New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 11K
  • Views Views: Views 685K
Hvis ham tjekken kommer, er CV så tilgivet? Det er en spiller der er blevet handlet for 60 mio kroner !
Han har haft et par sæsoner uden ret meget succes….og det er nok grunden til vikar komme i nærheden af ham. Tror der kan være en masse uforløst potentiale men også noget lottokupon over det.
Men et eksempel på noget der kan blive muligt for en klub som AGF sent i vinduet. Han havde nok selv håbet på nogle større adresser…..hvis det da ender med og blive til noget

Hvis ham tjekken kommer, er CV så tilgivet? Det er en spiller der er blevet handlet for 60 mio kroner !
80 mio.

Men det handler om timing - før CL sluttede - før den dårlige start på ligaen etc.

Klubben valgte ikke at satse på at bygge på mesterskabet her og nu - men holde sig til planen, som om mesterskabet nu intet betød økonomisk.
Man KUNNE have valgt at acceptere en investering på 50 mio forud - i jagten på CL, EL og samtidig bedre start i ligaen - vel vidende at europæisk generelt kommer til at kræve mere af truppen over efteråret, og jo ikke kun ift kvalifikationens 6 kampe. Det er jo dobbelt op nu.

Men det er som om, at bestyrelsen og JN kun acccepterer sorte tal - når muligt, og dem vi prøver at hente ikke har problemer med at investere penge for at tjene penge.

80 mio.

Men det handler om timing - før CL sluttede - før den dårlige start på ligaen etc.

Klubben valgte ikke at satse på at bygge på mesterskabet her og nu - men holde sig til planen, som om mesterskabet nu intet betød økonomisk.
Man KUNNE have valgt at acceptere en investering på 50 mio forud - i jagten på CL, EL og samtidig bedre start i ligaen - vel vidende at europæisk generelt kommer til at kræve mere af truppen over efteråret, og jo ikke kun ift kvalifikationens 6 kampe. Det er jo dobbelt op nu.

Men det er som om, at bestyrelsen og JN kun acccepterer sorte tal - når muligt, og dem vi prøver at hente ikke har problemer med at investere penge for at tjene penge.
Men pointen er jo at han potentielt får en spiller der er blevet handlet for 80 mio, fordi han venter.

Men pointen er jo at han potentielt får en spiller der er blevet handlet for 80 mio, fordi han venter.
Ja og det er da rigtigt fint (hvis han lykkes med den), det er der vist ingen der har sagt at han ikke skulle forsøge på. Det ændrer bare ikke på at han OGSÅ, skal sørge for at truppen er klar til sæsonstart, ikke kun hente store stjerner i slutningen af vinduet, og når han har mistet så store profiler, s nytter det ikke noget at tage chancen med CL kvalifikationen, det er alt for høj en risiko, med alt for stort et potentielt tab, så der er han nød til at være mere konservativ, og sørge for at få lukket de store huller rettidigt, der blev efterladt i slutningen af sidste sæson.

Han har haft et par sæsoner uden ret meget succes….og det er nok grunden til vikar komme i nærheden af ham. Tror der kan være en masse uforløst potentiale men også noget lottokupon over det.
Men et eksempel på noget der kan blive muligt for en klub som AGF sent i vinduet. Han havde nok selv håbet på nogle større adresser…..hvis det da ender med og blive til noget
Heldigvis har han haft en fantomsæson i tjekkisk fodbold. Så lad os satse på at det er det niveau der skal genskabes, selvom han nok skal bruge nogle minutter på at komme i form. Dem har vi heldigvis rigeligt af i år

Last edited:
80 mio.

Men hvor mange midler tror du der er til rådighed?

Jeg skrev nedenstående i en anden tråd og mener det som et oprigtigt spørgsmål. Hvor mange midler tror folk egentlig vi har til rådighed?

Der blev lavet en rettet emission sidste efterår på kr. 70 mio. og et par år før det på kr. 40-50 mio. så vidt jeg husker. Det tyder måske lidt på, at vi brænder en del midler af på den løbende drift pt.
Du skriver klubben kunne have brugt kr. 50 mio. mere - det er vel så oveni en løbende drift som giver underskud på kr. 50-60 mio. Det vil helt sikker kræve en emission mere eller salg af profiler.

Hvor mange midler tror du der er til rådighed?

Vi tabte små kr. 30 mio. i først halvår for regnskabet for 2025/2026 før transfers men nåede i plus pga. transferindtægter (primært MEM). Man lavede en rettet emission sidste efterår på kr. 70 mio. for at understøtte det sportslige og ikke mindst udgifterne til stadion (både midlertidigt og kommende). Der er hentet spillere for 5-6 mio. euro og forlænget kontrakter med flere profiler som sikkert har været dyre.

Jeg spørger oprigtigt, da jeg virkelig er i tvivl om hvad CV har til rådighed? Frygter lidt der ikke er så mange midler til rådighed som fanbasen håber.

Hvis han kommer vil jeg være meget spændt på om det er en aftale hvor vi realistisk kan købe ham fri. I topform er det en spillet over det vi ellers kan købe, men med de forbehold man må have ovenpå de seneste år, skal selvfølgelig heller ikke være en spiller der enten fejler igen eller er væk igen om et år hvis vi i løbet af sæsonen får ham i gang. Han skal bidrage med endnu mere hvis det skal give mening at det bare bliver et lån en sæson.

Han kunne godt være derhenne nu hvor Gladbach vil sælge billigt og lave en økonomisk aftale med Cvancara så han accepterer en AGF-løn og til næste sommer kommer der vel også et løft af økonomien med det nye stadion.

Jeg kender dig ikke @ClausR, men jeg kan mærke at du er en meget kontant debattør herinde, og det er sådan set også fint nok det er jeg også selv, og det giver noget liv til siden. Men du skal passe meget på med at blive personlig og perfid, for det er over grænsen for god tone.
Jeg er da glad for, at du kan se forskel, det kunne forum-politiet så ikke 🤷‍♂️

Det vil tiden jo vise. Det er CVs job at finde nogen der forstærker os. At han har kostet mange penge for år tilbage er ikke et succeskriterie i sig selv. Han skal jo være en forstærkning nu. Emre Mor kostede også mange penge en gang.

Hans historik de seneste år er ikke noget der indikerer at han træder ind som en profil. Han er jo nærmest blevet latterliggjort af Celtics fans, hvor det mest positive var at han i det mindste prøvede. Dertil har han været skadet det meste af foråret. På papiret ligner han ikke en spiller der er værd at vente så lang tid på, men kan han genfinde sin form fra Tjekkiet så er det positivt. Men det håbede de nok også i Celtic og Bursaspor men blev slemt skuffede.

Heldigvis har han haft en fantomsæson i tjekkisk fodbold. Så lad os satse på at det er det niveau der skal genskabes, selvom han nok skal bruge nogle minutter på at komme i form. Dem har vi heldigvis rigeligt af i år
Jeg synes det lyder interessant.

Han kan sagtens være en glimrende løsning for AGF, og have gavn af rolige omgivelser og tillid fra staben.

Til gengæld tror jeg ikke på det bliver en fast aftale. Hvis han viser nok i AGF er der mange der vil købe og betale mere.

Så længe han leverer godt for AGF er jeg dog tilfreds. Det handler om at levere sportsligt mens man udvikler talenter ved siden af. Dalsgaard, Højer, Vestergaard, og hvem der ellers kan komme ind og hjælpe skal være meget velkomne.

Edit: hvis der er hold i det der med at være useriøs og festabe, og det påvirker omklædningsrummet negativt, er der en begmand til CV.

Jeg synes det lyder interessant.

Han kan sagtens være en glimrende løsning for AGF, og have gavn af rolige omgivelser og tillid fra staben.

Til gengæld tror jeg ikke på det bliver en fast aftale. Hvis han viser nok i AGF er der mange der vil købe og betale mere.

Så længe han leverer godt for AGF er jeg dog tilfreds. Det handler om at levere sportsligt mens man udvikler talenter ved siden af. Dalsgaard, Højer, Vestergaard, og hvem der ellers kan komme ind og hjælpe skal være meget velkomne.
Jeg har svært ved at forstå ideen med at hente ham hvis det kun kan blive et lejeophold resten af sæsonen, hvis man ikke er helt sikker på at han vil være en meget stor forstærkning med det samme. Det er da også muligt han vil være det, men efter den seneste periode og en skade lyder han som en der som minimum skal bruge lidt tid. De andre ældre spillere du nævner vil jo trods alt også være i klubben et par sæsoner.

Jeg har svært ved at forstå ideen med at hente ham hvis det kun kan blive et lejeophold resten af sæsonen, hvis man ikke er helt sikker på at han vil være en meget stor forstærkning med det samme. Det er da også muligt han vil være det, men efter den seneste periode og en skade lyder han som en der som minimum skal bruge lidt tid. De andre ældre spillere du nævner vil jo trods alt også være i klubben et par sæsoner.

Der er et behov her og nu. Leje afgør ikke noget, men sikrer man har spilleren. Til juni er stadion betalt og via transfers bør man få flere midler at lege med. Til gengæld er man næppe mester og dermed stadig lavt i hierarkiet.

Helst en der kan spille flere år for klubben på højt niveau. Men minumum en der kan spille for klubben denne sæson - OG gøre en forskel i efteråret.

Der er et behov her og nu. Leje afgør ikke noget, men sikrer man har spilleren. Til juni er stadion betalt og via transfers bør man få flere midler at lege med. Til gengæld er man næppe mester og dermed stadig lavt i hierarkiet.

Helst en der kan spille flere år for klubben på højt niveau. Men minumum en der kan spille for klubben denne sæson - OG gøre en forskel i efteråret.
Ja som sagt, fint hvis han er virkelig god med det samme kan det være en ide, men niveauet og den sportslige impact skal kompensere for at han kun er på leje hvis han ikke kan købes fri senere. Det kræver noget ekstra efter min mening. Hvis man kan betale for ham til sommer pga stadion må man kunne forudsige hvilke muligheder det giver og aftale en pris der er realistisk på det tidspunkt selvom den måske ikke er det lige nu.

Latest posts

Back