New posts

Superligaen 2025/2026

  • Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 349K
Last edited:
Jeg tror bare det er reglen, når kuglen har retning mod mål og det foregår tæt på mål.
Men vanvittigt er det - der er jo INGEN som helst hensigt om at begå hands.
Det skal simpelthen laves om igen, det der fortjener fodbolden ganske enkelt ikke...
 
Stadig en refleks, som regelmæssigt betyder, at han aktivt bevægede hånden mod bolden. Latterlig regel, men helt korrekt
Ja, når VAR ikke intervenerer er der næppe noget at komme efter i gældende regelsæt.

Men så kunne man se på på intentionen. Er det, at bolden ikke må ramme en forsvarer i brystkasse eller hoved, eller at spilleren ikke må blokere for bolde, der netop IKKE ville ramme ham, hvis han nøjes med at beskytte sig selv og agere naturligt i situationen.

Jeg tror ikke mange herinde er uenige, det ovenstående er bare min opsummering.
 
Ja, når VAR ikke intervenerer er der næppe noget at komme efter i gældende regelsæt.

Men så kunne man se på på intentionen. Er det, at bolden ikke må ramme en forsvarer i brystkasse eller hoved, eller at spilleren ikke må blokere for bolde, der netop IKKE ville ramme ham, hvis han nøjes med at beskytte sig selv og agere naturligt i situationen.

Jeg tror ikke mange herinde er uenige, det ovenstående er bare min opsummering.
Vi kan sagtens diskutere ændring i reglerne for hands.
 
Vi kan sagtens diskutere ændring i reglerne for hands.
Jeg tror ikke vi er uenige.

Jeg er træt af det straffe, fordi det går mod intentionen - som jeg ser det, og som jeg tror vi alle er enige i. Men når VAR lader den køre antager jeg den er helt legit, og så er jeg videre fra den situation ift om den skulle stå eller ej.

Mit indlæg var en afrunding fra min side. Og jeg er fortrøstningsfuld på spillets vegne. Den her er alle enige om er mod hensigten, så mon ikke 'hands' bliver justeret.

Hvis det kommer fra VAR-evalueringen, at det var en fejl (usandsynligt, men ikke umuligt), vil jeg blive ærgerlig med tilbagevirkende effekt.
 
  • Like
Reactions: mph
Dælme glad for at Vejle rykker ud. Føj hvor en ligegyldig indsats. Skændsel må man sige. Ville dælme være sur som Fredericia mand hvis man ser på den arbejdsnedlæggelse
Det har bare smidt alt overbord. Bedst illustreret ved, at de stiller op med 11 danskere fra start. Det er ikke sket siden Allan Simonsen boede i Finlandsparken
 
Last edited:
Fuldstændig vanvittigt at vi fra de tre teenagere Tchamche, Emmery og Bogere nu har fået 5 points i overtidsscoringer. Det er den slags mirakler der KAN afgøre mesterskaber.

Her mandag morgen er status, at når vi går på banen i Brøndby søndag, så er alt i spil.
Både at vi måske skal vinde for realistisk set at holde os inde i guldkampen. Men også at vi kan tage mesterskabet med en sejr.
Sindssygt...
 

Latest posts

Back
Top