskrive.

For OB's vedkommende har Slotsager en værdi på nul, og derfor kan de også sætte JJA til samme værdi. De kan selvfølgelig også vælge at opskrive ham til fx 8 mio., men det giver ikke rigtig nogen mening. Det er med andre ord ikke i OB's interesse at betale for JJA.
Det tror jeg ikke er lovligt at gøre sådan.

Hvis AJ har en værdi på 8 millioner over 4 år i vores bøger, og vi bytter ham med en Nicklas Helenius, så kan vi ikke bare give Nicklas Helenius den værdi.

OB’s interesse i, at betale 8 millioner mod at få 9 millioner er jo, at de 8 millioner afskrives lineært over f.eks 5 år. Hvor imod de 9 millioner kan indtægtsføres med det samme.

OB betalte for Jakob Bonde, mens de simultant fik penge for Charly Horneman, hhv. 5 millioner og 4 millioner. Der blev ikke bare byttet, eller sendt 1 million fra OB til Viborg.

Det tror jeg ikke er lovligt at gøre sådan.

Hvis AJ har en værdi på 8 millioner over 4 år i vores bøger, og vi bytter ham med en Nicklas Helenius, så kan vi ikke bare give Nicklas Helenius den værdi.

OB’s interesse i, at betale 8 millioner mod at få 9 millioner er jo, at de 8 millioner afskrives lineært over f.eks 5 år. Hvor imod de 9 millioner kan indtægtsføres med det samme.

OB betalte for Jakob Bonde, mens de simultant fik penge for Charly Horneman, hhv. 5 millioner og 4 millioner. Der blev ikke bare byttet, eller sendt 1 million fra OB til Viborg.
Jeg ved ikke, hvordan man ellers skulle gøre det ved en byttehandel.

Hmm. Er der et link til den handel?

Alright. Så må der jo være incitament til at foretage den slags handler.

Jeg mener dog stadig, at AGF ved et direkte bytte vil kunne bogføre Slotsager til samme værdi.
Det må bl.a. være noget Financial Fair Play, f.eks ved jeg FCM benyttede to forskellige firmaer (hvilke aner jeg ikke), til at værdiansætte Ousmane Diao da de købte ham for 3,00 mill Euro fra Mafra.

Jeg tror dog lige netop ved Slotsager og AJ, at der kunne være argumenter for, at de var præcis det samme værd. Også hvis en ekstern skulle værdiansætte dem, alene ud fra den betragtning at Slotsager kun har 6 måneder tilbage af kontrakten.

Alright. Så må der jo være incitament til at foretage den slags handler.

Jeg mener dog stadig, at AGF ved et direkte bytte vil kunne bogføre Slotsager til samme værdi.
Det tror jeg ikke. Så kan du jo i princippet eje to virksomheder og selskabstømme det ene ved at bytte en værdifuld vare med ubrugelig vare i den anden og bare bogføre den billigste værdi i den virksomhed der modtager den dyre vare. Når du så senere sælger den dyre vare laver du et kæmpe overskud og den anden virksomhed lukker fordi den har en masse lort der intet er værd fordi man har byttet det hele væk.

Jeg tænker umiddelbart i den her situation at begge klubber skal straks afskrive værdien af spilleren de mister og den nye spiller der kommer ind vil have en værdi på 0, da man intet har betalt. Men det er sikkert mere teknisk end som så.

Kan Callø spiller Tingagers plads også, og med samme kvalitet som en gratis Slotsager, så fint med mig :D
Men den Callø vi så mod VSK og Skive - av av av han virkede ikke helt klar endnu. Men ham vi så mod FCK og BIF sidste sæson - viste i hvert fald prøver på sit talent.
Jeg har været ved at gå bananas med den der om Callø der brillerede i de to sidste kampe af 23/24. Jeg ved han ikke spillede mod BIF, fordi det var stærkeste opstilling. Men han spillede, jf bold.dk, mod FCK, så der accepterer jeg påstanden.

Jeg er forbeholden overfor talent -fetichismen generelt, men med på der gerne skal sælges, og gerne skal være en karrierevej for egne talenter.

Med tre centrale forsvarer bør én plads være til et talent. Hvis Callø er klar, må det blive ham, ellers må han vente/have en reserverolle. Og så giver det mening at få en ind, med niveau til at starte.

Dalsgaard er god, men han bliver den jeg vil ofre - for en der har niveau. Ikke for at bringe Callø før han har vist nok.

Det tror jeg ikke. Så kan du jo i princippet eje to virksomheder og selskabstømme det ene ved at bytte en værdifuld vare med ubrugelig vare i den anden og bare bogføre den billigste værdi i den virksomhed der modtager den dyre vare. Når du så senere sælger den dyre vare laver du et kæmpe overskud og den anden virksomhed lukker fordi den har en masse lort der intet er værd fordi man har byttet det hele væk.

Jeg tænker umiddelbart i den her situation at begge klubber skal straks afskrive værdien af spilleren de mister og den nye spiller der kommer ind vil have en værdi på 0, da man intet har betalt. Men det er sikkert mere teknisk end som så.
Det er en interessant problemstilling, og du har en pointe. Jeg tænker blot, at hvis et aktiv har en værdi, kan man betale med det, og dermed har det nye aktiv samme værdi. Hmm. Jeg dykker ned i det og ser, om jeg kan finde noget. En hurtig søgning har ikke givet pote.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back