New posts

Transfervindue Vinter 2025/2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 316K
Status
Not open for further replies.
Sandt nok.
Omvendt så er vandrørene GODT NOK tætte på Fredensvang.
Ingen - absolut ingen - havde hørt om at Magnus Knudsen var på vej tilbage til klubben. Jeg mener ikke en sjæl: der var ikke engang nogen, der skrev "kunne det ikke være sjovt hvis...".

Så i løbet af weekenden trækker CV en målkanin op af hatten og vores chancer for et mesterskab fordobles hos landets bookmakere ;)
Vi håber og krydser fingre! :) kunne være rart, hvis CV kan finde den nye goalgetter vi kan have i nogle(mange) sæsoner ala Paddy :)

Jeg er overhovedet ikke i tvivl om, at truppen som den er p.t. sikrer os medaljer til sommer. Ellers skal der ske noget helt sindssygt på skadesfronten eller dommerne rotte sig sammen mod os og bortdømme os i en 5-6 kampe i træk ligesom i efteråret '18.

Men samtidig er en Paddy-afløser nok nødvendig - og helst straks, så vi står med røven lidt mindre bar 1/8, hvor begge vores startende 10ere og begge vores sidebacks realistisk kan være væk.

Det er så vanvittigt svært at skrive på et tastatur med krydsede fingre, så ungyld slavefejlen, hvis der er én...

Du har nok ret i, at det ikke er anderledes end sædvanligt, og jeg har det faktisk fint med, at vi ikke køber 3-5 valget, med mindre det er en ekstremt stærk og interessant top 5 på CVs liste ELLER vi har et desperat behov for at lukke et hul i truppen. Og på angriberpositionen har vi - trods alt - ikke et akut hul lige her og nu. Jeg er med på, at Paddy kan gå i stykker i minut ét mod OB, og så har vi helt nye udsigter i foråret...altså bortset fra, at Paddy ikke længere er vores eneste målscorer. Men han ER central i presset og defensive dødbolde. Uagtet, så er hullet ikke akut her og nu, og vi har tid til at vente på det rette match, i stedet for at købe endnu en Badji/Haugen/Kurmanowski/Serra...

Flytter den lige til transfertråden ;)

I den perfekte verden hentede CV en ny meget klar 9'er og PM levede med at blive supersub (som han måske bliver i næste sæson alligevel). Det ville i min verden betyde all-in.

Risikoen er at klub-koryfæet bliver sur og tvær samt stemningen i truppen ryger. Den anden side af medaljen siger, at klubben er tættere på rigtige 🏆🏆 end de sidste 3 årtier og man burde gå all-in på det samt alle spillere acceptere det (sætte klubben over egne ambitioner). Tænk sige lige at løbe med the double 🤞 😁

Den halve løsning er at hente en der er bedre end Serra men det øger ikke rigtig chancerne, andet end marginalt - medmindre vi taler risikoscenarier.

Tror heller ikke Adamsen ryger videre i det her vindue. Dertil tror jeg simpelthen ikke SiF vil give sig nok, hvilket er forståeligt, og Adamsen kan vinde mest økonomisk på at vente, så længe han ikke bliver alvorligt skadet.
Hvis han kan lande tre år med 400k pr måned, og en godbid i form af en sign-on, er det nu heller ikke tosset. Han kan sikkert få en bedre aftale til sommer, men hvor meget bedre, og er det risikoen værd?

Hvis han kan lande tre år med 400k pr måned, og en godbid i form af en sign-on, er det nu heller ikke tosset. Han kan sikkert få en bedre aftale til sommer, men hvor meget bedre, og er det risikoen værd?
Hvem skal byde mere til sommer?

AGF måske antages at have strakt sig så langt man ønsker, og han har foretrukket BIF.

BIF har tilbudt en kontrakt og jeg tror ikke de vil byde højere, bare fordi de sparer en transfer til SIF. De penge var for at få Adamsen tidligere, og det sked han åbenbart højt og flot på. De vil nok sige, at den tredobling af lønnen (gæt fra min side) der allerede er på bordet må være nok.

Måske kommer FCM ind og skal erstatte et Uhre-flop? Ellers er der ingen i suppen, der kan tænkes at byde ind med noget relevant. Så skal det være en u'lænding, der byder sig til. Det kan sikkert blive bedre.

Så slår han da til. Men det tror jeg bare ikke han kan i det her vindue navnligt fordi sif ikke kommer til at slække på deres pris.

Hvem skal byde mere til sommer?

AGF måske antages at have strakt sig så langt man ønsker, og han har foretrukket BIF.
Brøndbys transferstrategi er meget svær at gennemskue, ud over at man bare vil have skiftet en masse ud. Det ligner ikke at Cooper interesserer sig for fremtidige transfers. Der skal bare skiftes ud NU. Så det vil ikke undre mig, hvis de finder en anden spiller inden vinduet lukker og at interessen for Adamsen derefter forsvinder.

Brøndbys transferstrategi er meget svær at gennemskue, ud over at man bare vil have skiftet en masse ud. Det ligner ikke at Cooper interesserer sig for fremtidige transfers. Der skal bare skiftes ud NU. Så det vil ikke undre mig, hvis de finder en anden spiller inden vinduet lukker og at interessen for Adamsen derefter forsvinder.
Lidt sat på spidsen. Hvorfor skulle træneren også det? Han er væk efter 14-16 måneder alligevel? Han skal vinde.

Det andet er klubbens ansvar

De har eftersigende budt på Max Ejdum, men man kan sige det så heller ikke er den slags spillere de vil lægge det ekstra for. Man skulle måske tro de ville satse på nogle talenter for på et tidspunkt af få det til at hænge sammen, men det er klart at en træner som Cooper ikke har så megen interesse i at tænke så langsigtet og det er nok heller ikke det man har hentet ham til. I hans hovede skal han vel have succes næste sæson og så enten følge op med Europa eller tage videre. Går det ikke tager han også bare tilbage til England. Han er næppe i Brøndby i fire-fem sæsoner nærmest uanset hvad og tre vil også overraske mig.

Enig. Det bizarre er ikke Cooper. Det bizarre er, at de tilsyneladende bare giver Cooper alle nøglerne til butikken.
Meget enig, men jeg tror de lytter meget til ham. I Premier League er det internationale snit på et hold nærmest at finde på alle holdene.

Jeg tror han har sagt, rigtig eller forkert analyse kan diskuteres, at de hold han har mødt i Danmark er så taktisk stærke at de er svære at bryde ned igennem midten. Så han vil have wings, og han vil have fart og individuel kvalitet.

Jeg tror han har sagt, at han vil have rigtig mange løbere i midten der kan forsvarer, og presse frem i banen. Bl.a derfor Wass kom på bænken.

Jeg tror han har sagt, at i Danmark skal man relativt hurtigt til afslutning fra erobring, ellers står holdene meget kompakt, derfor skulle Gregoritsch ud og erstattes med en mindre stationær angriber.

Jeg tror, da han blev ansat at det var i kamp med klubber fra mindst midten af Championship, der havde større budget. Så jeg tror aftalen med ham var, at han måtte observere indtil vinduet. Få en 5-7 spillere. Have dem klar til Euro Kval til sommer og så gå efter en titel i 26/27

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back