New posts

Transfervindue Vinter 2025/2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 315K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Vinter 2025/2026
Ja, hvis Uhre er den forstærkning, du mener, han er ellers spilder vi igen, igen mange millioner og tid på en perspektivløs 9er.
Det kan man sige om alle. Og historikken viser at vi har haft mest succes med at hente en der kender ligaen. Det er meget mere sandsynligt at Uhre bliver en gevinst end Badji.

Men jeg tror heller ikke det sker og jeg tror heller ikke man vil gøre en spiller som Uhre lønkonge. Hvis han hentes så bliver det fordi det passer ind i den samlede budgetramme. Igen, jeg vil hellere have Uhre i bytte for både Badji og Serra. Når du nævner Lewandowski så kan jeg også nævne Vardy, som levede af sin fart og han scorede også mål i starten af 30’erne.

Men summasumarum så har vi død og pine brug for at ramme plet med næste angriber. Det er en helt vildt presset situation vi befinder os i.

Ligesom du kan sige Uhre helt sikkert er bedre end Badji....

Det er ganske rigtigt Vardy i mod gængs logik vandt over father time. Der findes altid undtagelser.

Uhre har trods alt vist noget i sin karriere, badji har intet vist.

Jeg ser intet der taler for at badji skulle begynde at blive god i Superligaen. Havde han bare en smule at byde på havde han nok spillet flere minutter.

Ligesom du kan sige Uhre helt sikkert er bedre end Badji....

Det er ganske rigtigt Vardy i mod gængs logik vandt over father time. Der findes altid undtagelser.
Jeg kan med rimelig sikkerhed sige at Uhre vil være mere brugbar end Badji og han vil score flere mål. Ingen kan selvfølgelig spå om fremtiden men historikken taler i 99% i Uhres favør.

Men lad os tage snakken hvis det overhovedet skulle ske. Jeg tror stadig ikke helt på det.

Uhre har trods alt vist noget i sin karriere, badji har intet vist.

Omvendt så en stor klub som Anderlecht et lys i Badji mens Uhre trods fin succes endte i MLS. Anyways, det er forskellige typer men den tro, at Uhre vil blive en forstærkning, der kan slå PM af eller være en direkte erstatning, forstår jeg ingenting af.

Jeg ser intet der taler for at badji skulle begynde at blive god i Superligaen. Havde han bare en smule at byde på havde han nok spillet flere minutter.

Jeg er bestemt også bekymret på Badjis vegne og er slet ikke så sikker på, som jeg har været, han nogensinde bliver pengene værd men nu har CV forhåbentlig andre alternativer til PM end Uhre eller Badji. Der må simpelthen findes andre og bedre alternativer end Uhre. Personligt vil jeg elske CV kigger i 1. Division eller alternativt hos PL klubber som flyder med gode talenter, der ikke får en chance på 1. holdet eller...

Omvendt så en stor klub som Anderlecht et lys i Badji mens Uhre trods fin succes endte i MLS. Anyways, det er forskellige typer men den tro, at Uhre vil blive en forstærkning, der kan slå PM af eller være en direkte erstatning, forstår jeg ingenting af.

Jeg er bestemt også bekymret på Badjis vegne og er slet ikke så sikker på, som jeg har været, han nogensinde bliver pengene værd men nu har CV forhåbentlig andre alternativer til PM end Uhre eller Badji. Der må simpelthen findes andre og bedre alternativer end Uhre. Personligt vil jeg elske CV kigger i 1. Division eller alternativt hos PL klubber som flyder med gode talenter, der ikke får en chance på 1. holdet eller...
Med den situation vi er i, håber jeg virkelig ikke at vi skal sætte vores lid til at en spiller fra 1. Division skal tage over for PM inden for de næste 8 måneder og helst fra januar. Det er fint at kigge på som tredjemand i angrebet men der har vi jo allerede tchamche. Den næste der hentes skal være i spil som førstevalg fra dag 1. Og jeg tror det bliver svært at finde en reserve i en PL klub som er god nok til top 4 i superligaen. Den spiller tror jeg simpelthen ikke vi har råd til og det er formentligt også en spiller der har bejlere fra Championship hvor lønnen er markant højere.

Hey jeg er bestemt ikke på et team Uhre hold. Men Uhre ville jeg vælge any day over badji og Serra, selv hvis han var 33.

Badji og Serra har vist sig som rene nul boner.

Jeg håber at CV får scoutet rigtig i forhold til SIB, så vi får en god angriber. Alternativt skal PM jo spille fast endnu en sæson, for badji og serra bliver aldrig konkurrenter for ham

Last edited:
I hele den her SIB vs CV snak synes jeg scoutingdelen bliver aaalt for simplificeret. Jeg tror i alle overvurderer hvor meget SIB og især CV selv står for scoutingarbejdet. I tilfældet Solbakken sagde CV direkte at han ikke havde set ham, men at scoutingafdelingen sagde go.

Da CV tiltrådte lavede Hvid Røg et baggrundsafsnit om ham hvor Christian Wolny der kendte ham fra FCN og FCK at CV sagde præcis det samme.

Junker er transferfri til vinter.....

Men fylder 32 til februar.
Så en kontrakt på 2 år, hvor vi dermed får tid til at sende Serra og Badji videre, og måske endda PM til sommer (hvor en anden kommer) vil jeg tage godt imod.

Junker havde det ikke godt til sidst i AGF, men spillede under David Nielsen etc.
Men hans forhold til Jacob Nielsen til gengæld - må heller ikke være super godt - selvom JN beskrev det som en god case for AGF at hente han nær frit i Randers og sælge ham til 5,5 mio til Horsens. Men tror ikke spillere der banker på sportschefens dør (PC dengang) og siger de ikke vil blive i AGF er i høj kurs generelt hos Jacob Nielsen.

MEN - Junker under JPs system, det gad jeg sgu godt se....

Jeg håber sandelig, CV har større ambitioner end Junker og Uhre og med spillere som bedre passer ind i den udtalte strategi om at få større andel i transferpengene og gøre holdet yngre ellers kommer jeg hurtigt til at miste troen på CV og projektet i det hele taget.
Junker, Uhre, JJ og hvem der ellers bliver nævnt er da heldigvis indtil videre kun en blanding af rygter og fanspekulationer men skulle de nævnte spillere vitterlig være på blokken, så ender det med BIF fans får ret, at CV siger et men gør noget andet.

Jeg håber sandelig, CV har større ambitioner end Junker og Uhre og med spillere som bedre passer ind i den udtalte strategi om at få større andel i transferpengene og gøre holdet yngre ellers kommer jeg hurtigt til at miste troen på CV og projektet i det hele taget.
Junker, Uhre, JJ og hvem der ellers bliver nævnt er da heldigvis indtil videre kun en blanding af rygter og fanspekulationer men skulle de nævnte spillere vitterlig være på blokken, så ender det med BIF fans får ret, at CV siger et men gør noget andet.
Forstår jeg ret, hvis det er en kommentar om Junker som både på for lavt niveau og uden videresalgspotentiale?

Tør du sige relativt sikkert at begge spillere ikke ville være gode nok til at spille fast for AGF? Jeg spørger fordi jeg ikke tør sige noget som helst i den retning.

Jeg tror ganske enkelt vi har behov for en mellem-periode-angriber inden der er råd til ham vi drømmer om.

Så hvis vi henter fx Junker/Uhre/Tonni og PM og ham spiller sammen frem til sommer - og Serra eller Badji skal ud, så har vi et voldsomt forstærket angreb frem til sommer.

Når vi så når til sommer, så kan vi lade PM tage til Indonesien, og hente "THE ONE" ind der.
Vi taler ift Junker om en transferfri spiller til vinter, og Tonni om en transferfri til sommer - så der måske kan hentes billigt.

Jeg taler IKKE om at hente dem som 1.angribere til AGF de næste 3 år.
Det VÆRSTE vi kan gøre nu er, at vente til sommer, og så hente en ny Badji som fejler - lige mens PM er på sit sidste eventyr i udlandet, og vi står med katten i sækken herhjemme.

Da CV var sportshef i BIF hentede han ikke kun 1 angriber til dem. BIF skulle have flere - så der altid var gode angribere. Ohi, Suzuki, Rajovic, Bundgaard etc. alle var der samtidig med at de stadig havde Kvistgaarden....

Vi skal ikke kopiere Brøndbys måde at bruge penge på.
Men altså det kan ikke passe vi skal acceptere at have to reserver der aldrig bruges - og bare skifte PM ud med en anden og have de samme 2 latterlige reserver der aldrig bliver gode for os. Ja undskyld mig :D

Det er ikke fordi jeg synes Junker og dem er de perfekte til at tage over for PM.
Det er fordi de kan rotere med PM nu - og starte inde også - og er andre typer ift JPs stil - og Junker ville kunne spille både Arnstad og Bechs plads med større kvalitet end Emmery og Jørgensen.

Så en tilførsel af Junker ville forstærke os til vinter.
Og sender GERNE Serra og Badji over grænsen for at se det ske.

Og så.... så er vi heeeelt enige i, at vi skal finde en anden angriber, som har noget videresalgspotentiale, og stor kvalitet her og nu - derefter.
Jeg kan bare se os "spare sammen" til sådan en spiller - snarere end at forsøge med en Badji mere, mens PM sendes videre.

Jeg vil også være i tvivl om Junker har niveauet til toppen af Superligaen men hvor stærk er den Japanske liga?

- ifølge transfermarkt er den dyreste spiller vurderet til Euro 3,5 mio. I Danmark er Franculino den dyreste og vurderet til Euro 13 mio. og der er 15 spillere som er vurderet højere end Euro 3,5 mio..
Bif har vel også hentet spillere fra Japan som skulle ud og spillet god fodbold - burde de have givet deres hjemlige liga en større chance?

Sæson: kampe-mål-assist og minutter

19/20: 28-27-11 og 2.097 (i Bodø hvis I er i tvivl)
20/21: 33-17-2 og 2061
21/22: 30-11-1 og 1.433
22/23: 42-17-5 og 2.987
23/24: 24-4-1 og 1.042
24/25: 16-2-0 og 541 (de har spillet 33 runder og mangler de sidste 5)

Ser det måske ud som om han er meget for nedadgående og døjer med lidt skavanker (se nedenfor). Til sammenligning leverer PM oftest omkring 2.700 minutter på en sæson og i en liga med kun 32 kampe vs. deres 38. Det er selvfølgelig også en af PM's helt store styrker at han stort set altid er klar.

1760293955865.webp

Jeg vil også være i tvivl om Junker har niveauet til toppen af Superligaen men hvor stærk er den Japanske liga?

- ifølge transfermarkt er den dyreste spiller vurderet til Euro 3,5 mio. I Danmark er Franculino den dyreste og vurderet til Euro 13 mio. og der er 15 spillere som er vurderet højere end Euro 3,5 mio..
Bif har vel også hentet spillere fra Japan som skulle ud og spillet god fodbold - burde de have givet deres hjemlige liga en større chance?

Ser det måske ud som om han er meget for nedadgående og døjer med lidt skavanker (se nedenfor). Til sammenligning leverer PM oftest omkring 2.700 minutter på en sæson og i en liga med kun 32 kampe vs. deres 38. Det er selvfølgelig også en af PM's helt store styrker at han stort set altid er klar.

View attachment 5474
Ham suzuki Brøndby havde, var da ok

Forstår jeg ret, hvis det er en kommentar om Junker som både på for lavt niveau og uden videresalgspotentiale?

Det er indlysende, Junker ikke har videresalgspotentiale. Om han kommer fra et lavere niveau, tja det vælter ikke ligefrem med top japanske spillere i de europæiske klubber. Suzuki blev et hit i BIF men får nu splinter i røven i BL mens BIFs 2 nye japanere ikke ligefrem har imponeret men det er selvfølgelig stadig tidligt med de 2 men derudover ved jeg ikke om de var profiler i Japan.

Tør du sige relativt sikkert at begge spillere ikke ville være gode nok til at spille fast for AGF?

Nej, jeg ejer ikke evnen til at se ud i fremtiden men både Uhre og Junker vil faktuelt gå imod den strategi, CV har turneret med siden ansættelsen.

Så hvis vi henter fx Junker/Uhre/Tonni og PM og ham spiller sammen frem til sommer - og Serra eller Badji skal ud, så har vi et voldsomt forstærket angreb frem til sommer

Det er voldsom påstand, at du mener Junker eller Uhre vil forstærke os ja voldsomt. Hvad bygger du det på? Ser du J-League og MLS?

Vi taler ift Junker om en transferfri spiller til vinter, og Tonni om en transferfri til sommer - så der måske kan hentes billigt.

Som begge sikkert vil have en længere varig kontrakt og især Adamsen bliver sikkert ikke billig i løn, da han
nok får flere tilbud. Jeg tvivler på, Superligaklubber kommer til at så i kø for at hente Junker og slet ikke top 6 klubber.

View attachment 5474
Det ser, ifølge Transfermarkt, heller ikke ud til at han spiller fast i sin klub:

IMG_1983.webp
Han har gennemsnitligt fået 15-16 minutter i denne sæson, og starter oftest på bænken, i en liga som ikke er stærkere end Superligaen. Det lyder ikke umiddelbart som en markant forstærkning, jeg tror at det var tiden i Bodø Glimt der var en outlier, og ikke alle de andre sæsoner.

Det ser, ifølge Transfermarkt, heller ikke ud til at han spiller fast i sin klub:

View attachment 5475
Han har gennemsnitligt fået 15-16 minutter i denne sæson, og starter oftest på bænken, i en liga som ikke er stærkere end Superligaen. Det lyder ikke umiddelbart som en markant forstærkning, jeg tror at det var tiden i Bodø Glimt der var en outlier, og ikke alle de andre sæsoner.

Ja vi er da heldigvis kommet videre end at hente folk over 30 fra obskure ligaer, håber jeg..

Hvad dælen skulle vi bruge Kasper Junker til?

View attachment 5475

Det var det jeg forsøgte at indikere i denne ⬇️ Der har ikke været mange spilleminutter i ham de sidste par år. Er det virkelig sådan en spiller vi har brug for. Han havde et par eventyr sæsoner som startede i Bodø og jeg ved ikke hvor stærk ligaen er i Japan. Den skal da være noget stærkere, hvis jeg skal tro på ham som en forstærkning.

Dog skal det nævnes (som stod i det andet indlæg), at han har været skadet. Han har siddet ude i 9 kampe pga. skaden men 541 minutter i de andre 24 mulige kampe, det er godt nok ikke meget.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back