Transfervindue Vinter 2025/2026
Jeg synes kritikken af, at Badji har lav spilintelligens virker lidt voldsomt.Mine ord er hårde, men størsteparten er rettet mod en klub der ikke ved hvad de køber. Den del om Badji:
i) at han ikke kan ramme målet... den accepterer jeg ikke skulle være unfair, ikke uden yderligere argumenter.
ii) lav spilintelligens... det er min tolkning ud fra hvordan han bevægede sig og agerede på banen. Uwe brugte ham meget lidt og det må have en årsag. Hvis jeg har ramt forkert, er det noget andet der ligger bag. I så fald retter jeg naturligvis min kritik.
Ift det andet, har han åbenbart set så interessant ud, at han har siddet på bænken eller tribune langt det meste af sin tid i AGF.
Der var en case for at Badji blev skadet i foråret og derfor ikke kunne vise sig frem. I mine øjne ignorerer den behændigt hele efteråret, hvor han kun blev brugt let i pokalen. Og at han røg af holdet igen i foråret før han blev skadet. Men der var en case, selvom jeg ikke var overbevist.
Nu ser jeg ingen case. JP giver gerne spilletid til dem han ønsker at sluse ind. Og porten er lukket for Badji. Han kan stadig overraske, og han har haft gode momenter.
Hvem har i øvrigt spillet mest, Serra eller Badji? I fald de har spillet case samme antal minutter, som jeg gætter på, må man så heller ikke kritisere Serra? Virker JP ikke til at finde Serra mere interessant/relevant end Badji?
Dels fordi hans - i min optik - største kvalitet er hans aflæg. Om det så er med hovedet, bryster eller benene.
Dels fordi han faktisk har vist rigtig gode evner i presspillet.
Grunden til Uwe ikke brugte ham var - tror jeg - at Patrick Mortensen spillede en vanvittigt effektiv sæson, og Tobias Bech supplerede ham ekstremt godt med hans store løbepensum.
Sidste sæson var Bech og Mortensen med i 90% af kampene