New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2025

  • Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 418K
Jeg er så sindssygt træt af, at vores transferkroner ikke er på banen.

AJ, Gyamfi, Wahlstedt, Badji er de nyeste eksempler. Men ak.... Alt for lidt af det vi har købt har ikke præsteret.

Og ja Badji er skadet, og ville have spillet noget mere nu her, hvis han var klar - MÅSKE.

Men det er stadig utroligt trist at tænke på, at SIB var så elendig til at bruge transfermidlerne.
Meget enig. Det er virkeligt frustrerende.

Vores sunde driftsøkonomi og flotte salg for to år siden ligger parkeret i Vejlby og elendige køb af SIB.

Vi havde chancen sidste sommer for at få nye stærke spillere ind, som kunne være blevet den næste stamme på holdet og sikret generationsskiftet.

Vi var på mange måder parate til at tage et skridt frem som klub. I stedet står vi i stampe med en aldrende stamme, mens midterklubberne bygger på.

SIB kommer til at stå tilbage som en af ligaens all time ringeste sportschefer. Ja, der er guldkorn som MEM og Arnstad. Men hvor en god sportschef rammer nogenlunde plet med de fleste indkøb og kikser med de færreste - så ramte SIB skævt med de fleste og ramte plet med de færreste.

Jeg er afsindigt glad for at han er ude af klubben, og at CV er kommet til.
 
Enig. Det er frustrerende. Men hvis man er mere i humør til en positiv vinkel, så kan man glæde sig over, at Arnstad ser ud til at blive et vanvittigt godt køb. At overtale ham til at tage til Aarhus viser sig nok at blive lidt af et scoop mellem de mange dårlige transfers.
Det skal jo ikke lægges SIB til last, men Arnstad var vist lidt via faderen som SIB kender, så det giver ikke så meget tiltro til at det ellers mest var uheld og tilfældigheder og alle hittene nu stod klar. Men SIB var jo ikke ene mand om det, så jeg skal lige se CV ramme plet før jeg føler mig helt tryg ved at systemet også fungerer. De to lejemål bør være rimelig sikre kort og man kan selvfølgelig også spekulere over om CV er henholdende fordi han har identificeret nogle mangler. Vi må vente og se, jeg tror man arbejder på noget, men sigter højt og derfor må acceptere at vente til sent i vinduet. Mht SIB’s eftermæle må vi også se hvor nogle af spillerne rent faktisk ender, men derudover er der også andre opgaver for en sportschef end at købe spillere.
 
Meget enig. Det er virkeligt frustrerende.

Vores sunde driftsøkonomi og flotte salg for to år siden ligger parkeret i Vejlby og elendige køb af SIB.

Vi havde chancen sidste sommer for at få nye stærke spillere ind, som kunne være blevet den næste stamme på holdet og sikret generationsskiftet.

Vi var på mange måder parate til at tage et skridt frem som klub. I stedet står vi i stampe med en aldrende stamme, mens midterklubberne bygger på.

SIB kommer til at stå tilbage som en af ligaens all time ringeste sportschefer. Ja, der er guldkorn som MEM og Arnstad. Men hvor en god sportschef rammer nogenlunde plet med de fleste indkøb og kikser med de færreste - så ramte SIB skævt med de fleste og ramte plet med de færreste.

Jeg er afsindigt glad for at han er ude af klubben, og at CV er kommet til.

Sludder og vrøvl.

SIB har bl.a. hentet Anderson, Bisseck, Arnstad, Bech, Beijmo og MEM.

Han har forestået de fire klart største salg, klubben nogensinde har lavet.

Man kan med rette være kritisk ift. en del af hans indkøb.

Men at han skulle være en af ligaens ringeste sportsdirektører nogensinde er langt over grænsen.

SIB leverede fornuftigt i min optik. Nogle handler trak kraftigt ned, andre trak kraftigt op.

Iøvrigt kan man sagtens argumentere for, at Wahlstedt og især Badji aldrig rigtigt har fået chancen. Hvis de havde fået chancen, kunne det være, at SIBs sidste vindue havde været en stor succes.
 
SIBs eftermæle begynder at have lidt ridser i lakken. Jeg synes han gjort et fænomenalt arbejde omkring det organisation der driver den sportslige sektor, herunder at hyre Uwe.

Men vi ikke løbe fra at, lige nu, har han ramt nul ud af syv alene på angriberen.

Kurminowski
Duin
Serra
Sebastian Grønning
Haugen
Richmond
Badji

Vi kan måske godt tage Tobias Bech og kalde den 1/8.

Der kan stadig ske noget med både Serra, Richmond og Badji, men det er næsten også et must for at vi ikke skal kalde den position for en regulær katastrofe
 
SIBs eftermæle begynder at have lidt ridser i lakken. Jeg synes han gjort et fænomenalt arbejde omkring det organisation der driver den sportslige sektor, herunder at hyre Uwe.

Men vi ikke løbe fra at, lige nu, har han ramt nul ud af syv alene på angriberen.

Kurminowski
Duin
Serra
Sebastian Grønning
Haugen
Richmond
Badji

Vi kan måske godt tage Tobias Bech og kalde den 1/8.

Der kan stadig ske noget med både Serra, Richmond og Badji, men det er næsten også et must for at vi ikke skal kalde den position for en regulær katastrofe

Enig. Med det forbehold, at Duin er en kæmpe legende, og at den indskiftning gjorde hele lejemålet en succes. Gidt set af SIB🥳
 
Den ene er central forsvarsspiller. Den anden er COM/W
Traoré spiller Paddys plads, og Camarra spiller Kahls, som jeg forstår det (selvom han også nogle steder bliver beskrevet som en lynhurtig offensiv kant). Begge positioner kunne godt bruge flere alternativer, så det ville være fedt hvis de kunne komme på kontrakt og blive aktuelle på førsteholdet, men det kræver selvfølgelig at de har niveauet.
 
Hvordan går det med Camarra og Traoré fra Mali, er der skrevet kontrakt med de to Malinesere?

Hvis de er tæt på at kunne indgå i førsteholdstruppen, så er der måske allerede hentet ind til Center Forward, og Venstre kant/back?
Camara er tilsyneladende røget direkte ind og træner med Superligaen. Traoré træner med U19

Jeg så AGF-Randers reserverne og der så Camara enormt interessant ud. Matchede Danho fysisk. Også på hurtigheden. Kølig i boldbesiddelse. Spillede sammen med AJ og Callø, og i min optik den bedste af de tre.
 
Ret beset var Arnstad en tåbelig transfer, aldeles fejlcastet til den måde AGF spillede på og dermed med den dobbelte fare at trænerens job ville komme i fare fordi han var nødt til at benytte ham, og overhængende risiko for ikke at forløse Arnstad.

Med Jacob Poulsen som træner ser Arnstad langt mere fornuftig ud og ligner pludselig en der kan noget interessant.

Hvis man enten får lagt noget målfarlighed på Arnstad, eller får mere målsøgende spillere omkring ham kan det blive rigtigt godt.
 
Ret beset var Arnstad en tåbelig transfer, aldeles fejlcastet til den måde AGF spillede på og dermed med den dobbelte fare at trænerens job ville komme i fare fordi han var nødt til at benytte ham, og overhængende risiko for ikke at forløse Arnstad.

Med Jacob Poulsen som træner ser Arnstad langt mere fornuftig ud og ligner pludselig en der kan noget interessant.

Hvis man enten får lagt noget målfarlighed på Arnstad, eller får mere målsøgende spillere omkring ham kan det blive rigtigt godt.
Det er jeg ikke helt enig. Han kunne sagtens have spillet den 8’er i Uwe’s system som Anderson spillede.
 
Camara er tilsyneladende røget direkte ind og træner med Superligaen. Traoré træner med U19

Jeg så AGF-Randers reserverne og der så Camara enormt interessant ud. Matchede Danho fysisk. Også på hurtigheden. Kølig i boldbesiddelse. Spillede sammen med AJ og Callø, og i min optik den bedste af de tre.
Så også kampen og enig i analysen Camara var den bedste af de tre
 
Han spillede den en række kampe, men det blev aldrig ret godt. Uwe spillede med dueller, og det er ikke Arnstads styrke. Derudover var der ikke en kreativ rolle - den offensive 8'er skulle selv udfordre i dybden.
Det synes jeg er en anelse forsimplet. Vi så rigtig rigtig tit, især i starten af sæsonen Anderson lave dybe løb i bagrum, ofte med dybe stikninger fra Beijmo. Så fra siderum til halvrum.
 
Hvordan går det med Camarra og Traoré fra Mali, er der skrevet kontrakt med de to Malinesere?

Hvis de er tæt på at kunne indgå i førsteholdstruppen, så er der måske allerede hentet ind til Center Forward, og Venstre kant/back?
*Malier(e) :)

Det ville da være helt vidunderligt, hvis vi kunne signe en ny Bisseck helt gratis! Start ham i morgen. Så kan Neestrup få lidt at tænke over 😁
 
SIB kommer til at stå tilbage som en af ligaens all time ringeste sportschefer. Ja, der er guldkorn som MEM og Arnstad. Men hvor en god sportschef rammer nogenlunde plet med de fleste indkøb og kikser med de færreste - så ramte SIB skævt med de fleste og ramte plet med de færreste.
Det er altså noget sludder. De fleste sportschefer rammer ved siden af hvis man kender til branchen og her mener jeg ikke hvad vi som fans antager er misser og pletskud. Er det fx pletskud når man køber ind start-11 men sælger under kost eller hvad med en Brandhof som trupspiller?Hit or miss?
En bruger herinde kender Steffen Dam, hvis brugeren evt kunne spørge ham hvad hitraten er på “pletskud” (altså køb med dertilhørende videresalg med værdiforøgelse) så vil han nok nærmere sige 30 % !

Hvad sker der for den her SIB bashing for tiden? Det er lidt fornemt når der er udskiftet at gøre dem som er væk en syndebuk. For mig står han som en af de bedste sportschefer vi har haft og hvis man har fulgt med hvad hans arbejde udover køb/salg, har været, så har det netop været kulturarbejdet i klubben og organisationen og det er immervæk vigtigt at have styr på.
 
Hvad sker der for den her SIB bashing for tiden? Det er lidt fornemt når der er udskiftet at gøre dem som er væk en syndebuk. For mig står han som en af de bedste sportschefer vi har haft og hvis man har fulgt med hvad hans arbejde udover køb/salg, har været, så har det netop været kulturarbejdet i klubben og organisationen og det er immervæk vigtigt at have styr på.
Jeg havde sat min kritik i værk før han forlod klubben. Man kan tale bløde værdier og deres lige, men SIB forvaltede AGFs investering i fremtiden med indkøbet af Jensen-Abbew, samt de mange i sommeren 2024 (Wahlstedt, Gyamfi, Arnstad og Badji). Vurderet i sommers, var der ingen af dem en succes og kun Arnstad spillede fast.

Med skiftet af træner og stil ser Arnstad væsentlig bedre ud. Det vil pynte gevaldigt i 'regnskabet'. Hvis Badji også viser sig brugbar er man på 2 af 5, men det er et stort Hvis.

Hvis en sportslig ansvarlig rammer det store salg med fx 10-15% af tilgangen er det bare at have tilgange nok. Men det handler også om anvendeligheden af de andre. 3 af 5 dyre indkøb der ikke kan bruges er ret højt. Nummer 4 af de 5 har ikke været relevant endnu - skader har spillet indtil, men det viste var heller ikke imponerende.

AGF er pt låst pga stadionprojektet. Indkøbene for et år siden skulle foryngre holdet og sikre udsigten til transferindtægter. Jeg synes det er mere bashing (af vores intellekt) at ville fastholde en positiv vinkel, end at kalde det et signifikant fail.
 

Latest posts

Back
Top