New posts

Transfervindue Vinter 2025/2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 316K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Vinter 2025/2026
Det nye er vel, at AGF melder sig på banen til bare at tage Adamsen transferfrit til sommer. Det vil Silkeborg nok helst. Samtidig kan vi så bruge nogle af de millioner, som en transfer nu vil koste, på at give et stort sign-on fee og en mere acceptabel løn = en AGF-model som Adamsen bedre kan sluge.
Hvis man er interesseret i en spiller, som har kontraktudløb, er det en tidligere tiltrædelse og dermed en transfer, der er den eventuelle historie, og den historie kender vi.

Men i sidste ende er det sikkert bare endnu en agenthistorie for at få Brøndby til at betale, så Farzam kan lave seks nye historier om Tonni til Brøndby.

Den ligger nok hos SIF...
Og BIF kan springe fra hvis de finder noget større/bedre.

AGF har et kæmpe behov for, at det man henter VIRKER fra ca. dag 1 i suppen.
Det er Tonni perfekt til de næste 2-3 år. Det kunne man NEMT smide 10 mio væk på at prøve at få bedre ift alder mm, og stå med katten i sækken IGEN....

Og måske AGF har tilbudt SIF at få AJ eller Badji i handlen? SIF har brug for en forsvarer, og med Tonni ud også brug for en angriber.
Jeg tror det er lidt "sværere" at smide spillere oveni efterhånden, det er lidt mere teknisk end som så.

AJ har der været bud efter flere gange - bl.a. fra Sverige og Norge - også fra klubber der ikke muligvis skal spille i den næstbedste række.
Badji tror jeg de har se spille før :o)

Hvis man er interesseret i en spiller, som har kontraktudløb, er det en tidligere tiltrædelse og dermed en transfer, der er den eventuelle historie, og den historie kender vi.

Men i sidste ende er det sikkert bare endnu en agenthistorie for at få Brøndby til at betale, så Farzam kan lave seks nye historier om Tonni til Brøndby.
Helt sikkert!

Det er Kent Madsen der har sagt det til et par stykker, så siver det og så betaler Brøndby 1,5 mill Euro, og så kan Farzam skrive dén historie samt historien om AGF tabte. Hvis timing er den samme så sidder Tonni sikkert allerede på en kondicykel inde ved Søernes Privathospital.

Det er Tonni perfekt til de næste 2-3 år. Det kunne man NEMT smide 10 mio væk på at prøve at få bedre ift alder mm, og stå med katten i sækken IGEN....

Og måske AGF har tilbudt SIF at få AJ eller Badji i handlen? SIF har brug for en forsvarer, og med Tonni ud også brug for en angriber.
Der er ingen grund til at fornærme SIF

Den risiko er der altid. Knudsen kan vise sig at være det. Og jo, Serra har vist i 2,5 år at han er ubrugelig. Der er en større risiko for at Serra igen viser sig at være ubrugelig end at en ny er en panik-nulbon på en lang kontrakt.
Klart. Og hvis CVs liste over realistiske og brugbare angriberemner ikke er udtømt, så må han da gerne slå til. Vi er bare ikke der, hvor vi SKAL have hentet en angriber, blot han har en puls, her til sidst i transfervinduet.

Men udmeldingen om, at vi har givet et tilbud på at hente Adamsen til sommer, kunne tyde på at indstillingen lige nu er, at vi kan afvente.

Nu så jeg lige Kent Madsen udtale

- Vi regner med at beholde ham, og det har vi sådan set hele tiden regnet med, siger SIF-direktør Kent Madsen til Bold onsdag eftermiddag.

- Han er en meget vigtig spiller hos os, og vi har enormt stor respekt for, at vi kan se en Adamsen, der, på trods af at han kun har en halvsæson tilbage hos os, knokler på og gør sit yderste hver eneste dag til træning og også i testkampene.

- Vi ser frem til, at han præsterer stærkt for os i foråret, og så bliver det jo sandsynligvis sådan, at han spiller et andet sted til sommer, hvor kontrakten udløber.

Det lugter langt væk af, at han har brug for et svar indenfor de næste 24 timer, så han kan hente en ny angriber!

Jeg kan godt forstå, hvis Tonni Taastrup er interesseret i at vende tilbage til Vestegnen, og især hvis de tilbyder ham en højere løn, end han kan få andetsteds. Brøndby kommer dog både til at bringe talenter op og investere i andre store, dyre angribernavne, og så kan Adamsen altså hurtigt havne på bænken eller helt uden for truppen. Hånden på hjertet: Hvis de økonomiske tilbud ikke er alt for forskellige, så synes jeg faktisk, at AGF er mindst lige så attraktiv sportsligt for en 31-årig superliga-angriber.

Badji ønsker vi vel alle at se lykkes, men han virker, ahem, ikke som typen, hvis potentiale forløses på kunstgræs på et hold, der ønsker at spille bolden langs jorden.

Vinduet lukker først den 2/2 kl 23:59 - så man har også hele weekenden.

MEN - Vi må se hvordan det hele ender. Jeg kan godt se AGF ligge 7,5 mio for Tonni.
Det må være meget tydeligt at 7,5 mio for noget der er rigtig godt i 2-3 år ikke er en vanvittig på banens dyreste position.

Vi har ikke råd til at ramme forkert med PMs afløser. En Tonni ville sikre, at den periode hvor PM søges afløst bliver med en komplet sikring.

Nu så jeg lige Kent Madsen udtale

- Vi regner med at beholde ham, og det har vi sådan set hele tiden regnet med, siger SIF-direktør Kent Madsen til Bold onsdag eftermiddag.

- Han er en meget vigtig spiller hos os, og vi har enormt stor respekt for, at vi kan se en Adamsen, der, på trods af at han kun har en halvsæson tilbage hos os, knokler på og gør sit yderste hver eneste dag til træning og også i testkampene.

- Vi ser frem til, at han præsterer stærkt for os i foråret, og så bliver det jo sandsynligvis sådan, at han spiller et andet sted til sommer, hvor kontrakten udløber.

Det lugter langt væk af, at han har brug for et svar indenfor de næste 24 timer, så han kan hente en ny angriber!
Og det er helt fair. SIF skal naturligvis have tid til at hente en erstatning (jeg synes det ville være frækt at tilbyde dem Badji, men gad vide om Kent kan forløse ham?).
Jeg tror nu godt at de ved, i Silkeborg, at hvis man sælger Adamsen, så har man forringet sine chancer for at blive i Superligaen ret markant. Måske Kent Nielsen også bliver tilpas træt af, hele tiden at aflevere sine bedste spillere til andre klubber, og også skrider?

Vinduet lukker først den 2/2 kl 23:59 - så man har også hele weekenden.

MEN - Vi må se hvordan det hele ender. Jeg kan godt se AGF ligge 7,5 mio for Tonni.
Det må være meget tydeligt at 7,5 mio for noget der er rigtig godt i 2-3 år ikke er en vanvittig på banens dyreste position.

Vi har ikke råd til at ramme forkert med PMs afløser. En Tonni ville sikre, at den periode hvor PM søges afløst bliver med en komplet sikring.
Ja, men jeg tror vi skal huske hvilken situation Silkeborg er i.

Jeg tror ikke, at de har råd til at hente en Kelvin John i AaB uden at have solgt først. Måske Sebastian Pingel, men han passer jo slet ikke ind. Ligeledes tror at en nedrykning ville koste 15-20 millioner, hvis man rykker op året efter, og det er rigtig mange penge, og mere end de får for Adamsen.

Derfor tror jeg de skal sælge først, og sikkert ganske snart.

Og det er helt fair. SIF skal naturligvis have tid til at hente en erstatning (jeg synes det ville være frækt at tilbyde dem Badji, men gad vide om Kent kan forløse ham?).
Jeg tror nu godt at de ved, i Silkeborg, at hvis man sælger Adamsen, så har man forringet sine chancer for at blive i Superligaen ret markant. Måske Kent Nielsen også bliver tilpas træt af, hele tiden at aflevere sine bedste spillere til andre klubber, og også skrider?
Badji med en 10-12 kampe på kunstgræs...

Jeg ser det ikke blive en succes.

Klart. Og hvis CVs liste over realistiske og brugbare angriberemner ikke er udtømt, så må han da gerne slå til. Vi er bare ikke der, hvor vi SKAL have hentet en angriber, blot han har en puls, her til sidst i transfervinduet.

Men udmeldingen om, at vi har givet et tilbud på at hente Adamsen til sommer, kunne tyde på at indstillingen lige nu er, at vi kan afvente.
Jeg går da aldrig ud fra at man bare henter en fodboldinvalid håndboldspiller, der aldrig har spillet nord for ækvator bare fordi det kunne være sjovt. Jeg går da ud fra at man henter en man tror på.

Hvorfor skal der altid ud i ekstremerne, når vi snakker nye spillere? En favorit er også, at vi ikke skal konkurstrue klubben ved at hente en ny spiller. Så er det bedre at lade være og bruge det man har.

En favorit er også, at vi ikke skal konkurstrue klubben ved at hente en ny spiller.

Det er der squ heller ingen som påstår ellers må du lige linke til den seneste siden det åbenbart er et populært take.

Så er det bedre at lade være og bruge det man har.

Ja, vi er nogen, som hellere vil stole på truppen, hvis ikke den rigtige spiller kan hentes eks. undlade korte lejeaftaler eller overbetale i et notorisk svært januar vindue.

Det er der squ heller ingen som påstår ellers må du lige linke til den seneste siden det åbenbart er et populært take.
Det med økonomien er tit nævnt og at det ikke bare er et spil FM hvor man bare kan købe. Jeg tænker ikke der er nogen der ønsker at bruge flere penge end man har råd eller købe spillere man ikke tror kan forstærke truppen.

Kan du definere "risikere noget på angriberposten"?

Den allerstørste risiko jeg ser, er at vi henter en ny panik-nulbon på en lang kontrakt. Serra er ikke ubrugelig. Han kan spille PMs plads og tiltrække den opmærksomhed, som en 9'er skal. Vores spil er pt. mindre bundet op på at bolden skal ende med at blive serveret for vores 9'er. Serra har her i træningskampene fået vist, at instinktet for at placere sig rigtigt i feltet er intakt. Det største problem bliver vores presspil, hvor PM også er vigtig, men Serra har problemer. Men bliver det en normal halvsæson, så spiller PM minimum 70 minutter i hver kamp og så vil det kunne være relevant at få afprøvet Bogere også.

Det jeg skrev var, at HVIS Bogere så bare træder ind på en uimponeret (men imponerende!) måde, så vil han ligne en der skulle køres i stilling i næste sæson, hvor PM så i stedet kunne være vores supersub i slutningen af kampen. Bemærk mit HVIS. Og måske er der ikke meget mere i PM, så det bliver hans sidste halvsæson. I så fald skal vi jo have hentet en ny rutineret angriber ind til sommer.

Jeg kan bare ikke se, hvem vi skulle kunne hente ind lige nu, som ville være plug'n'play. Skulle vi gå efter "Magnus Knudsen"-løsningen ville det vel være en som Frederik Ihler eller Kasper Junker, men jeg ser dem ikke lige som arvtagere til PM.

Hvis Serra bare er fjong, er der jo ingen risiko.

Som jeg skriver, ser jeg Serra som nødløsning og tænker man har plan om at hente en ind nu, og så formentlig en mere til sommer hvis/når PM pakker rygsækken.

Så du vil ikke risikere Borgere kommer i klemme i foråret, hvis han nu skulle blive sygt god fra start. (Hvis Serra er god nok til at starte i stedet for PM, er han jo nok også i stand til at klemme Borgere ...)

Jeg vil ikke risikere at skulle starte med Serra i fald PM bliver skadet, blot fordi Borgere måske er god nok til at spille fra start i foråret.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back