New posts

Transfervindue Vinter 2025/2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 315K
Status
Not open for further replies.
I betragtning af, at du ofte kritiserer Youssef Badjis teknik, så undrer det mig, at du er så varm på en tonser som Mikael Uhre.
Ahh, tonser er måske så meget at sige, og det kan da sagtens være at jeg husker forkert, men Uhre er i mine øjne bedre på samtlige parametre pånær evnen til at vinde en hovedstødsduel midt på banen. Han har jo faktisk bevist sig som en god superligaangriber, hvorimod Badji ligner en der bør spille førstedivision. Uhre ved hvor målet står, hvilket Badji ikke rigtig har vist tegn på.

Ahh, tonser er måske så meget at sige, og det kan da sagtens være at jeg husker forkert, men Uhre er i mine øjne bedre på samtlige parametre pånær evnen til at vinde en hovedstødsduel midt på banen. Han har jo faktisk bevist sig som en god superligaangriber, hvorimod Badji ligner en der bør spille førstedivision. Uhre ved hvor målet står, hvilket Badji ikke rigtig har vist tegn på.

Nu handlede kommentaren ikke om deres generelle niveau, men om det tekniske niveau.

Mikael Uhre er en Jesper Lange-type med mere fysik og væsentligt større målfarlighed. En rigtig dygtig presspiller, der laver gode dybdeløb, men teknikken har aldrig været en spidskompetence .

Jeg har altid godt kunne lide Uhre (også da han var sporadisk var god i SønderjyskE), men jeg synes ikke matchet passer til AGF på nuværende tidspunkt. Derudover er jeg loren ved, at han ikke er stamspiller i MLS. Han er trods alt på en stor DP-kontrakt og selvom målnæsen statistisk set er acceptabel, skal man huske på, at der bliver lavet mange mål i den liga.

Jeg vil ikke udelukke, at han kunne blive en succes i AGF, men jeg er særligt varm på ideen.

Nu handlede kommentaren ikke om deres generelle niveau, men om det tekniske niveau.

Mikael Uhre er en Jesper Lange-type med mere fysik og væsentligt større målfarlighed. En rigtig dygtig presspiller, der laver gode dybdeløb, men teknikken har aldrig været en spidskompetence .

Jeg har altid godt kunne lide Uhre (også da han var sporadisk var god i SønderjyskE), men jeg synes ikke matchet passer til AGF på nuværende tidspunkt. Derudover er jeg loren ved, at han ikke er stamspiller i MLS. Han er trods alt på en stor DP-kontrakt og selvom målnæsen statistisk set er acceptabel, skal man huske på, at der bliver lavet mange mål i den liga.

Jeg vil ikke udelukke, at han kunne blive en succes i AGF, men jeg er særligt varm på ideen.
Er det ikke lige præcis det vi har brug for? Vi har ikke længere brug for den der rambuk oppe foran, hvor vi smækker en lang bold op eller et indlæg. Det er jo bl.a. en af årsagerne til at Badji ikke får chancen. Vi har i højere grad brug for en bevægelig angriber. Jeg sidder sgu tit og savner en angriber, der kan løbe bagom forsvaret og modtage en hurtig bold langs jorden. Jeg tror en Uhre type kunne score mange mål i AGF. Vi spiller hurtigere og med bolden mere på jorden under JP (det er ihvertfald min opfattelse og har ikke tjekket stats for lange bolde osv,)

Det kunne helt sikkert være fedt, hvis vi kunne finde en træfsikker, ung angriber med Arnstads teknik og Bechs arbejdsindsats, men det kommer jo ikke til at ske.

Er det ikke lige præcis det vi har brug for? Vi har ikke længere brug for den der rambuk oppe foran, hvor vi smækker en lang bold op eller et indlæg. Det er jo bl.a. en af årsagerne til at Badji ikke får chancen. Vi har i højere grad brug for en bevægelig angriber. Jeg sidder sgu tit og savner en angriber, der kan løbe bagom forsvaret og modtage en hurtig bold langs jorden. Jeg tror en Uhre type kunne score mange mål i AGF. Vi spiller hurtigere og med bolden mere på jorden under JP (det er ihvertfald min opfattelse og har ikke tjekket stats for lange bolde osv,)

Det kunne helt sikkert være fedt, hvis vi kunne finde en træfsikker, ung angriber med Arnstads teknik og Bechs arbejdsindsats, men det kommer jo ikke til at ske.
God pointe omkring rambukbehovet.

Jeg ved dog ikke om Uhre er mere oplagt. Han har primært haft succes i en meget direkte spillestil (en masse lange bolde i bagrummet).

Uhre er ikke den rette til at lukke et kompakt forsvar op, men til gengæld ideel hvis man selv vil stå lavt og leve på omstillinger, så jeg tænker han passer bedre til Randers end til AGF. Det kan også være grunden til at han bliver fravalgt i noget kampe, at modstanderen står for langt tilbage til at han kan blive en succes.

Jeg tror, at Uhre er betydeligt bedre, end I husker ham 🤓
Jeg tror, du har glemt, hvor katastrofalt ringe Hausner (Guj velsigne ham og hans indstilling i international topklasse!) var på det tidspunkt!

Jeg vil gerne vinde, men jeg vil også gerne have så få Brøndby-legender på mit hold som overhovedet muligt.☝️😏

Med fare for at lyde infantil gør det den dag i dag fysisk ondt på mig at tænke på, at Mikael Uhre har opnået en landskamp for Danmark 🥴

Kæmpe NEJ TAK til Uhre! Synes det virker helt skørt, hvis han er i overvejelserne! Ekstremt dyr, gammel, ofte skadet og ikke noget specielt højt niveau…
Du ved ikke om han er ekstremt dyr, han er kun lige blevet 31 så 5 år yngre end vores eneste Superliga angriber og han er sjældent skadet og hans niveau er brugbart modsat badji og Serra. Gad vide om modstanden ville være så stor hvis han ikke var tidligere brøndbyspiller.

Han er på ingen måde mit førstevalg men det er godt nok heftig kritik han er udsat for. Heller ham end endnu et kæmpe nulbon som vi har hentet de seneste år i Haugen, Serra, Badji og Gyamfi. Det er crazy mange penge der er brændt af på de spillere som vi næsten ikke engang kan give væk.

I mine øjne ville det være ganske udmærket at hente Mikael Uhre hjem til Danmark.. Han er ikke en Patrick Mortensen, men som flere har skrevet, så er det heller ikke en Patrick Mortensen-type AGF har brug for nu under Jakob Poulsen - Uhre foran Bech, Arne og Yakob, med Links og Beijmo på kanterne - jeg kan se det for mig!

Og hent så ENDELIG Casper Højer hjem som konkurrent til Gift Links! Shit jeg ville elske at se Højer i AGF igen

Gad vide om modstanden ville være så stor hvis han ikke var tidligere brøndbyspiller

For mit vedkommende kan jeg klart svare nej. Jeg er bedøvende ligeglad med, hvor spillerne tidligere har spillet.
Jeg har aldrig været begejstret for Uhre og sammenholdt med han bliver 32, hvis han hentes til sommer og måske endda skal bruge 6-12 måneder før han er spillet ind, næppe er billig i løn og måske forlanger en 3-årig kontrakt, så kan jeg vitterlig ikke se perspektivet i ham.
Alle er enige i, vi snart skal have en kompetent afløser for PM men en Uhre? Nej tak.

Heller ham end endnu et kæmpe nulbon som vi har hentet de seneste år i Haugen, Serra, Badji og Gyamfi. Det er crazy mange penge der er brændt af på de spillere som vi næsten ikke engang kan give væk.

Ja, det er indlysende men det er et underligt argument for Uhre.

Jeg har lyst til at AGF henter lidt velkendt til vinter. Der er ikke tid til at spille helt fremmede ind. Folk der ikke kender ligaen, kravene og spillet.Men de "velkendte" er der ingen stor salgsværdi i normalt. Men mindre kan gøre det - se bare MEM. Og for AGF er 30 mio stadig stort. Men klart hvis man fx vælger Tonni-typen som afløser for PM, så er det for at skubbe udgiften til det fremadrettede sats, hvor der skal en yngre ind etc.

Og SÅ skal vi selvfølgelig også have noget ind helt udefra - som er nyt og spændende - ala Yakob og Arnstad/Links/Kahl etc. Men lige angriberen nu her - tør jeg ikke.

Der skal vi jagte knashøj kvalitet de næste 3 år. Så vi i den periode - kan spare op til, og jagte ham, der har den rette alder og kvalitet til at kunne sælges for 75 mio. Det kan man ikke jagte alle steder.Men klart man gør på angriberpladsen til tider. Men har han ikke kvalitet nok ved ankomst, så spiller han ikke - med mindre PM er faldet om.

Så giver ikke meget for "uforløst potentiale/udviklingspotentiale" på den plads ved næste køb. Det skal være her og nu kvalitet. BUM

Gang
Ja, det er indlysende men det er et underligt argument for Uhre.
det synes jeg nu ikke det er er. Grundet utallige nulbonner har vi bragt os i en situation, hvor vi er ret så presset til at finde en angriber der kan bruges. Jeg vil faktisk gå så langt som at sige vi er voldsomt presset. Der er brugt i omegnen af 25 mio kr og utallige lønkroner på de fire førnævnte uden at få en skid værdi, og jeg vil mene vi er så pressede at vi dør og pine skal finde et alternativ til PM allerede til vinter. Uhre er transferfri til januar og ikke først til sommer, som du nævner.

Uhre tjekker mange bokse, men naturligvis ikke fremtidsperspektivet. Kan man få ham på en 2,5 årig kontrakt vil han være 33 når han stopper. Det er altså ingenting. Samtidig vil det give noget ro til netop at finde et større talent. Det kan inom for sig stadig vise sig at være Gysmfi hvis han har en god sæson i Esbjerg.

Gang

det synes jeg nu ikke det er er. Grundet utallige nulbonner har vi bragt os i en situation, hvor vi er ret så presset til at finde en angriber der kan bruges. Jeg vil faktisk gå så langt som at sige vi er voldsomt presset. Der er brugt i omegnen af 25 mio kr og utallige lønkroner på de fire førnævnte uden at få en skid værdi, og jeg vil mene vi er så pressede at vi dør og pine skal finde et alternativ til PM allerede til vinter. Uhre er transferfri til januar og ikke først til sommer, som du nævner.

Uhre tjekker mange bokse, men naturligvis ikke fremtidsperspektivet. Kan man få ham på en 2,5 årig kontrakt vil han være 33 når han stopper. Det er altså ingenting. Samtidig vil det give noget ro til netop at finde et større talent. Det kan inom for sig stadig vise sig at være Gysmfi hvis han har en god sæson i Esbjerg.

Synes det mest spændende ved snakken er, om det skal handle mere om TYPEN Uhre (ift at han har bevist sig i i ligaen, og ville være nær plug and play ift en der skal udvikles eller vænne sig til dansk fodbold etc).

Ikke om Uhre eller Tonni Adamsen er den specifikke spiller vi skal hente.

Men henter man fx Uhre eller Tonni, så er det fordi man ikke har råd til at købe ham der er ligeså god nu, og er 24 år.
Men måske jeg tør drømme om en på 26-27 :D Niveauet nu er det vigtigste for mig.

Kan man få ham på en 2,5 årig kontrakt vil han være 33 når han stopper. Det er altså ingenting

33 år er rigtig meget for en angriber som har brugt sin fart som våben. Når angribere som Lewandowski og PM kan score mål på samlebånd i en høj alder skyldes det i høj grad, de aldrig har haft fart som et primært våben.
Jeg vil være mere rasende end skuffet, hvis vi henter Uhre.

Samtidig vil det give noget ro til netop at finde et større talent.

Ja, hvis Uhre er den forstærkning, du mener, han er ellers spilder vi igen, igen mange millioner og tid på en perspektivløs 9er.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back