New posts

Transfervindue Vinter 2025/2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 283K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Vinter 2025/2026
Jeg synes vi er skidt stillet på angrebs- og målmandsposten. Det er to ret så vigtige positioner og når vinduet åbner næste gang har vi i 1,5 sæson kun haft én brugbar målmand og én brugbar angriber. Ja, vi har faktisk kun haft én brugbar spidsangriber i al den tid Stig var sportschef, og hans indkøb har betydet at vi ikke har kunne forstærke os og skal be til at PM holder niveau i en alder af 36 år. Stigs fejlslagne indkøb i angrebet holder os da tilbage, for de alternativer vi har er ikke gode nok og de kan ikke afsættes så vi kan hente nogle andre. På målmandsposten er situationen den samme, hvor vi skal krydse fingre for, at vores 40-årige evighedsmaskine ikke byder sammen. På de to, ret så centrale poster, har Stig virkelig fejlet, og jeg tror også det er den overvejende grund til, at han ikke er her længere. Jeg ville heller ikke stole på, at han fandt den næste angriber eller målmand. Midtbanespillere og forsvarsspillere er der ret stor thumbs up.
Jeg er tildels enig. Vi skal finde en langsigtet målmand og angriber snarest.

Men isoleret set var hverken Badji, Haugen eller Wahlstedt dårlige eller hovedløse køb på indkøbstidspunktet. En halvung afrikansk angriber fra den belgiske liga der skal forløses, en yngre angriber fra Norge man kan bygge videre på og en målmand fra Blackburn der har stået fast i Championship og som Brøndby efter sigende også var interesserede i på et tidspunkt.
Serra var et sats, gætter jeg på, men havde et fornuftigt CV (papir, ikke person).
At de ikke er slået igennem er selvfølgelig uheldigt, men jeg synes det er svært sådan for alvor at klandre SIB for det.

Men jeg synes ikke de på købstidspunktet skreg fejlindkøb. Det er i hvert fald svært at forudsige.
Og de passer også meget godt på det AGF på det tidspunkt havde råd til. Højere træfrate koster væsentligt meget mere.

FCM er i aften, sandsynligvis være 2 point efter AGF. Det er altså ikke ret meget.
Og det skøre er jo, at vi performer helt vildt, hvorimod det her er normen for FCM (og K) i en periode med fuldt europæisk program. For mig viser det, at selvom alt er smukt lige nu, så kommer der en tid, hvor de to største overhaler os og sætter tingene på plads. Sådan er det jo, når økonomi har meget at sige og man ikke selv har ligaens mest velpolstrede konto 😩

Mit håb er at vi kan holde BIF bag os. Hvis det lykkes, er jeg super glad

Jeg hapser lige hurtigt.
Kan det ikke også bare være så simpelt st CV lidt overaskende blev en mulighed for at opgradere vores setup og den mulighed tog vi.
lidt ligesom hvis vi kan hapse JJ på en fri transfer fra Athen, jamen så tak for alt NP(ikke så simpelt med spillere iknow)

Jeg var/er kritisk overfor SIBs track record og jeg mener at CV er mere kompetent.
Men der var da flere fine handler imellem.
Inkl Uwe.
Jeg tror ikke, at man som klub "opfinder" en ny stilling til en mand - altså på direktionsniveau - uden at have haft de tanker før. Når man henter en en ny Sportschef/Sportsdirektør, så får man også - typisk - mindst et vindue der er knapt så godt, fordi han ikke kender klubben, kender scouts, har agenter han stoler mere på end dem der har flest spillere i en klub osv.

Jeg er 100% enig i, at dét faktum at CV pludselig var ledig, efter flere gange at have valgt noget andet (jvf JNs kommentarer) har sat farten på den proces op.

Jeg er helt på linje med JJ vs NP, og det er lettere dér synes jeg

Jeg synes vi er skidt stillet på angrebs- og målmandsposten. Det er to ret så vigtige positioner og når vinduet åbner næste gang har vi i 1,5 sæson kun haft én brugbar målmand og én brugbar angriber. Ja, vi har faktisk kun haft én brugbar spidsangriber i al den tid Stig var sportschef, og hans indkøb har betydet at vi ikke har kunne forstærke os og skal be til at PM holder niveau i en alder af 36 år. Stigs fejlslagne indkøb i angrebet holder os da tilbage, for de alternativer vi har er ikke gode nok og de kan ikke afsættes så vi kan hente nogle andre. På målmandsposten er situationen den samme, hvor vi skal krydse fingre for, at vores 40-årige evighedsmaskine ikke byder sammen. På de to, ret så centrale poster, har Stig virkelig fejlet, og jeg tror også det er den overvejende grund til, at han ikke er her længere. Jeg ville heller ikke stole på, at han fandt den næste angriber eller målmand. Midtbanespillere og forsvarsspillere er der ret stor thumbs up.
Meget enig
Vil dog mene at Wahlsted på stats og potentiale umiddelbart var en fin signing.
Omstændigheder og evt manglede talent gjorde at det ikke har fungeret.
Jeg prøver at se gladsset så fuldt som muligt, jeg ville Fx gerne have beholdt Duen.
I forhold til Serra og til dels også Badjii synes jeg også de virkede som fine tilgange da de kom hertil(altså stats og det niveau de kom fra)
Virkeligheden har bare vist sig at det formentlig aldrig bliver sådan rigtig godt, jeg synes sjovt nok at Serra har set bedre ud end Badjii i de kampe jeg har set.

Og det skøre er jo, at vi performer helt vildt, hvorimod det her er normen for FCM (og K) i en periode med fuldt europæisk program. For mig viser det, at selvom alt er smukt lige nu, så kommer der en tid, hvor de to største overhaler os og sætter tingene på plads. Sådan er det jo, når økonomi har meget at sige og man ikke selv har ligaens mest velpolstrede konto 😩

Mit håb er at vi kan holde BIF bag os. Hvis det lykkes, er jeg super glad
Enig - Brøndby er min målstreg.

Jeg tror ikke, at man som klub "opfinder" en ny stilling til en mand - altså på direktionsniveau - uden at have haft de tanker før. Når man henter en en ny Sportschef/Sportsdirektør, så får man også - typisk - mindst et vindue der er knapt så godt, fordi han ikke kender klubben, kender scouts, har agenter han stoler mere på end dem der har flest spillere i en klub osv.

Jeg er 100% enig i, at dét faktum at CV pludselig var ledig, efter flere gange at have valgt noget andet (jvf JNs kommentarer) har sat farten på den proces op.

Jeg er helt på linje med JJ vs NP, og det er lettere dér synes jeg
Jeg tror det var et krav fra CV side at blive direktør og ikke chef og derned referere til bestyrelsen, men 100% spekulation herfra
Blev JN ikke også “opgraderet” til CEO i samme forbindelse?

Jeg er enig i at han ikke er lykkedes på målmands- og angriberposten. Heldigvis er det så gået bedre med forsvar og midtbane. Mit take er, at han er lykkedes virkelig godt med nogle elementer, men ikke med det hele.

Jeg synes så, at angreb og målet er de vigtigste poster, så hvor efterlader det mig så ift bjørnen??? Jeg synes faktisk han har gjort det ret godt, men han har efterladt lidt som CV kan få lov at shine på 😊

Jeg tror det var et krav fra CV side at blive direktør og ikke chef og derned referere til bestyrelsen, men 100% spekulation herfra
Blev JN ikke også “opgraderet” til CEO i samme forbindelse?
Jacob Nielsen har mig bekendt altid været ADm. Direktør (CEO).

Jjeg tror også det er et krav, men tror ikke idéen om, at hæve fodboldforretningen op på direktionsniveau var ny.

Syntes der var for mange fyld spillere på holdet og en trup der var for bred.
Jeg tænker også at ledelsen godt kunne regne ud hvilken vej det gik ift økonomien og der tror jeg ikke at SIB var ligeså fleksibel som CV har været med at acceptere det nok ikke blev det vilde man kan hente ind.
Tænker også at transformationen med at implementere vores talenter ind i truppen er et arbejde som CV har haft stor succes med i Brøndby med deres masterclass.
Så tror det har været et tilvalg af CV ift de kompetencer han har.

Jeg tror, at CV har en klar Corporate forståelse af, at hvis du ikke formår at skabe resultater inden for et givet budget, så indgår du ikke i fremtidsplanerne. Ingen følelser - bare business.

Jeg synes at SIB gjorde meget godt, men hvis man ikke rammer inden for en koncerns mål med de givne rammer, så bliver man hårdt og koldt sendt videre. Like it or not. Det er sådan det fungerer, når vi taler forretning og ikke forening. Jeg ser tilbage på SIB’s engagement med positivitet og jeg håber det samme gør sig gældende mht CV om nogle år 🙏🏻

Vi er også 100% enige i, at alt ikke var godt fra Bjørnebyes hånd. Især hvis han selv var med til at lægge strategien om at satse på de gennemsnitlige performance-typer, der ikke havde niveauet til at performe, så vil han samlet ikke få nogen høj karakter fra mig. Det var en forfærdelig ide og nogenlunde lige så forfærdelig udførelse. Men for de profiler han lykkedes med at hente og skabe, der redder han en meget stor del af æren. Der er ikke mange sportschefer, der for de transfersummer har skabt så store profiler i ligaen (Bisseck, Arnstad, Madsen m.fl.).

Jeg er tildels enig. Vi skal finde en langsigtet målmand og angriber snarest.

Men isoleret set var hverken Badji, Haugen eller Wahlstedt dårlige eller hovedløse køb på indkøbstidspunktet. En halvung afrikansk angriber fra den belgiske liga der skal forløses, en yngre angriber fra Norge man kan bygge videre på og en målmand fra Blackburn der har stået fast i Championship og som Brøndby efter sigende også var interesserede i på et tidspunkt.
Serra var et sats, gætter jeg på, men havde et fornuftigt CV (papir, ikke person).
At de ikke er slået igennem er selvfølgelig uheldigt, men jeg synes det er svært sådan for alvor at klandre SIB for det.

Men jeg synes ikke de på købstidspunktet skreg fejlindkøb. Det er i hvert fald svært at forudsige.
Og de passer også meget godt på det AGF på det tidspunkt havde råd til. Højere træfrate koster væsentligt meget mere.
Sådan kan man altid sige om en signing. Hvis de nu viste sig at være gode nok, så var det jo godt :) Men faktum er at de har vist sig at være langt fra gode nok og slet ikke er slået til. Er det rundt regnet 25 mio. plus løn der ligger i de 4 spillere? Og vi er stadig hæmmet af at vi skal af med dem før vi kan komme videre. JEg forventer selvfølgelig ikke at ramme plet hver gang, men de der 4 spillere er altså ret væsentlige i det samlede billede.

Men målt på spillemæssigt og indtægtsmæssigt impact er Bisseck det klart bedste AGF indkøb nogensinde. Hvis Arnstad fortsætter, så kommer han ganske givet klart i top to på den liste.

Jeg synes, det er enormt vigtigt, at vi husker at rose SIB for de to handler. De er begge niveauer over, hvad vi burde kunne.
Jeg er rigtigt meget med på at rose Stig Inge for Bisseck og Arnstad, men jeg vil gerne give et lille skud ud til Peter Christensen, der i samme januar - på et tidspunkt hvor AGF stadigt var et bundhold - fik købt både Patrick Mortensen og Frederik Tingager.

Nu hvor PC er videre i karrieren fra sin unævnelige mellemstation, så kan vi vel godt anerkende, hvor vigtigt dét var.

Jeg er rigtigt meget med på at rose Stig Inge for Bisseck og Arnstad, men jeg vil gerne give et lille skud ud til Peter Christensen, der i samme januar - på et tidspunkt hvor AGF stadigt var et bundhold - fik købt både Patrick Mortensen og Frederik Tingager.

Nu hvor PC er videre i karrieren fra sin unævnelige mellemstation, så kan vi vel godt anerkende, hvor vigtigt dét var.

Bestemt. Men PC skred til en direkte konkurrent (ja, på det tidspunkt var FCK en direkte konkurrent). Og han er generelt meget lidt likeable. Jeg har intet behov for at nuancere PCs eftermægle i klubben, men i andre må endelig slå jer løs.

Bestemt. Men PC skred til en direkte konkurrent (ja, på det tidspunkt var FCK en direkte konkurrent). Og han er generelt meget lidt likeable. Jeg har intet behov for at nuancere PCs eftermægle i klubben, men i andre må endelig slå jer løs.
Spørger du mig, hvem jeg hellere vil drikke en øl med, så falder svarer eddermame også hurtigt på Bjørnebye.

Nu, hvor tråden handler om et vintervindue, så synes jeg dog godt, at vi kan anerkende hvor transformativt og afgørende lige dét vintervindue var. Seks år senere er Mortensen og Tingager jo stadigt blandt de allerførste på holdkortet.

Og så var det egentligt også mere tænkt som en ros til dem, der blev her, og deres rolle i klubbens (nyere, som absolut minimum) historie, end en ros til ham, der skiftede væk, og som samtidigt efterlod klubben i en vis grad af kaos.

Det kan ikke rigtig hidse mig op. Han blev vel hentet på samme måde og blev han en succes, var det oplagt han forsvandt på samme måde.

Der er det ikke så meget anderledes (for mig), end spillere vi har hentet ind fra andre klubber. De har et levebrød og nogle ambitioner de gerne vil udfolde - det må man forvente. Mon ikke han steg med 2-3 x hans løn i AGF, da han skiftede til Fck og så blev den doblet igen da han røg til Wolfsburg. Det gad jeg godt prøve på nogle få år🤞

Men generelt er der nok mange som ikke kan lide PC's udtryk. Han kan virke lidt bisset men det lader til han er dygtig til hans arbejde.

Hvordan kan vi forstærke os i vinter transfervinduet?

Jeg tænker umiddelbart at vi skal se på målmandsposten! Med Jakob Poulsen bliver det nødvendigt med en målmand der er bedre med fødderne end Wahlstedt.

Jeg tænker også man skal hente en backup for Gift Links, så han ikke skal spille 90 minutter altid. Venstrebenede wingbacks/kanter er en mangelvare på akademiet og burde være et fokuspunkt for AGF.

Man skal forsøge at komme af med Janni Serra og Leopold Wahlstedt.

Hvordan kan vi forstærke os i vinter transfervinduet?

Jeg tænker umiddelbart at vi skal se på målmandsposten! Med Jakob Poulsen bliver det nødvendigt med en målmand der er bedre med fødderne end Wahlstedt.

Jeg tænker også man skal hente en backup for Gift Links, så han ikke skal spille 90 minutter altid. Venstrebenede wingbacks/kanter er en mangelvare på akademiet og burde være et fokuspunkt for AGF.

Man skal forsøge at komme af med Janni Serra og Leopold Wahlstedt.
Ja. Truppen kan altid optimeres, og der bliver jo flyttet en del rundt på spillerne allerede (selvom vi ikke har været ramt af karantæner endnu).

Meget afhænger af, om vi får forlænget med Kahl og Beijmo inden. Ligesom en status på Jacob Andersen også har en del at sige. Derudover vil jeg også gerne se Camara på det her niveau.

Tænker vi kunne bruge følgende typer.

Gift Links alternativ.

Kristian Arnstad “klon” altså en det kan spille både 8’eren og en 10’er. Solbakken og Poulsen dækker samme plads. Der er ikke en type som Yakob. Så en der kan komme ind, og aflaste Arnstad og Yakob på skift.

Derudover eventuelt en ny målmand og ey alternativ til Patrick Mortensen.

Det er virkelig muligt, at jeg står helt alene med denne, men jeg gad virkelig godt have Frederik Rieper som Tingager backup. Jeg synes de minder meget om hinanden som spillertyper, og jeg tror virkelig, at Rieper ville være fremragende på det her agf-hold.
Det gør du ikke. Jeg har selv tænkt tanken. Synes han har nogle af de samme styrker, som man måske kunne udvikle til at tage over for tingager på sigt også.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back