New posts

Superligaen 2025/2026

  • Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 349K
Superligaen 2025/2026
Jeg er helt enig. Men jeg forstår ikke en pind af, at det først en nu, når man i den grad så skriften på væggen med en historisk dårlig nederlagsstime i sidste sæson. Man har holdt alt for meget og for længe på de penge, man fik ind på de store salg. De kom som lovet ikke ud at arbejde i nær tilstrækkelig grad, og dem der blev, blev brugt så jammerligt dårligt, så man tror det er løgn. Det må ledelsen tage på deres kappe.
Jeg tror man har brugt "mesterskabsspils undskyldningen". Man nåede sin målsætning hvilket fik hele organisationen til at ånde lettet op. Derefter har man konkluderet at man kun manglede at ligge en lille smule på i forhold til de bedste mens man havde godt styr på dem under os...

Man kan sige at sidste sæson kan opdeles i følgende perioder:

- God start efter sommer med masser af mål og positivt spil
- Uafgjorte på stribe med meget sløvt spil men god defensiv
- God start efter vinter med masser af mål mod svagere modstandere
- Ny uafgjort periode.
- Til sidst afklapsning i en lind strøm

Det er bemærkelsesværdigt at vi har haft disse perioder hvor holdet har været ekstremt ringe (nærmest arbejdsnedlæggelse) både under DN og Uwe.
 
Jeg tror man har brugt "mesterskabsspils undskyldningen". Man nåede sin målsætning hvilket fik hele organisationen til at ånde lettet op. Derefter har man konkluderet at man kun manglede at ligge en lille smule på i forhold til de bedste mens man havde godt styr på dem under os...

Man kan sige at sidste sæson kan opdeles i følgende perioder:

- God start efter sommer med masser af mål og positivt spil
- Uafgjorte på stribe med meget sløvt spil men god defensiv
- God start efter vinter med masser af mål mod svagere modstandere
- Ny uafgjort periode.
- Til sidst afklapsning i en lind strøm

Det er bemærkelsesværdigt at vi har haft disse perioder hvor holdet har været ekstremt ringe (nærmest arbejdsnedlæggelse) både under DN og Uwe.
Man nåede da overhovedet ikke målsætningen. Med mindre den femårs plan alligevel ikke skulle tages seriøst.
 
Jeg elsker din ja-hat, men er der efterhånden nogen der kan huske, hvornår de 11 der spillede mod RFC har vundet en gældende kamp?

Nu har jeg selv argumenteret for at prøve Bech som 9er og så vil jeg gerne prøve Arnstad i stedet for Madsen for at tage et par eksempler men vi skal heller ikke glemme, det var Uwes fortrukne, som spillede en fin 1. halvleg.
At det hele ramlede efter de 2 hurtige scoringer, holder jeg fast i, handlede langt mere om det mentale end om niveauet.

Med de modstandere vi har de næste tre kampe, kan jeg ikke se, hvordan vi kan undgå at ligge under nedrykningsstregen sammen med SIF, der virker helt tandløse.

Jeg kan sagtes skrive et længere indlæg om ting, jeg er utilfreds med men mismodet herinde er allerede ekstrem og jeg har ingen lyst til at fodre det mismod, hvis jeg kan undgå det, i hvert fald ikke omkring JP, CV og de nye spillere.

Når de samme spillere ikke har vundet en kamp nogen efterhånden kan huske, skulle der have været nyt kampklart blod fra sæsonstart. Det var der ikke.

Det er faktuelt forkert. Der er hentet 2 forstærkninger - og ja jeg kunne da godt ønske mig en forklaring på, hvorfor de ikke spiller mere - men hvis du mener, truppen burde være helt eller tæt på komplet, må jeg bare sige, det ikke kan lade sig gøre med tanke på vores økonomi og plads i fødekæden.

for truppen er ikke bedre.

Dybt uenig. Truppen er til mere end en nedrykning.

Det er kun resultater der tæller,

Det er den kortsigtet tilgang mit indlæg skal være et modstykke til. Det er min overbevisning, kontinuerlig sportslig succes kommer af langtidsplanlægning, hvor der accepteres, at tiltag som kan koste point på den korte bane, vinder på den lange bane men jeg er enig i og som jeg også skrev, kan vi ikke tåle mange flere nederlag før situationen bliver mere end kritisk takket være et horribelt 2025 slutspil.

Som jeg skrev til en på Twitter, står JP i noget nær den sværeste situation, hvor han skal indføre sine ideer med et aldrende, underpræsterende og mentalt hårdt ramt trup og en rasende utålmodig fanbase.
 
Nu har jeg selv argumenteret for at prøve Bech som 9er og så vil jeg gerne prøve Arnstad i stedet for Madsen for at tage et par eksempler men vi skal heller ikke glemme, det var Uwes fortrukne, som spillede en fin 1. halvleg.
At det hele ramlede efter de 2 hurtige scoringer, holder jeg fast i, handlede langt mere om det mentale end om niveauet.



Jeg kan sagtes skrive et længere indlæg om ting, jeg er utilfreds med men mismodet herinde er allerede ekstrem og jeg har ingen lyst til at fodre det mismod, hvis jeg kan undgå det, i hvert fald ikke omkring JP, CV og de nye spillere.



Det er faktuelt forkert. Der er hentet 2 forstærkninger - og ja jeg kunne da godt ønske mig en forklaring på, hvorfor de ikke spiller mere - men hvis du mener, truppen burde være helt eller tæt på komplet, må jeg bare sige, det ikke kan lade sig gøre med tanke på vores økonomi og plads i fødekæden.



Dybt uenig. Truppen er til mere end en nedrykning.



Det er den kortsigtet tilgang mit indlæg skal være et modstykke til. Det er min overbevisning, kontinuerlig sportslig succes kommer af langtidsplanlægning, hvor der accepteres, at tiltag som kan koste point på den korte bane, vinder på den lange bane men jeg er enig i og som jeg også skrev, kan vi ikke tåle mange flere nederlag før situationen bliver mere end kritisk takket være et horribelt 2025 slutspil.

Som jeg skrev til en på Twitter, står JP i noget nær den sværeste situation, hvor han skal indføre sine ideer med et aldrende, underpræsterende og mentalt hårdt ramt trup og en rasende utålmodig fanbase.
Jeg synes vi skal beholde Links, Arnstad og Madsen i venstre siden. Jeg synes det er gode boldspillere. Jeg synes de har nogle fine relationer. Madsen og Arnstad kan lave rotationer og skifte positioner.

Jeg synes man kan se tegninger til det samme i den modsatte side - på sigt. Jørgensen og Carstensen. Synes bare Poulsen har nogle mangler på den position.

Bech som 9’er har jeg allerede for år tilbage argumenteret for. Relativ god på bolden. Stor (189 cm og ca 80 kg). Super god i presset
 
Nu har jeg selv argumenteret for at prøve Bech som 9er og så vil jeg gerne prøve Arnstad i stedet for Madsen for at tage et par eksempler men vi skal heller ikke glemme, det var Uwes fortrukne, som spillede en fin 1. halvleg.
At det hele ramlede efter de 2 hurtige scoringer, holder jeg fast i, handlede langt mere om det mentale end om niveauet.



Jeg kan sagtes skrive et længere indlæg om ting, jeg er utilfreds med men mismodet herinde er allerede ekstrem og jeg har ingen lyst til at fodre det mismod, hvis jeg kan undgå det, i hvert fald ikke omkring JP, CV og de nye spillere.



Det er faktuelt forkert. Der er hentet 2 forstærkninger - og ja jeg kunne da godt ønske mig en forklaring på, hvorfor de ikke spiller mere - men hvis du mener, truppen burde være helt eller tæt på komplet, må jeg bare sige, det ikke kan lade sig gøre med tanke på vores økonomi og plads i fødekæden.



Dybt uenig. Truppen er til mere end en nedrykning.



Det er den kortsigtet tilgang mit indlæg skal være et modstykke til. Det er min overbevisning, kontinuerlig sportslig succes kommer af langtidsplanlægning, hvor der accepteres, at tiltag som kan koste point på den korte bane, vinder på den lange bane men jeg er enig i og som jeg også skrev, kan vi ikke tåle mange flere nederlag før situationen bliver mere end kritisk takket være et horribelt 2025 slutspil.

Som jeg skrev til en på Twitter, står JP i noget nær den sværeste situation, hvor han skal indføre sine ideer med et aldrende, underpræsterende og mentalt hårdt ramt trup og en rasende utålmodig fanbase.
Nu må det være slut med at gøre Uwe til syndebuk for alt dårligt i AGF. Utroligt at han får det eftermæle selv efter han er stoppet.

Uwe fik lavet en flot turnaround og sikrede AGF i top 6 kontinuerligt.

Ja han lavede fejl men det er sku skønshedsfejl i forhold til de resultater som han leverede. Ifølge det hvide snit har Uwe givet AGF et kæmpe professionelt løft og haft en finger med i rigtig meget.

Nu står vi med næsten samme trup og ny træner. Tilmed en forholdsvis ny sportschef. Dælme spændt på om de kan levere noget som helst. Vi har indtil nu set enkelte glimt af godt spil krydret med elendige halvlege. Evalueringen skal først laves til vinter men tror de fleste sidder med en knude i maven omkring det som foregår.

CV har nøglerne til at øge konkurrencen i truppen. JP med at skabe fornyet tro på evnerne. Spillerne med at tage arbejdshandskerne på og løbe de ekstra meter også når der er modvind! Jeg har ikke set et agf hold vende et truende nederlag til sejr i ekstremt lang tid. Det er simpelthen slut med at stå efter kampene og ikke forstå hvorfor den rette spænding ikke var tilstede!!
 
Nu må det være slut med at gøre Uwe til syndebuk for alt dårligt i AGF. Utroligt at han får det eftermæle selv efter han er stoppet.

Here we go again.

Jeg har rost Uwe mange gange men det er squ da faktuelt, at han var manden bag det ringeste slutspil i den nuværende struktur. Hvis han skal roses for de fine resultater - og det skal han - skal han også skoses for det slutspil, som var 2. undervældende slutspil i træk.
Ingen fucking steder skriver jeg, han skal være syndebuk for alt dårligt i klubben. Nu må de overdrivelser kraftedme stoppe!.
 
SIB er for mig den største synder. Havde han leveret et par transferdiamanter, så lur mig om Uwe ikke også havde skiftet mere ud. Som minimum burde enten angrebs- eller målmandssituation have været løst bedre.
Men det kan ikke nytte noget at blive ved med at kigge bagud. Det kan ikke gøres om, og SIB og Uwe er alligevel ude. Vi skal til at kigge fremad. Jeg har stor tillid til CV, og jeg tænker, at han nok skal få bygget et godt fundament. Strategisk synes jeg, at vi går den rigtige vej.

Vi trænger alle til en sejr. Det er den bedste medicin mod den nuværende nedtur. Forhåbentlig kommer den snart, så JP og holdet kan få noget ro til at arbejde.
 
Here we go again.

Jeg har rost Uwe mange gange men det er squ da faktuelt, at han var manden bag det ringeste slutspil i den nuværende struktur. Hvis han skal roses for de fine resultater - og det skal han - skal han også skoses for det slutspil, som var 2. undervældende slutspil i træk.
Ingen fucking steder skriver jeg, han skal være syndebuk for alt dårligt i klubben. Nu må de overdrivelser kraftedme stoppe!.
ja det var to ringe slutspil men i det mindste kom han til dem. Måske kostede det ham jobbet at han gik benhårdt efter at sikre top 6 selvom truppen er til bund 6..

Det er self fortid nu og vi skal se fremad men så skal det heller ikke være en undskyldning at han var træner i sidste sæson for at vi præsterer ringe nu.
 
Here we go again.

Jeg har rost Uwe mange gange men det er squ da faktuelt, at han var manden bag det ringeste slutspil i den nuværende struktur. Hvis han skal roses for de fine resultater - og det skal han - skal han også skoses for det slutspil, som var 2. undervældende slutspil i træk.
Ingen fucking steder skriver jeg, han skal være syndebuk for alt dårligt i klubben. Nu må de overdrivelser kraftedme stoppe!.
Hvis man husker at folk også læser indlæg fra T-knoglen er udfordringen mere at @Donmiguel citerer dit indlæg men inddrager flere andre indlæg.

Hvis jeg læser dit indlæg korrekt er der ikke noget synderligt om Uwe, så Miguel harcelerer reelt mod noget andet.
 
Jeg vil kraftigt anbefale alle og hører Medianos Superliga review (gratis) for denne runde. Blot for at få en del flere nuancer med for vores hold, naturligvis. Men også de andre hold. Især til dem der mener Silkeborg, Viborg og Vejle står et bedre sted end vi gør…
Så kan det være man ikke ser så sort på det alligevel, og med sort mener jeg jer der seriøs ser os som nedrykningscontender her 2 runder inde!!! Vi snakkes ved efter 11 runder hvis udgangspunktet er om vi undgår nedrykning. Indtil da, lader jeg JP (og CV) arbejde da de måske trods alt ser alle træninger og ved hvem der skal steppe op, ud af klubben og ind til klubben.

 
Jeg tror rundetrådene udgik men så denne fra kampen mellem Bif og Fcn.

Måske er jeg lidt hård men jeg er egentlig overrasket over Vallys slipper billigt. Det ser rimelig farligt ud sådan som han kommer ind i tacklingen på deres målmand - der er selvfølgelig ikke strakte ben men det er stadig med meget stor kraft og i en situation, hvor han helt misser bolden.

 
Jeg vil kraftigt anbefale alle og hører Medianos Superliga review (gratis) for denne runde. Blot for at få en del flere nuancer med for vores hold, naturligvis. Men også de andre hold. Især til dem der mener Silkeborg, Viborg og Vejle står et bedre sted end vi gør…
Så kan det være man ikke ser så sort på det alligevel, og med sort mener jeg jer der seriøs ser os som nedrykningscontender her 2 runder inde!!! Vi snakkes ved efter 11 runder hvis udgangspunktet er om vi undgår nedrykning. Indtil da, lader jeg JP (og CV) arbejde da de måske trods alt ser alle træninger og ved hvem der skal steppe op, ud af klubben og ind til klubben.

Hvad er det for nogle nuancer du mener de taler om? 4-3-3 snakken? Følger den ikke helt, da det kræver et profil indløb til den ene stopper. Tror dog på de har gode backs til det omend 5 styks på Hb i Beijmo, Carstensen, Mølgaard, Dalsgaard og Andersen og blot 1 stk til VB i Kahl. Og nej, Links skal ikke være VB i en 4-back og Dalsgaard skal ikke spille ved siden af Tingager.
 
Hvad er det for nogle nuancer du mener de taler om? 4-3-3 snakken? Følger den ikke helt, da det kræver et profil indløb til den ene stopper. Tror dog på de har gode backs til det omend 5 styks på Hb i Beijmo, Carstensen, Mølgaard, Dalsgaard og Andersen og blot 1 stk til VB i Kahl. Og nej, Links skal ikke være VB i en 4-back og Dalsgaard skal ikke spille ved siden af Tingager.
Jeg ser AJ som bedste bud til en makker til FT.

AJ har spillet i firemandsforsvar hele sin karriere til han kom til AGF
 
Hvad er det for nogle nuancer du mener de taler om? 4-3-3 snakken? Følger den ikke helt, da det kræver et profil indløb til den ene stopper. Tror dog på de har gode backs til det omend 5 styks på Hb i Beijmo, Carstensen, Mølgaard, Dalsgaard og Andersen og blot 1 stk til VB i Kahl. Og nej, Links skal ikke være VB i en 4-back og Dalsgaard skal ikke spille ved siden af Tingager.

Jeg synes, at deres snak om mulighederne i en fem back kæde er ret unuanceret. De forholder sig slet ikke til, at vi kun har Tingager, AJ og Callø, som reelle centerbacks i en firebackkæde og at Tingager aldrig har shinet for os i den formation.

Til gengæld synes jeg, at resten giver ret mange nuancer - både ift. hvor gode vi er, hvorfor JP tager de valg, han gør, og meget andet.
 
Jeg synes, at deres snak om mulighederne i en fem back kæde er ret unuanceret. De forholder sig slet ikke til, at vi kun har Tingager, AJ og Callø, som reelle centerbacks i en firebackkæde og at Tingager aldrig har shinet for os i den formation.

Til gengæld synes jeg, at resten giver ret mange nuancer - både ift. hvor gode vi er, hvorfor JP tager de valg, han gør, og meget andet.
Jeg synes Tingager var helt og aldeles fremragende i bronzesæsonen under David Nielsen. Han løftede i den grad Hausner.

Han spillede også flot for OB, inden han skiftede til udlandet.
 

Latest posts

Back
Top