New posts

Transfervindue Vinter 2025/2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 315K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Vinter 2025/2026
det kan være badji får noget spilletid efter vinterpausen, der har vi nogle nemmere kampe, så kan pm også få en lille pause før han formodentlig skal spille en masse i slutspillet
Findes der nemme kampe? PM får vel en pause i vinterpausen, men det vil da være meget velkomment med en konkurrent, der på sigt helt kan overtage startpladsen.

Findes der nemme kampe? PM får vel en pause i vinterpausen, men det vil da være meget velkomment med en konkurrent, der på sigt helt kan overtage startpladsen.
efter vinterpausen har vi 4 kampe i denen rækkefølge: OB hjemme, fredericia ude, Viborg hjemme og Vejle ude.

Hvis vi ikke kan omtale de kampe, måske minus viborg kampen, så har vi problemer.

kampe mod hold på deres niveauer skal simpelthen kunne blive set på som relativt set, "nemme" kampe hvor man kan give nogle af de faste startere lidt pause, og noget spilletid til dem der ikke får så meget. Hvis ikke er tilfældet, så kommer vi aldrig ret langt. dette er exceptionelt vigtigt når man oven i købet har en somewhat smal trup

efter vinterpausen har vi 4 kampe i denen rækkefølge: OB hjemme, fredericia ude, Viborg hjemme og Vejle ude.

Hvis vi ikke kan omtale de kampe, måske minus viborg kampen, så har vi problemer.

kampe mod hold på deres niveauer skal simpelthen kunne blive set på som relativt set, "nemme" kampe hvor man kan give nogle af de faste startere lidt pause, og noget spilletid til dem der ikke får så meget. Hvis ikke er tilfældet, så kommer vi aldrig ret langt. dette er exceptionelt vigtigt når man oven i købet har en somewhat smal trup
Man kunne jo spørge FCK om der var nogen af de kampe de har spillet indtil nu har været nemme? Måske skulle man tage ved lære af det og ikke negligere nogen. Selvfølgelig er Vejle ikke det samme som FCM, Fredericia det samme som Brøndby eller OB samme som FCK, men man bør ikke omtale nogen af dem som nemme. De spiller med næb og klør om det de skal opnå. Nogle gange falder de helt igennem, men andre gange spiller de helt op med de "store".

Man kunne jo spørge FCK om der var nogen af de kampe de har spillet indtil nu har været nemme? Måske skulle man tage ved lære af det og ikke negligere nogen. Selvfølgelig er Vejle ikke det samme som FCM, Fredericia det samme som Brøndby eller OB samme som FCK, men man bør ikke omtale nogen af dem som nemme. De spiller med næb og klør om det de skal opnå. Nogle gange falder de helt igennem, men andre gange spiller de helt op med de "store".
Du bliver for meget hængt op på mit ordvalg, pointen er at modstandere bare ikke er lige så gode som andre, og det er i de kampe vi skal spare lidt på nogle af de ældre og give nogle chancer til dem der får mindre tid.

der skal da altid gives en god præstation, men jeg vil da hellere droppe et par point her og der fordi vi har sparet en spiller, end jeg ville ende i en situation som forår 2024 hvor vi ingenting kunne fordi alt er skadet.

Hvis vi nogetsinde har forhåbninger om at consistently være en del af medaljekampen, så bliver vi nød til at lære at spille fodbold også når der ikke spilles med de bedste 11

Det er i hvert fald skuffende, at Badji kun har fået 6 minutters spilletid i ligaen i denne sæson (fordelt på 3 kampe!). Det er ikke som sådan en kritik af NP, for Badji har jo været skadet og har tilsyneladende heller ikke gjort et stort indtryk til træningen eller i pokalkampen i Hillerød, hvor han var den første spiller der blev udskiftet.
NP kan til tider få skylden for meget, men dog ikke det her 😄

Der menes formodentlig JP 😀

Du bliver for meget hængt op på mit ordvalg, pointen er at modstandere bare ikke er lige så gode som andre, og det er i de kampe vi skal spare lidt på nogle af de ældre og give nogle chancer til dem der får mindre tid.

der skal da altid gives en god præstation, men jeg vil da hellere droppe et par point her og der fordi vi har sparet en spiller, end jeg ville ende i en situation som forår 2024 hvor vi ingenting kunne fordi alt er skadet.

Hvis vi nogetsinde har forhåbninger om at consistently være en del af medaljekampen, så bliver vi nød til at lære at spille fodbold også når der ikke spilles med de bedste 11
Nej jeg synes egentlig at dem der siger “der findes ingen lette kampe i Superligaen”, har en pointe, Vejle er bestemt ikke nogen walkover, eller Silkeborg, for den sags skyld, og Fredericia havde Brøndby det svært med senest.

Men jeg mener man så noget af JP’s strategi imod FC Nordsjælland, hvor der blev roteret lidt på nøglepositioner. Det kan også være en styrke at have en stærk bænk. Så hvis Badji, Jørgensen, og Emmery f.eks. starter inde i nogle af kampene, så vil man til gengæld kunne skifte en frisk Arnstad, Paddy og Links ind i løbet af kampen. Det kan også noget.

Nej jeg synes egentlig at dem der siger “der findes ingen lette kampe i Superligaen”, har en pointe, Vejle er bestemt ikke nogen walkover, eller Silkeborg, for den sags skyld, og Fredericia havde Brøndby det svært med senest.

Men jeg mener man så noget af JP’s strategi imod FC Nordsjælland, hvor der blev roteret lidt på nøglepositioner. Det kan også være en styrke at have en stærk bænk. Så hvis Badji, Jørgensen, og Emmery f.eks. starter inde i nogle af kampene, så vil man til gengæld kunne skifte en frisk Arnstad, Paddy og Links ind i løbet af kampen. Det kan også noget.
Det er rigtigt at der ingen nemme kampe er, men der er kampe der er mindre svære, og det er de kampe jeg taler om.

Hvis du mener, at det er kampe vi skal gå hårdt efter at vinde, så er jeg enig. Men vi tabte jo f.eks. i Vejle i år, lige før slutspillet. Mit argument var også bare, at vi ikke får så meget ud af at spare spillere lige efter en lang vinterpause. Spillerne skal tværtimod spilles i kampform igen. Hvis vi skal satse på bedre resultater i slutspillet, kunne det give mening at nedprioritere pokalturneringen. Men den er JN ret forelsket i.

Det er rigtigt at der ingen nemme kampe er, men der er kampe der er mindre svære, og det er de kampe jeg taler om.

Her er jeg enig. Uenigheden kommer efter næste indlæg :). OB, Fredericia og Vejle er hold man skal slå, men de er gode nok til at genere de hold der tror det sker af sig selv.

Man skal stadig have et anerkendende nik for at vinde de kampe, men man skal ikke tro alt er vel fordi man vandt 5-1 i en sådan kamp - det fortæller kun man var i stand til at smadre et svagt forsvar, ikke noget om hvad man kan med et kapabelt af slagsen.

Jeg er IKKE enig i det er ok at smide points mod nogen hold, og heller ikke at løbe den risiko. Ikke når AGF ligger til medaljer og Europa.

Når det er sagt, er de blødeste kampe bedre egnede til at teste enkelte spillere af og ideelt set give dem tidlige indhop.

Men grunden til jeg har været så indædt i forbindelse med transfervinduerne er, at man mangler lidt ekstra bredde, så det ikke bliver sats, men rotation. Og CV har besluttet at satse på Links, PM og Tingager holder efteråret igennem. Det er bedre end før, men i mine øjne stadig unødig risiko.

Kunne det være en ide, hvis AGF handlede billigt ind i FCKs overskudslager? Muligvis først til sommer, men en spiller som Mads Emil Madsen ligner ikke en spiller FCK holder inde omkring start11 når deres lazaret skrumper ind - og FCK i øvrigt handler stort ind efter sædvane..

Ja de handlede ham dyrt, men hvis han blot rådner hen på bænken, så tænker jeg da virkelig at vi da godt kunne bruge ham i AGF

Kunne det være en ide, hvis AGF handlede billigt ind i FCKs overskudslager? Muligvis først til sommer, men en spiller som Mads Emil Madsen ligner ikke en spiller FCK holder inde omkring start11 når deres lazaret skrumper ind - og FCK i øvrigt handler stort ind efter sædvane..

Ja de handlede ham dyrt, men hvis han blot rådner hen på bænken, så tænker jeg da virkelig at vi da godt kunne bruge ham i AGF
Tror du han vil passe til spillestilen? Jeg er også bekymret for at købe overskudslager i FCK

Jeg skrev det tidligere, da vi skrev om eventuelt at kigge på Albert Grønbæk.

Slår Mads Emil Madsen ikke igennem i FCK, så kan jeg faktisk kun se ham ryge retur til AGF. Han vil være 28 år til sommer. Han vil have to kuldsejlede udenlandsophold. Han er en løbestærke central midtbanespiller, ikke en dribler. FCM har en stærkere midtbane og Brøndby sælger FCK ham ikke til.

Men … mangler han ikke lidt rigeligt på slutprodukt-siden?
Jeg forstår ironien.

Jeg tror deres opstillingen bl.a i dag. Er besværlig for Mads Emil.

De skal dominere på bolden, men er i undertal centralt for de spiller med wings og ikke 10’ere som i AGF. Jeg kan ikke erindre Mads Emil have spillet i en formation hvor man ikke har været 3 central midtbanespillere (Anderson, Poulsen og Madsen) eller to 6’ere og to 10’ere.

Jeg så ikke kampe i dag, men i et par af de andre kampe, så han har nogle gange erobret bolden i en position hvor han i AGF havde lavet et progressivt løb med bolden på 20-25 meter, men - sandsynligvis - den stramme taktiske indstilling i FCK, så spiller han en alibi bold.

Til den måde de spiller på pt, så tror jeg faktisk en type som Pelle Mattson havde passet ligeså godt ind.

Men når de igen spiller 4-4-1-1, så tror jeg han bliver en succes.

Ellers er han velkommen på Fredensvang igen.

Altså, intet af det jeg skriver her, har baggrund i viden, indsigt eller egne erfaringer med fodbold, anden end at (i alt for mange år) at have stået på stadion og bandet.
Men det er da skørt at efter to spilllere der af rigtig mange blev betragtet som centrale, endda frygtet uundværlige er forsvundet, kører spillet på en helt anden klinge end før.
Jeg er med på at man skal passe forfærdelig meget på med at se sammenhæng hvor der er sammenfald og at holdet med stor sandsynlighed ikke kan fortsætte den fantastiske stime - men gad vide om der er noget, der er overset, over- eller underfortolket?
Noget der ikke helt har været i gear i den måde det ser ud til at være lige pt.
Nå, men det går nok snart over 🤣🙏

Altså, intet af det jeg skriver her, har baggrund i viden, indsigt eller egne erfaringer med fodbold, anden end at (i alt for mange år) at have stået på stadion og bandet.
Men det er da skørt at efter to spilllere der af rigtig mange blev betragtet som centrale, endda frygtet uundværlige er forsvundet, kører spillet på en helt anden klinge end før.
Jeg er med på at man skal passe forfærdelig meget på med at se sammenhæng hvor der er sammenfald og at holdet med stor sandsynlighed ikke kan fortsætte den fantastiske stime - men gad vide om der er noget, der er overset, over- eller underfortolket?
Noget der ikke helt har været i gear i den måde det ser ud til at være lige pt.
Nå, men det går nok snart over 🤣🙏
Jeg synes egentlig ikke det er så “skørt” - trods alt.

Arnstad har vist sig, at være meget tæt på Andersons niveau. Eftersom Arnstad ikke rigtig har misset nogle kampe, efter den første, så har vi endnu tilgode at se niveauforskellen mellem Arnstad og Emmery i flere kampe.

Yakob har ligeledes vist sig, at være tæt Mads Emil’s niveau.

Vores start-11 er ikke forringet. Der hvor jeg personligt tror vi er svækket er, at vi ikke længere har en Arnstad på bænken.

Derudover synes jeg Anderson havde nogle taktiske mangler, hvilket gjorde at han manglede fart og intensitet i de afgørende situationer. Bl.a pressede han alt for meget alene, og i perioder agerede han bolderobre langt tilbage i banen (og blev publikumsfavorit), men manglede længere fremme i banen, og havde ikke samme energi når han havde taget et højintenst løb tilbage på i banen.

Hmm. Hvis jeg fortolker det du skriver rigtigt, er der tale om sammenfald mere end sammenhæng.
Det er fortrøstningsfuldt.

Jeg kan ikke sige noget fornuftigt i de heftige meningsudvekslinger om de mange transfers, der måske, måske ikke, viser sig at give bonus.
Men Arnstad har vist sig at være en rigtig vellykket transfer og Yakob er tilsyneladende succesfuldt tilbage og de to faktorer gør ekstra til, at det spiller godt lige nu.

Hvor er det heldigt, at klubben også kan lykkes med nogle rigtig gode og heldige transfers - som PM, f.eks. - for pokker da!

Hmm. Hvis jeg fortolker det du skriver rigtigt, er der tale om sammenfald mere end sammenhæng.
Det er fortrøstningsfuldt.

Jeg kan ikke sige noget fornuftigt i de heftige meningsudvekslinger om de mange transfers, der måske, måske ikke, viser sig at give bonus.
Men Arnstad har vist sig at være en rigtig vellykket transfer og Yakob er tilsyneladende succesfuldt tilbage og de to faktorer gør ekstra til, at det spiller godt lige nu.

Hvor er det heldigt, at klubben også kan lykkes med nogle rigtig gode og heldige transfers - som PM, f.eks. - for pokker da!
Jeg tror generelt ikke så meget på held, men mere at det skyldes hårdt arbejde, at vi finder Patrick Mortensen, Kristian Arnstad, Mads Emil Madsen m.fl.

Der hvor jeg synes vi har været heldige, eller begunstiget, er mht skader og karantæner. Jeg husker nogle sekvenser hvor jeg har tænkt, at et hold med udtur i den, nok havde fået et gult. Ligeledes har vi jo - indtil Tingagers skade - ikke været ramt af nogle skader.

Vores start-11 er ikke forringet. Der hvor jeg personligt tror vi er svækket er, at vi ikke længere har en Arnstad på bænken.
Med Anderson og MEM ud og Yakob og Solbakken ind plus en voldsomt voksende Arnstad, så synes jeg egentlig ikke at vi er dårligere stillet. Hvis Arnstad, Yakob og NP spiller er det jo Solbakken vi har på bænken og han ser imo også ret spændende ud.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back