New posts

Superligaen 2025/2026

  • Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 349K
SE fik røvfuld, men mange af FCMs mål var typiske FCM mål, som kommer lidt ud af ingenting (fordi deres spillere er individuelt dygtige). Men man kunne da se hvad en lidt mere bevægelig angriber gjorde ved Magnus Jensen, som bestemt ikke lignede en særlig dygtig forsvarsspiller. Men jeg er enig, vores forsvar får (også) svært ved FCMs individualister.
 
Last edited:
Nu har jeg selv argumenteret for at prøve Bech som 9er og så vil jeg gerne prøve Arnstad i stedet for Madsen for at tage et par eksempler men vi skal heller ikke glemme, det var Uwes fortrukne, som spillede en fin 1. halvleg.
At det hele ramlede efter de 2 hurtige scoringer, holder jeg fast i, handlede langt mere om det mentale end om niveauet.



Jeg kan sagtes skrive et længere indlæg om ting, jeg er utilfreds med men mismodet herinde er allerede ekstrem og jeg har ingen lyst til at fodre det mismod, hvis jeg kan undgå det, i hvert fald ikke omkring JP, CV og de nye spillere.



Det er faktuelt forkert. Der er hentet 2 forstærkninger - og ja jeg kunne da godt ønske mig en forklaring på, hvorfor de ikke spiller mere - men hvis du mener, truppen burde være helt eller tæt på komplet, må jeg bare sige, det ikke kan lade sig gøre med tanke på vores økonomi og plads i fødekæden.



Dybt uenig. Truppen er til mere end en nedrykning.



Det er den kortsigtet tilgang mit indlæg skal være et modstykke til. Det er min overbevisning, kontinuerlig sportslig succes kommer af langtidsplanlægning, hvor der accepteres, at tiltag som kan koste point på den korte bane, vinder på den lange bane men jeg er enig i og som jeg også skrev, kan vi ikke tåle mange flere nederlag før situationen bliver mere end kritisk takket være et horribelt 2025 slutspil.

Som jeg skrev til en på Twitter, står JP i noget nær den sværeste situation, hvor han skal indføre sine ideer med et aldrende, underpræsterende og mentalt hårdt ramt trup og en rasende utålmodig fanbase.
Selvfølgelig er truppen ikke til nedrykning, men det mentale skal jo vendes. Ellers bliver resultaterne så faretruende, at det hele ramler.

Når vi var bedst, var det når Anderson, Gift, Mølgaard og Polle gik forrest, og vi samtidig havde en blot lidt mobil Mortensen.
Der har vi lige nu kun en Gift, der endda kun er på vej tilbage med mere spilletid.

Der skal noget ny energi til meget, meget hurtigt, for når vi efter de 5 runder meget sandsynligt ligger under stregen, risikerer vi opløsning, for ingen i den “gamle trup” rejser lige nu ikke engang bare sig selv.
 
Selvfølgelig er truppen ikke til nedrykning, men det mentale skal jo vendes. Ellers bliver resultaterne så faretruende, at det hele ramler.

Hvad jeg også skriver i indlægget.

Når vi var bedst, var det når Anderson, Gift, Mølgaard og Polle gik forrest, og vi samtidig havde en blot lidt mobil Mortensen.
Der har vi lige nu kun en Gift, der endda kun er på vej tilbage med mere spilletid.

Der skal noget ny energi til meget, meget hurtigt, for når vi efter de 5 runder meget sandsynligt ligger under stregen, risikerer vi opløsning, for ingen i den “gamle trup” rejser lige nu ikke engang bare sig selv.

Jeg er helt enig men for det første har jeg gjort min holdning til performance spillerne især de ældre meget klart mange gange, så ikke det var nødvendigt at gentage og for det andet er der rigelig med negativitet herinde, at jeg har besluttet mig for at fokusere mere på det positive.

Men igen for at gentage mig selv, vi kan ikke holde til, at blive ved med at tabe og på et tidspunkt må alt langsigtet arbejde vige for at få nogle sejre i hus. Vi kender alle til mekanismerne, når et hold bevæger sig mod bunden og det bliver bare forværret, når klubben hedder AGF.
Der er jeg bare ikke endnu og jeg håber heller ikke, CV og JP er der.
 
I hørte det første gang her. Efter sæsonens første 5 kampe ligger de to pokalfinalister fra forrige år AGF og Silkeborg begge under nedrykningsstregen 😳🤥.
Hov. Jeg var for sent ude. Det store mål nåede vi allerede efter tredie runde. Men mon ikke den også holder til efter femte 😂. Der handles jo ikke så hurtigt med at forstærke offensiven 😉.
 
Hov. Jeg var for sent ude. Det store mål nåede vi allerede efter tredie runde. Men mon ikke den også holder til efter femte 😂. Der handles jo ikke så hurtigt med at forstærke offensiven 😉.

Jeg kan sagtens blive bekymret også, men jo tidligere på sæsonen du ligger under stregen des mere intetsigende er det.
 
Vi har mødt et hold fra bunden, et fra midten og et fra toppen. To hjemme et ude. Så vi ligger vel der, hvor vi hører til p.t. med de nuværende trup? Andet kan man vel ikke tolke ud af det so far?
Vi var bedst mod midterholdet og topholdet og decideret uheldige med ikke at vinde begge kampe. I en lavscoringssport som fodbold, så er tre kampe bare meget lidt og det bliver supertilfældigt.

Jeg siger ikke at alt er godt. Men hvis vi var åbnet med tre sejre, så havde jeg sagt det samme, for man bliver ikke mestre ved at vinde de tre første kampe (eller med en god sæsonstart - Erik Rasmussen)
 
Vi har mødt et hold fra bunden, et fra midten og et fra toppen. To hjemme et ude. Så vi ligger vel der, hvor vi hører til p.t. med de nuværende trup? Andet kan man vel ikke tolke ud af det so far?
Det synes jeg er forkert at sige. Vi ligger der hvor vi hører til pt. med resultaterne so far; ikke nødvendigvis hvor vi hører til med nuværende trup.
 
Vi var bedst mod midterholdet og topholdet og decideret uheldige med ikke at vinde begge kampe. I en lavscoringssport som fodbold, så er tre kampe bare meget lidt og det bliver supertilfældigt.

Jeg siger ikke at alt er godt. Men hvis vi var åbnet med tre sejre, så havde jeg sagt det samme, for man bliver ikke mestre ved at vinde de tre første kampe (eller med en god sæsonstart - Erik Rasmussen)
Nej, men man kommer bagefter de hold, der kommer til at spille med i toppen. Point er det eneste der tæller.
 
Last edited:
Nej, men man kommer bagefter de hold, der kommer til at spille med i toppen. Point er det eneste der tæller.
Men det er jo realistisk ikke der vi ender i år?

Jeg kan ikke se os i top 4 medmindre CV virkeligt finder den store pung frem. Vi er i en genopbygnings/generationsskifte sæson med en ny træner og kan vi klemme os med i top 6 vil jeg faktisk være tilfreds.

Det havde naturligvis været bedre med flere point, men ligaen har slet ikke "sat sig" endnu og der går vel 3-4 runder mere før man har et klart billede af styrkeforholdene.
 
Men det er jo realistisk ikke der vi ender i år?

Jeg kan ikke se os i top 4 medmindre CV virkeligt finder den store pung frem. Vi er i en genopbygnings/generationsskifte sæson med en ny træner og kan vi klemme os med i top 6 vil jeg faktisk være tilfreds.

Det havde naturligvis været bedre med flere point, men ligaen har slet ikke "sat sig" endnu og der går vel 3-4 timer mere før man har et klart billede af styrkeforholdene.

Men det generationsskifte består i at stille med nøjagtig samme trup som tabte hele foråret.

Jeg siger ikke vi er det dårligste hold i ligaen, men hvor mange fra vores hold lige pt ville vores konkurrenter tage?

PM, NP, Dalsgaard, JH, Kahl, Beijmo.og Bech, ville de bare glide ind i startopstillingen ved de 9 hold som ligger over os? (Fraregnet Fredericia).

CV skal hente en målmand, en 6er og en angriber, gør han ikke det så frygter jeg vi kommer til at hænge med røven i vandskorpen.
 

Latest posts

Back
Top