New posts

Transfervindue Vinter 2025/2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 315K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Vinter 2025/2026
Noget der kan gøre Arnstad lidt ekstra interessant er hvis han kan fremstå som reserven og den fremtidige afløser for Ødegård.
På den mellemlange bane er der nok ikke så meget håb for Arnstad om at erobre lige netop den plads. Ødegård er trods alt kun 26 år. Men lige nu kan det ligne en chance for at få lov at spille nogle minutter på lige netop den yndlingsposition.

På den mellemlange bane er der nok ikke så meget håb for Arnstad om at erobre lige netop den plads. Ødegård er trods alt kun 26 år. Men lige nu kan det ligne en chance for at få lov at spille nogle minutter på lige netop den yndlingsposition.
Ja, mon ikke pldsen i kampen også går til en af de midtbanespillere der - trods alt - var i den oprindelige trup

Arnstads pris kan også sagtens blive højere, da han trods alt har mere end 60 kampe for Anderlecht, hvor Suzuki kun havde spillet i Superligaen som højeste niveau, og samtidig virker Norge også en kende hypet i disse år med dygtige offensive spillere som Haaland, Ødegaard, Nypan, Bobb. Det kan vi også lukrere lidt på. Arnstad virker som en lidt mindre gamble end Suzuki.

Arnstad er i min optik et væsentligt større talent og en væsentligt bedre fodboldspiller end Suzuki. Suzuki lamdede i Freiburg. Arnstad kommer til at skifte til en væsentligt større adresse.

Nej det er klart, der er alligevel et lille stykke op til en af de bærende spillere på et tophold i PL, det er mere det at hvis han kan give indtryk af at han er "den næste Ødegård" kan det gøre det interessant for nogle klubber at slå til og måske lægge lidt flere millioner tidligere fremfor mange millioner senere eller måske tænke at det er et meget stort salg i ham selvom han når op midt i 20'erne, når har bevist sig i en større liga. Når de klubber vi normalt kan sælge til lægger rigtig mange millioner er det jo fordi de kan se en mulighed for et større salg senere og alder betyder så meget fordi der så er et salg eller to mere tilbage i karrieren.

Arnstad mangler at bevise sig mod hold over Superligaen, men kan han få lov til at spille fx en halv time og gøre en god figur mod Israel (og det er selvfølgelig ikke sikkert han overhovedet kommer ind og den næste træningskamp er mod en noget svagere modstander) og komme i spil til vm-truppen så er der jo noget værdi i det og at den norske landstræner med kendskab til alle landets spillere allerede ser ham som en reserve for Ødegård.

Arnstad er i min optik et væsentligt større talent og en væsentligt bedre fodboldspiller end Suzuki. Suzuki lamdede i Freiburg. Arnstad kommer til at skifte til en væsentligt større adresse.
Freiburg er efterhånden ikke en lille klub i Tyskland, budgettet er vel 6-8 størst dernede. Ligger til sammenligning omkring f.eks. Atalanta i Italien

Freiburg er efterhånden ikke en lille klub i Tyskland, budgettet er vel 6-8 størst dernede. Ligger til sammenligning omkring f.eks. Atalanta i Italien

Hvor ser du det? Ikke at jeg er uenig, jeg er bare nysgerrig.

Jeg vil tro, det maks er 10. Størst i BL, når HSV har etableret sig igen. Men det er på ren mavefornemmelse.

Jeg vil også vurdere, at der er i hvert fald syv italienske klubber med større budget end Atalanta.

Der er også syv-otte franske klubber, jeg vil gætte på, kan være med.

Og så er der selvfølgelig hele PL.

Norge vandt 11-1 i deres seneste landskamp, og selv om holdet har betydelige mangler, så har offensiven skræmmende navne.

Mod den rigtige modstander er jeg lige ved at tro, at selv jeg kunne få en assist, hvis jeg fik lov at spille 10er, så potentialet for Arnstad til at shine på statistiklisterne er helt sikkert til stede.

Hvor ser du det? Ikke at jeg er uenig, jeg er bare nysgerrig.

Jeg vil tro, det maks er 10. Størst i BL, når HSV har etableret sig igen. Men det er på ren mavefornemmelse.

Jeg vil også vurdere, at der er i hvert fald syv italienske klubber med større budget end Atalanta.

Der er også syv-otte franske klubber, jeg vil gætte på, kan være med.

Og så er der selvfølgelig hele PL.
ChatGPT havde 6 og Capology havde 8.
Derfor 6-8

Deres omsætning forrige år var omkring 215 mill Euro ikke langt fra f.eks. Benfica

ChatGPT havde 6 og Capology havde 8.
Derfor 6-8

Deres omsætning forrige år var omkring 215 mill Euro ikke langt fra f.eks. Benfica
Undskyld mig, men ChatGPT er altså en sprogmodel, og jo mere du bruger den, jo mere vil den forme svarene til dig så du hører det du vil (den er meget høflig). Dvs. den har ikke reelt viden, det er bare en database med en masse ord den søger igennem - den kan fx ikke regne ud at 2+2 er 4, bare se at det står der alle andre steder.

Nå ja, og så brænder en prompt meget mere strøm af end hvis man spørger google :)

Undskyld mig, men ChatGPT er altså en sprogmodel, og jo mere du bruger den, jo mere vil den forme svarene til dig så du hører det du vil (den er meget høflig). Dvs. den har ikke reelt viden, det er bare en database med en masse ord den søger igennem - den kan fx ikke regne ud at 2+2 er 4, bare se at det står der alle andre steder.

Nå ja, og så brænder en prompt meget mere strøm af end hvis man spørger google :)
Tak, spørger Google en anden god gang

Det er altså ikke 100% korrekt det der 😉

Jeg vil gerne blive klogere, jeg synes bare folk tit bruger Chat som sandhedsvidne, "den kan svare på alt" osv. Det kan den ikke, den kan fortælle ud fra dens database af tekster indlæst - det er sådan det er fortalt til mig.
det er en ekstrem simplificering af hvad en neuralt netværk er og hvordan machine learning virker, men pointen er ikke forkert

det er en ekstrem simplificering af hvad en neuralt netværk er og hvordan machine learning virker, men pointen er ikke forkert
Men bl.a. når det kommer til matematik, så vil jeg sige, det er en lidt forældet udlægning. I et stykke tid har de forskellige sprogmodeller haft python-programmering til rådighed, så når man stiller modellen en regneopgave, så kan den trække på et utal af videnskabelige modeller, og den vil forklare ret detaljeret, hvordan den er kommet frem til resultatet. Men nu er vi vist igen lidt ude af en tangent i en tråd, der ikke direkte handlede om sprogmodeller ;-)

Jeg vil gerne blive klogere, jeg synes bare folk tit bruger Chat som sandhedsvidne, "den kan svare på alt" osv. Det kan den ikke, den kan fortælle ud fra dens database af tekster indlæst - det er sådan det er fortalt til mig.
Du kan også få den til at søge på nettet, så den får aktuel viden med. Men man skal bestemt passe på hvordan man prompter dem og hvor meget man stoler på svarene.

Men bl.a. når det kommer til matematik, så vil jeg sige, det er en lidt forældet udlægning. I et stykke tid har de forskellige sprogmodeller haft python-programmering til rådighed, så når man stiller modellen en regneopgave, så kan den trække på et utal af videnskabelige modeller, og den vil forklare ret detaljeret, hvordan den er kommet frem til resultatet. Men nu er vi vist igen lidt ude af en tangent i en tråd, der ikke direkte handlede om sprogmodeller ;-)
det kræver jo at modellen registrerer et prompt som et regnestykke, samt at modellens "people pleasing" ikke retter sig selv til et forkert svar

Du kan også få den til at søge på nettet, så den får aktuel viden med. Men man skal bestemt passe på hvordan man prompter dem og hvor meget man stoler på svarene.
Og hvis den ikke kan finde et svar risikerer du bare, at den finder på et svar der passer. Hvis du eksempelvis ber den om at svare på hvem der er det største talent af Arnstad og Suzuki er den hurtig til at lyve:

ChatGPT: Men hvis jeg skal give et definitivt svar, så vælger jeg Yuito Suzuki som det største fodboldtalent af de to.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back