New posts

AGFs jagt p? top 6 - for?r 2019

AGFs jagt p? top 6 - for?r 2019
Stig AKA Frank Heskj?r date=1550854129 said:
PS: Hvis nogen har adgang til et system/formel etc som kan udregne % chance for hvert hold baseret p? en udfaldssimulation, s? m? de meget gerne linke til resultaterne/selve stedet. Der er mange hold, og de m?des p? kryds og tv?rs, s? der er millioner af mulige kombinationer. Men n?r vi n?r til de sidste 2 runder, s? kan vi m?ske opstille alle mulige scenarier for AGF.
Det er vel lidt det der sker p? den side jeg linkede til ovenover dit indl?g. Man kan i hvert fald bare bruge de odds der st?r der og lave en beregning af % chance.

SteenA date=1550854393 said:
PS: Hvis nogen har adgang til et system/formel etc som kan udregne % chance for hvert hold baseret p? en udfaldssimulation, s? m? de meget gerne linke til resultaterne/selve stedet. Der er mange hold, og de m?des p? kryds og tv?rs, s? der er millioner af mulige kombinationer. Men n?r vi n?r til de sidste 2 runder, s? kan vi m?ske opstille alle mulige scenarier for AGF.
   Det er vel lidt det der sker p? den side jeg linkede til ovenover dit indl?g. Man kan i hvert fald bare bruge de odds der st?r der og lave en beregning af % chance.

Jeg taler ikke om fra kamp til kamp. Jeg taler om hvert holds x% chance for at komme i top 6 baseret p? samtlige mulige resultater med de indvolverede parter.

Stig AKA Frank Heskj?r date=1550854435 said:
SteenA date=1550854393 said:
  Jeg taler ikke om fra kamp til kamp. Jeg taler om hvert holds x% chance for at komme i top 6.
Det er vel ogs? det du f?r, hvis du lader v?re med at rette i de forventede udfald og bare trykker beregn? Der er selvf?lgelig mange m?der man kan g?re det p?, men det her er da en ret rimelig af slagsen.

SteenA date=1550854545 said:
  Det er vel ogs? det du f?r, hvis du lader v?re med at rette i de forventede udfald og bare trykker beregn? Der er selvf?lgelig mange m?der man kan g?re det p?, men det her er da en ret rimelig af slagsen.
Hvis du trykker beregn, s? kommer vel bare den mest sandsynlige stilling frem ift odds beregnet p? de forskellige kampe. Men det er for mig ogs? interessant hvor mange muligheder der er overall. S? jeg skulle have forklaret mig bedre.

T?nker b?de p? X % chance, men ogs? p? antal outs. M?ske jeg bare er d?rlig til at formulere hvad jeg egentlig mener.

Stig AKA Frank Heskj?r date=1550855353 said:
SteenA date=1550854545 said:
 Hvis du trykker beregn, s? kommer vel bare den mest sandsynlige stilling frem ift odds beregnet p? de forskellige kampe. Men det er for mig ogs? interessant hvor mange muligheder der er overall. S? jeg skulle have forklaret mig bedre.

T?nker b?de p? X % chance, men ogs? p? antal outs. M?ske jeg bare er d?rlig til at formulere hvad jeg egentlig mener.
 Tja, du m? jo finde ud af, om det er det mest sandsynlige du vil vise, eller alle scenarier (hvad der kan blive ret omfattende). Men man kan jo danne sig sin egen statistik ved at pr?ve at trykke beregn et antal gange og finde ud af hvad den mindste og st?rste % s? bliver. Skruer du ned fra de 1000 genneml?b til f?rre, s? f?r du sikkert ogs? flere "outs", hvis det er interessant. Personligt synes jeg at det mest interessante er at k?re med flere genneml?b (10000) og konstatere, at det ser ud til at EfB, Br?ndby og Randers er i top-5, mens Horsens og AGF er meget t?t (omkring 50%) i kamp om 6. pladsen.

Der er i ?vrigt en interessant graf i bunden af siden, der viser sandsynligheden for at lande p? hver enkelt placering. Man f?r den frem ved at trykke p? ikonet med grafen ved klubnavnet. N?r jeg k?rer 10000 genneml?b f?r jeg en sandsynlighed p? 49,08% for AGF i top-6, fordelt p? denne m?de:

Nr. 3: 7,87%
Nr. 4: 11,55%
Nr. 5: 14,53%
Nr. 6: 15,13%
Nr. 7: 14,11%
Nr. 8: 13,85%
Nr. 9: 12,84%
Nr. 10: 9,81%

Men det bunder selvf?lgelig i, om de angivne procenter til de enkelte kampe er trov?rdige og dem kan man s? lave om, hvis man synes.

Jeg konstaterer, at hvis jeg s?tter sandsynligheden for vores kamp mod FCM til 100% for uafgjort, s? falder vores chance til 45%, og - mere bem?rkelsev?rdigt - hvis jeg skifter til 100% sandsynlighed for FCM sejr, s? dropper vores top-6 chance til omkring 32%. Men det h?nger selvf?lgelig ogs? sammen med, at det vurderes, at vi med 61% chance f?r point mod FCM. Omvendt vurderes vores chance for sejr i Hj?rring til "kun" at v?re 39%.

Edit: Jeg skal da ogs? lige n?vne, at en sejr over FCM bringer vores chance op p? 73%

SteenA date=1550857650 said:
hvis jeg skifter til 100% sandsynlighed for FCM sejr, s? dropper vores top-6 chance til omkring 32%.

Undskyld mig, men det er da noget v?rre h? :D Sejr over OB/AAB giver med stor sandsynlighed avancement uanset hvad FCM og Vendsyssel-kampene ender.

Kan slet ikke se at vi kun har 32% chance med et nederlag til FCM.
Men det er sikkert "rigtig nok" :D

Stig AKA Frank Heskj?r date=1550858291 said:
hvis jeg skifter til 100% sandsynlighed for FCM sejr, s? dropper vores top-6 chance til omkring 32%.

Undskyld mig, men det er da noget v?rre h? :D Sejr over OB/AAB giver med stor sandsynlighed avancement uanset hvad FCM og Vendsyssel-kampene ender.

Tja, hvor stor tror du mon, at sandsynligheden er for en sejr over b?de OB og AaB? Det lyder nok mere enkelt end det er. Men lad os nu gl?de os over, at vi har forbedret vores chancer voldsomt de to seneste runder.

SteenA date=1550858586 said:
Stig AKA Frank Heskj?r date=1550858291 said:

Tja, hvor stor tror du mon, at sandsynligheden er for en sejr over b?de OB og AaB? Det lyder nok mere enkelt end det er. Men lad os nu gl?de os over, at vi har forbedret vores chancer voldsomt de to seneste runder.
 Ja det bliver skide t?t det hele. Jeg tror p? sejr imod OB hjemme, og uafgjort i Aalborg. Det giver os 34 point f?r FCM/VEN er t?nkt ind. 

S? mange tal. S? mange muligheder. Fedt fedt. Men scary as fuck ift AGFs chancer for top 6. Synes bare det lyder underligt at vores chancer falder med uafgjort til FCM, og at vi vurderes til at have under 50% chance. Med s? mange indbyrdes opg?r mellem de andre er min fornemmelse at flere af dem ender uafgjort = f?rre point er nok end lige nu.

Ja alts? AAB scorede p? 1 straffespark, 1 frispark, og p? et hj?rnespark. De skabte n?sten intet i ?bent spil sammenlignet med S?E. S? n?r Glen med garanti fokuserer p? det efter kampen, s? har han faktisk noget at have det i ift at fokusere p? mulighederne fremad. S?E spillede bedst, og som kommentatorerne bem?rkede, s? gik intet deres vej, og de burde v?re for gode til at rykke ned. Og ift dommerkendelser s? var der sgu ikke meget der gik deres vej m? man sige. Og ja, s? rammer de igen tr?v?rket ogs?.

Skal vi v?re ligeglad? Hhhmm... Nej, for S?nderjyske m?der Randers og Esbjerg i de n?ste 2 runder. Ift Aab, s? var det AaBs f?rste sejr p? hjemmebane siden august!!!!!!! Jeg synes klart AGF har en chance deroppe. Is?r n?r en AAB-spiller bagefter st?r og siger, at AAB m?ske kunne have vundet 5-0! Hvad er det for noget at sige efter den kamp. Det er sgu lidt ?rgerligt at AAB m?der Hobro i n?ste runde. Men s? kan de passende glippe top 6 i sidste runde imod os! 

Af ?vrige kampe v?rd at huske p? at holde ekstra ?je med i runden:

AC Horsens vs OB

Br?ndby vs Randers

Poul Hansen mener forsvaret er n?glen til en plads i top 6 Samtalen mellem fire svedende m?nd fort?ller historien om AGF's formstyrke -...

Den 21-?rige h?jre back er overrasket over, hvor hurtigt at forsvarsspillerne ?har fundet hinanden?, og han peger p? vinterens tr?ningslejr i Portugal som en af ?rsagerne. Efter hver tr?ning og kamp blev Casper H?jer, Niklas Backman, Frederik Tingager og netop Munksgaard siddende omkl?dningsrummet for at snakke og diskutere samarbejdet i forsvarsspillet.

?Vi snakkede om, hvad vi kunne g?re i forskellige situationer. Det var enormt fedt, og det har givet en tryghed. Der er opst?et en god relation mellem os, og jeg har f?lelsen af, at vi har hinandens ryg
M?ske lidt h?rdt overfor Kanstrup og overraskende efter min mening men det kan vel ikke afvises
I januar solgte AGF anf?reren Pierre Kanstrup til tyrkiske Erzurumspor, og selvom det if?lge Poul Hansen er forsimplet at kalde midtstopperens farvel for en fordel, ser fodboldeksperten tegn p? forbedring.

?Der sker ikke liges? mange misforst?elser, og forsvarsspillerne virker anderledes sikre i deres afvikling. Kanstrup var en af dem, der lavede personlige fejl, men man skal ogs? l?gge m?rke til, at b?de midtbane- og angrebsspillerne hj?lper meget til i forsvaret,? siger han og vurderer, at defensiven er AGF?s adgangsbillet til mesterskabsspillet.

Jeg synes det er alt for tidligt at sige noget om styrken af vores forsvar, is?r i forhold til at sammenligne med at Kanstrup (og Juelsg?rd) havde misforst?elser. Vi havde en rigtig flot f?rste kamp mod Esbjerg. Tingager startede lidt usikkert mod S?nderjyske og blev s? skadet. Det er meget hurtigt at alle har lavet konklusioner om ham. Jo, han ligner da en forst?rkning.

F?rst og fremmest synes jeg at Backman igen har fundet sin form, og det gl?deligt. Munksgaard er ogs? g?et uimponeret til sagen, fuldst?ndig ligesom Grabara. Men lad os nu se nogle flere kampe. Meget fint indtil videre. 

SteenA said:
Der er en anderledes, mere n?rdet slutspilsberegner her:

Hvem kommer i slutspil? Hvem kommer i nedrykningsspil? - SuperStats

I stedet for at g?tte direkte p? resultater, s? angiver man de sandsynlige odds, og kampene "spilles" s? igennem et antal gange (kan man ogs? selv bestemme), og man f?r s? at vide, hvad sandsynligheden for at n? slutspillet er. Lige nu er den ca. 50% for AGF, men med en sejr over FCM (s?t chancerne til 100-0-0) s? stiger chancen til ca. 72%.

Det er et fint lille leget?j.

[De andre odds holdt konstante:]
Der er 91 mulige udfald for AGFs sidste 4 kampe. Hvis AGF henter mindst 8 point, s? er de n?sten sikre p? slutspil (>99pct). Hvis AGF f?r 4 point eller f?rre, s? er de n?sten sikre p? at misse (max sandsynlighed ca 7pct, og det kr?ver, at de 4 point kommer i de sidste to runder mod OB og AaB).

Hvis AGF henter 7 point - uanset hvordan - ser det ogs? godt ud med mindst 85 pct sandsynlighed.

Hvis AGF henter 5 eller 6 point i de sidste 4 kampe, s? kan det enten v?re meget usandsynligt eller rimeligt sandsynligt, st de n?r slutspillet - afh?ngigt af, hvordan pointene er fordelt.

TLDR: 4 point er for lidt, 7 point b?r v?re nok.

andrewdk said:
Kun 1 point op til top 6 p? trods af nederlaget.
Det er billigt sluppet.

De to r?de kort til FCM er dog ikke for fedt, n?r vi ikke f?r udnyttet det til point.
Nu er de sv?kkede mod FCN, der pt sidder p? 6. pladsen.

Samtidigt ser vi temmeligt tynde ud i forsvaret efter denne kamp
Juelsg?rd og H?jer er ude med karant?ne
Backman - m?ske stadigt skadet

Hhmm... Sv?r runde at g?re sig s?dan helt klog p?. Det kr?ver en sejr i n?ste runde, og nederlag til nogle specifikke hold f?r resultaterne faktisk kan vise sig at have v?ret helt okay foruden vores egen kamp, som f?r for?ret var "gratis", men som efter omst?ndighederne endte med at blive alt andet end det. Ikke nok med at vi spillede godt i kampene op til, s? vi sportslige havde en chance, men vi var ogs? godt med i kampen etc, og derfor pisse ?rgerligt at b?de Juelsg?rd og H?jer f?r karant?ne helt til sidst. H?jer f?r endda 2 fucking dage for det lort, som ikke engang skulle have givet gult, da hans andet gule kort gav point nok til karant?ne i sig selv.

Men dejligt at der er 2 indbyrdes konkurrent-opg?r igen i n?ste runde hvor vi m?der Vendsyssel selv.
Opsummering af runden i tal:

Konkurrenter markeret med FED. Direkte indbyrdes opg?r med KURSIV+FED. AGF markeret med UNDERSTREGET+FED.

F?lgende kampe spilles af vores konkurrenter i runde 23: (* = livestilling)
                                                                        Resultat:             

AaB  vs  S?E                                                      3 - 0
Vejle vs FCN                                                       1 - 3
HOB   vs  EfB                                                      2 - 0
ACH vs  OB                                                          1 - 2
AGF vs FCM                                                        1 - 2
BIF  vs  RFC                                                         2 - 1

Konkurrent-Tabellen runde 23: 
PlaceringHoldKampeM?lscoreDifferencePoint
3.pladsBIF2338-34(+4)34
4.pladsOB2330-30(+0)33
5.pladsEFB2328-31(+1)32
6.pladsFCN2336-34(-2)31
----------------------------------------------------------
7.pladsAAB2331-30(+1)31
8.pladsRFC2327-30(-3)31
9.pladsACH2330-39(-9)31
10.pladsAGF2327-27(+0)30
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

ODDS Efter runde 23 (Mandag 25. februar 2019 kl. 13) p? de forskellige hold ift at n? top 6. (ignorerer dem der ikke er direkte konkurrenter)

3. plads: Br?ndby        1,12
4. plads: OB                1,35
5. plads: Esbjerg fB    1,50
6.plads:  AaB              2,70
-------------------------
7. plads: Randers FC  1,85
8.plads:  AGF              2,05
9.plads:  FCN              4,00
10. plads: AC Horsens 2,25

Runde 24: Ekstra vigtige indbyrdes opg?r.
Esbjerg vs Horsens
OB vs Br?ndby

Kommende konkurrentkampe total: 
Konkurrenter markeret med FED. Direkte indbyrdes opg?r med KURSIV+FED. AGF markeret med UNDERSTREGET+FED. 
F?lgende kampe spilles af vores konkurrenter i runde 23: (* = livestilling)
                                          Mit personlige bud      +              Mit h?b for kampen                        +              Resultat:              

AaB  vs  HOB                    Uafgjort                                   Sejr til Hobro                                              x - x
Esbjerg vs Horsens           Sejr til Esbjerg                        Uafgjort                                                    x - x
S?E   vs  Randers              Sejr til Randers                   Sejr til S?nderjyske                                      x - x
VEN vs  AGF                      Sejr til AGF                              Sejr til AGF                                               x - x
OB vs BIF                          Uafgjort                                  Uafgjort                                                       x - x
FCM vs  FCN                     Uafgjort                                  Sejr til FCM                                                 x - x

Latest posts

Back