New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2025

  • Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 418K
Transfervindue Transfervindue sommer 2025
“JN fortæller at der oprindeligt var budgetteret med at Vejlby ville komme til at koste klubben 10 mio kr, men med den nye tribune, er klubbens omkostninger forbi 50 mio nu. Det er penge som går ud af spillerbudgettet, og slet ikke hvad man havde forventet at det skulle koste.”

Så skal man nok skrue ned for forventningerne til nye spillere..
Det ved vi jo ikke endnu.
Rubrikken er Stiftens journalistiske stramning. Han er kun citeret for, at de penge der bruges på Vejlby "kunne være brugt på banen".
 
“JN fortæller at der oprindeligt var budgetteret med at Vejlby ville komme til at koste klubben 10 mio kr, men med den nye tribune, er klubbens omkostninger forbi 50 mio nu. Det er penge som går ud af spillerbudgettet, og slet ikke hvad man havde forventet at det skulle koste.”

Så skal man nok skrue ned for forventningerne til nye spillere..

Har vi råd til at lade være?

Det tænker jeg ikke umiddelbart - vi har minimum en position som skal løses og flere som bør løses. Spørgsmålet er hvordan de løses.

Er det Badji som skal afløse PM på toppen og give det vi mangler?
Skal NP byttes med en mere boldspillende type eller tager vi ham et år mere, med fare for de kampe han sidder ude med skader?
Målmandsposten - den halter gevaldigt men kan principielt køre videre med de to nuværende?
Links gardering (et ønske)?
Venstre centerback (klubben mener måske den spiller allerede er i truppen)?
 
Har vi råd til at lade være?

Det tænker jeg ikke umiddelbart - vi har minimum en position som skal løses og flere som bør løses. Spørgsmålet er hvordan de løses.

Er det Badji som skal afløse PM på toppen og give det vi mangler?
Skal NP byttes med en mere boldspillende type eller tager vi ham et år mere, med fare for de kampe han sidder ude med skader?
Målmandsposten - den halter gevaldigt men kan principielt køre videre med de to nuværende?
Links gardering (et ønske)?
Venstre centerback (klubben mener måske den spiller allerede er i truppen)?
Man kan jo udlægge de to lejemål sådan at der er ikke er noget som helst at handle for, men jeg tror det betyder at der trods alt er noget i banken. Der skal nok komme noget, men mon frygt kunne måske være at man satser så meget på et scoop fordi pengene ikke er der til det man vil, at man kan kikse og ender med en nødløsning selvom det er sent i vinduet.
 
Det er den specifikke rotation, du omtaler. MEM er imø en glimrende pasningsspiller, men hvis han bliver fanget højt oppe på banen, er han solgt til stanglakrids.

Jeg synes, han lavede et par gode ting mod FCM's ti mand, men jeg forventer langt mere af ham og mener stadig, han bør være bagerste mand på en tremandsmidtbane. Men så skal han også vinde flere nærkampe. Han spiller under sin vægt, synes jeg.
Det er simpelthen ikke rigtigt. Han har 97,5 percentil i vellykkede tacklinger (24/25). Han har 94,9 percentil yundne dueller ialt (24/25). Derudover har han 100 percentil i berøringer i modstanderens felt. Jeg vil faktisk gå så langt at sige at han er den bedste 2 vejs midtbanespiller i ligaen. På rigtig mange parametre er han en topspiller på hans position.
 
Det er simpelthen ikke rigtigt. Han har 97,5 percentil i vellykkede tacklinger (24/25). Han har 94,9 percentil yundne dueller ialt (24/25). Derudover har han 100 percentil i berøringer i modstanderens felt. Jeg vil faktisk gå så langt at sige at han er den bedste 2 vejs midtbanespiller i ligaen. På rigtig mange parametre er han en topspiller på hans position.
Det ændrer ikke på det, jeg ser ift. at spille defensiv midt i en 4-3-3 , og det ændrer heller ikke på, at han imø skal blive centralt.

Og lad os nu se om et par måneder. MEM har altid været flyvende i juli og august for derefter at fade ud.
 
Det ændrer ikke på det, jeg ser ift. at spille defensiv midt i en 4-3-3 , og det ændrer heller ikke på, at han imø skal blive centralt.

Og lad os nu se om et par måneder. MEM har altid været flyvende i juli og august for derefter at fade ud.
Det kommer vel an på hvordan man spille 4-3-3?

Der er kæmpe forskel på om man spille med en 6’er og to brede 8’ere eller to 6’ere og én 10’er
 
Man kan jo udlægge de to lejemål sådan at der er ikke er noget som helst at handle for, men jeg tror det betyder at der trods alt er noget i banken.
Jeg tolker to ting ud af det.

1) Vi har ramt forkert på en del lange kontrakter, og vi vil godt være sikre, før vi bruge en relativt stor del af vores transferbudget på dem.

2) Jeg ser det også som en måde at få pengene til at strække længere i dette transfervindue. Ved at udskyde betalingen til næste sommer, så må der være flere midler til rådighed nu, hvor vi akut har behov for at gøre flere ting.
 
Det kommer vel an på hvordan man spille 4-3-3?

Der er kæmpe forskel på om man spille med en 6’er og to brede 8’ere eller to 6’ere og én 10’er
Jeg foretrækker Morten Olsens version, men da det andet er langt mere populært, er det nok mere sandsynligt, at vi i så fald vil spille med den omvendte trekant. Det billige skidt.
 
Last edited:
Jeg foretrækker Morten Olsens version, men da det andet er langt mere populært, er det nok mere sandsynligt, at vi i så fald vil spille med den omvendte trekant. Det billige skidt.
De fleste spiller ikke med trekant længere. Men med tre spillere fladt, så de brede 8’ere kan dække backs, når 10’erne går i pres.

Så spiller man gammeldags en op og en under på midten.

Klopp spillede det formidabelt i Liverpool
 
Jeg tolker to ting ud af det.

1) Vi har ramt forkert på en del lange kontrakter, og vi vil godt være sikre, før vi bruge en relativt stor del af vores transferbudget på dem.

2) Jeg ser det også som en måde at få pengene til at strække længere i dette transfervindue. Ved at udskyde betalingen til næste sommer, så må der være flere midler til rådighed nu, hvor vi akut har behov for at gøre flere ting.
Det er også spillere man henter inden JP for alvor har fået indblik i truppen og hvad der mangler, så det giver ham mulighed for at se om det er det helt rigtige at bruge pengene på.

Man skal selvfølgelig også planlægge lidt fremad så der er plads i budgettet til faktisk at købe de spillere, men lige nu og her må deres lønninger være dækket af andre afgange og lidt til og der er transferindtægter, der måske ikke direkte giver noget til spillerbudgettet, men burde gøre det nemmere at følge den oprindelige plan eller noget der ligner. Jeg synes godt det kan give mening at man faktisk har ønsket at lave et par lejemål for at man også kan gå efter noget der kræver en transfer eller lidt højere løn.
 
De fleste spiller ikke med trekant længere. Men med tre spillere fladt, så de brede 8’ere kan dække backs, når 10’erne går i pres.

Så spiller man gammeldags en op og en under på midten.

Klopp spillede det formidabelt i Liverpool
Interessant. Jeg ser ikke international fodbold, men den opstilling virker da i FIFA, så du har givetvis ret.

Men jeg efterlyser jo så en formation med gammeldags wings. En af dem må gerne være indadvendt, men det er bredden som udgangspunkt, jeg godt kan lide, og som, jeg synes, mangler. Eller er banerne bare blevet mindre? 😁
 

Latest posts

D
Replies
728
Views
44K
Back
Top