New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2025

  • Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 418K
Han har hverken scoret eller lavet assist. Det er fint med en god pasningsfod og teknik, men der skal komme noget ud af det, før jeg for alvor bliver begejstret. Hårdt arbejde forventer jeg af alle, der spiller for AGF, og det har heller ikke noget at gøre med hans placering på banen. En innerwing skal primært skabe noget offensivt.

Ok så han har trukket et straffespark lidt tilfældigt (imø). Jeg synes, han passer meget bedre centralt.

Jeg skal måske også lige nævne, at jeg havde meget høje forventninger til ham, da vi købte ham, og jeg ikke løbet tør for tålmodighed overhovedet. Jeg kan bare ikke se, hvad der gør ham bedre som innerwing end som central kreatør, og det er derfor, jeg spørger :)
Han spiller vel ligeså meget centralt, som han spiller på kanten? Den aktion, hvor han med en enkelt berøring laver en tunnel på en FCM’er og sætter han, starter i det højre del af banen.

Fordelen ved at spille med smalle 10’ere (specielt kombineret med brede 8’ere) er, at de kan søge i halvrum og dermed spille centralt.

Jeg synes det helt oplagte fordel ved ham er, at han kan lave rotationer med MEM og dermed skabe rum til sig selv centralt til at sætte spillet op
 
Han spiller vel ligeså meget centralt, som han spiller på kanten? Den aktion, hvor han med en enkelt berøring laver en tunnel på en FCM’er og sætter han, starter i det højre del af banen.

Fordelen ved at spille med smalle 10’ere (specielt kombineret med brede 8’ere) er, at de kan søge i halvrum og dermed spille centralt.

Jeg synes det helt oplagte fordel ved ham er, at han kan lave rotationer med MEM og dermed skabe rum til sig selv centralt til at sætte spillet op
Den rotation tiltaler mig ikke, men jeg har sandt for dyden heller ikke megen fidus til 3-4-3-opstillingen.
 
Hvorfor ikke. Det er den mest udbredte måde at få plads på i stort set alle systemer. Specielt dem med 4 back kæder
Det er den specifikke rotation, du omtaler. MEM er imø en glimrende pasningsspiller, men hvis han bliver fanget højt oppe på banen, er han solgt til stanglakrids.

Jeg synes, han lavede et par gode ting mod FCM's ti mand, men jeg forventer langt mere af ham og mener stadig, han bør være bagerste mand på en tremandsmidtbane. Men så skal han også vinde flere nærkampe. Han spiller under sin vægt, synes jeg.
 
Last edited:
Fart
- Man kan ved at klikke på hver enkelt spiller se fart målinger - skal dog tages med et gran salt (Emmerys fx lidt mærkelig)
- spillere der har få minutter har ikke præsteret max fart, fx har Janni Serra 28,5 her, men i Tyskland målt til 33
- endelig er der også forskel på topfart og fart på første meter - og endelig evne til drive bold med fart vs løb uden bold - samt evne til at slå indlæg eller afslutte i fart
- for forsvarsspilere og fx 9er oog mellemrums er evne til hurtige vendinger også ekstremt vigtige
- nogle er jo store og tunge i vendinger, men har høj topfart fx - så fart er mange ting

 
Jeg er sjældent fan af Viaplay, men jeg synes faktisk dette 8 min lange klip er ganske godt og sagligt/fagligt.
Jeg er tosset med Dichoh, veltalende, neutral, saglig.
Synes faktisk også PS rammer meget godt her…med lidt humor om SIF tilsat.

 
Det er den specifikke rotation, du omtaler. MEM er imø en glimrende pasningsspiller, men hvis han bliver fanget højt oppe på banen, er han solgt til stanglakrids.

Jeg synes, han lavede et par gode ting mod FCM's ti mand, men jeg forventer langt mere af ham og mener stadig, han bør være bagerste mand på en tremandsmidtbane. Men så skal han også vinde flere nærkampe. Han spiller under sin vægt, synes jeg.
Det er svært at forvente meget mere af Arnstad end det han leverede i søndags. Det skulle da lige være en afslutning mere fra kanten af feltet. Men ellers var han i mine øjne suverænt AGF's bedste mand, og han var længder bedre med bolden end eksempelvis Bech som han satte helt til vægs i forhold til bindeled i offensiven. Han var tilmed også foran MEM på berøringer, afleveringer, succesfulde afleveringer og i duelspillet Kan han holde det niveau hele sæsonen og måske endda bygge på i forhold til et par mål og assists så bliver han mange penge værd. Der hvor vi halter er hos Bech og Mortensen. Hvis ikke vi har penge til at hente en angriber, så vil jeg gerne prøve et par kampe med Bech på toppen og en anden på hans plads med lidt mere fart og teknik. Vores angreb bliver en kende for stationært nu og det er for nemt at forsvare mod. På trods af overtaget og mange "afslutninger" så har modstanderens målmand sjældent mange redninger at skulle forholde sig til.
 
Det er den specifikke rotation, du omtaler. MEM er imø en glimrende pasningsspiller, men hvis han bliver fanget højt oppe på banen, er han solgt til stanglakrids.

Jeg synes, han lavede et par gode ting mod FCM's ti mand, men jeg forventer langt mere af ham og mener stadig, han bør være bagerste mand på en tremandsmidtbane. Men så skal han også vinde flere nærkampe. Han spiller under sin vægt, synes jeg.
Jeg synes meget bedre om den her rotation, end når det er Bech og Poulsen der skal lave den
 
Last edited:
Det er svært at forvente meget mere af Arnstad end det han leverede i søndags. Det skulle da lige være en afslutning mere fra kanten af feltet. Men ellers var han i mine øjne suverænt AGF's bedste mand,

Jeg er helt enig, Arnstad gjorde nærmest hvad der passede ham i Søndags, han var involveret i utroligt mange ting, især offensivt, men også defensivt var han tydelig.

Hvis vi tager det offensive først, så er den side med Arnstad, Links, MEM og Kahl en ordentlig mundfuld for alle forsvar. Den er dygtig nok til at spille op med FCK, FCM, BØF og FCN, altså de bedste modstandere. Jeg mener også den har kvalitet nok til at åbne laverestående forsvar på de mere defensive hold.

Arnstad var boldsikker og tog langt det meste af tiden, alle de rigtige beslutninger, især hans vendinger er fantastiske. Han var tæt på at tilkæmpe sig straffespark nr. 2 i sæsonnen og han mangler reelt bare at score 1 pind eller 2 for at det bliver rigtig sjovt. MEM må slikke sig om munden med at have en pasningsikker og driblestærk spiller tæt på sig. Uanset om han så spiller fremme eller på midten.

Da JP skiftede formation, gik Arnstad ned og afløste Polle, det gjorde han fortrinligt. Der har tidligere været situationer hvor han kom på mellemhånd, det skete ikke i den her kamp. Om det skyldes at FCM var færre spillere i angrebet må tiden vise.

Emmery vist tilsvarende stor modenhed da han kom ind, han var meget påpasselig med bolden, hvilket klæder ham virkelig godt, lidt i kontrast til Randers kampen, hvor bolden blev smidt lidt hurtigt væk et par gange, det overskygger lidt de gode kvaliteter.

Hvorfor nævne Emmery i et indlæg om Arnstad? Mest for at pointere at vi på den plads hvor Arnstad spillede, ser tegn på at vi kan anvende Arnstad på andre positioner uden at kvaliteten falder. Det gør i bund og grund Arnstad til en mere komplet spiller for os. Jeg glæder mig til at følge udviklingen i efteråret for Arnstad.
 
Det gør i bund og grund Arnstadt til en mere komplet spiller for os. Jeg glæder mig til at følge udviklingen i efteråret for Arnstadt.
Håber dog vi får en bedre boldspillende 6´er end Nicolai Poulsen - ser helst ikke Arnstad på dén position; han er meget mere værd for holdet længere fremme - og helst på en gl. dags 10´er position
 
Håber dog vi får en bedre boldspillende 6´er end Nicolai Poulsen - ser helst ikke Arnstad på dén position; han er meget mere værd for holdet længere fremme - og helst på en gl. dags 10´er position

Enig i, at det ikke bør være løsningen at trække vores bedste midtbanespillere væk fra der, hvor de er bedst. Mads Emil er heller ikke bedst som 6'er, og trækkes fra langt væk fra der, hvor han er en trussel.
 
Håber dog vi får en bedre boldspillende 6´er end Nicolai Poulsen - ser helst ikke Arnstad på dén position; han er meget mere værd for holdet længere fremme - og helst på en gl. dags 10´er position
Enig. Og godt du ikke ikke gentog det tyske "t" til sidst i Arnstad.
Sprogpolitiet har været ude, og da manden er norsk udtales navnet også uden "d" = Arnsta 🤗.
 
Generelt gjorde vil vel det meste rigtigt i søndags, men chancerne tilfaldt måske de forkerte.

Bare i de første 10 min var der giga chancer til NP og Beijmo samt et godt indlæg fra Links, hvor MEM og Bech løb i vejen for hinanden.
Derudover et PM på overliggeren, et brændt straffe og en minimal offside annulering.

Kan vi spille sådan hver gang, skal det nok ende fint.
Så skal der evt "bare" justeres lidt på kvaliteten på et par pladser.
 
Enig i, at det ikke bør være løsningen at trække vores bedste midtbanespillere væk fra der, hvor de er bedst. Mads Emil er heller ikke bedst som 6'er, og trækkes fra langt væk fra der, hvor han er en trussel.
Vi skal slet ikke spille med en decideret 6'er når vi har tre i bagkæden. Vi bør kunne spille med to 8'ere i Arnstad og MEM for de er begge gode nok til også at gå lidt ned. Det bør ihvertfald være muligt mod andre klubber end FCK, FCM, BIF og måske FCN. Der skal vi simpelthen tage rollen som spilstyrer på os. Bolden skal bevæges hurtigt rundt.
 
Læs i en anden tråd: Debat om det midlertidige stadion.


“JN fortæller at der oprindeligt var budgetteret med at Vejlby ville komme til at koste klubben 10 mio kr, men med den nye tribune, er klubbens omkostninger forbi 50 mio nu. Det er penge som går ud af spillerbudgettet, og slet ikke hvad man havde forventet at det skulle koste.”

Så skal man nok skrue ned for forventningerne til nye spillere..
 

Latest posts

Back
Top