New posts

Generel debat Andre klubbers transfervindue 2024/2025

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 340
  • Views Views: Views 25K
Status
Not open for further replies.
Generel debat Andre klubbers transfervindue 2024/2025
Angående..

Det er jo fint OB vil sælge til udlandet, men hvis Slotsager skriver kontrakt pr. 1/7-25 som han må gøre nu, så kan klubben ikke sælge ham til en anden klub jo.

Så hvis vi nu starter med at skrive med Slotsager fra 1/7-25, og så derefter siger til OB, i kan få 1 mio. for ham.. :)
Det kræver jo, at han hellere vil til os end udlandet...

Det bliver i hvert fald en udfordring med et akademi, hvis minutterne bliver brugt på spillere fra andre klubber. Callø er trods alt en u landsholdsspiller og de to kampe du nævner… var der en eneste spiller der var god i de kampe ?
Nævnte også kampe mod FCK/BIF andetsteds. Problemet er lidt, hvis spillerne ikke viser sig godt frem når de får chancen. Især ikke hvis de fejler når de får chancen fra start i en kamp. Men det gjorde Jacob Andersen også mod FCM, altså det med ikke helt at vise det han kan - fra start.
Men jo lidt noget andet mod FCM i Herning, end mod VSK i Aarhus fx. Så får man mere tanken "hvis han ikke kan mod VSK i pokalen, så tror jeg ikke han kan i Superligaen helller". Men det man skal passe på med der er, at det hold der spiller den pokalkamp ikke er det samme som i en Superligakamp. Det er jo nemmere for Callø at komme ind mellem Links, Mølgaard, Beijmo og Tingager - end med nogle der ikke normalt spiller fx.

Men vi mangler ham der kan gardere for Tingager/tage over for Tingager om ca. 2-3 år. Men måske han ikke er i truppen endnu - og måske det bliver Callø eller en Slotsager udefra. Er Callø ikke mere set som 6'er i AGF - selvom han har været brugt mest som ydre CB på siden af Tingager-rollen, og ikke som Tingager-rollen vel?

Det kræver jo, at han hellere vil til os end udlandet...

Jojo selvfølgelig.. Men det var mere til dem som sagde at vi skulle bytte os til ham.

Så ville jeg da hellere at vi snakkede med han først, og så har man lidt mere på OB - altså i kan vælge og få lidt for ham nu, ellers venter vi.

Altså en AJ med 4 år tilbage må i mon optik være mere værd en Slotsager med 6 måneder tilbage.

Jeg har været ved at gå bananas med den der om Callø der brillerede i de to sidste kampe af 23/24. Jeg ved han ikke spillede mod BIF, fordi det var stærkeste opstilling. Men han spillede, jf bold.dk, mod FCK, så der accepterer jeg påstanden.

Ah ja det var mod FCN, hvor han fik 90 minutter til sidst i sæsonen. Tror kampen forveksles med Brøndby-kampen tilbage i april 2024, hvor dog kun fik 6 minutter - og høstede meget ros fra Uwe (trods kort spilletid)

Jojo selvfølgelig.. Men det var mere til dem som sagde at vi skulle bytte os til ham.

Så ville jeg da hellere at vi snakkede med han først, og så har man lidt mere på OB - altså i kan vælge og få lidt for ham nu, ellers venter vi.

Altså en AJ med 4 år tilbage må i mon optik være mere værd en Slotsager med 6 måneder tilbage.
Det er jeg ikke sikker på. Der er enorm forskel i deres potentiale og formentlig også interesse fra konkurrenter. OB skal nok kunne lande 1 mio. euro nu og det tror jeg ikke vi vil kunne få for AJ.

Det er jeg ikke sikker på. Der er enorm forskel i deres potentiale og formentlig også interesse fra konkurrenter. OB skal nok kunne lande 1 mio. euro nu og det tror jeg ikke vi vil kunne få for AJ.
Slotsager er 18 år gammel, og i dét øjeblik man har ham på en 5 årig kontrakt er han dobbelt så meget værd som AJ.

I det øjeblik man har kontrakt med Slotsager pr 1/7/2025 er han ikke ret meget værd

Det er en interessant problemstilling, og du har en pointe. Jeg tænker blot, at hvis et aktiv har en værdi, kan man betale med det, og dermed har det nye aktiv samme værdi. Hmm. Jeg dykker ned i det og ser, om jeg kan finde noget. En hurtig søgning har ikke givet pote.
Det er en financial fair play ting som også bliver nævnt længere oppe
Det bedst jeg lige har kunnet finde:

Det er en financial fair play ting som også bliver nævnt længere oppe
Det bedst jeg lige har kunnet finde:
Det viser vel blot, hvad en klub i problemer kan gøre. De problemer har vi ikke. Faktisk mindes jeg ikke, at FFP nogensinde har været i spil i en dansk klub, men hvis det har, har det nok handlet om FCM. 😏

Det viser vel blot, hvad en klub i problemer kan gøre. De problemer har vi ikke. Faktisk kan jeg ikke huske, at FFP nogensinde har været i spil i en dansk klub, men hvis det har, har det nok handlet om FCM. 😏

FFP gælder ikke i Danmark - kun hvis en klub spiller europæisk.

Hvordan BIF/GFH har fået lov at deltage i kvalkampe er jeg ikke helt klar på, for BIF-casen er jo bare en dansk pendant til det, man har villet undgå fra England.

Hvordan BIF/GFH har fået lov at deltage i kvalkampe er jeg ikke helt klar på, for BIF-casen er jo bare en dansk pendant til det, man har villet undgå fra England.
Er det ikke over en årrække, det skal stemme? I så fald kan man jo bare konvertere til aktier, ganske som JBA har gjort gang på gang.

Det tror jeg så godt at vi vil kunne. Men hvorfor dog sælge? Han er ung og han har spillet mange kampe for os i 2024. Bare fordi en ung spiller har en lille downperiode behøver man vel ikke at kassere ham? Så får vi i hvert fald aldrig udviklet nogen, hvis det er signalet klubben vil sende.

Men klart, at potentialet nok ikke er lige så højt som man må have vurderet fra hans tid i FCM. JJA kan dog stadig blive en virkelig god superligaspiller for os.

Det tror jeg så godt at vi vil kunne. Men hvorfor dog sælge? Han er ung og han har spillet mange kampe for os i 2024. Bare fordi en ung spiller har en lille downperiode behøver man vel ikke at kassere ham? Så får vi i hvert fald aldrig udviklet nogen, hvis det er signalet klubben vil sende.

Men klart, at potentialet nok ikke er lige så højt som man må have vurderet fra hans tid i FCM. JJA kan dog stadig blive en virkelig god superligaspiller for os.
JEg vil jo kun "kassere" ham til fordel for en der har meget større potentiale. Slotsager er næsten 4 år yngre end JJA og har stadig spillet flere Superligakampe. Jeg er ret overbevist om, at Slotsager er et andet sted om knap 4 år end JJA er nu, hvis han vælger sit næste skridt med udvikling for øje.

JEg vil jo kun "kassere" ham til fordel for en der har meget større potentiale. Slotsager er næsten 4 år yngre end JJA og har stadig spillet flere Superligakampe. Jeg er ret overbevist om, at Slotsager er et andet sted om knap 4 år end JJA er nu, hvis han vælger sit næste skridt med udvikling for øje.
Fair nok. Jeg synes ikke de skal kobles sammen. OB kan få Akoto indpakket med sløjfe og det hele, hvis det skal være. Eller, hvis vi ikke mener at vi kan udvikle på flere spillere, så måske Mikkel Kannegaard, som også er 18, men knapt så langt i sin udvikling.

Mest sandsynligt er dog at Slotsager vil til udlandet og at vi kan koncentrere os om at udvikle dem vi allerede har i klubben. Men svært at se at både Kannegaard og Callø kommer til at spille meget i 2025.

Jeg var ikke klar over at der var FFP-regler for danske klubber der træder i kraft når de skal spille europæisk. Gad vide hvad der så skulle til for at fx Brøndby ikke får lov til at deltage? Det kunne da være interessant hvis de balancerer lidt på kanten af noget FFP der kunne udelukke dem og det ville være et ordentligt skud for boven på projektet, men så tænker jeg også pladsen går til næste klub i landet og en situation hvor det er os, er jo ikke helt utænkelig.

Vi skal ikke mange år tilbage, før et FCK med Jacob Neestrup og Jens Berthel Askov i spidsen for dem - var et drømmescenarie - for alle konkurrenter.
Altså som i at det ville se mega "fattigt" ud. Jeg er ikke imponeret, men det er klart de godt kan komme til at gøre det godt alligevel sammen. FCK fyrede assisten efter at FCK har taget imod et hav af chancer - og været uvant dårlige på dødbolde også.

Vi skal ikke mange år tilbage, før et FCK med Jacob Neestrup og Jens Berthel Askov i spidsen for dem - var et drømmescenarie - for alle konkurrenter.
Altså som i at det ville se mega "fattigt" ud. Jeg er ikke imponeret, men det er klart de godt kan komme til at gøre det godt alligevel sammen. FCK fyrede assisten efter at FCK har taget imod et hav af chancer - og været uvant dårlige på dødbolde også.

Hvorpå de så hyre en dødbolds træner, som lige er blevet fyret fra sin stilling i Sparta.

Genialt.

De kører vel bare deres kommende cheftræner i stilling? Neestrup kan ikke sidde vildt sikkert i sædet og så plejer FCK at være gode til at sælge deres træner til udlandet.

Men ja, det er da et drømmescenarie.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back