New posts

AGFs jagt p? top 6 - for?r 2019

AGFs jagt p? top 6 - for?r 2019
Hvis jeg f?r for?rss?sonen havde f?et vist den stilling havde jeg taget imod den uden at blinke. Vi kan selv afg?re det og med det spil vi har vist hidtil tror jeg p? minimum 6 point, hvilket b?r v?re nok til lige at klemme sig med i top 6.

Pisse ?rgerligt/dumt med is?r H?jers karant?ne (jeg synes den 2. advarsel var helt retf?rdig), men det skal vi kunne h?ndtere, hvis vi skal v?re berettigede til top 6. Lidt v?rre er det nok, hvis Sana er ude mere end en enkelt kamp.

Holmertz date=1551096989 said:
Hvis jeg f?r for?rss?sonen havde f?et vist den stilling havde jeg taget imod den uden at blinke. Vi kan selv afg?re det og med det spil vi har vist hidtil tror jeg p? minimum 6 point, hvilket b?r v?re nok til lige at klemme sig med i top 6.

Enig i, at stillingen ville v?re acceptabel f?r for?ret ift pointfordelingen. At n?sten ingen har spillet uafgjort er blevet opvejet af, at at de har vundet og tabt p? kryds og tv?rs.

Det har v?ret s?dan i de f?rste runder, at dem der l? nummer 3-4 tabte og blev erstattet af andre hold fra runde til runde. Men ser vi p? n?ste runde, s? m?der nummer 3 og 4 netop hinanden, og nummer 5 og 9 m?der hinanden, og nummer 6 har FCM. S? alts? AAB, Randers og AGF der m?der Hobro, S?nderjyske og Vendsyssel kan st? som vinderne f?r de to sidste runder.
Vi f?r se. Vi skal "kun" matche OBs resultat imod BIF, for at kunne rykke over dem med en sejr i Aarhus, n?rmest uanset hvad pga. m?lscore.
Og da OB m?der Randers i sidste runde, s? tror jeg p?, at taberen af den kamp taber dysten til AGF om top 6, s?fremt der findes en vinder, og AGF ogs? vinder i Aalborg. Men alt det er sv?rt at sp? om :D

Pisse ?rgerligt/dumt med is?r H?jers karant?ne (jeg synes den 2. advarsel var helt retf?rdig), men det skal vi kunne h?ndtere, hvis vi skal v?re berettigede til top 6. Lidt v?rre er det nok, hvis Sana er ude mere end en enkelt kamp.

Is?r fordi H?jer havde point nok til, at han nu har 2 spilledages karant?ne, s? ogs? er i karant?ne imod OB. Det er forf?rdeligt. Hvis Sana og Backmann s? ogs? er v?k, s? er det 3 af de mest stabile, sikre og gode kvalitetskort som David normalt har p? h?nden der er ude imod OB. Det ville n?sten ikke v?re til at b?re.

Jeg er faktisk lige ved at v?re d?r, hvor jeg h?ber BIF sl?r OB. BIF m? trods alt stadig regnes for meget sandsynlige i top 6 og et nederlag til OB vil give dem kniven p? struben f?r de kommer til ?rhus. S? vil vi med en sejr over OB kunne regne dem for n?sten ikke l?ngere konkurrenter for os. Jo f?rre konkurrenter, jo st?rre sandsynlighed for at vi kommer gennem n?le?jet.

Jeg vil lige p?pege, at AGF stadigv?k er i spil til top 6, men 7-8 pladsen skal bare indfries, da kan AGF selv v?lge den svageste pulje og forh?bentlig undg? nedryknings playoff. Derved er vejen til Europa stadig mulig og det bliver ikke FCK der venter i en eventuel finale, men en meget mere overkommelig modstander.

AGF skal samle min. 7 ud af 9 point, hvis top 6 skal i hus. M?ske er 6 point nok, men der skal for meget held til i andre kampe.

AGF har 3 sp?ndende finaler tilbage i grundspillet og hvis AGF kommer i top 6, s? bliver jeg  imponeret og stolt.

Hvis vi st?r inden den sidste kamp i Aalborg og selv kan afg?re det med en sejr synes jeg slutspurten har flot. Den position havde jeg gerne taget imod inden vi gik i gang. Det kr?ver nok fire point i de to n?ste kampe, i virkeligheden jo hellere med en sejr over OB end VFF, men sejre i de to kampe kan ogs? v?re p?kr?vet, hvis det ender med at 37 point kun er nok med bedre m?lscore. Vi skal have en sejr mod VFF for at berettige en top-6-placering i det her opl?b og for ikke at have kniven p? struben inden kampen mod OB. I det her lys var kampen mod FCM bestemt heller ikke gratis, et point i g?r havde gjort en stor forskel.p

Jeg er faktisk lige ved at v?re d?r, hvor jeg h?ber BIF sl?r OB. BIF m? trods alt stadig regnes for meget sandsynlige i top 6 og et nederlag til OB vil give dem kniven p? struben f?r de kommer til ?rhus. S? vil vi med en sejr over OB kunne regne dem for n?sten ikke l?ngere konkurrenter for os. Jo f?rre konkurrenter, jo st?rre sandsynlighed for at vi kommer gennem n?le?jet.

[member=6]Stone Cold[/member]? Ja det er skide sv?rt at vide hvad man skal h?be p?. Det er jo netop derfor jeg for ?r tilbage opfandt mit uafgjort-manta. 
Hvis OB og BIF spiller uafgjort, s? rykker ingen af dem v?k fra os, og der tages et helt point v?k fra regnskabet, og kan v?re med til at f?rre point skal skaffes for at n? top 6. 

Med mindre at nummer 3-4-5 vinder resten af kampene, og s? lader 6.pladsen v?re endnu billgere til salg, end ellers. 
Men det er klart at BIF specifikt m?der b?de OB og AAB som os. S? alts? hvis BIF besejrer dem, og vi selv spiller uafgjort imod dem. S? er det jo 2 af tre kampe, hvor OB/AAB kun f?r 1 point i alt. 
Men hvis vi derimod leger med tanken om, at AGFs nemmeste vej i top 6 er sammen med OB, AAB og BIF, s? skal Horsens, Randers, Esbjerg og FCN jo tabe s? meget som muligt fra nu. Men jeg tror Randers og Esbjerg slutter st?rkest af de 4.

Esbjerg m?der Horsens, S?nderjyske og Vejle.                                      G?t: 5-7 point.  Slutter p? 38 point (32 nu)
Randers m?der S?nderjyske, Horsens og OB.                                       G?t: 5-7 point.  Slutter p? 37 point (31 nu)
FCN m?der FCK og FCM i de n?ste to, og slutter imod Vendsyssel.    G?t: 3-4 point. Slutter p? 35 point. (31 nu)
Horsens m?der Esbjerg, Randers og BIF.                                               G?t: 0-4 point. Slutter p? 34 point. (31 nu)               

Derfor tror jeg ikke p?, at Esbjerg ikke kommer i top 6. Dertil er deres slutprogram for "nemt". 
S? hvis BIF er sikker, og AGF skal derop, s? er der kun to andre hold der kan bytte plads med Esbjerg, og det er OB og AAB, som vi netop selv m?der. 

S? bottom line, jeg tror at AGF taber den ene og vinder den anden, og at den vi taber sender et hold i top 6, og omvendt et hold imod dem vi vinder :D Og for at optimere det, s? skal det jo helst v?re OB vi vinder over, da de har h?rdeste program.

Vi skal have en sejr mod VFF for at berettige en top-6-placering i det her opl?b og for ikke at have kniven p? struben inden kampen mod OB
[member=44]Winther[/member]? Jeg synes nu FCK er berettiget mester hvis de lykkes med det, til trods for at de tabte i Vendsyssel. Just saying.
Kommer AGF i top 6, s? er det fortjent og berettiget synes jeg.

Og man skal ikke glemme, at Vendsyssel spiller i aften mandag imod FCK, s? torsdag imod BIF i pokalen, og s? imod AGF allerede 3 dage efter.
Det m? minimum g? op med vores karant?ner ift at have en fordel...!?

mmmdkAGF date=1551104116 said:
Jeg vil lige p?pege, at AGF stadigv?k er i spil til top 6, men 7-8 pladsen skal bare indfries, da kan AGF selv v?lge den svageste pulje og forh?bentlig undg? nedryknings playoff. Derved er vejen til Europa stadig mulig og det bliver ikke FCK der venter i en eventuel finale, men en meget mere overkommelig modstander.

AGF skal samle min. 7 ud af 9 point, hvis top 6 skal i hus. M?ske er 6 point nok, men der skal for meget held til i andre kampe.

AGF har 3 sp?ndende finaler tilbage i grundspillet og hvis AGF kommer i top 6, s? bliver jeg  imponeret og stolt.

Selv 9.-10. pladsen er nu ret t?t p? at v?re sikret hvis ligaen fortsat er kn?kket over mellem 10 og 11, men jeg er selvf?lgelig ikke uenig i at vi skal g? efter 7.-8. pladsen hvis top-6 kikser. Vi skal s?dan set bare have s? mange point som muligt, det kommer ogs? til at handle om n?ste transfervindue og s?son at sikre overlevelsen s? tidligt som muligt.

EL-playoff bliver mod et lidt svagere hold i ?r, men det er alts? ogs? s?dan at bronzen er lidt billigere til salg og den vil jeg langt hellere have en mulighed for at jagte.

AGF har ikke v?ret blandt favoritterne til top-6 p? noget tidspunkt i for?ret, men er stadig t?ttere p? end jeg ville have troet og det er ikke ovre endnu! Klubbens m?l var det meget ambiti?se 4 sejre i 6 kampe, men det var vel baseret p? at 35 point m?ske ville v?re noget med m?lscoren og 36 point var alts? allerede lidt afh?ngigt af andre resultater. Hvis der endda skal endnu mere til vil det v?re helt vildt hvis det lykkes.

Stig AKA Frank Heskj?r said:
Vi skal have en sejr mod VFF for at berettige en top-6-placering i det her opl?b og for ikke at have kniven p? struben inden kampen mod OB
[member=44]Winther[/member]? Jeg synes nu FCK er berettiget mester hvis de lykkes med det, til trods for at de tabte i Vendsyssel. Just saying.
Kommer AGF i top 6, s? er det fortjent og berettiget synes jeg.

Og man skal ikke glemme, at Vendsyssel spiller i aften mandag imod FCK, s? torsdag imod BIF i pokalen, og s? imod AGF allerede 3 dage efter.
Det m? minimum g? op med vores karant?ner ift at have en fordel...!?
Vi er heller ikke lige s? gode som FCK ved at spille en uafgjort mod dem, dem der kommer med i top-6 har fortjent det, men i det her afsluttende program skal man vise at man er bedre end bundholdene for at komme med. Esbjerg kan m?ske komme over et nederlag til Hobro for de havde lidt at give af, men det kan ogs? komme til at koste dyrt selvom de har et relativt let program. Det er nu hvor det spidser til man virkelig skal vise klassen, og os mere end de fleste fordi vi kommer fra baghjul.

.. men i det her afsluttende program skal man vise at man er bedre end bundholdene for at komme med

[member=44]Winther[/member]?
Og det er egentlig bare det jeg er uenig i. Dem der kommer med efter alt er sagt og gjort har vel fortjent det i en forstand. Hvis kun f?r uafgjort i Vendsyssel men vinder i Aalborg, s? har man da netop fortjent at komme med p? bekostning af AAB, hvis pointene er til det.

Men det er m?ske en m?rkelig lille snak. Men jeg har aldrig set de hold som var bedst imod bundholdene som dem der fortjente noget mest. Faktisk tv?rtimod. I England er der s? mange hold og med s? mange kampe, at jeg synes at dem der g?r det bedst imod de andre tophold fortjener mesterskabet. P? lige vis synes jeg faktisk, at dem der g?r det bedst i de indbyrdes kampe fortjener det her, og ikke dem der er bedst til at sl? Vendsyssel eller Hobro, som ikke er en del af striden.

Vi har jo trods alt lige sl?et b?de Vejle og Hobro hjemme. S? det lyder i mine ?re underligt hvis man s? ikke fortjener at komme i top 6 fordi man ikke sl?r det sidste bundhold p? udebane, hvor selv FCK, BIF og FCM har haft det sv?rt.

Man kan sige meget om strukturen med medalje- og nedrykningsspil, men pr?v lige at t?nk p?, hvor kedelig denne s?son havde v?ret, hvis det havde v?ret en normal turneringsstruktur! 2 hold der spiller om mesterskabet og fire klare bundhold. I stedet er der n?rmest 2-3 vind eller forsvind kampe i hver runde og jeg kommer til at sidde og hoppe p? kanten af s?det vores n?ste 3 kampe.

I ?vrigt bem?rkelsesv?rdigt s? meget sjovere den slags kampe er som fan, end de kvalme-fremkaldende nedrykningskampe vi havde for et par ?r siden...

Og det er egentlig bare det jeg er uenig i. Dem der kommer med efter alt er sagt og gjort har vel fortjent det i en forstand.
Det skrev jeg jo ogsaa. Man faar trods alt tre point for en sejr uanset hvem man slaar og det handler om at faa flest point over et grundspil eller en saeson. Man har ikke fortjent det mere ved at slaa det ene hold end det andet. Er det ikke lidt en diskussion hvor man er enige og det bare handler om semantik?

Vi kan i hvrt fald sige at vi skal have mindst et point mod VFF ellers risikerer vi at sejre i de to sidste kampe ikke engang er nok.

Jeg kommer i den grad til at savne en 14 holds superliga, specielt med den forbedrede struktur i ?r...som vi kun f?r den ene gang. Jeg er s? meget modstander af en superliga med kun 12 hold, at jeg med misundelse kigger p? Norge og Sverige med deres st?rre ligaer med 16 hold. Hvis FCK og fodboldfans er tr?tte af at se VFF, HIK & Lyngby, s? bliver disse sv?rt skuffede, da de "store" hold som AGF, m?ske AaB & OB kommer til at rykke ned. Tilmed vil S?E, RFC, ACH, SIF liges?. N?, skal vi spise!

Winther date=1551111901 said:
Vi kan i hvrt fald sige at vi skal have mindst et point mod VFF ellers risikerer vi at sejre i de to sidste kampe ikke engang er nok.
 Jo det er meget ofte, at folk bare misforst?r hinanden. Det tror jeg m?ske jeg gjorde med dig her. 

Ift min forkerte opfattelse af dine indl?g, s? sidder jeg og ser Vendsyssel skabe f?rst et straffespark (som de br?ndte), og nu en scoring i Parken. S? uanset hvad, s? bliver det en sv?r kamp. Is?r fordi Vendsyssel altid er "med" i kampene, og vi har alle vores skader/karant?ner. 

Lad os h?be at Vendsyssel laver et par r?de kort/karant?ner imod FCK i dag, og BIF p? torsdag. Hvis Vendsyssel ryger ud til BIF, og Vendsyssel f?r r?de kort, s? skal de afsones imod os. 
Jeg ville ellers elske at se BIF ryge ud af pokalen generelt.

MEN:
1: Hvis BIF vinder pokalen og bliver nummer 3 i ligaen, s? g?r EL-playoff til nummer 4, som vil g?re kampen nemmere for AGF hvis vi kommer i den fra en 7.plads som sidste ?r. Kommer AGF i top 6 er chancen for at n? den jo ogs? langt h?jere hvis vi kan n?jes med at blive nummer 4. (hvis vi m? dr?mme lidt)

2: Jeg tror p? ingen m?de jeg overlever at se FCM vinde the double. Men derfor h?ber jeg nu ogs? personligt p? at FCK bliver mester, og en anden end BIF bliver pokalvinder (s?fremt AGF ikke kan f? noget ud af FCM eller BIF som pokalvinder)

Lad os h?be at Vendsyssel laver et par r?de kort/karant?ner imod FCK i dag, og BIF p? torsdag. Hvis Vendsyssel ryger ud til BIF, og Vendsyssel f?r r?de kort, s? skal de afsones imod os.

Du er typen der fik alt du pegede p? som barn og altid f?r den dame i byen du g?r efter, right? ;-)

andrewdk date=1551120618 said:
Stig AKA Frank Heskj?r date=1551119894 said:

Du er typen der fik alt du pegede p? som barn og altid f?r den dame i byen du g?r efter, right? ;-)

Jeg havde charme nok til at f? damerne i hvert fald. Som barn, not so much :D Alts? var sikkert charmerende nok som barn ogs?, men vi havde ikke "alt". Men vi havde hjerterum, og os b?rn m?tte bruge vores fantasi. S? det gjorde vi p? livet l?s. 
Hehe.

Men alts? fantasien bliver bedre her i 2. halvleg n?r Lucas Jensen eller Alexander Juel m? tr?kke gult for at forsvare f?ringen hjem i Parken, og de f?r 6 point for den, og dermed har karant?ne :D

Ift min forkerte opfattelse af dine indl?g, s? sidder jeg og ser Vendsyssel skabe f?rst et straffespark (som de br?ndte), og nu en scoring i Parken. S? uanset hvad, s? bliver det en sv?r kamp. Is?r fordi Vendsyssel altid er "med" i kampene, og vi har alle vores skader/karant?ner.

Jeg regnede med 2 point i kampene mod FCM og VFF, men selvom jeg nok vil sige en sejr mod VFF er lidt mere sandsynlig end den var mod FCM, er det selvfoelgelig udtryk for at begge kampe nok kunne blive ret lige. Men VFF svinger trods alt noget i resultaterne og er overordnet sagere, saag et par haarde kampe til dem i dag og paa torsdag kan forhaabentlig vaere med til at vi hiver den hjem,

Ja, saa kom den foerste... Saa holder den nok ikke hjem mod FCK, det ellers ikke en ufortjent foering med braendt straffe osv, men der er maaske ogsaa lidt bonus i at VFF nu skal bruge efter kraefter. 

Jeg ville ellers elske at se BIF ryge ud af pokalen generelt.

MEN:
1: Hvis BIF vinder pokalen og bliver nummer 3 i ligaen, s? g?r EL-playoff til nummer 4, som vil g?re kampen nemmere for AGF hvis vi kommer i den fra en 7.plads som sidste ?r. Kommer AGF i top 6 er chancen for at n? den jo ogs? langt h?jere hvis vi kan n?jes med at blive nummer 4. (hvis vi m? dr?mme lidt)

2: Jeg tror p? ingen m?de jeg overlever at se FCM vinde the double. Men derfor h?ber jeg nu ogs? personligt p? at FCK bliver mester, og en anden end BIF bliver pokalvinder (s?fremt AGF ikke kan f? noget ud af FCM eller BIF som pokalvinder)

Nu maa vi selvfoelgelig se hvordan det gaar ifht top-6, i princippet kan BIF stadig risikere ikke at kvilificere sig, men vi kommer til at skulle jagte el-detaltagelse uanset om det er fra top-6 eller nedrykningsspil, saa det er rigtigt at pokalturneringen ikke er helt ligegyldig for os. Under normale omstaendigheder skulle vi haabe paa at BIF ryger ud af ligningen.

Gosh, hvor billedet bare rykker sig fra runde til runde. Efter vores kamp mod dem var jeg klar til at afskrive Esbjerg, s? ringe som de var. S? rejser de sig mod Br?ndby, skal pludselig kun lave 4-5 point mere i et rimelig fordelagtigt slutprogram, og vupti er man igen sikker p?, at Esbjerg klarer den.

AaB er et andet eksempel, virkelig virkelig ringe i premieren mod Randers, s? lidt tegn p? bedring men stadig ingen point mod FCM, f?r de s? fik overvundet hjemmebane-komplekset og nu har s?tbold f?r hjemmekampen mod Hobro i n?ste weekend. I hvert fald jeg selv har f?et stirret mig for blind p? den seneste kamp, hvad ang?r flere hold.

Med vores (dog efterh?nden fjerne) historie med Br?ndby in mente forst?r jeg godt, hvorfor det for mange er en overvindelse at h?be p? hj?lp fra dem. Men alts?: De skal bruge to, m?ske tre point mere i de sidste tre runder. OB ude, AaB hjemme, Horsens ude er ikke et ?nskeprogram, men heller ikke uoverkommeligt, og h?nden p? hjertet tror de fleste vel, at Br?ndby nok skal f? to eller tre point ud af de kampe.

Alts? kan de lige s? godt tage 9 point, hvis vi nu skal v?re os selv n?rmest. Det ligger de fleste hvide meget fjernt at h?be noget godt for Br?ndby, og jeg kommer til at t?nke p? scenen fra Ringenes Herre, hvor Gandalf konsulterer Saruman og finder ud af, at Saruman vil slutte sig til Sauron. "We must join him, Gandalf!", siger Christopher Lee som Saruman med et vidunderligt glimt af galskab i ?jnene. :)

Vi m? slutte os til Br?ndby, h?be det bedste for dem. For h?r nu: Vi mangler selv OB og AaB, og de fleste er enige om, at de to sidste kampe bliver altafg?rende for os. Br?ndby mangler ogs? b?de OB og AaB, s? hvis det er super v?rdifuldt for os at f? gode resultater ud af de to kampe, er det n?sten lige s? v?rdifuldt, hvis Br?ndby kan f? fire eller allerbedst seks point mod de to. Der bliver sandsynligvis plads til ?t af holdene AGF, OB og AaB i top-6. Noget mindre sandsynligt m?ske ogs? to, men altovervejende sandsynligt bliver det ikke alle tre, der kommer i top-6.

Br?ndby kan kun s?tte sig p? ?n plads i top-6, s? med et for?rsprogram med lutter top-6 kandidater har det hele tiden v?ret i vores interesse, at de g?r s? rent bord som muligt. Det gjorde s? langt fra i de to f?rste runder, men de fik leveret mod Randers, og nu skal de endelig bare blive ved, s?tte sig s? komfortabelt som muligt p? tredjepladsen og hive flest mulige point ud af ligningen for de andre hold. We must join them! :)

En ret ?rgerlig runde ligger bag os. ?rgerligt, frem for alt, at vi intet fik ud af at v?re to mand i overtal i vores egen kamp. ?rgerligt dern?st desuden, at OB fik scoret til sidst, s? Horsens-OB ikke endte 1-1. ?rgerligt at FCN fik overvundet komplekset over for at spille ude, for de havde v?ret t?t p? smidt af, hvis de ikke havde vundet i Vejle. Nederlag til Randers og Esbjerg gik vores vej, men s? er alt ogs? sagt.

Det blev ogs? runden, hvor S?nderjyskE mistede det sidste meget teoretiske h?b om top-6. F?r 0-3 mod AaB kunne de n? 34 point ved at vinde de fire sidste kampe. Nu er de endegyldigt sat og i stedet ved at blive hentet af holdene bagfra: Trekl?veret i bunden ligner nu et firkl?ver. Skal S?nderjyskE blive for denne s?son, hvad Silkeborg var for sidste s?son: Holdet, der form?bler en egentlig ret gunstig position og et m?ske ganske vist spinkelt h?b om top-6 for i stedet at g? i frit fald gennem tabellen og ende med at ryge ud? Efter pausen er de p? 0 point og m?lscore 0-7 indtil nu. Glen skal have proppen sat i meget snart, hvis det ikke skal ende som udspring uden faldsk?rm.

Hobro m? gerne v?re kommet i gang nu, og at de har f?et Peter S?rensen lover godt for, at et offensivt fortsat ikke skr?mmende AaB-hold kan f? ekstra sv?rt ved at score imod dem i den kommende runde. Med Peter S?rensen f?r man stram defensiv organisation, om ikke andet. S? s?t i gang, Peter: Nogle vil sige, at sejr over Esbjerg og mindst et point mod AaB vil v?re det f?rste positive, han har gjort for AGF...

F?rst og sidst er der dog os selv. Vi kan og skal stadig skabe det selv, og en sejr i Vendsyssel er ganske klart et must. Vi g?r det alt for sv?rt for os selv, hvis vi kun f?r et point eller slet ikke nogen. Let bliver det ikke, men Vendsyssel er stadig den "letteste" blandt de tre sidste. I praksis tror jeg ikke, at der er nogen vej udenom en sejr, hvis vi stadig skal have h?b om top-6.

En stram defensiv, hvor Hobro opn?r en 0-0 ville v?re perfekt for os. Jeg har det ikke s?dan at jeg ligefrem sidder og h?ber p? at de vinder. Det tror jeg ikke helt p?. Men n?r man vinder over EfB, og man m?der AAB, der jo egentlig ikke engang spillede godt imod S?E (scorede p? 3 d?dbolde), s? er det for mig at se d?dbolde der skal bryde Hobro ned. Det har jo ogs? v?ret deres akillesh?l denne s?son, s? mon ikke den ender 2-0 til AAB eller s?dan noget mega irriterende.

F?rst og sidst er der dog os selv. Vi kan og skal stadig skabe det selv, og en sejr i Vendsyssel er ganske klart et must. Vi g?r det alt for sv?rt for os selv, hvis vi kun f?r et point eller slet ikke nogen. Let bliver det ikke, men Vendsyssel er stadig den "letteste" blandt de tre sidste. I praksis tror jeg ikke, at der er nogen vej udenom en sejr, hvis vi stadig skal have h?b om top-6.
At vi har H?jer og Juelsg?rd ude med karant?ne, m? mindst v?re opvejet af, at Vendsyssel spillede en h?r kamp helt ovre i Parken i aftes, fik Junior i karant?ne, og med resten af holdet der skulle l?be som pisket, inden de torsdag aften skal i pokaldrama imod BIF. (Eventuelle r?de kort = karant?ne imod os). Og s? kan de hvile i 2 dage, men jo n?rmest ikke n? at tr?ne noget. 
Og da Tingager slap med skr?kken, og Backmann trods alt kun fik en bold i hovedet og ikke en Wilcek-albue, s? har jeg ogs? h?b for ham. 
Sanas skade er en bet, klart. Men da Sana var skadet i EL-playoff i for?ret 2018, der l?ste Blume den opgave til UG med kryds og slange. Og han scorede ogs? flotte m?l, bl.a. i Odense p? et vigtigt tidspunkt.

Latest posts

Back